Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwny stukot na zimnym silniku CE7


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 HighRPM

HighRPM
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 17.11.2012

Witam mam malutki problem a mianowicie po odpaleniu zanim silnik osiągnie optymalną temperaturę słychac stukot zaworów nie jest to głośne ale postukuje troszke jak diesel :mrgreen: Gdy silnik się zagrzeje nie ma żadnego problemu pracuje równiutko cichutko jak malinka ;) Co może byc przyczyną?? regulacja zaworów się kłania? Czytałem że silniki F serii mają ciężką prace na zimnym . Mój silnik to F18a3 , dodam jeszcze że zmieniłem olej ale różnicy nie ma za wielkiej ( Shell Helix 10w40)
  • 0

#2 fifi5

fifi5
  • Forumowicz
  • 235 postów
  • Skąd:Rumia
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:30, 17.11.2012

Honda podobno ma swój osobisty lekki klekot, niemniej jednak regulacja zaworów to czynność obowiązkowa co bodajże 40tyś km, więc rób szybko bo znając życie dawno nikt tego nie robił.

Twój olej to też trochę grubas, zmieniaj na co najmniej 5w40, a jeśli jesteś pewny dobrego stanu to lej 5w30 ;)
Ja przy tym samym silniku przy 180tyś km, gdy całe życie chodził na castrolu pokroju 10w40 przeszedłem na motul 5w40 a teraz na 5w30 pełny syntetyk, taki jaki głównie zaleca Honda, nic się nie rozszczelniło ;)
  • 0

#3 evviltwin

evviltwin
  • Forumowicz
  • 121 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:50, 17.11.2012

W mojej poprzedniej VI na takim samym oleju jak u ciebie też klekotało trochę na zimnym a jak się ogrzał to była cisza. I regulacja zaworów nie zdawała się na nic. Po prostu klepał zanim olej się dobrze porozłaził gdzie trzeba.
Teraz w aktualnej VI jest tak samo, więc pewnie norma u Ciebie.
  • 0

#4 HighRPM

HighRPM
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Grajewo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:28, 17.11.2012

No tak myślałem mój stan licznika to obecnie 131 tysięcy km ;P Olej w książce serwisowej z przeglądów był zalewany 10w40 i temu przy takim zostałem.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq