Skocz do zawartości

Sponsorzy V Ogólnopolskiego Zlotu HAKP


pompa wspomagania kierownicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:04, 23.05.2009

Witam.Rano zaprowadzilem samochod do warsztatu mechanik wymienial uszczelniacze zaworow.rano nie slychac bylo pompy wspomagania gdy po poludniu ja odebralem pompa wspomagania halasuje bardzo mocno.Mechanik powiedzial ze jest do wymiany.pytanie czy mechanik mogl ja jakos niechcacy uszkodzic bez jej rozkrecania.pozdrawiam

#2 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 1,176 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Lea
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 23.05.2009

mógł odpiąć i teraz pompuje powietrze, stad hałas

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:08, 23.05.2009

mam wycieki z pompy wspomagania i mam pytanie czy w pompie jest może uszczelka i stąd ten wyciek, czy to już jej kres?

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:31, 23.05.2009

wymienial uszczelniacze zaworow

a sciagal glowice ? W sesie kupowales uszczelke pod glowice ? Jezeli sciagal glowice musial pompe wymontowac...

#5 16v

16v
  • Forumowicz
  • 238 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:37, 24.05.2009

Tak jak piszesz ,sciągał pompę i pewnie zapowietrzył przy okazji.

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:05, 24.05.2009

glowicy nie sciagal ale z tym powietrzem to mozliwe poniewaz w zbiorniku plynu wspomagania robia sie pecherzyki powietrza i wysadza plyn do gory

[ Dodano: 2009-05-24, 19:26 ]
Tą pompe da rade odpowietrzyc i czy to pomoze?czy i tak juz jest do wymiany jesli tak halasuje?pozdrawiam wszystkich

#7 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:wpi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:19, 24.05.2009

Miałem to samo na własne życzenie dolewając innego płynu niż psf hondy.Po kilku tysiącach płyn wysadzało korkiem a pompa huczała.Wymieniłem pompe + płyn choć wydaje mi się że sam płyn też pomoże bez wymiany pompy

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:37, 24.05.2009

wypróbuje sam płyn i dam znac czy pomogło,ale znajac zycie pompa do wymiany ile cie kosztowala?

[ Dodano: 2009-05-25, 11:45 ]
Wymienilem tylko plyn i odpowietrzylem w prosty sposób.Moze juz znacie skreca sie kolami do oporu w jedna strone i trzyma z minute pozniej w druga i tez trzyma wylecialy mi babelki a pompa przestala halasowac.Zobacze czy na dlugo to wystarczy czy ostatecznie nie skonczy sie wymiana tej pompy.narazie jest ok dlatego zamiast wymieniac pompe warto zaczac od wymiany plynu.pozdrawiam wszystkich

#9 nikor11

nikor11
  • Forumowicz
  • 122 postów
  • Skąd:wpi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:49, 25.05.2009

Pompa używka 150zł z anglika.Ja nie potrzebnie ją zmieniłem bo tylko płyn się zważył.
Nie wiem jak u Ciebie bo dziwne żeby tak z dnia na dzień zaczeła wyć,u mnie stopniowo się nasilało

#10 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Sulejówek
  • Silnik:2.0
  • Wersja:WRX STI PPP
  • KM:305
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:GD
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:26, 28.05.2009

na poczatek wymien płyn a potem sprawdz czy pasek nie jest za mocno napiety co moze powodowac takze wycie pompy
pozdro

tel.662-165-234-zostało troche gratów z ATR-a, ssak,półosie,wał,xenony,rozrusznik,pompa klimy,boczki,klamki wew.,sondy lambda,aparat zaplonowy, itd. pytać, dzwonic.


#11 Blade

Blade
  • Klubowicz
  • 1,045 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:S/RS
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 29.05.2009

Mam to samo - bede wdzięczny za WSZELKIE POMYSŁY

V8 POWER – mój samochód <-- Click

Powered by MOTOGAJDY.PL <-- click (Mechanika, klimatyzacja, diagnostyka i wulkanizacja)


#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 00:01, 01.06.2009

Wystarczy wymienić płyn lub dolać, aby był max w zbiorniku. Miałem tak samo i wystarczyło dolać do max, ponieważ mniejsza ilość w zbiorniczku powoduje automatycznie zapowietrzenie. :-D

#13 Blade

Blade
  • Klubowicz
  • 1,045 postów
  • Skąd:W-wa / WB / WPR
  • Silnik:4.2
  • Wersja:S/RS
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:49, 01.06.2009

Panie!

Oleju jest pełno! Na tyle ze po wyłączeniu silnika on rzyga nim!!
Olej jest tak zapowietrzony ze przypomina jakieś cappuccino :-/ Po 5-10 min stania jest OK.

Jest pewna teoria ze ciagnie powietrze na zlaczach między zbiorniczkiem a pompa...

V8 POWER – mój samochód <-- Click

Powered by MOTOGAJDY.PL <-- click (Mechanika, klimatyzacja, diagnostyka i wulkanizacja)


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:45, 01.06.2009

Blade co okazało sie rozwiązaniem problemu??

#15 Marco

Marco
  • Forumowicz
  • 869 postów
  • Skąd:łódzkie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:G9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 01.06.2009

INSTRUKCJA ODPOWIETRZENIA UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY
• Należy podnieść temperaturę płynu hydraulicznego do temperatury 60 C podczas pracy silnika.
• Obracaj kierownicą w lewo i prawo. Czynność tę należy powtórzyć, co najmniej 5 lub 6 razy. Unikaj przytrzymywania kierownicy do oporu na końcu suwu przekładni.
• Sprawdź poziom płynu.
• Sprawdź kolor płynu. Jeżeli jest brązowy, jasno czerwony, lub się pieni oznacza to, że w układzie nadal znajduje się powietrze. Wyłącz silnik, odczekaj, co najmniej 30 minut, a następnie podążaj zgodnie w procedurami zawartymi w punktach 1 i 2.
• Jeżeli w układzie pomimo odpowietrzania dalej znajduje się powietrze, to pompa wspomagania będzie charakteryzowała się głośną pracą, również na kierownicy odczujesz wibracje podczas prowadzenia pojazdu. W takich sytuacjach należy sprawdzić cały układ oraz usunąć powietrze, które być może znajduje się w przewodzie łączącym zbiornik olejowy z pompą. W tym celu należy powtórzyć czynności według instrukcji odpowietrzenia układu wspomagania.

• UWAGA
Jeżeli układ wspomagania kierownicy zostanie zatrzymany na 10-15 sekund na końcu skoku (suwu) przekładni kierowniczej to niektóre części mogą zostać uszkodzone z powodu wysokiej temperatury, lub wysokiego ciśnienia panującego w układzie. Dotyczy to zarówno przekładni kierowniczej jak i pompy wspomagania.


[ Dodano: 2009-06-01, 22:25 ]

Wymienilem tylko plyn i odpowietrzylem w prosty sposób.Moze juz znacie skreca sie kolami do oporu w jedna strone i trzyma z minute pozniej w druga i tez trzyma wylecialy mi babelki a pompa przestala halasowac.Zobacze czy na dlugo to wystarczy czy ostatecznie nie skonczy sie wymiana tej pompy.narazie jest ok dlatego zamiast wymieniac pompe warto zaczac od wymiany plynu.pozdrawiam wszystkich


no to sobie kolega odpowietrzył, oby nie na amen.

"Niektórzy marzą, by uciec od rzeczywistości, inni - by na zawsze ją zmienić" (Soichiro Honda)

Run For Fun
Korona Maratonów Polskich zdobyta (5 maratonów ukończonych w 11,5 miesiąca). życiówka 3:28:30 ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq