Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

nadmierne zużycie opon tylnych

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 konzi

konzi
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:56, 31.10.2012

Zmieniłem ostatnio opony na zimówki i okazało się że moje letnie gumy Yokohama Advan sport które przejechały około 10kkm są prawie że zajechane i tutaj niespodzianka - zajechane na osi tylnej, przednie opony w stanie całkiem spoko zużyły sie może 1/3 tego co tylne

mam hipotezę, że zajechał je powrót z wakacji - załadowany bagażnik, prędkości autostradowe, wysoka temperatura dodam że jechałem 11h ciągiem z krótkimi postojami

macie jakieś hipotezy porady jaka może być przyczyna albo co z tym fantem zrobić np. reklamować opony?
  • 0

#2 west

west
  • Klubowicz
  • 2304 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:12, 31.10.2012

zbierznosc
  • 0
<p>Nie sprawdzam numerów VIN . Nie sprawdzam cen części .Nie polecam nikogo ani niczego <br>
​Po prostu nie mam czasu ......................................<br>
Pozdrawiam , co złego to nie ja</p>

#3 konzi

konzi
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:31, 31.10.2012

ok sprawdze temat przy wizycie u mechaników, jest opcja że poprostu jak tylne zawieszenie siadło pod obciążeniem to stracił zbieżność a jak wyjąłem graty to zbieżność jest ok?
  • 0

#4 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:38, 31.10.2012

jest opcja że poprostu jak tylne zawieszenie siadło pod obciążeniem to stracił zbieżność a jak wyjąłem graty to zbieżność jest ok?


Raczej nie ma takie opcji.
Zbiezność, nieodpowiednie ciśnienie w oponach, luzy w zawieszeniu, jest wiele przyczyn.

Opony z tyłu masz scięte od wewnątrz, jak się domyślam?
  • 0

#5 konzi

konzi
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:57, 31.10.2012

problem w tym że równiutko
  • 0

#6 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:01, 31.10.2012

problem w tym że równiutko


Koniecznie sprawdź zbieżność, bo czuje, że tam może być nieźle poprzestawiane.

Spytałem czy od wewnątrz, bo wiele osób skarżyło się na "podcinanie" gum na tylnej osi właśnie tylko od wewnętrznej strony w VIIgenie. Sam też miałem taki przypadek i sciachałem opony :-/
  • 0

#7 Zatoichi

Zatoichi
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Wro
  • Silnik:2.4
  • Wersja:.exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:50, 31.10.2012

Mam te same opony, zresztą rozmawialiśmy kiedyś na PW o tym modelu. Zrobiłem na nich 8tys. km. Też obawiałem sie ząbkowania zwłaszcza, że mam lekki negatyw na ProKit`ach. Po przejechaniu 5tyś. km profilaktycznie tylne kola poszły do przodu. Oglądnąłem wtedy dokładnie oponki i nie zauważyłem ani efektu ząbkowania ani nierównomiernego zużycia. Bieżnik miał powyżej 7mm. W aucie cicho. Eksploatowane ok 65% w mieście. Sprawdź koniecznie zawieszenie i zbieżność.
  • 0

Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...


#8 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:55, 31.10.2012

Jak wyjeżdżałeś na wakacje to tylne opony dopompowałeś czy zostawiłeś ciśnienie takie jak na co dzień?
  • 0

#9 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:17, 31.10.2012

Jak wyjeżdżałeś na wakacje to tylne opony dopompowałeś czy zostawiłeś ciśnienie takie jak na co dzień?


mlun, pamietasz moje Potenzy? I co się z nimi stało? Wyząbkowały, podtarły się wewnętrzne krawędzie, huczały przemiłosiernie. Ciśnienie sprawdzałem regularnie, załadowany na maxa też jeździłem.

Ja myślę, że skoro równomiernie się zdzierają, to albo coś jest nie tak z zawieszeniem, albo to kwestia zbieżności.
  • 0

#10 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:22, 31.10.2012

Pawelsky, to swoją drogą ale ciśnienie 2.1 czy tam 2.0 przy pełnym obciążeniu i dużych prędkościach może w mig załatwić opony zwłaszcza jak jest coś nie tak ustawione.
  • 0

#11 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 31.10.2012

Pawelsky, to swoją drogą ale ciśnienie 2.1 czy tam 2.0 przy pełnym obciążeniu i dużych prędkościach może w mig załatwić opony zwłaszcza jak jest coś nie tak ustawione.


Zgadzam się. Dlatego najpierw zrobiłbym zbieżność, ale po uprzednim upewnieniu się, że w zawieszeniu nie ma żadnych luzów :ok
  • 0

#12 konzi

konzi
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:53, 01.11.2012

przed wyjazdem sprawdzałem luzy itd, ale rzeczywiście może dopompowałem za mało bo miałem 2.4 z tyłu zamiast 2.1
  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:11, 01.11.2012

..ale najczęściej za duże ciśnienie przyczynia się do ząbkowania .
Dasz 2.4 to na trasie wzrośnie do 2.6 itd.
  • 0
                       

#14 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 01.11.2012

U mnie na tabliczce jest napisane że dla obciążonego auta i dużych prędkościach powinno być chyba 2.6 na tylnej osi.
  • 0

#15 Zatoichi

Zatoichi
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Wro
  • Silnik:2.4
  • Wersja:.exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:47, 02.11.2012

Kiedyś zrobiłem fotkę naklejce na progu z prawidłowymi wartościami. Naklejka oryginalna w Type S

Dołączona grafika
  • 0

Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq