Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne uszkodzenia opon po sezonie letnim


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 baton

baton
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Skąd:Polski / Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:46, 24.10.2012

Witam,
Zauważyłem dość dziwne uszkodzenia na moich (paroletnich - kupionych jako nówki w kwietniu 2009) oponach letnich.
Wygląda to jakby guma odpadała kawałkami - dość dużymi czasami..
Co to może być i z czego takie uszkodzenia mogą wynikać?
Zaznaczę, że w lecie co roku robie trasę 4 tysiące km (autostrady - prędkość 140-200km/h) - ale tak czy inaczej zużycie ogólne jest niewielkie - tylko te uszczerbki dziwne..
Dodatkowo dodam, że uszkodzenia opon przednich - na tylnych nie zauważyłem (jak dotąd)

Zdjęcia:
http://lh3.googleuse...1020_114106.jpg
http://lh6.googleuse...1020_113958.jpg

( cały album https://plus.google....=CKSXtuDEgeeQGw )

Za wszelkie info dzieki - opony planuje sprzedać, ale jak takie coś wytłumaczyć kupującemu?
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:07, 24.10.2012

te opony są wyząbkowane
nie powinienes nikomu proponowac tych opon one nadaja sie na smietnik no chyba że do jakiegos upalania
  • 0

#3 Alik

Alik
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Allroad
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:Piękne kombi
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:23, 24.10.2012

z czego takie uszkodzenia mogą wynikać?


baton po części sobie odpowiedziałeś

autostrady

dodam jeszcze do tego sprawdzenie koniecznie zbieżności i luzów w zawieszeniu przed zakupieniem nowych opon. Nasze tourery cieprią częściej na tę przypadłość, ale nie tylko Hondy, każde auto z wielowachaczowym zawieszeniem z tyłu tak ma. Było trochę na ten temat, pierwsze z brzegu

http://www.accordklubpolska.pl
http://www.accordklubpolska.pl
http://www.accordklubpolska.pl
  • 0

#4 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:18, 24.10.2012

Może nie każde ....W acco IV i V gen zawieszenie z tyłu jest wielowahaczowe i nie ma problemu z ząbkowaniem (przynajmniej nie słyszałem) ale tam konstrukcja jest taka ,że niezależnie od ugięcia koło jest cały czas pod takim samym kątem do podłoża
....a od siebie dodam ,że IV gen zajebiście się prowadzi :-)
  • 0
                       

#5 fajka1983

fajka1983
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:krakow
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:28, 24.10.2012

ja bym takich opon nie kupil
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:51, 24.10.2012

Mój znajomy ma podobne wyszczerbienia na oponach, tylko ma więcej wyrw.
U niego zrobiły się od zawracania na własnym podwórku , które ma wysypane tłuczniem.
tylko na przednich kołach (napędowych).
pozdrawiam.
  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 08:26, 25.10.2012

to może nie być od zbieżności gdyż bieżnik jest wyszarpany
może to być typowo mechaniczne jak pisze enzo_no uszkodzenie
ale luzy w zawieszeniu i zbieżność obowiązkowo sprawdź
  • 0

#8 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:32, 25.10.2012

Moim zdaniem manewrowanie i kręcenie kierownicą w miejscu na ostrym żwirze może się tak skończyć, gdy opona jest gorąca i miękka (np. w czasie upalnego lata) - potwierdzałoby to fakt, że występuje u Ciebie tylko na przedniej osi.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#9 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 02:54, 26.10.2012

Moim zdaniem manewrowanie i kręcenie kierownicą w miejscu na ostrym żwirze może się tak skończyć, gdy opona jest gorąca i miękka (np. w czasie upalnego lata) - potwierdzałoby to fakt, że występuje u Ciebie tylko na przedniej osi.

o ile nie były wczesniej na tyle to w 100% sie z Toba zgadzam.
Tak czy siak opony nadaja sie jedynie na manifastację :r jako rozpałka
  • 0

#10 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:45, 08.11.2012

W acco IV i V gen zawieszenie z tyłu jest wielowahaczowe i nie ma problemu z ząbkowaniem (przynajmniej nie słyszałem) ale tam konstrukcja jest taka ,że niezależnie od ugięcia koło jest cały czas pod takim samym kątem do podłoża


no nie bardzo
jak załadowałem 300kg do bagażnika to tył wyglądał prawie jak w tych autach tuningowanych z pochylonymi tylnymi kołami...
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq