Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wykrzyknik+ABS+VSA// Kody błędów ABS // Reset błędów - Kalibracja VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
549 odpowiedzi w tym temacie

#46 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 18:23, 07.12.2013

Hej,

Podpowiecie co robię nie tak ?

W czasie jazdy wyskoczyły mi żółte lampki ABS+VSA+trójkąt. Zrobiłem diagnostykę zwierając to złącze powyżej bezpieczników przy lewej nodze, przy włączonym zapłonie. Lampka oświetlenia wnętrza zamrugała i zgasła. Na wyświetlaczu pokazało kody 1177 (za niskie napięcia akumulatora - miałem raz rozładowany) i 1325 (coś z wycieraczkami ale do nich zastrzeżeń nie mam :) ). Oba pewnie historyczne...

Przytrzymałem przycisk i skasowałem kody. Kontroli błędu zgasły pod odłączeniu przewodu od złączki. Przycisk VSA zaczął działać, ale kawałek przejechałem po mieście i znów się trzy lampki zapaliły na żółto. Jeszcze raz zrobiłem diagnostykę - brak błędów, kontrolki zgasły, na razie się nie zapaliły ale ujechałem tylko kilkadziesiąt metrów na parking.

Czy w ten sposób (zwierając to złącze) da się w ogóle się odczytać błędy ABS/VSA ? Podejrzewam, że to raczej któryś czujnik - lampki w obu przypadkach zapaliły się przy b. lekkim przyhamowaniu przy jeździe na wprost, nie wtedy kiedy mogła by się włączać pompa więc nie podejrzewam samego modulatora.

Parę dni temu naszła mnie myśl co by kupić podróbę HIMa i wywołałem tym wilka z lasu :(
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#47 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 00:23, 08.12.2013

U mnie tez tak bylo ze sie palily gasly zapalaly czasami na tydzien czasami na pare godzin az sie zapalily na stale i czujnik padl w prawym tylnim kole
  • 0

#48 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 15:35, 08.12.2013

Dziś faktycznie problem zniknął. Biorąc pod uwagę chwilowy poziom cen zamienników zdecyduję się chyba po prostu na wymianę najpierw tyłu (~60zł/szt) a jak nie pomoże to i przodu.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#49 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:48, 09.12.2013

klosz007, nie orażaj się ale na początek zrobiłęś sprawdzenie ukłądu elektryki , który nie ma nic wspólnego z diagnozą ABS :) Żeby zdiagnozować ABS należy zrobić zworkę pinów 4 i 9 w złączu obd2... W moim opisie masz wszystko.

Biorąc pod uwagę chwilowy poziom cen zamienników zdecyduję się chyba po prostu na wymianę najpierw tyłu (~60zł/szt) a jak nie pomoże to i przodu.

Dlamnie jest to bez sensu :mrgreen: Wywalać sprawne czujniki bo może to one.A jak się okaże ze wszsykie 4 czujniki masz sprawne i padło łożysko w piaście :)
1 . Zrób diagnostykę ABS i zobacz jaki kod wymruga kontrolka ABS :)
2. porównaj wartość uszkodzonego czunika z pozostałymi czujnikami odpinając kostkę.
3. Jeśli okarze się, że czujniki mają taką samą rezystancję piasta do wymiany
  • 0

#50 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 12:15, 09.12.2013

Nie obrażam się :) tu gdzieś w wątku była informacja o tym, żeby tak robić i podejrzewałem, że coś robię nie tak. W takim razie zrobię diagnostykę zworką przez OBD2 a nie przez moduł bezpieczników. Ciekawe jednak, że odczytanie błędów Micu kasowało mi kontrolkę ABS. Dziś znów zapaliły się trzy lampki. Zawsze dzieje się to przy lekkim przyhamowaniu.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#51 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:52, 09.12.2013

Zawsze dzieje się to przy lekkim przyhamowaniu.

Zobacz tylnie piasty, czy nie mają luzu a wcześniej podaj numer błędu i wartość rezystancji - będzie wiadomo z którą stronę masz do roboty.
PS:) jakby czujnik był walnięty to po przekroczeniu 50km/h zapala się VSA a jak hamujesz i dopiero się zapala to wina piasty.
  • 0

#52 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 14:04, 09.12.2013

No dobra, pomóżcie to odczytać. Po włączeniu zapłonu idzie tak. Lampka ABS sie świeci dość długo, gaśnie na dość długo a następnie:
długie mignięcie, pięć krótkich, odstęp, pięć długich, jedno krótkie, odstęp, cztery b. krótkie (szybko miga ciężko policzyć), jedno długie, dwa krótkie. I po odstępie znów od początku to samo czyli długie i pięć krótkich itp.

Czyli to będzie 15, 61, 412 ?
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#53 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:26, 09.12.2013

Hmm, na pewno 15 (czujnik Prawy tył) i 51 (modulator). A jesteś pewny, że po tych 4 bardzo szybkich wyświetla jeszcze 12 i dopiero wtedy następuje długa przerwa i od nowa i zaczyna od 15 ?
  • 0

#54 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:06, 09.12.2013

Tak. Dokładnie tak to idzie. Cztery b. szybkie, wręcz trudne do policzenia, jeden długi i dwa krótkie, pauza i od początku czyli znów 15 itd.. Mam to nawet nagrane na telefonie, żebym mógł oglądać do oporu :) Po włączeniu zapłonu zaczyna na pewno od 15, to jest pierwszy kod.
Jedyne co widzę to to, że przed tymi czterema szybkimi mignięciami pauza jest trochę dłuższa ale ta sekwencja 412 idzie już jednym ciągiem.

[ Dodano: 2013-12-09, 20:34 ]
Ok, dobrałem się do ESM. 15 - macie rację prawy tył.
Drugi kod to 61 (napisałem 5 mrugnięć ale tu pomyłka - sześć i kod 61 tak jak sam dalej napisałem :-) ) - niskie/wysokie napięcie akumulatora. Zapewne historyczny po dawnym padzie akumulatora, to zdarzenie było też zapamiętane w MICU (1177).

Natomiast zupełnie nie wiem o co chodzi z tym ostatnim kodem.
Pierwsze cztery mrugnięcia są b. szybkie - dużo szybsze niż piątka w 15 czy jedynka w 61 a dalej już normalnie 12 (w takim tempie jak 15) ale bez żadnego dostępu od tych czterech szybkich mignięć.

Tak czy inaczej zamówiłem czujnik tak na zaś, w piątek jestem umówiony z mechanikiem, obadamy co jest grane.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#55 Sheiva

Sheiva
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+Navi
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:48, 10.12.2013

Coś mi świta, że gdzieś kiedyś 4 szybkie błyśnięcia były sygnalizacją skończenia sekwencji błędów i po nich po prostu pętla szła od nowa, po to aby wiedzieć od razu i nie liczyć dalej. Tylko dziwny jest fakt, że pierwszy błąd wyskakuje jako 15, bo zawsze idzie od najmniejszego do największego, stąd moje wcześniejsze pytanie. Mimo wszystko jednak obstawiam, że jest to kod 12 i sugeruje uszkodzony/zabrudzony przedni prawy pierścień ABS - przejrzyj i wyczyść, może kiedyś osłona przegubu pękła i zasmarkało cały ten obszar albo po prostu jest syf od warunków atmosferycznych.
  • 0

#56 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:01, 10.12.2013

Kod 12 dotyczy prawego przodu ale w ESM umieścili go w sekcji dotyczącej diesli. Ciekawe.

Nie da się jakoś łatwo wykasować tych kodów ? Przy MICU robi się to przyciskiem na zegarach. Niektóre są historyczne (akumulator), gdybym je wszystkie wykasował to poczekał bym aż błąd mi znów wyskoczy (dziś na razie OK) i wtedy byłoby wiadomo który jest aktualny.

Dostałem nowy czujnik ale tak na stole to one mają jakąś wielką rezystancję rzędu megaomów. To nie jest przypadkiem czujnik Halla który zmniejsza rezystancję w polu magnetycznym ?

[ Dodano: 2013-12-13, 15:08 ]
Więc tak,

Do samej piasty nie było się czego przyczepić. Zero luzów, nic.

Czujnika nie ma co sprawdzać miernikiem cyfrowym bo to hallotron i bez zasilania nie działa. To nie jest czujnik indukcyjny stosowany np. w jeszcze w V gen (nie wiem jak było w VI) w którym usterkę można było rozpoznać po rezystancji. Trzeba by go chyba podłączyć do +5V szeregowo z opornikiem i sprawdzać spadek napięcia na tym rezystorze w obecności pola magnetycznego.
Oryginalny miał taką samą wielką rezystancję (20Mohm) choć nadal działał.

Wymiana to nie takie hop siup :) Skończyło się na wyjęciu piasty + młotek, śrubokręt, wiertło... Woda się tam dostała przez uszczelkę czujnika i aluminium spuchło. Nie było szans wyciągnąć tego inaczej niż rąbiąc stary na drobne części.
Nowy (zamiennik) założony, na razie wszystko OK...
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#57 Barkaba

Barkaba
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:27, 23.02.2014

Witam,

mam pytanie. Mam ten sam problem z trzema ikonkami, po popieciu wyskoczyl blad prawy przod sensor. Dzisiaj probowalem go wykrecic, ale poszla sruba i narazie zostawilem jak jest. Najpierw chce zamowic nowy, bo ze starego pewnie nic nie bedzie. Znalazlem na ebayu cos takiego, ale tam tylko pisze, ze to jest na przod, nie ma slowa czy prawa czy lewa strona. W sklepie powiedzieli mi, ze jest roznica, a tutaj nie ma. Moze cie na to spojzec i cos doradzic

 

http://www.ebay.co.u...=item51b7ba6ad1


  • 0

#58 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:40, 15.03.2014

Witam,

Świecą mi kontrolki ABS+trójkąt+VSA

bylem u znajomego i sprawdził mi czujnik ABS i stwierdził ze lewy tył jest uszkodzony. Jeden wskazywał wartość 1. Drugi tylny inną. Wymieniłem ten czujnik z wartością 1, jednak kontrolki dalej się świecą. Co może być przyczyną, macie pomysły?

 


Użytkownik oliviero edytował ten post 13:57, 15.03.2014

  • 0

#59 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:39, 17.03.2014

Zrób diagnostykę tak jak mam w stopce  i oczytaj kody błędów ....


  • 0

#60 oliviero

oliviero
  • Forumowicz
  • 232 postów
  • Skąd:WSC
  • Silnik:CN1
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:29, 17.03.2014

Napisano dziś, 09:39

Zrób diagnostykę tak jak mam w stopce  i oczytaj kody błędów ....

 

Nagrałem odczyt błędów z obd2, co to za błędy?

http://youtu.be/pvOE7dAEdL4


Użytkownik oliviero edytował ten post 23:35, 20.03.2014

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq