Check engine poprzez kasowanie błędów VSA nie zniknie....
Do błędów silnika minimum Elm.
Usuwanie usterek wg DTC: 26
DTC 26: Przyspieszenie boczne
1. Za pomocą HDS skasować kody DTC.
2. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.
3. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).
4. Wykonać jazdę próbną z kilkoma skrętami.
5. Sprawdzić kod DTC.
Czy jest wskazywany DTC 104?
TAK - Wykonać odpowiednią procedurę usuwania usterki.n
NIE - Przejść do 6.
6. Wyłączyć zapłon.
7. Odłączyć złączkę 47-stykową modułu sterującego VSA i złączkę 6-stykową zespołu czujników.
8. Włączyć zapłon (II).
9. Zmierzyć kolejno napięcie między masą i stykiem nr 6, nr 25, nr 29 i nr 31 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA.
Czy napięcie wynosi 1 V lub więcej?
TAK - Usunąć zwarcie do zasilania w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a zespołem czujników.n
NIE - Przejść do 10.
10. Wyłączyć zapłon.
11. Sprawdzić kolejno ciągłość obwodu między masą a stykiem nr 6, nr 25, nr 29 i nr 31 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Usunąć zwarcie z masą w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a zespołem czujników.n
NIE - Przejść do 12.
12. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 6 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a stykiem nr 1 złączki 6-stykowej zespołu czujników.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 13.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a zespołem czujników.n
13. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 31 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a stykiem nr 5 złączki 6-stykowej zespołu czujników.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 14.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a zespołem czujników.n
14. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 29 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a stykiem nr 2 złączki 6-stykowej zespołu czujników.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 15.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a zespołem czujników.n
15. Sprawdzić ciągłość obwodu między stykiem nr 25 złączki 47-stykowej modułu sterującego VSA a stykiem nr 3 złączki 6-stykowej zespołu czujników.
Czy obwód jest zamknięty?
TAK - Przejść do 16.
NIE - Usunąć przerwę w przewodzie między modulatorem-modułem sterującym VSA a zespołem czujników.n
16. Zamienić zespół czujników na inny, sprawdzony w działaniu.
17. Podłączyć ponownie wszystkie rozłączone złączki.
18. Za pomocą HDS skasować kody DTC.
19. Odłączyć HDS od 16-stykowego złącza DLC.
20. Wyłączyć zapłon i ponownie go włączyć (II).
21. Wykonać jazdę próbną z kilkoma skrętami.
22. Sprawdzić kod DTC.
Czy jest wskazywany DTC 26?
TAK - Wymienić modulator-moduł sterujący VSA.n
NIE - Wymienić dotychczas zamontowany zespół czujników.n