Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wykrzyknik+ABS+VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
313 odpowiedzi w tym temacie

#256 pawliczek23

pawliczek23
  • Klubowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kostrzyn nad Odrą
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 18.09.2016

Czekamy jak kolega Erykkk rozwiąże swoją "choinkę" na pulpicie ;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#257 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:34, 20.09.2016

Po ostatnich burzach przycisnąłem swoją Hanke i sprawdziłem abs i działa bez zarzutów :D odczułem że w prawym kole abs nie działa wiec tam zostaje problem, kontrolki dalej świecą.. Błąd dalej ten sam więc zostaje mi wymiana łożyska jeśli to nie pomoże to pewnie czujnik. Dam znać jak rozwiąże problem.


  • 0

#258 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:33, 20.09.2016

Po dzisiejszej wizycie u mechanika obstawiam na 90% na łożysko a dokladnie na wytarte/wykruszone płytki magnesowe na łożysku. Jutro zamiawiam łożysko i może juz na weekendzie wymienie i dam znać czy choinka znikła :) 


  • 0

#259 grzes508

grzes508
  • Klubowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:35, 20.09.2016

Na jakiej podstawie to stwierdzasz? Z tego co pamiętam to łożysko jest kryte a płytki są wewnątrz więc skąd wiesz, że tam wytarte/wykruszone?


  • 0

#260 muzyczka

muzyczka
  • Moderator
  • 2948 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 26
Super

Napisano 12:13, 21.09.2016

Na jakiej podstawie to stwierdzasz? Z tego co pamiętam to łożysko jest kryte a płytki są wewnątrz więc skąd wiesz, że tam wytarte/wykruszone?

 Jeśli skasujesz błąd  i się nie zaświeca a dopiero po ruszeniu to łożysko ....


  • 0

Po przeczytaniu instrukcji obsługi accorda, zadajemy mądre pytania ...


#261 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1476 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:43, 21.09.2016

No nie wiem czy to nie jest zbyt proste założenie, u mnie błąd wyskakiwał po przejechaniu nie raz nawet i paru kilometrów i to był czujnik.


  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#262 grzes508

grzes508
  • Klubowicz
  • 160 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:10, 21.09.2016

no sam już nie wiem, ale możliwe, że tak jest jak mówisz muzyczka najlepiej będzie jak Erykkk wymieni łożysko na weekendzie i da znać czy pomogło ;) w każdym razie życzę powodzenia


  • 0

#263 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:41, 22.09.2016

No nie wiem czy to nie jest zbyt proste założenie, u mnie błąd wyskakiwał po przejechaniu nie raz nawet i paru kilometrów i to był czujnik.

Czujnik wymieniłem a błąd pozostał więc logicznie zostaje wymiana łożyska, jeżeli nie łożysko to wtedy kupie nowy czujnik, natomiast mechanik objaśnił mi że gdyby czujnik był zły to od odpalenia byłaby przerwa i odrazu wywalałoby błąd. Trudno jest stwierdzić czy czasem nie będzie tak jak u Ciebie bo to jest czujnik halla i zabardzo nie idzie go sprawdzić. Co do pompy to jeśli auto by jej nie przyjęło to abs by w ogole nie działał a błąd pokazywałby na wszystkich kołach lub na przedniej lub tylnej osi a nie tylko na prawym przednim kole. Cóż, zostaje zmienić łożysko a potem obserwować co się dzieje.. Oby na łożysku temat się zakończył. Po wymianie łożyska dam znać czy problem rozwiązałem :)

Taka ciekawostka, dzwoniąc do ASO do Rzeszowa powiedział mi pracownik że sprawdzenie czujników to koszt 100zł + 160zł każda godzina mechanika poświęcona przy samochodzie, czyli 260zł na start :D dokładając max 50 zł mam nowy czujnik i nowe łożysko SNR więc jednak nie zdecyduję się na aso  bo sprawa z absem łącznie wyniosłaby mnie ponad 1000zł :D Już i tak koszta do tej pory wynoszą 450zł + dziś zakup łożyska czyli kolejne 200..


  • 0

#264 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:43, 21.11.2016

Witam Panowie, trochę zeszło od ostatniego wpisu. Samochód naprawiony, choinka zniknęła, wymieniłem łożysko i po kłopocie.

Czyli mit o niewłaściwych numerach pompy w moim przypadku na szczęście się nie sprawdził. 


  • 0

#265 dr_pajchiwo

dr_pajchiwo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:22, 04.12.2016

Miałem (mam nadzieję, że czas przeszły jest uzasadniony) błąd nr 16 (prawy tylny czujnik ABS) w Hondzie FR-V. Ponieważ zamiennik do FR-V jest nieosiągalny, a nowy to koszt "kosmiczny" więc chciałem wyjąć czujnik bez zniszczenia bo podejrzewam, że może być to to samo co Accord lub CR-V. Ponieważ czujnik nie chciał wyjść postanowiłem zdjąć piastę. Łatwo nie było. Po zdjęciu tarczy okazało się, że na pierścieniu ABS na piaście jest bardzo dużo osadu, który układał się w takie ząbki jak przy starszych pierścieniach ABS. Nawet myślałem przez chwilę, że w moim modelu jest ABS oparty o ząbkowany pierścień. Okazało się jednak że to osad, który tak się ułożył. Po wyczyszczeniu pierścień ABS okazał się być gładki. Sądzę, że w pyle musiały być opiłki metalu (rdza), która tak ułożyła się na pierścieniu magnetycznym. W tyle jest hamulec postojowy oparty o szczęki hamulcowe, dodatkowo w moim przypadku rdzy nie brakowało więc było pyłu bardzo dużo. Po wyczyszczeniu i złożeniu błąd się nie wyświetla, dlatego proponuję osobom mającym ten sam problem na tylnych kołach, aby zacząć od przeczyszczenia pierścienia na piaście. Nie trzeba nawet zdejmować piasty, wydaje się, że wystarczy zdjąć tarczę hamulcową i przedmuchać wszystko sprężonym powietrzem.

Jest to najprostsze i najtańsze rozwiązanie dobre na początek.

Na marginesie - czy Honda naprawdę nie chce sprzedawać części zamiennych, blisko 700 PLN za czujnik ABS (o innych cenach nie wspomnę). 


  • 0

#266 Smirnoff07

Smirnoff07
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:31, 04.01.2017

Witam, mam błąd ABS. Kontrolka zapala się po przekręceniu kluczyka i nie gaśnie. Nie działa też ABS. Czasami jednak po przekręceniu kluczyka błąd znika i ABS znowu działa. Zapala się np. po kilku dniach po przekręceniu kluczyka, nigdy w czasie jazdy. Zrobiłem diagnozę spinaczem gdy błąd wystąpił i wyświetliło mi błąd ABS 13. Znalazłem w tym wątku, że jest to błąd ten oznacza (Lewy przedni) czujniki koła przerwa / zwarcie do masy / zwarcie z zasilaniem. Po skasowaniu błędu i przekręceniu kluczyka błąd się ponownie pojawia (nie muszę nawet ruszać). Sprawdziłem kostkę, przewód i nigdzie nie widzę uszkodzenia. Wyczytałem jeszcze, że może być to łożysko piasty, tylko czy błąd nie zapalałby się w czasie jazdy lub też w czasie jazdy gasł? Czyżby czujnik ABS kończył już swój żywot i po prostu go wymienić? Taki chińczyk będzie ok?


Użytkownik Smirnoff07 edytował ten post 21:33, 04.01.2017

  • 0

#267 Szczypior88

Szczypior88
  • Forumowicz
  • 235 postów
  • Skąd:Bełchatów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:23, 04.01.2017

Na 90% czujnik pada stad te cyrki 😉
  • 0

#268 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 637 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 00:14, 05.01.2017

wymień na początek czujnik, taki chińczyk będzie działał, tyle że ten z aukcji jest na prawą stronę, tzn sam czujnik z kablem i kostka jest identyczny dla prawej i lewej strony, różnią się te blaszki które "trzymają" kabel - są symetryczne względem siebie no i z tego powodu bezinwazyjnie nie będzie pasować P do L czy L do P, jezeli nie chce ci sie bawic w przekładanie blaszek (trzeba rozginać) to szukaj dedykowanego na lewą stronę


  • 0

#269 blind44

blind44
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:01, 05.01.2017

Witam. A czy do FR-V 2.0 dostanę zamienniki na przód? Potrzebna mi lewa i prawa strona. Na aukcjach są używki po 100zł czy opłaca się je wkładać?

Symbole oryginalne:

57450-SJ-043 PP

57455-SJ-043 LP


  • 0

#270 Talar

Talar
  • Forumowicz
  • 814 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:38, 07.01.2017

ja bym nowe chinole kupił. sam na takim jezdze i jest ok. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq