Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wykrzyknik+ABS+VSA// Kody błędów ABS // Reset błędów - Kalibracja VSA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
549 odpowiedzi w tym temacie

#241 pawliczek23

pawliczek23
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kostrzyn nad Odrą
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:13, 13.09.2016

Nr 21 kod błędu oznacza czujnik w prawym przednim kole dokładnie przerwę elektryczną tego czujnika. Spróbuj przeczyscic styki w pomarańczowej kostce. Ja właśnie wróciłem z testu po wymianie tylnego lewego czujnika i wszystko gra;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
No i spróbuj pokasowac błędy spinaczem nie przez kompa. Ta metoda wielu użytkownikom pomogła;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#242 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 13.09.2016

Spinaczem kasowalem dzis 4 razy i dalej nic. Przed chwila jeszcze raz przeczyscilem styki wtyczek forschem i dalej nic ten sam błąd wyrzuca..
  • 0

#243 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 19:45, 13.09.2016

Co do poprzednich postów: to czy pompa ABS czy VSA będzie się nadawać czy nie to łatwo sprawdzić np. na hondaworld.ru wybierając własny samochód i samochód z którego pompę chcemy zastosować i sprawdzając numer danej części. Pompy VSA w VII genie dla sedana i kombi mają na 100% inny numer części choć z zewnątrz wyglądają identycznie.

Jeżeli numery części są inne to nie bez powodu, na pewno czymś się różnią - wynika to z jakiejś różnicy konstrukcyjnej, choćby tylko oprogramowania. Wydaje mi się, że piasty z tyłu w sedanie i kombi są inne i mogą nadawać inną ilość impulsów na obrót koła i w efekcie zamiana pompy może skutkować właśnie błędem, że na obu osiach założone koła są innej średnicy. Inne są też zaciski hamulcowe, nie wiem czy nie jest inna średnica tłoka co też ma znaczenie (jaka będzie siła hamowania przy danym ciśnieniu płynu).

 

Nie dotyczy to ostatniej cyfry numeru części, pytałem o to w ASO, jeżeli tylko tam jest różnica (np. AAAAA-BBB-CC1 i AAAAA-BBB-CC2) to oznacza to element poprawiony lub pochodzący od innego producenta i można stosować zamiennie.


Użytkownik klosz007 edytował ten post 19:46, 13.09.2016

  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#244 pawliczek23

pawliczek23
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kostrzyn nad Odrą
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 13.09.2016

A może nie potrzebnie wymieniales pompę, może tamta jednak była dobra tylko czujniki trzeba było wymienić no i posprawdzac te impulsatory (magnetyzmy) w piastach czy nie są pouszkadzane.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#245 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 13.09.2016

Po dzisiejszej wizycie w ASO Rzeszów zgadzam się z przedmówcą klosz007, założyłem pompę ABS z wersji USA, i sprawdzili mi, że tylne czujniki ABS przy jeździe 30km/h pokazują o 4km/h mniejszą prędkość niż przednie, dlatego też wyrzuca mi błąd nr 71 - niewłaściwy rozmiar opony. Powiedzieli, że wynikać to może z tego iż w amerykańskich wersji prawdopodobnie zamontowane w łożyska impulsatory czujników ABS podają inną ilość impulsów na obrót, więc też sterownik ABS ma inne oprogramowanie. Numer części zespołu modulatora VSA (czyli tzw. pompy ABS) w moim przypadku to 57110-SEA-E52, i można ją stosować zamiennie z 57110-SEA-E51 oraz 57110-SEA-E53


Użytkownik grzes508 edytował ten post 20:30, 13.09.2016

  • 0

#246 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:32, 13.09.2016

Mądrze napisane odnosnie tej pompy, napewno jest w tym duzo racji ale wróćmy do mojej sytuacji. U mnie gdy pojawila sie usterka i zapalily sie kontrolki odrazu wywalilo na kompie błąd prawego czujnika, wymienilem czujnik a błąd pozostal i dopiero wtedy udalem sie na kasowanie błędu i wyszlo ze sterownik pompy jest zepsuty i nadal widnieje drugi błąd czyli przerwa prawego Koła. Po wymianie pompy na tą z kombi błąd pompy przestał dokuczac natomiast pozostal blad prawego koła. Sądząc ze elektromechanik cos zrobil nie tak odczytujac błędy, dzis sam poprzez metode spinacza zrobilem diagnoze, kasowanie bledu, ustawienie polozenia vsa zgodnie z zaleceniami z forum i blad powraca tylko jeden wlasnie o numerze 21 czyli jak juz wiemy błąd prawego czujnika.
  • 0

#247 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 13.09.2016

A może nie potrzebnie wymieniales pompę, może tamta jednak była dobra tylko czujniki trzeba było wymienić no i posprawdzac te impulsatory (magnetyzmy) w piastach czy nie są pouszkadzane.

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

mam identyczne wątpliwości, poprostu po wymianie tarcz i klocków nałożyły mi się dwie usterki (zapowietrzony układ oraz złe ustawienie pozycji neutralne czujnika VSA) więc lokalny mechanik zaproponował wymianę pompy ABS, a pech chciał i pośpiech pomógł, że kupiłem taką która nie pasuje i przyswaja jeszcze więcej problemów :) w sobotę będę wymieniał na starą, zobaczymy co będzie :)


Mądrze napisane odnosnie tej pompy, napewno jest w tym duzo racji ale wróćmy do mojej sytuacji. U mnie gdy pojawila sie usterka i zapalily sie kontrolki odrazu wywalilo na kompie błąd prawego czujnika, wymienilem czujnik a błąd pozostal i dopiero wtedy udalem sie na kasowanie błędu i wyszlo ze sterownik pompy jest zepsuty i nadal widnieje drugi błąd czyli przerwa prawego Koła. Po wymianie pompy na tą z kombi błąd pompy przestał dokuczac natomiast pozostal blad prawego koła. Sądząc ze elektromechanik cos zrobil nie tak odczytujac błędy, dzis sam poprzez metode spinacza zrobilem diagnoze, kasowanie bledu, ustawienie polozenia vsa zgodnie z zaleceniami z forum i blad powraca tylko jeden wlasnie o numerze 21 czyli jak juz wiemy błąd prawego czujnika.

w tej sytuacji proponuje przejechać się do ASO Rzeszów, podłączą do HDS i sprawdzą prędkości obrotowe na poszczególnych kołach, będziesz miał pewność co do czujników, co prawda taka impreza stówę kosztuje. Albo od razu wymień czujnik za 50zł.


  • 0

#248 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 13.09.2016

Sądzę że tak.jak u kolegi grzes508 gdyby pompy sie ze soba nie pokrywaly to mialbym inny nr bledu.. Zaraz podejde sprawdze nr ze starej pompy i z nowej
  • 0

#249 pawliczek23

pawliczek23
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kostrzyn nad Odrą
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:48, 13.09.2016

Podejrzewam niepotrzebna wymianę pompy poprostu

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
Ale mogę się mylić. U mnie przy wymianie czujnika lewego tył uszkodził się ten impulsatory (magnetyzm) w piascie i wyskakiwal mi błąd przedniego czujnika i tego magnetyzmu właśnie. Dzisiaj wymieniłem całą piaste i żadnego błędu już nie mam. także wyszła jedna przyczyna a dwa błędy. Ale już ok na szczęście

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#250 Erykkk

Erykkk
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:193
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 13.09.2016

Numery na pompach sa rozne a mianowicie na starej jest nr: 57110-sef-e551-m1 a na tej z kombi jest nr: 57110-seg-e540-m1

Użytkownik Erykkk edytował ten post 20:55, 13.09.2016

  • 0

#251 pawliczek23

pawliczek23
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kostrzyn nad Odrą
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 13.09.2016

To nie narażając się na dalsze koszta może spróbuj założyć spowrotem stara pompę.
Jak kupowałem piaste to na aukcji pisało, że nie pasuje do kombi. Tak więc pewnie pompa z kombi nie pasuje do sedana

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#252 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 17:42, 14.09.2016

W innych wątkach albo i w tym wcześniej było opisywane, że błąd czujnika może powodować też piasta.
Niestety nie wiem jak sprawdzić czujnik. Nawet nowy na omomierzu cyfrowym opkazuje nieskończoność (przerwę). To jest chyba półprzewodnikowy czujnik Halla. Przypuszczam, że należałoby podać napięcie np. +12V przez odpowiedni rezystor ograniczający prąd i mierzyć zmiany natężenia prądu przy obracaniu kołem (najlepiej oscyloskopem). Napięcie z omomierza cyfrowego jest chyba za niskie żeby zaczął działać. W HA V było łatwo bo to była cewka indukcyjna i w razie przerwy lub nadmiernej rezystancji było wiadomo, że to jej wina.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#253 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 18.09.2016

Miałem jednak zapowietrzony układ hamulcowy + reset neutralnej pozycji czujnika VSA. Porządne odwietrzenie układu oraz powrót do pierwotnego modulatora ABS rozwiązało sprawę :) hamulce bardzo dobre i zero błędów


  • 0

#254 pawliczek23

pawliczek23
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kostrzyn nad Odrą
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:01, 18.09.2016

Miałem jednak zapowietrzony układ hamulcowy + reset neutralnej pozycji czujnika VSA. Porządne odwietrzenie układu oraz powrót do pierwotnego modulatora ABS rozwiązało sprawę :) hamulce bardzo dobre i zero błędów

No i bardzo ładnie, gratuluję rozwiązania problemu.
Bo żółte lampki kluja w oczy;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#255 grzes508

grzes508
  • Forumowicz
  • 172 postów
  • Skąd:Rzeszów / Zamość
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:04, 18.09.2016

No i bardzo ładnie, gratuluję rozwiązania problemu.
Bo żółte lampki kluja w oczy;-)

Wysłane z mojego E2303 przy użyciu Tapatalka

tak się do nich przyzwyczaiłem jeżdżąc przez miesiąc, że dziś jadąc trasę czułem się jakoś nieswojo bez nich ;)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq