XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Dławi się na Pb po zmianie biegu - na LPG chodzi jak złoto
#1
Napisano 21:54, 22.10.2012
Przy delikatnym obchodzeniu się ze sprzęgłem i niewielka dawką gazu po zmianie biegu - problem nie występuje.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, ale tego samego dnia wcześniej wziąłem się za regulację zaworów - wyregulowałem wczoraj i po regulacji chciałem nim trochę pojeździć na benzynie. Dziś znów zdjąłem pokrywę i sprawdziłem luz na wszystkich zaworach raz jeszcze - i jest ok.
Przejrzałem forum, ale opisane przypadki są w drugą stronę - tzn. na LPG szarpnięcia, dławienia, braki mocy, a na benzynie chodzi ładnie. A u mnie niespodzianka - w drugą stronę.
#2
Napisano 16:39, 23.10.2012
#3
Napisano 17:31, 23.10.2012
#4
Napisano 19:19, 23.10.2012
Po regulacji zaworów?
#5
Napisano 19:37, 23.10.2012
Trigger, Rumcyk27, Wyjaśnijcie proszę do jakich warunków ma się dostosować komputer i po co robić reset kompa?
Po regulacji zaworów?
Na podstawie różnych czujników silnika, komputer dostosowuje swoją pracę. Reset komputera powoduje że te ustawienia są kasowane i komputerze zbierając dane z czujników ustawia sobie takie zmienne które będą najbardziej korzystne.
Można to zaobserwować np na długiej korekcie wtrysku, która po resecie jest 0 a z czasem sie zmienia np na ok 1-4.
Oczywiście zmiany następują ciągle więc nawet bez resetu będzie ok, ale potrwa to dłużej.
Na gazie warunki się zmieniają i wynikają chociażby z innych parametrów dlatego po przejściu na PB po długiej przerwie może jeździć się trochę inaczej.
Może warto przyregulować instalacje?
#6
Napisano 19:47, 23.10.2012
Wszystkie czujniki są odczytywane zarówno przy pracy na gazie jak i benzynie. Jedynie praca wtryskiwaczy na sucho może mieć wpływ. Więc trzeba je rozjeździć po prostu.
Poza tym po co regulować instalację LPG jeśli problem jest w PB?
#7
Napisano 20:35, 23.10.2012
#8
Napisano 21:06, 23.10.2012
Trigger, Ale co ma regulacja zaworów do resetu kompa?
Wszystkie czujniki są odczytywane zarówno przy pracy na gazie jak i benzynie. Jedynie praca wtryskiwaczy na sucho może mieć wpływ. Więc trzeba je rozjeździć po prostu.
Poza tym po co regulować instalację LPG jeśli problem jest w PB?
Ja nic o zaworach nie pisałem
A w kwestii regulacji gazu to tylko sugestia. Temat LPG jest dla mnie stosunkowo nowy więc nie traktuj tego jako pewnika, ale czujnik tlenu jest jeden dla lpg i pb, tak samo jak inne czujniki które są wspólne. Jak korekty nie idą w parze a komputer dostosuje się do jednego rodzaju paliwa to będzie miał problem z drugim. Nie upieram się przy tym, tak mi się wydaje. Ja bym sprawdził ustawienia tym bardziej jak minęło sporo czasu od ostatniej regulacji.
Natomiast nieinwazyjną i stosunkowo tanią, w dodatku przeważnie skuteczną metodą jest pojeżdżenie na PB żeby komputer się "przystosował". I to jest zarówno dobre jak i bezpieczne. Jak dalej będzie problem do drzwi masz otwarte i nieuszkodzony portfel.
#9
Napisano 23:10, 11.11.2012
Słyszałem, że raz na jakiś czas dobrze pojeździć na benzynie, ale nigdy nikt mi tego rzeczowo nie uzasadnił, więc traktuję to jako urban legend - nie zaszkodzi, a nuż pomoże. Dziś i tak wypadał mi przegląd instalki LPG. Pomimo tego, że uważam, że sama instalka, jak Przemek wspomniał, raczej nie miała tu nic do rzeczy, to i tak zebrałem na wszelki wypadek od nowa mapy (i tak to robię co przegląd z czystej ciekawości) i znów wyszło nam, że są prawie kropka w kropkę takie same i wymagają tych samych "podciągnięć" co ostatnio. Koniec końców - mapy praktycznie nie uległy zmianie.
Dziwne jest też to, że ostatnio zawory praktycznie wszystkie były do regulacji i nie było takiego objawu, a teraz - w niedzielę - musiałem poprawić ledwie połowę z szesnastu i taki kwiatek.
Z braku laku, a właściwie z braku czasu - zrobię jutro reset kompa, pohasam na benie i zobaczę czy pomoże (bo chyba nie zaszkodzi ). A po tygodniu dam znać jak poszło. Akurat benzyna ma tanieć jak donosi jakiś tam "pudelek", więc moment w sam raz
[ Dodano: 2012-11-11, 23:09 ]
Stało się tak jak Panowie powiedzieliście - reset kompa rozwiązał sprawę. Po lizaku za pomoc
Swoją drogą - trochę dziwna sytuacja, dotychczas po regulacji zaworów, pomimo tego, że często luzy o wiele bardziej miż teraz odstawały od normy, nic takiego nie było potrzebne. Najważnijsze, że działa. Dzięki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych