Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Drganie/Wibracje nadwozia na b.jałowym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:01, 17.10.2012

Myślę, że założenie konkretnego tematu będzie dobrym pomysłem, bo dotyczy to bardzo wielu Accordów VI, VII i VIII gen.
Sprawa rozchodzi się o wibracje przenoszone na nadwozie podczas postoju na b. jałowym (650-800rpm).

Doktoryzuję się nad 'problemem' już dłuższy czas.
Zauważyłem, że opisywane są także podobne zjawiska nawet w nowych Acco z małymi przebiegami, co jest zastanawiające, bo może obalać pewne teorię zużycia któregoś z elementów, mogącego odpowiadać za taki stan rzeczy.
Zacznijmy od tego, że (wg mnie) drgania pochodzą ewidentnie z układu napędowego i przenoszone są na nadwozie.
W nowych autach problem ten jest raczej niewielki choć jak widać zauważalny.
Należałoby przypuszczać, że sposób montażu silnika i układu napędowego wraz z izolacją drgań do nadwozia, jest taki a nie inny i całkowite wyeliminowanie owych drgań nie występuje.
Jedni (auto-pedanci :) odczuwają to i jest to dla nich problemem, a są tacy, którzy auto traktują jako narzędzie do przemieszczania się i nawet im to przez myśl nie przejdzie.
I o ile w nowych autach z racji jedynie wyczuwalnego delikatnego 'mrowienia' można próbować się z tym pogodzić, to z czasem problem nasila się.


Na moim przykładzie (przebieg 215000) przy wyłączeniu całej elektryki kiedy obroty spadają do 650rpm zaczyna się już wyraźny masaż tyłka, a gdy otworzę drzwi to trzęsą się jak stara kur**a. Po włączeniu np świateł i wzroście obrotów drgania są już minimalne i w zasadzie ograniczają się do lekkiego mrowienia.
Ponieważ w Polsce jeździmy na światłach to do tej pory nie było to dla mnie takim problemem. Nie było, jednak ostatnio podczas postoju mrowienie nasiliło się mimo włączonej elektryki i obrotów rzędu 800rpm, co stało się irytujące.

Przechodząc do meritum czyli ewentualnych przyczyn.
Wyeliminować należy kilka rzeczy, które już robiłem a są to: czyszczenie przepustnicy, zaworu biegu jałowego IAC, regulacja zaworów, wymiana świec, filtrów (poza paliwa), skrzyni biegów, sprzęgła.
Oczywiście nie wszystkie te rzeczy były wymieniane tylko przez problem drgań :) (ale mogły też być ich przyczyną).

Sporo osób zaczęło skupiać się także, na rzekomo za niskich obrotach. Ja uważam jednak, że błędnie (sam tak myślałem).
Obroty są przecież w normie, a to, że choćby po małym ich podniesieniu (do 900rpm) drgania znikają, nie daje podstaw do nieudolnych prób ich podnoszenia ;)

I tak, ponieważ drgania pochodzą z układu napędowego, najbardziej prawdopodobne wydają się być części izolujące.
Myślę w tym momencie o poduszkach silnika, skrzyni. Wersja ta choć wydawała mi się niemal pewna to ostudził mnie mój majster (znany w małopolsce, robi tylko Hondy), który sam wymieniał już kiedyś wszystkie poduchy u siebie i problem pozostał.

Doktoryzując się dalej skupiłem swoją uwagę na izolatorach drgań.
Opisane wyżej objawy mogą bowiem świadczyć o pojawiającym się problemie z kołem pasowym (tłumikiem drgań). Koło pasowe z którego rozprowadzone są napędy osprzętu silnika za pomocą pasków wieloklinowych, dzięki swojej konstrukcji pełni również rolę tłumika drgań wału korbowego. W trakcie intensywnej eksploatacji po przebiegu w okolicach 200 tyś km dochodzi często do rozwulkanizowania warstwy tłumiącej (gumowej) od osi koła. Wówczas pojawiają się wibracje samego koła, które przenoszone są przez silnik i poduszki silnika na nadwozie. Dodatkowo przy gaszeniu i uruchamianiu silnika mogą się pojawić odgłosy poślizgu pasków i zwiększone drgania a nawet stuki. Usterka jest szczególnie niebezpieczna dla dalszej eksploatacji samochodu gdyż nie naprawiona może doprowadzić do oderwania się koła pasowego w trakcie pracy silnika i spowodować liczne uszkodzenia w komorze silnika.
W trakcie oględzin konieczne jest również sprawdzenie stanu poduszek silnika i skrzyni biegów.

Wczoraj zauważyłem u siebie, że pracujące koło ma pewne boczne odchyły, lecz nie było to koło pasowe, a to znajdującego się na samym dole układu napędowego. Od dawien dawna słyszę także metaliczny dźwięk dobiegający z jego okolic podczas przyspieszania (z dołu do 2000rpm), jak i na postoju tylko z mniejszą częstotliwością. Ponadto jest luz na pasku o czym świadczy wskaźnik.
Drgania ewidentnie zaczynają się od tego układu, a wibracje idą przez silnik, skrzynię biegów i poduchy na nadwozie.
O fakcie tym może świadczyć także ich częstotliwość, tzn to co się widzi pod maską, a co czuje siedząc za kółkiem.
Na chwilę obecną obstawiam więc koło pasowe i będę konsultował to z majstrem, który też wygląda, że się zawziął w temacie :)

Zapraszam do dyskusji, bo trzeba to rozwiązać raz na zawsze.
Ja przynajmniej nie ustanę dopóki go nie rozwiążę :)


Link do strony obrazującej istotę działania koła pasowego
http://www.e-autonap...-skretnych.html
  • 0

#2 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:53, 17.10.2012

Czekam z niecierpliwością na efekty eksperymentów z kołem pasowym.
  • 0

#3 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:26, 17.10.2012

Eksperymentów to może nie chce na sobie robić bo kasa się nie przelewa, ale jak będą wskazania to nie będę się zastanawiał.
  • 0

#4 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:46, 17.10.2012

A czy w Acco VI F18 czy F20 też montowano koło pasowe z tłumikiem drgań??? Bo z tego co widzę, to przy przebiegu ok 200 tys to takie koło powinno już nadawać się do wymiany
  • 0

#5 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:21, 17.10.2012

A czy w Acco VI F18 czy F20 też montowano koło pasowe z tłumikiem drgań??? Bo z tego co widzę, to przy przebiegu ok 200 tys to takie koło powinno już nadawać się do wymiany


A to nie jest ten pierścień który idzie pod opisem modelu? On jest z obu stron więc może to być to. Pomacaj u siebie czy to guma.

http://img09.allegro...7/88/2716978826


http://img20.allegro...7/69/2685476905
  • 0

#6 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:41, 17.10.2012

Tak, ta guma jest tłumikiem drgań. Twarda lub po prostu uszkodzona i efekt może być od razu odczuwalny.
Jeżeli zastosowano kiedyś kulawy zamiennik to może się zdarzyć, że jest sam o-ring zamiast gumy :/
W tym linku jw. jest wszystko zobrazowane ładnie http://www.smog.pl/w...yjna_pani_domu/

Btw.. widzę, że zdjęcie koła pasowego od Cairo :) Znany gość w Krakowie i okolicach, mogę polecić.
Ostatnio akurat brałem od niego skrzynię od Typa.
  • 0

#7 CL7

CL7
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 19.11.2012

Panowie szczerze watpie w wine koła, u mnie drgania zaczeły sie przy przebiegu 55tys, i sa nadal(wiec kolo raczej zuzyte nie było), nie poradzili nawet specjalisci z Morawicy, jak był na gwarancji wymienili mi w Aso przepustnice, wszystkie poduszki silnika, potem była reg. zaworów nowe "iskierki", kable a problem bez zmian. Brak mi pomysłow i mam wrazenie ze nikt z problemem nie moze sobie poradzic, masakra.
  • 0

#8 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:35, 19.11.2012

Jestem już na dobrym tropie i podejrzewam elektrykę, coś z TPS (czujnikiem położenia przepustnicy) i powiązanymi rzeczami.
W czwartek będę u magików w Kokotowie i powinno się wszystko wyjaśnić.
  • 0

#9 CL7

CL7
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:35, 20.11.2012

Prawdopodobne, dokładnie tak to wygląda że nie potrafi dostosować obrotów do obciążenia prądem lub brakiem obciążenia.
U mnie przy włączonej klimie, jak sie włacza kompresor drgania tak sie nasilają, że przestałem korzystać z AC, "ciesze ze idzie zima".
Czekamy z utęskieniem na ifo o tym czyjniku bo może to byc po prostu wada fabryczna tego elementu, z tad występowanie problemu dotykało by tak wielu użytkowników. Zastanawia mnie tylko jedno czy przy takiej skali problemu Honda by tego nie wykryła ?
  • 0

#10 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:23, 22.11.2012

Otóż jestem po wizycie u chłapaków z Kokotowa. Niestety wyczyszczenie IAC nie pomogło, bo obroty choć minimalnie wyższe (~100obr/min) to dalej były za niskie i silnik nie pracował równo, przenosił drgania.
Miałem jeszcze teorię, że IAC jest jednak do dupy i trzeba go wymienić, ale nie było takiego na podmiankę co by tą teorie sprawdzić.
Potem na HDSie podnieśliśmy obroty do wartości max. normy tj. 900obr. Po przejażdżce jednak okazało się, że trzymają nagle 1500obr. jałowego co było dość dziwne. W końcu jednak zostały wyregulowane.
Przy okazji wyszła jeszcze lambda do wymiany, ale to nie powinno być przyczyną w/w problemów.
Gorsza sprawa natomiast zrobiła się pod obciążeniem klimą. Po włączeniu sprężarki obr. spadają delikatnie i przy wartości 900 znowu czuć drgania (dziwny jest fakt drgań przy dobrych przecież obrotach).
Jest o tyle ciekawa sytuacja, że wcześniej po załączeniu klimy obroty nawet wzrastały.
Na tym nie koniec bo jadę jeszcze robić pompę sprzęgła i przy tej okazji zaproszę na kolejną część przygód, w serialu pt. "obroty warioty", już w środę 28 list. :mrgreen:
  • 0

#11 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:56, 23.11.2012

dasz radę ;-)
  • 0

#12 Łukasz.

Łukasz.
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:Maz/Garwolin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:08, 23.11.2012

Życzę powodzenia , ja mam jeden pomysł zmienić markę :mrgreen: a poważnie to też mnie to denerwuje :-/ Albo jedziesz z kimś a ktoś pyta co tak trzęsie :k
  • 0
,, Nie ma rzeczy niemożliwych do zrobienia są tylko trudne''

#13 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:15, 25.11.2012

Niestety obroty wróciły do wcześniejszych, Hanka nie dała się oszukać, drgania wróciły :/
Cały czas myślę, że wymiana IAC jednak będzie konieczna, ale w oryginale sprzedawany jest on z przepustnicą i kosztuje 1200zł :|
Używke ciężko będzie dostać..
Będziemy myśleć dalej koło czwartku..

[ Dodano: 2012-11-26, 23:15 ]
Po podłączeniu pod kompa wyszło, że lambda jest walnięta bo nie trzyma napięcia w normie.
W tym układzie stawiam 90%, że to ona jest odpowiedzialna za te cyrki.
Dziwne, że do tej pory nie wywalało błędu, choć w sumie powinno. Dlatego w sumie nie był wcześniej podpinany pod kompa.
Będę szukał używki bo nowa OEM grubo pare stówek, a z zamiennikami jest problem z poprawnym działaniem.

[ Dodano: 2012-12-04, 14:22 ]
Dobrze, że zostawiłem sobie 10% zapasu bo jednak to nie była wina padniętej lambdy.
W zasadzie do tej pory nie wiadomo co było przyczyną spadku obrotów, nierównej pracy silnika i drgań.
Wczoraj jednak przy drugim podejściu wygląda na to, że udało się wygrać tą walkę.
Przy pierwszym ustawiliśmy od nowa parametry na czujnku wału korbowego. Wtedy były wyższe choć deczko za wysokie bo miały równo 1000obr/min, przy obciążeniu światałami.
Hanka nie dała się jednak i sobie wróciła po kilkidziesięciu kilometrach do tego co było.
Drugie podejście i koncenttracja na IAC. Jak wiadomo w naszych Acco VII nie ma regulacji tak jak miało to miejsce w poprzednich gen. Ale okazało się, że jest opcja wymuszenia większego otwarcia IAC "jak się uprze" ;) Podbiliśmy go więc do wartości 1000obr. z obciążeniem elektryką i 900obr. bez. Przy okazji wyczyszczone kanały EGR, choć nie miało to raczej większego wpływu.
Teraz tylko liczę na to, że nie zacznie walczyć z tym komputer, ale wygląda, że będzie gitarra bo przejechałem już ponad 50km i wszystko śmiga.
Być może sam zawór IAC nadawał się do wymiany, być może nie (czyszczenie nie dawało rezultatu). Występuje on jednak razem z przepustnicą i ciężko byłoby go znaleść takiego luźnego.
Jeżeli ktoś ma podobny problem i nie może sobie z tym poradzić, robił już wszystko i dalej nic.. to proponuje pujśc w tym kierunku.



[ Dodano: 2012-12-07, 20:41 ]
Ehhh.. heh.. !
Pospieszyłem się.. komp wyrównał i jest po staremu.
Tylko jak się na trzeźwo zastanowiłem tak, to nie wiem czemu staram się podnieść obroty skoro są w normie.
Wróciłem na złą drogę.
Dopiero teraz sobie uświadomiłem, że niczego nie mogę teraz bardziej podejrzewać niż ustawienia luzów zaworowych.
Nie brałem tego pod uwagę bo były regulowane, jednak mam wiele podstaw twierdzić, że kompletnie źle.
Objawy też wszystkie na to wskazują bez wyjątku.
Zrobie dokładnie ! ..dam znaka..

[ Dodano: 2012-12-28, 06:40 ]
Motania ciąg dalszy..
Przez ilość możliwych przyczyn nierównej pracy silnika znalezienie tej właściwej to chyba tylko szczęście lub rzetelność i wiedza mechanika.
Wracam do tematu koła pasowego.. o efekcie poinformuje..
  • 0

#14 buamazur

buamazur
  • Forumowicz
  • 106 postów
  • Skąd:Lublin i okolice
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:53, 25.02.2013

no i jak sprawa z tym kołem pasowym? czy nadal jest "masaż tyłka"?
  • 0

#15 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:37, 26.02.2013

Dziś byłem w Kokotowie u chłopaków i przy okazji zdjeliśmy klinowy i bez obciążenia silnik chodził znacznie równiej, drgań nie było.
Tyle, że to normalne bo te parę gratów, które napędza, musi go obciążać.
Koło pasowe już wcześniej wymienione na inną używkę nie dało rezultatu, a nawet pogorszyło jeszcze trochę sprawę.
Wcześniej miało ono bicia i teraz też ma. Wymiana na używkę mija się z celem bo auta z, których one pochodzą mają nie 50k a najczęściej 100k i więcej.
Nowe najtańsze jakie widziałem to wydatek rzędu 800zł więc spora kasa, a pewności nie ma czy jest przyczyną drgań.
Choć eksperyment z paskiem daje pewną nadzieję, bo bijące koło może przy wychyleniach zbytnio naciągać pasek i obciążać silnik, którego z kolei nierówna praca przenosi drgania na nadwozie. Tyle, że to kolejna teoria :)
Póki co daje sobie siana. Jak znajdę jakąś okazję to wtedy je wymienię i zobaczymy.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq