Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pompa wspomagania - operacja regeneracja


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
112 odpowiedzi w tym temacie

#91 marcinuk

marcinuk
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • SkÄ…d:BURNLEY
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 04.12.2016

Witam

szkukam szukam i nic do wymiany pompa wspomagania raczej używka sugerować sie numerem seryjnym który jest na mojej pompie i szkukać takiego samego bo z tym lipa BRAK, czy ma pasować do VII, Diesel i rok.

dziękuję za wyrozumiałość ;)


  • 0

#92 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:50, 03.07.2018

hej, a czy ktokolwiek ryzykowal i kupowal "nową" pompę "renomowanej niemieckiej firmy" na alledrogo badz gdziekolwiek indziej za ok 500-600zł?

 szlag mnie trafia bo juz druga pompa mi cieknie. Byla uszczelniana i ma zmienione Å‚ożysko, a mimo to cieknie a dam se Å‚eb uciąć że w ziemie bÄ™dzie buczeć tak jak stara. 

nie wiem sam czy kupować kolejną używkę i kota w worku czy co robić

 

 

part number tych nowych pomp:

PW6701


  • 0

#93 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:51, 03.07.2018

hej, a czy ktokolwiek ryzykowal i kupowal "nową" pompę "renomowanej niemieckiej firmy" na alledrogo badz gdziekolwiek indziej za ok 500-600zł?

 szlag mnie trafia bo juz druga pompa mi cieknie. Byla uszczelniana i ma zmienione Å‚ożysko, a mimo to cieknie a dam se Å‚eb uciąć że w ziemie bÄ™dzie buczeć tak jak stara. 

nie wiem sam czy kupować kolejną używkę i kota w worku czy co robić

 

 

part number tych nowych pomp:

PW6701

jakiÅ› link?


  • 0

#94 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 03.07.2018

wolalem nie wstawiac co by reklam nie robic

https://www.gazelo.c...607,pw6701.html


  • 0

#95 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 12:48, 03.07.2018

Przy regeneracji pompy warto wstawiać oryginalne uszczelniacze. Masz pewność że nie zaÅ‚ożyli jakiegoÅ› "taniego" simmeringu? 

 

hej, a czy ktokolwiek ryzykowal i kupowal "nową" pompę "renomowanej niemieckiej firmy" na alledrogo badz gdziekolwiek indziej za ok 500-600zł?

 szlag mnie trafia bo juz druga pompa mi cieknie. Byla uszczelniana i ma zmienione Å‚ożysko, a mimo to cieknie a dam se Å‚eb uciąć że w ziemie bÄ™dzie buczeć tak jak stara. 

nie wiem sam czy kupować kolejną używkę i kota w worku czy co robić

 

 

part number tych nowych pomp:

PW6701


  • 0

#96 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:23, 03.07.2018

był kupiony oryginalny zestaw, chyba z jarusnet a mechanik zaufany.. oczywiscie nie wykluczam błędu w sztuce. a jak dzwoniłem do gościa zajmującego się we Wrocławiu pompami to stiwerdził, że regeneracja to też loteria, bo czasem mogą być jakieś mikro pękniecia i tak czy siak będzie cieknąć lub będzie buczeć.

 

także nie mam pojęcia kogo słuchać i co tu robić z tym fantem


  • 0

#97 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 22:30, 03.07.2018

ja Ci tylko napiszÄ™, czego ja doÅ›wiadczyÅ‚em :D regeneracji pompy nikt nie chciaÅ‚ siÄ™ podjąć, wiÄ™c sam siÄ™ za to wziÄ…Å‚em i wymieniÅ‚em uszczelniacze na OEM'owe :> za to na maglownicÄ™ rzucili siÄ™, jak szczerbaty na suchara :D i co? magiel nawet roku nie wytrzymaÅ‚ i zdążyÅ‚ jeszcze grubo wczeÅ›niej na naprawÄ™ gwarancyjnÄ… :D gdy już auto odebraÅ‚em, wspomaganie chodziÅ‚o tak leciutko, jak w avensisie (można byÅ‚o nawet sflaczaÅ‚Ä… fujarkÄ… kierować  :diabelgrin: ) ... do pierwszego wiÄ™kszego zagÅ‚Ä™bienia na drodze :| coÅ› puknęło metalicznie i wspomaganie wróciÅ‚o do 'normy' accorda  :cyklop: pod domem szybka inspekcja, pÅ‚ynu nazbieraÅ‚o siÄ™ pod korek, aż go wyrzygaÅ‚o, ale poza tym wszystko ok. moraÅ‚ z tego taki, że jak sam nie zrobisz na OEM uszczelniaczach i Å‚ożyskach, to Ci to spartolÄ…, zapÅ‚acisz wiÄ™cej niż to warte i nabawisz siÄ™ wiÄ™kszej iloÅ›ci siwych wÅ‚osów :D u mnie po wymianie uszczelniaczy (poza jednym) w pompie wspomagania, nic nie jÄ™czy, nie cieknie, ani nie gwizda ;) regeneracja tej pompy (o ile nie jest zatarta w Å›rodku), to kaszka z mleczkiem :D nawet laik sobie poradzi, o ile bÄ™dzie miaÅ‚ podstawowe narzÄ™dzia ;) a jak ma dostÄ™p do imadÅ‚a i szczypiec segera, to już w ogóle bajka ;) z maglownicÄ… już tak prosto nie jest, ale powoli zbieram siÄ™ do samodzielnej jego regeneracji :D nie dam zarobić wiÄ™cej żadnemu partaczowi, który udaje, że siÄ™ zna, zaleje jakiegoÅ› uszczelniacza, da jakieÅ› trefne uszczelki, pomaluje obudowÄ™ magla i zadowolony, że magiel pół roku nie cieknie, a klient znowu u niego zawita :> uszczelniacze OEM do magla kosztujÄ… okoÅ‚o 200zÅ‚, a do pompy 100zÅ‚, a za regenerowane na uszczelkach niewiadomego pochodzenia, tak jak tutaj podaÅ‚eÅ› ponad 600 zÅ‚, a magle po 2 kafle + sprzedajÄ… !!  :ckm: przy wartoÅ›ci rynkowej naszych aut, jest to totalne nieporozumienie, skoro dajÄ… na takie części gwarancjÄ™ do 2 lat max :> jest ogromne prawdopodobieÅ„stwo, że nawet tyle nie wytrzymajÄ… :D dajÄ…c 100 za uszczelki OEM, w przypadku niepowodzenia regeneracji swojej pompy (zatarcie Å‚ożyska igieÅ‚kowego, lub uszkodzone Å‚ożysko - które również może być przyczynÄ… wycieków) , zawsze możesz je wykorzystać w innej, 'sprawnej', czytaj - niezatartej, być może, cieknÄ…cej używce i bÄ™dzie to ta pompa, z którÄ… Twój accord zostanie pochowany :D (no chyba, że zapowietrzysz ukÅ‚ad i jÄ… zatrzesz  :diabelgrin: )
 

sory, że siÄ™ tak rozpisaÅ‚em, ale po dÅ‚ugiej walce z tym durnym wspomaganiem, ogromnej iloÅ›ci pochÅ‚oniÄ™tej wiedzy na jego temat i poniesionych przeze mnie kosztów, jestem Å›wiadom, że po prostu zamienników niektórych elementów acco 6 nie ma na rynku. sÄ… tylko zregenerowane, sprzedawane jako nowe (o czym z resztÄ… firmy sprzedajÄ…ce informujÄ… podczas sprzedaży, albo majÄ… to gdzieÅ› i nawet tego nie podajÄ… :zoltek: ) i dajÄ… na to wÅ‚asnÄ… gwarancjÄ™, a faktyczne, ogólnodostÄ™pne zamienniki kosztujÄ… grosze i wiÄ™kszość pada po tak krótkim czasie, że nie warto nawet sobie gÅ‚owy nimi zawracać (sÄ… wyjÄ…tki typu CTR, 555, NTK ...). możesz też spróbować zamówić oryginalnÄ… część od Hondy z japonii, ale w przypadku pompy, to nie bÄ™dzie 600zÅ‚, a sporo wiÄ™cej :D (na hondapartsnow chcÄ… $347.79 + przesyÅ‚ka, co daje okoÅ‚o 1360 zÅ‚, ale może ktoÅ› sprowadzi ciutkÄ™ taniej ;) ) jak do regeneracji podchodzÄ… pseudo fachowcy, to już siÄ™ przekonaÅ‚eÅ›, a co teraz zrobisz z tÄ… informacjÄ… i wiedzÄ…, zależy wyÅ‚Ä…cznie od Ciebie ;)


  • 0

#98 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:41, 04.07.2018

niezły wpis kolego! dałeś trochę materiału do przemyśleń :) suma summarum aż prosi się żeby Cię zapytać czy przypadkiem nie podjąłbyś się regeneracji takiej pompy za jakąś sensowną kwotę skoro już masz doświadczenie :D


  • 0

#99 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 12:12, 08.07.2018

Wymiana uszczelnień jest banalna ;) ważne, żeby nie poskładać blaszek łożyska igiełkowego na odwrót i zostawić w spokoju uszczelkę odpowietrznika, jak i sam odpowietrznik (dolna część pompy na imbusa). U mnie łożysko było w miarę ok, więc zostało, a cała operacja trwała moment (odkręcenie 4 śrub, nakrętki koła pasowego i wyjęcie pierścienia segera zajmuje najwięcej szasu :D ). Jak byś bywał w moich okolicach na warmii, to bym Ci za darmo w tym pomógł ;) myślę, że jak byś podjechał do kogoś z forum z Twoich okolic, albo Warszawy, to na miejscu by Ci to ogarnął od ręki, a bawić się w wysyłkę i czekać z unieruchomionym autem, zanim pompa wróci z powrotem, to raz, że szkoda czasu, a dwa pieniędzy ;) poza tym, przed przystąpieniem do regeneracji, należało by sprawdzić, czy cały układ jest w 100% suchy i sprawny (czy się przypadkiem, któraś rurka nie poci, albo opaska się nie zsunęła). Jak układ w jakiś sposób się zapowietrza, to pierwszy leci magiel (bo nie słychać, że źle pracuje), a po nim pompa, bo się powoli zaciera i regeneracja pompy bez usunięcia przyczyny zapowietrzania jest nie uzasadniona :>
  • 0

#100 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • SkÄ…d:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:54, 08.07.2018

Gons, z całym szacunkiem, ale wprowadzasz trochę kolegę w błąd.

Tam nie ma łożyska igiełkowego-to o czym piszesz to rotor pompy i łopatki pompy.

Odpowietrznik, o którym wspominasz, jest zaworem kontrolującym przepływ i nie ma nic wspólnego z odpowietrzaniem układu.

Pozdrawiam ;)


  • 0

#101 gons

gons
  • Forumowicz
  • 691 postów
  • SkÄ…d:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Executive+
  • KM:142
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 49
Super

Napisano 17:21, 08.07.2018

Gons, z całym szacunkiem, ale wprowadzasz trochę kolegę w błąd.

Tam nie ma łożyska igiełkowego-to o czym piszesz to rotor pompy i łopatki pompy.

Odpowietrznik, o którym wspominasz, jest zaworem kontrolującym przepływ i nie ma nic wspólnego z odpowietrzaniem układu.

Pozdrawiam ;)

jest dokÅ‚adnie tak jak piszesz ;) nie wiem czemu nazwaÅ‚em ten element Å‚ożyskiem igieÅ‚kowym ^^ jakoÅ› tak mi siÄ™ ubzduraÅ‚o :D ale wspomniaÅ‚em o nim dlatego, że przy zÅ‚ym jego zamontowaniu (ostrymi krawÄ™dziami na zewnÄ…trz), można uszkodzić wewnÄ™trzny korpus pompy + Å‚opatki i wtedy taka pompa z automatu idzie na Å›mietnik. z zaworem również przyznajÄ™ racjÄ™ (pisaÅ‚em na szybko i palnÄ…Å‚em w sumie gÅ‚upotÄ™, bo odpowietrzników w ukÅ‚adzie w zasadzie nie ma ;) ). 


  • 0

#102 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • SkÄ…d:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 19:48, 08.07.2018

Także przy zapowietrzeniu w pierwszej kolejności cierpi pompa. Prawda jest taka ze szwankującą pompą ciężko uszkodzić magiel, ale nieszczelnym maglem pompę można "zabic".
  • 0

#103 Petrus

Petrus
  • Nowy
  • 2 postów
  • SkÄ…d:Knurów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:16, 15.07.2018

Fajnie tylko że ja zregenerowałem pompę - wymiana wszystkich uszczelek i łożyska. Do tego wymiana płynu i efektu zadnego! nie wiem co to moze jeszcze byc?

[ Dodano: 2012-09-30, 20:56 ]
Pompa hałasuje u mnie wyłącznie przy skręcaniu kół na postoju lub przy niewielkiej prędkości i wtedy wspomagania brak. Jak pisałem kiera chodzi jak w traktorze.

W moim przypadku regeneracja pompy okazała się pomyłką. Lepiej już kupić dobrą używkę(ja moją kupiłem za 260pln) niż regenerować za 350 pln, ponieważ regenerowana pompa ma tylko wyczyszczone wnętrze oraz wymienione uszczelki. Odgłos pompy pozostał taki sam.


  • 0

#104 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • SkÄ…d:MyÅ›lenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 16:45, 12.11.2019

Też się mocno zastanawiam czy kupić używkę u wolka za 350 PLN czy zlecać komuś regenerację na oryginalnych częściach. U mnie jest zapocona, jeszcze nie cieknie. Ale zapocenie pojawiło się po zrobieniu przekładni, jakieś 4 miesiące po. Odgłosów niepokojących żadnych nie ma. Zalany płyn to RAVENOL PSF-Y.


  • 0

#105 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • SkÄ…d:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 18:24, 12.11.2019

To zależy jak kto robi. U mnie nie było śladów zużycia na metalowych elementach więc wymieniłem wszystkie elementy z tworzywa, nie tylko oringi.

W moim przypadku regeneracja pompy okazała się pomyłką. Lepiej już kupić dobrą używkę(ja moją kupiłem za 260pln) niż regenerować za 350 pln, ponieważ regenerowana pompa ma tylko wyczyszczone wnętrze oraz wymienione uszczelki. Odgłos pompy pozostał taki sam.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq