Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Nowy Accord 2.0 i-vtec - co lać?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:34, 27.09.2012

Witam serdecznie,

Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego Accorda (r 2011) i zastanawiam się jakie paliwo może służyć mu najlepiej? W książce jest napisane, że minimum 95 oktanów, a w salonie nie doradzili nic konkretnego, tylko radzili 'testować' metodą próby. ;)

Słyszałem też, że różnie to bywa ze stacjami - na jakich tankujecie swoje Hondzie?

Pozdrawiam!
Szymon
  • 0

#2 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:13, 27.09.2012

znaczna większość tankuje LPG o ile Ci to nie przeszkadza :mrgreen:

ps. lej 95 , nie ma co przepłacać, kiedyś w auto swiecie robili testy 98 a shell 100 oktan i okazało się że żadnej różnicy w osiągach auta nie było.

jeśli chodzi o stacje to jak dla mnie to - statoil
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:46, 27.09.2012

Osobiście jestem zwolennikiem LPG - to jedyna sensowna przyszłość (nie licząc elektrycznych) jeśli chodzi o ekologie oraz światowe zasoby (gazu jest znacznie, znacznie więcej niż ropy). Póki co nie chce wrzucać LPG do swojego Accorda bo jest nówka sztuka :)

W takim razie będę lał 95 - teraz tylko kwestia wyboru stacji z dobrym paliwkiem :)
  • 0

#4 Kameleon8989

Kameleon8989
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Katowice
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:55, 29.09.2012

only shell (ew orlen)
na shelu za kazdy litr masz 1pkt 150pkt=hot-dog :mrgreen:
  • 0

#5 movies25

movies25
  • Forumowicz
  • 191 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:59, 29.09.2012

Polecam przeczytać temat o różnicach w 95 i 98 ;-)

http://www.civicklub...ighlight=paliwo
  • 0
:))"Samochód, którym jazda nie sprawia przyjemności, nie zasługuje na miano samochodu."
Soichiro Honda

#6 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:26, 29.09.2012

tez jestem zdania ze nie ma sensu lac 98 jezeli silnik nie jest pod to paliwo zestrojony, ogolnie wiadomo ze im wyzsza liczba oktanow tym paliwo wolniej sie spala, a wiec jezeli kat wyprzedzenia kata zaplonu jest ustawiony tak zeby cala energia wytworzona po zapaleniu mieszanki wyzwolila sie po przekroczeniu tloka tzw gornego martwego punktu, to po zalaniu paliwa o mniejszej liczbie oktanow ta energia powstanie przed gmp, a po zalaniu "bogatszego" paliwa powstania "daleko" za gmp, w pierwszym przypadku powstanie spalanie stukowe, w drugim straty, co moim zdaniem dokladnie tlumaczy dlaczego co niektorym wzrasta spalanie bogatszego paliwa
  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:17, 29.09.2012

Ja tankuje 95 na Neste 24. Lanie 98 nie ma sensu gdyż 98 ma nieco niższą wartość opałową niż 95 i auto może ew. mieć minimalnie gorsze osiągi i odrobinę więcej palić.

W silniku przystosowanym do paliwa 95 paliwo 98 nie ma sensu - zysku z samej powiększonej liczby oktanowej nie ma żadnego. 98 jest wymagane w wysilonych silnikach o wysokim stopniu sprężania (powiedzmy powyżej 11) gdzie paliwo 95 spalało by się już stukowo. W Hondach dotyczy to ATR lub CTR.

Jedyny sens lania 98 to "zapobiegawcze zabezpieczenie" na wypadek gdyby paliwo 95 nie miało RON 95 tylko mniej (czyli benzyna niskiej jakości). Silnik nie jest zagrożony gdyż nasze silniki mają czujnik spalania stukowego i gdyby ono faktycznie wtedy wystąpiło to ECU automatycznie opóźnia zapłon aby zapobiec temu niszczącemu zjawisku ale jako efekt uboczny spadają osiągi.

Innymi słowy najlepiej jest aby benzyna miała taką liczbę RON na ile zaprojektowany jest silnik - mniej lub więcej oznacza zawsze jakieś straty. Z dwojga złego lepiej żeby RON było większe a nie mniejsze.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 07.11.2015

Odkopując trochę temat. Skoro nasze Hondy wyposażone są w czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) to teoretycznie stosowanie paliw wysokooknatonych powinno mieć wpływ na wzrost mocy/momentu.

Tankując dajmy na to paliwo RON 100 dzięki czujnikowi stukowemu ECU powinien odpowiednio sterować kątem wyprzedzenia zapłonu optymalizując go pod konkretne paliwo. Czyli w tym wypadku mógłby jeszcze bardziej zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu niż na RON 95 co oczywiście przekłada się na wzrost momentu i mocy. 

Co chodzi o wartości opałowe paliw, spotkałem się z różnymi opiniami także ciężko mi stwierdzić czy faktycznie  np. paliwo 95 jest bardziej kaloryczne od 98. Jeśli nawet to będą to różnice rzędu +-0,5 MJ na kg spalonego paliwa.

Na co dzień tankuję RON95, ale zatankuję kiedyś kilka razy pod rząd paliwo o wyższej liczbie oktanowej i sprawdzę efekty  :-P


  • 0

#9 lukaso

lukaso
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:Rz-w
  • Silnik:2.0
  • Wersja:exe
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:55, 07.11.2015

Odkopując trochę temat. Skoro nasze Hondy wyposażone są w czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) to teoretycznie stosowanie paliw wysokooknatonych powinno mieć wpływ na wzrost mocy/momentu.

Tankując dajmy na to paliwo RON 100 dzięki czujnikowi stukowemu ECU powinien odpowiednio sterować kątem wyprzedzenia zapłonu optymalizując go pod konkretne paliwo. Czyli w tym wypadku mógłby jeszcze bardziej zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu niż na RON 95 co oczywiście przekłada się na wzrost momentu i mocy. 

Co chodzi o wartości opałowe paliw, spotkałem się z różnymi opiniami także ciężko mi stwierdzić czy faktycznie  np. paliwo 95 jest bardziej kaloryczne od 98. Jeśli nawet to będą to różnice rzędu +-0,5 MJ na kg spalonego paliwa.

Na co dzień tankuję RON95, ale zatankuję kiedyś kilka razy pod rząd paliwo o wyższej liczbie oktanowej i sprawdzę efekty  :-P

raczej w drugą strone - przystosowane jest na 95 ale jak wykryje ze są warunki do spalania stykowego to obniży parametry silnika. Ten motor idzie na cały świat - w wielu krajach na stacjach podstawą jest 85 lub 92 oktany, a 95/98 to juz premium.


  • 0

#10 mlody2v8

mlody2v8
  • Forumowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:21, 09.11.2015

raczej w drugą strone - przystosowane jest na 95 ale jak wykryje ze są warunki do spalania stykowego to obniży parametry silnika. 

Skoro przy paliwie o niższej liczbie oktanowej niż zaleca producent czujnik wykryje spalanie detonacyjne i odpowiednio skoryguje kąt wyprzedzenia zapłonu (zmniejszy), żeby uniknąć tego zjawiska, to dlaczego nie miałoby to działać w drugą stronę? O ile się nie mylę tak te czujniki działają Porsche w silnikach ZI - jeśli czujnik wykrywa "większą tolerancję" paliwa na spalanie detonacyjne to jest w stanie zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu do granicy spalania stukowego co przekłada się na wzrost momentu, mocy. No chyba, że w Hondach czujniki te działają tylko w jedną stronę czyli tylko wtedy gdy zalejemy paliwo o mniejszej liczbie oktanowej niż RON95. Oczywiście wtedy lać paliwa o wyższej liczbie oktanowej nie ma sensu.

 

Ten motor idzie na cały świat - w wielu krajach na stacjach podstawą jest 85 lub 92 oktany, a 95/98 to juz premium.

 

Faktycznie, K-seria idzie np. na Stany Zjednoczone gdzie można się spotkać z paliwem o licznie oktanowej poniżej 90..  ALE  -  pamiętajmy, że w Polsce wartość liczby oktanowej podawana jest wg tzw. metody badawczej (Research Octane Number), a w USA jest wartością uśrednioną z metody motorowej (Motor Octane Number) oraz metody badawczej, stąd niższe wartości ponieważ liczba oktanowa MON jest niższa niż RON dla paliw zasilających silniki ZI.

Summa summarum w Stanach mają paliwo porównywalne do naszego (co chodzi o liczbę oktanową).

 

PS

Zerknąłem dzisiaj z ciekawości na klapkę od wlewu paliwa, jest tam wyraźnie napisane MIN. RON95.


Użytkownik mlody2v8 edytował ten post 17:22, 09.11.2015

  • 0

#11 Jacek JUVENTINO

Jacek JUVENTINO
  • Klubowicz
  • 4 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:51, 24.02.2021

zatankowałem 98-kę i po przejechaniu około 200 km zapalił się check,czy to może być kwestia paliwa?


  • 0

#12 Sebaj

Sebaj
  • Forumowicz
  • 482 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cm2
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 11:36, 24.02.2021

Niemożliwe jeżeli normalne paliwo. Przede wszystkim sprawdź błąd, co i jak znajdziesz na forum.

Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Sebaj edytował ten post 11:36, 24.02.2021

  • 0

#13 Oluś

Oluś
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Oświęcim
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Accord
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:24, 23.07.2023

Ja zatankowałem zwykłe 95 z Orlenu i wyskoczył mi check P0325, jak zatankowałem VPower 95 z Shell to check się nie pojawia.
  • 0

#14 Wawik

Wawik
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Zdunska Wola
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:46, 04.01.2024

Odgrzebię temat. Co teraz lepiej lać? 98 czy E10?


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:57, 04.01.2024

Zatankuj jedno i drugie, policz spalanie i sam wybierz
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq