XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Nowy Accord 2.0 i-vtec - co lać?
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 14:34, 27.09.2012
Jestem szczęśliwym posiadaczem nowego Accorda (r 2011) i zastanawiam się jakie paliwo może służyć mu najlepiej? W książce jest napisane, że minimum 95 oktanów, a w salonie nie doradzili nic konkretnego, tylko radzili 'testować' metodą próby.
Słyszałem też, że różnie to bywa ze stacjami - na jakich tankujecie swoje Hondzie?
Pozdrawiam!
Szymon
#2
Napisano 15:13, 27.09.2012
ps. lej 95 , nie ma co przepłacać, kiedyś w auto swiecie robili testy 98 a shell 100 oktan i okazało się że żadnej różnicy w osiągach auta nie było.
jeśli chodzi o stacje to jak dla mnie to - statoil
#3 Guest_Anonymous_*
Napisano 15:46, 27.09.2012
W takim razie będę lał 95 - teraz tylko kwestia wyboru stacji z dobrym paliwkiem
#4
Napisano 02:55, 29.09.2012
na shelu za kazdy litr masz 1pkt 150pkt=hot-dog
#5
Napisano 19:59, 29.09.2012
Soichiro Honda
#6
Napisano 20:26, 29.09.2012
#7
Napisano 23:17, 29.09.2012
W silniku przystosowanym do paliwa 95 paliwo 98 nie ma sensu - zysku z samej powiększonej liczby oktanowej nie ma żadnego. 98 jest wymagane w wysilonych silnikach o wysokim stopniu sprężania (powiedzmy powyżej 11) gdzie paliwo 95 spalało by się już stukowo. W Hondach dotyczy to ATR lub CTR.
Jedyny sens lania 98 to "zapobiegawcze zabezpieczenie" na wypadek gdyby paliwo 95 nie miało RON 95 tylko mniej (czyli benzyna niskiej jakości). Silnik nie jest zagrożony gdyż nasze silniki mają czujnik spalania stukowego i gdyby ono faktycznie wtedy wystąpiło to ECU automatycznie opóźnia zapłon aby zapobiec temu niszczącemu zjawisku ale jako efekt uboczny spadają osiągi.
Innymi słowy najlepiej jest aby benzyna miała taką liczbę RON na ile zaprojektowany jest silnik - mniej lub więcej oznacza zawsze jakieś straty. Z dwojga złego lepiej żeby RON było większe a nie mniejsze.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95
#8
Napisano 16:13, 07.11.2015
Odkopując trochę temat. Skoro nasze Hondy wyposażone są w czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) to teoretycznie stosowanie paliw wysokooknatonych powinno mieć wpływ na wzrost mocy/momentu.
Tankując dajmy na to paliwo RON 100 dzięki czujnikowi stukowemu ECU powinien odpowiednio sterować kątem wyprzedzenia zapłonu optymalizując go pod konkretne paliwo. Czyli w tym wypadku mógłby jeszcze bardziej zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu niż na RON 95 co oczywiście przekłada się na wzrost momentu i mocy.
Co chodzi o wartości opałowe paliw, spotkałem się z różnymi opiniami także ciężko mi stwierdzić czy faktycznie np. paliwo 95 jest bardziej kaloryczne od 98. Jeśli nawet to będą to różnice rzędu +-0,5 MJ na kg spalonego paliwa.
Na co dzień tankuję RON95, ale zatankuję kiedyś kilka razy pod rząd paliwo o wyższej liczbie oktanowej i sprawdzę efekty
#9
Napisano 22:55, 07.11.2015
Odkopując trochę temat. Skoro nasze Hondy wyposażone są w czujnik spalania stukowego (detonacyjnego) to teoretycznie stosowanie paliw wysokooknatonych powinno mieć wpływ na wzrost mocy/momentu.
Tankując dajmy na to paliwo RON 100 dzięki czujnikowi stukowemu ECU powinien odpowiednio sterować kątem wyprzedzenia zapłonu optymalizując go pod konkretne paliwo. Czyli w tym wypadku mógłby jeszcze bardziej zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu niż na RON 95 co oczywiście przekłada się na wzrost momentu i mocy.
Co chodzi o wartości opałowe paliw, spotkałem się z różnymi opiniami także ciężko mi stwierdzić czy faktycznie np. paliwo 95 jest bardziej kaloryczne od 98. Jeśli nawet to będą to różnice rzędu +-0,5 MJ na kg spalonego paliwa.
Na co dzień tankuję RON95, ale zatankuję kiedyś kilka razy pod rząd paliwo o wyższej liczbie oktanowej i sprawdzę efekty
raczej w drugą strone - przystosowane jest na 95 ale jak wykryje ze są warunki do spalania stykowego to obniży parametry silnika. Ten motor idzie na cały świat - w wielu krajach na stacjach podstawą jest 85 lub 92 oktany, a 95/98 to juz premium.
#10
Napisano 17:21, 09.11.2015
raczej w drugą strone - przystosowane jest na 95 ale jak wykryje ze są warunki do spalania stykowego to obniży parametry silnika.
Skoro przy paliwie o niższej liczbie oktanowej niż zaleca producent czujnik wykryje spalanie detonacyjne i odpowiednio skoryguje kąt wyprzedzenia zapłonu (zmniejszy), żeby uniknąć tego zjawiska, to dlaczego nie miałoby to działać w drugą stronę? O ile się nie mylę tak te czujniki działają Porsche w silnikach ZI - jeśli czujnik wykrywa "większą tolerancję" paliwa na spalanie detonacyjne to jest w stanie zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu do granicy spalania stukowego co przekłada się na wzrost momentu, mocy. No chyba, że w Hondach czujniki te działają tylko w jedną stronę czyli tylko wtedy gdy zalejemy paliwo o mniejszej liczbie oktanowej niż RON95. Oczywiście wtedy lać paliwa o wyższej liczbie oktanowej nie ma sensu.
Ten motor idzie na cały świat - w wielu krajach na stacjach podstawą jest 85 lub 92 oktany, a 95/98 to juz premium.
Faktycznie, K-seria idzie np. na Stany Zjednoczone gdzie można się spotkać z paliwem o licznie oktanowej poniżej 90.. ALE - pamiętajmy, że w Polsce wartość liczby oktanowej podawana jest wg tzw. metody badawczej (Research Octane Number), a w USA jest wartością uśrednioną z metody motorowej (Motor Octane Number) oraz metody badawczej, stąd niższe wartości ponieważ liczba oktanowa MON jest niższa niż RON dla paliw zasilających silniki ZI.
Summa summarum w Stanach mają paliwo porównywalne do naszego (co chodzi o liczbę oktanową).
PS
Zerknąłem dzisiaj z ciekawości na klapkę od wlewu paliwa, jest tam wyraźnie napisane MIN. RON95.
Użytkownik mlody2v8 edytował ten post 17:22, 09.11.2015
#11
Napisano 10:51, 24.02.2021
zatankowałem 98-kę i po przejechaniu około 200 km zapalił się check,czy to może być kwestia paliwa?
#12
Napisano 11:36, 24.02.2021
Wysłane z mojego LG-H930 przy użyciu Tapatalka
Użytkownik Sebaj edytował ten post 11:36, 24.02.2021
#13
Napisano 09:24, 23.07.2023
#14
Napisano 15:46, 04.01.2024
Odgrzebię temat. Co teraz lepiej lać? 98 czy E10?
#15
Napisano 21:57, 04.01.2024
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych