Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jakość gazu (filtr)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:31, 01.12.2012

U mnie po około 10.000km obydwa filtry były czyściutkie.
Głównie tankuję na Statoil i BP.
  • 0

#17 Cieniu_23

Cieniu_23
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Jastrzębie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 02.12.2012

Mateusz607 mam ten sam problem jak Ty tylko mi dziej sie to wtedy jak jest silnik zimny ;/ jutro jade do jakiegoś szpeca od gazu może coś zrobi z tym
  • 0
CBR

#18 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:45, 09.03.2013

Filtr po 4150 km :k co to za jakiś olej na tej "przykrywce"?
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Jak szarpało tak szarpie, a Pan Adam się niestety nie wykazał :-( choć podczas regulacji zauważyłem że dzieje się to już tylko w pewnym przedziale obrotów, ale i tak później zrobiło się to co było

[ Dodano: 2013-03-09, 19:30 ]
a i po jego regulacji 2 razy wyskoczyl blad P0420, moze byl by czesciej jakbym czesciej sprawdzal i usuwal go
  • 0

#19 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 20:47, 09.03.2013

Ten olej to parafina która się wytrąca z gazu podczas odparowywania. Parafina łączy się z syfem który jest z nim i tworzy taką oleistą substancję. Ta substancja im zimniej tym bardzie staje się gęstsza i lepka im cieplej tym bardzie się upłynnia. Ogólnie zauważyłem że tego szajsu bardzo dużo się wytrąca podczas tankowania na Orlenie. Mieszkam w Błoniu pod Warszawą i jak wymieniałem filtry po 10 tyś km przejechanych na gazie z naszego Orlenu miałem podobną substancję jak ty w filtrze. Jak zmieniłem stację na BP 2 km za Błonia w Radonicach po 10 tyś km nie było tego w ogóle tylko jakieś śladowe ilości takiego jakby pyłu z zatemperowanego ołówka podobno to jest grafit który też znajduje się w gazie...:) Kurcze szkoda że z gazu nie wytrącają się złote samorodki....:D

W poprzednik Accordzie miałem taki sam filtr fazy gazowej jak ty. Też auto mi szarpało Gazownicy porozwiercali te króćce na które zakładasz węże. W miejscu w którym są powkręcane w to osadzenie filtra jest spore przewężenie co powodowało takie tętnienie ciśnienia gazu co skutkowało takimi malutkimi synchronicznymi skokami i spadkami ciśnienia. Sam program staga tego nie widział po czujniku ciśnienia ale po czasach wtrysków można było to zauważyć że dziwnie się zmieniają nie jedno liniowo tylko tak skokowo. Różnica były minimalne ale accord się dusił miedzy 3500-3700 po rozwierceniu tego badziewia problem ustał i auto ożyło. Robił mi to Piotr Nowotczyński z Mławy jest gdzieś ten warsztat w polecanych warsztatach. Spróbuj sam to zrobić operacja jest banalnie prosta. Tam z wyjścia filtra jest spora średnica później przewężenie i znowu spory prześwit.
  • 0

#20 Ziomek

Ziomek
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Słupsk
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:06, 09.03.2013

Zmień stacje na inną. ja zawsze na Shellu tankuje i nie miałem żadnego problemu...
  • 0

#21 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:51, 09.03.2013

sam tak rozwiercałeś czy p.Adam Ci kazał? bo jak kiedyś z nim rozmawiałem o tym to inaczej "kazał" mi rozwiercić i tak zrobiłem
całkowicie inaczej niż Ty to mam.
  • 0

#22 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:47, 09.03.2013

Sacrum, jeśli pytasz mnie to ja w tym nic nie ruszałem, jeśli to nie jest stan fabryczny to ten co mi zakładał może coś przerabiał. Mówił że chyba 2 takie accordy robił (jeden z silnikiem 2.4) i działają bez problemu
  • 0

#23 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:32, 10.03.2013

Mateusz607, to nie jest stan fabryczny podobnie jak u mnie go nie ma od początku
Dołączona grafika
Jak byłem kiedyś na regulacji u p.Adama zasugerował mi zmianę filtra fazy lotnej na taki jak Ty masz FL-02 i rozwiercenie dużym wiertłem otworu wlotowego (czyli tego małego)

jak się popatrzy przez ten otwór to widać że jest tam kryza/zwężka która skutecznie zmniejsza wartość przepływu przez filtr

w następnym tygodniu i ja puszkę wymienię to wkleję fotki w Twoim temacie
dodatkowo rozbebeszę puszkę i zobaczymy co jest w środku, auto 95% tankowań na Orlen
stan filtra będzie po ~10tyś km

filtr ktoś mi mówił że na chemicznej można nabyć
  • 0

#24 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:29, 10.03.2013

Też ma taki filterek w k24 i wyrabia bez rozwiercania, fabryki oprawiać nie trzeba, a rurka dochodząca do parownika jest w przekroju jest ze 4 razy mniejsza. Nie wiem co dało dla Mateusz607 to rozwiercenie skoro powierzchnia nad filtrem jest wystarczająca, czyli zwiększył pojemność filtra a nie przepustowość. Wyobraźcie sobie jakby przez ten filtr płynęła woda o ciśnieniu 1bar , po jakim czasie zapełniło by się wiadro wody :roll:.
  • 0

#25 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:50, 13.03.2013

Po ostatnim tankowaniu na podobno najlepszej stacji w okolicy po kilku kilometrach zaświecił się check (P0420- katalizator nie wyrabia) ~110km od tankowania sam zgasł, dojechałem do domu, podpiąłem ELMa i Torque w telefonie, usunąłem błąd który był, z ciekawości zobaczyłem korekty krótkoterminowe. Przy 2400-2500rpm na PB było ~0, a po przełączeniu na LPG -7,8%.
Czy na podstawie tego parametru można ocenić jakość gazu?
Ostatnia regulacja przeprowadzona przez miszcza Adama ;-) więc zakładam że wcześniej i na LPG korekty były 0, choć nie sprawdzałem
  • 0

#26 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:20, 19.03.2013

Wybebeszyłem filtr z obudowy, sporo syfu wyłapał.

Filtr FL-02 po przelocie 10tyś km
jak pisałem wyżej ~95% tankowań na Orlen

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika


Ciekawe jak filtr fazy ciekłej który również wymieniałem 10tyś km temu :idea:
  • 0

#27 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:50, 15.05.2013

u mnie po 10tys. tankowania na Statoil gazownik po wyjęciu powiedział że filtry są jak nowe. Teraz tankuję na orlenie, bo jakoś mi bardziej po drodze, chociaż podobno w mojej okolicy orlen ma mocno brudny gaz. Pożyjemy zobaczymy. Nawet jak brudny, to od czegoś te filtry są przecież:)
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#28 korpus

korpus
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:GD
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:54, 04.12.2013

U mnie po około 10.000km obydwa filtry były czyściutkie.
Głównie tankuję na Statoil i BP.


Czyli nie tylko ja tankuje gaz z Lotosa :) i spokój z filtrami.
Ja polecam F-779-B-d z certools z wymiennym wkładem z włókna szklanego. dostępny >>>TU
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Też mam pytanie, czy tak mały filterek jak omnia w elektrozaworze z filtrem FC nie będzie zbyt mały?
Dołączona grafika
Dołączona grafika
  • 0
300Premium MagicFX ScorpionST

#29 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:51, 14.12.2013

Dzisiaj wymieniałem filtr fazy lotnej taki prosty przelotowy (ciekłej kilka dni temu) w samochodzie rodziców (Scenic 1.4, Stag 200, OMVL, reduktora nie znam). Auto mamy od paru miesięcy, więc filtr ma co najmniej 5kkm. Po wymianie i rozbebeszeniu wygląda prawie jak nowy. Nic strasznego by w tym nie było gdyby nie fakt, że tankowanie przeważnie na tych samych stacjach co i ja, a u mnie po takim przebiegu syf można skrobać (foto na początku tematu). Czy ten mój typ filtra faktycznie jest taki super i cały syf łapie, a w Scenicu wszystko leci do silnika? Czy może to być spowodowane czymkolwiek innym?
  • 0

#30 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 20:53, 14.12.2013

A mi ostatnio po wymianie filtrów przy przelocie 15 tys gazownik powiedział, że mam zawalone filtry jak po 50tys., a tankowałem tylko na Orlenie..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq