Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana płynu w ukladzie kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#61 lukaswer1983

lukaswer1983
  • Forumowicz
  • 263 postów
  • Skąd:Korea centralna
  • Silnik:K24
  • Wersja:Typek
  • KM:100
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 15.04.2013

tak ten

Dzieki za info kolego :ok

[ Dodano: 2013-04-15, 21:45 ]

psf-s hondowski nie doprowadzi do rozszczelnienia przekladni ?

Wsio jest w tym temacie :B
  • 0

Opis będzie jutro ! .... :cwaniak:


#62 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:55, 15.04.2013

psf-s hondowski nie doprowadzi do rozszczelnienia przekladni ? bo wlasnie ostatnio zaczął gdzies mi ubywac plyn, uzupelnilem u mechanika jakims do wspomagania, iteraz juz zamowilem psf's ale kurde musze namierzyc skad mi ucieka... bo wlasnie sie boje ze jak wleje psf's to bedzie jeszcze gorzej... ;/

psf ma wyzsza lepkosc od zwyklych produktow, wiec to raczej te zwykłe szybciej bokiem wyjda... jak np. u mnie, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#63 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:24, 16.04.2013

Kolego quality06 zależy co miałeś zalane w układzie. Jeżeli PSF to błędem mogło być zalanie czegoś tam. Natomiast jeżeli miałeś coś tam i zalałeś coś tam to nie powinno mieć większej różnicy pod warunkiem, że kolor się zgadzał (o ile było możliwe jego zweryfikowanie). Teraz najlepiej zlokalizować wyciek (przypuszczam, że pod osłonami gumowymi możesz mieć odpowiedź), zregenrować jeżeli będzie to wskazane, spuścić całość i zalać, właśnie pytanie co czy PSF czy często przytaczany w necie Dexron II. Kolega wrc pisze o większej lepkości PSF, czy to prawda nie wiem. Z drugiej strony wątpię żeby w Acco siedziała jakaś cudowna przekładnia tolerująca wyłącznie płyn Hondy.
Pytanie jeszcze do kolegi wrc, czy w twoim przypadku gdzie ciekła przekładnia po zalaniu czerwonym płynem później zalali ci ją PSF i było ok czy wymienili na nową i zalali PSF? Po jakim czasie pojawił się wyciek czerwonego płynu?

[ Dodano: 2013-04-16, 13:35 ]
Pytanie do kolegi wrc nieaktualne, odpowiedź w wątku:)
  • 0

#64 kwazimot

kwazimot
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 30.10.2013

Powiem tak ubyło mi nieco płynu tylko problem że nie wiedziałem co było tam wlane, podzwoniłem tu i tam no i opinia była żaby dolać Tylko Hondy. Dolałem no i teraz po 2 tygodniach leje się z przekładni, hmm może to przypadek że tak szybko się rozpadła, jutro doleje ATF nie mam nic już do stracenia bo pewno i tak czeka mnie regeneracja. Ale może po ATF się uszczelni albo rozszczelni do reszty.
  • 0

#65 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:08, 31.10.2013

Hmm to w takim razie dolewka też niczego nie zmienia. Chyba po prostu jak pojawi się ubytek to oznaka, że niedługo czeka nas wydatek. Ja u siebie jak miałem ubytek to wymieniłem cały płyn na PSF i gdzieś po miesiącu lało się. Pomyślałem, że to od wymiany całego płynu, widać myliłem się.
  • 0

#66 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:36, 01.11.2013

Powiem tak ubyło mi nieco płynu tylko problem że nie wiedziałem co było tam wlane, podzwoniłem tu i tam no i opinia była żaby dolać Tylko Hondy. Dolałem no i teraz po 2 tygodniach leje się z przekładni, hmm może to przypadek że tak szybko się rozpadła, jutro doleje ATF nie mam nic już do stracenia bo pewno i tak czeka mnie regeneracja. Ale może po ATF się uszczelni albo rozszczelni do reszty

Jak cieknie z przekladni to juz niestety nic nie pomoze, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#67 lebow

lebow
  • Forumowicz
  • 16 postów
  • Skąd:września
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:1960
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:49, 18.02.2014

Widzę że zdania na temat płynu są strasznie podzielone.

Czy ktoś mógłby napisać czy ori PSF to minerał czy syntetic?

ATF 220 DEXRON zalałem do innego auta w którym regenerowałem sam magiel i wszystko jest w jak najlepszym porządku, zalałem dlatego że oryginalnie był syntetic.

Niby żółte to też syntetyki ale czy napewno ten hondowski też.

Bo mam jeszcze dylemat miedzy FEBI który znów mineralny jest zielony a syntetik żółty i na tego febiego bym sie pokósił.

Febi zielony używam w starszym aucie które ma ćwierć wieku i nigdy powtarzam nigdy nie miało problemów ze wspomaganiem i jest suche jak żarty Strasburgera.


  • 0

#68 KamilM

KamilM
  • Forumowicz
  • 511 postów
  • Skąd:Wieś Radom
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:36, 19.02.2014

No nie wiem, ja zalewałem czerwonym tak jak było w oryginale. Z tego co rozmawiałem w sklepie z olejami żółte są do aut konsorcjum Volkswagena a zielony do francuzów ;-) Najważniejsze żeby spełniał normę Hondy  


  • 0

#69 kwazimot

kwazimot
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:57, 16.04.2014

Powiem tak ubyło mi nieco płynu tylko problem że nie wiedziałem co było tam wlane, podzwoniłem tu i tam no i opinia była żaby dolać Tylko Hondy. Dolałem no i teraz po 2 tygodniach leje się z przekładni, hmm może to przypadek że tak szybko się rozpadła, jutro doleje ATF nie mam nic już do stracenia bo pewno i tak czeka mnie regeneracja. Ale może po ATF się uszczelni albo rozszczelni do reszty.

No to końcówka mojej historii z płynami i lejącą przekładnią . jeszcze jeździłem 4 miesiące dolewając ATF no i jak  zacząłem gubić prawie szklankę dziennie  to postanowiłem zregenerować. No i facet od regeneracji powiedział że spokojnie można lać ATF 220 Mobila, i tak już smigam żadnych wycieków wspomaganie bez problemu. Fakt jest taki że ATF mam mniejszą lepkość niż PSF-S ale oba oleje dobrze się mieszają  sprawdzone .


  • 0

#70 elfuturo

elfuturo
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Wielkopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 17.05.2015

koledzy a co myślicie o tym wydaje się że leje psf

 


  • 0

#71 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 11:57, 18.05.2015

Niektórzy muszą wykuć tą regułkę na pamięć:  b055.gif

PSF = Power Steering Fluid - leje się do układu wspomagania kierownicy!
ATF = Automatic Transmission Fluid - leje się do Automatycznej skrzyni biegów.
 

Nigdy odwrotnie i nigdy nie mieszać! c025.gif

 

Jutro sprawdzę czy się nauczyliście!  d025.gif    c041.gif

 

Ps.: A tu jest sporo do poczytania na ten temat: http://www.accordklu...omagania/page-1


  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#72 Burza

Burza
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Śląsk/Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:17, 01.01.2016

Witam. Patrzyłem na mrozie -5 i ilośc płynu w zbiorniczku wspomagania mam na granicy dolnej. Pewnie muszę wymienić już i uzupełnić. Czy najlepiej kupic oryginalny płyn Honda do wspomagania, ile butelek bedzie potrzebne bo one sa po 0.35 l, a może tylko kupić jedną i dolać go. Co lepiej zrobić?? Auto ma 100000 tys km. Pozdrawiam 


  • 0

"W Hondzie jest tak. Wrzucasz 3 biegi i nie ma kolegi"


#73 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:25, 01.01.2016

Pewnie wymienić, ale przy takich warunkach atmosferycznych to chyba lepiej dolać jak nie masz ogrzewanego garażu.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#74 Burza

Burza
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Śląsk/Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:28, 01.01.2016

Pewnie wymienię go na dniach jak zamówie płyny. Tylko ile ich zamówić i jak najlepszy


  • 0

"W Hondzie jest tak. Wrzucasz 3 biegi i nie ma kolegi"


#75 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:15, 01.01.2016

Lać OEM psf. Robi się to tak często, że chyba nie warto ryzykować.
Ile? Nie wiem. Nie mam jak nawet sprawdzić bo nie mam dostępu do kompa.


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq