Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana płynu w ukladzie kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#31 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:21, 09.12.2012

wrc - jakie miałeś problemy?

aso zalozylo mi nowa przekladnie na gwarancji (mam gwarancje do 160 tys. km i iles tam lat, wiecej jak 3), bo stara reklamowalem (jak sie potem okazalo nieslusznie), aso zalalo ja zwyklym plynem atf (bo to aso takze seata i mieli to pod ręką), po ok 15 tys. km z przekladni lalo sie jak z sita, potrzebowalem ciagle dolewac plyn, najwiecej w miescie, i malo na autostradzie gdzie sie nie skreca... aso znow wymienilo przekladnie, na swoj koszt, i zalalo czym trzeba, i tak od ok. 50 tys. km smigam bez problemu, pozdr
btw. kazda z wymian to bylo jakos 1800 euro...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#32 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:31, 09.12.2012

wrc - tylko pytanie co to była za ATF, którym Ci zalali? bo są różne i niektóre na pewno się nie nadają i będzie kwas.

co do PSFa to rozumiem, że on do regenerowanych przekładni ma być niby niedobry, ale one się chyba wiele nie różnią od nieregenerowanych...
  • 0

#33 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 11:35, 09.12.2012

Nalali zwykly ATF z napisem VW seat skoda czy jakos tak bo mi pokazywali. Ja nie wiem co do czego sie nadaje wiem tylko dwie rzeczy:
- mialem wskutek tego plynu niezle przejscia
- lepkosc tych plynow sie rozni, ten z hondy ma lepkosc o ok. 50% wyzsza, mialem gdzies te dane, w usa znalazlem
Wiem ze sa osoby co na PSF nie jezdza i zyja, sa tez tacy co mieli klopoty jak ja. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#34 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:42, 09.12.2012

co do PSFa to rozumiem, że on do regenerowanych przekładni ma być niby niedobry, ale one się chyba wiele nie różnią od nieregenerowanych...

Dobrze zregenerowana przekładnia z użyciem oryginalnych części, które wymagają wymiany nie różni się niczym od nowego magla... no może po za wyglądem zewnętrznym sugerującym wcześniejsze używanie.
  • 0

#35 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:13, 09.12.2012

czyli Honda źle czyni lejąc do układu swój własny płyn... :roll:
  • 0

#36 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:31, 09.12.2012

czyli Honda źle czyni lejąc do układu swój własny płyn... :roll:

No właśnie nie wiadomo co oni teraz leją. Ktoś napisał, że PSF nie jest już zielony, a to o zielonym była mowa w kontekście rozszczelnienia magla. Nie wykluczone, że za czasów zalewania układów zielonym PSF'em, kiedy to nasze Accordy zjeżdżały z linii produkcyjnej, to właśnie on był odpowiedzialny za masowe awarie magli, z którymi dziś się borykamy.

Wpadki producentów to przecież norma. Honda nie jest wyjątkiem ;-)
  • 0

#37 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:28, 09.12.2012

kupowałem ze dwa miesiące temu w ASO Kielce i tak wygląda butelka i napis na butelce PSF-S kolor mocno przezroczysty, lekko bursztynowy.

http://www.crvklub.f...-dps-f,432.html
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#38 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:36, 10.12.2012

psf jest bursztynowy a nie zielony, mam butelke w bagaju na wszelki wielki, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#39 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 15:29, 21.12.2012

Zauwazylem u siebie maly spadek poziomu oleju w zbiorniczku jest go troche nad kreska min. Nie wiem czy kupic teraz oryginalny olej z serwisu i dolac czy zalac czyms innym?
  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#40 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:50, 21.12.2012

jesli masz oryginał - żółtawy płyn to dolej oryginał
  • 0

#41 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:44, 22.12.2012

dziś miałem czas i możliwości i wziąłem się za wymianę płynu. było dość wesoło, zawsze jak coś robię to mam jakieś przygody, ale szczegóły może pominę :mrgreen:

zdecydowałem się na zalanie Dextrona II (Mobil ATF 220), ze względu na opinie, cenę i dostępność. pomyślałem sobie, że dobrze będzie zrobić małą płukankę, żeby nie mieszać nowego płynu z tym, co tam do tej pory się znajdowało. w tym celu kupiłem 2 litry płynu, ale idealnie zmieściłem się w jednym litrze. zrobiłem to w ten sposób, że wylałem stary płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, zalałem świeżego, odpaliłem silnik i pokręciłem kierownicą. wcześniej rzecz jasna zdjąłem wąż dochodzący do zbiorniczka i umieściłem go w specjalistycznym naczyniu. efekt zlania na zdjęciu poniżej. na dole został stary płyn w kolorze starego oleju silnikowego, na górze już świeży w kolorze truskawkowej margarity. po zlaniu tego do innego towaru na końcu w starym oleju przelał się kawałek jakiegoś "gluta" - ciekawe co to było.

pompa faktycznie wydaje nieciekawe odgłosy pracując na sucho, ale po zalaniu płynem wszystko wraca do normy.

różnicy w prowadzeniu nie odczułem, no może ciut lżej działa układ, ale żeby to stwierdzić z całą pewnością muszę jeszcze pojeździć.

Accord i ja jesteśmy zadowoleni, w układzie jest normalny, świeży płyn przekładniowy, a nie "nie wiadomo co" jak do tej pory (mieszanka płynu z Orlenu + prawdopodobnie PSF-a).

nic trudnego, tylko można się trochę pochlapać.

Dołączona grafika
  • 0

#42 Wiciuxxx19

Wiciuxxx19
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:17, 05.01.2013

A co myślicie o prestonie (power steering fluid)? Może już ktoś używał? Dzisiaj wymieniłem na taki bo nie miałem wyboru, ale jak będzie lipny to zmienie. Kolor przezroczysty.
  • 0

#43 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:38, 06.01.2013

nie widziałem, żeby ktoś to wlewał. kolor kolorem, raczej trzeba spojrzeć w specyfikację.
  • 0

#44 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:04, 07.03.2013

Witam. Niestety miałem podobny przypadek jak kolega pawko z wątku. Na jesień miałem niewielki ubytek płynu. Stwierdziłem że od razu wymienię. Zalałem oryginał PSF Hondy i tydzień temu pojawiło się znaczne rozszczelnienie maglownicy. Przez tydzień zszedł prawie cały zbiorniczek. Także jak pojawi się ubytek chyba lepiej dolać niż wymieniać.
  • 0

#45 PIT_er

PIT_er
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Grójec/Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:26, 18.03.2013

Chciałbym się dowiedzieć po jakim czasie najczęściej pojawiają się problemy z maglownicą i ile kosztuje naprawa?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq