Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana płynu w ukladzie kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#16 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 13:31, 08.12.2012

Czy PSF jest zielony?


nie
  • 0

#17 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:52, 08.12.2012

to w takim razie oświećcie mnie co to jest za płyn oryginalny zielony? bo rozumiem że stwierdzenie "oryginalny" odnosi się do płynu stosowanego w ASO lub hondzie fabrycznie nowej.

ps. płynu chłodniczego nie wymieniam i hamulcowego też nie, bo te bzdury co w gazetach rozpowszechniają to tylko ciemnota i zabobon i wyciąganie kasy od ludzi. :lol:, poza tym są przyrządy do sprawdzania płynu chłodniczego jak i hamulcowego (może korzystał ktoś z nich, ale jeśli do układu chłodzenia nie była dolewana woda, to pewnie nikomu taki przyrząd nie wskazał że płyn utracił swoich właściwości, ale na wszelki wypadek ludzie wymieniają bo tak im kazali), podam przykład - "tira" mamy w firmie i już przejechałem nim ponad 500 000km i nigdy nie był wymieniany płyn w układnie wspomagania kierownicy (zalany czerwony) jedynie filter był raz wymieniony bo tam się go stosuje.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#18 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:46, 08.12.2012

ps. płynu chłodniczego nie wymieniam i hamulcowego też nie, bo te bzdury co w gazetach rozpowszechniają to tylko ciemnota i zabobon i wyciąganie kasy od ludzi. :lol:

Proponuję poczytać o takim zjawisku jak higroskopijność płynu hamulcowego ;-) To nie są zabobony tylko fizyka oraz chemia :mrgreen:
  • 0

#19 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:17, 08.12.2012

Proponuję poczytać o takim zjawisku jak higroskopijność płynu hamulcowego ;-) To nie są zabobony tylko fizyka oraz chemia :mrgreen:


to są głodne kawałki wciskane pospólstwu, żeby zapędzić go do warsztatów, jak stado baranów na rzeź do zagrody.

ps. mogę udostępnić moja maszynę do testów jak to hamulce przestają działać po 10 latach i 100 000km bez wymiany płynu hamulcowego, tylko od razu ostrzegam żeby ktoś przez przypadek przez przednia szybę nie wypadł :mrgreen:
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#20 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:28, 08.12.2012

I niech tak zostanie. Nikt przecież nie będzie Cię na siłę przekonywał, że nie masz racji. Sam znam przypadki, gdzie właściciel samochodu za zbędną czynność uważa wymianę oleju w silniku. Jego sprawa. Ja to robię co 10-12k km... porąbało mnie, prawda ?? :mrgreen:

Także ja, tak samo jak i pewnie znakomita większośc, dalej będę łykał te głodne kawałki dla pospólstwa i płyny będę wymieniał regularnie.

I jeszcze na koniec zdradzę Ci tajemnicę: ziemia nie jest płaska :mrgreen: Ale zrozumiem, jeżeli mi nie uwierzysz.
  • 0

#21 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:45, 08.12.2012

i płyny będę wymieniał regularnie.


gdzieś już słyszałem to stwierdzenie, tylko że u tego co się tak samo zarzekał jak Ty - mechanik stwierdził zatarcie klawiatury w silniku, które nastąpiło poprzez zapchanie kanałów olejowych, jak to mechanik celnie stwierdził cyt "zbyt często kolega wymieniał olej" to oczywiście sarkazm (obelga w formie komplementu) dla niewtajemniczonych. Więc Ty sobie "niby" wymieniaj regularnie,a ja sobie nie będę w ogóle wymieniał, w końcu jakoś ten świat musi się kręcić. ( aha zapomniałem, że mam twierdzić że świat jest płaski) :-D
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#22 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:42, 08.12.2012

I na tym zakończmy. Każdy niech dba o swoje tak jak uważa to za stosowne ;-)
  • 0

#23 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:43, 08.12.2012

ciekawe.

interesuje mnie to w kontekście tego, że regenerowałem magiel (w sumie nie do końca potrzebnie, ale trudno) i koledzy zalali jakiś syf orlenowski i teraz mam po prostu mieszankę, którą zamierzam wymienić, no i się zastanawiam czy zalewać PSF-a czy może po prostu tego ATF 220, który bądź co bądź jest jednak olejem przekładniowym... :roll:

były już przypadki rozszczelnienia szybko po regeneracji (z tego co pamiętam to mr. kardas).
  • 0

#24 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:00, 08.12.2012

Jak już pewnie czytałeś wcześniej ATF'a 220 zaleca firma, która robi magle dla ASO Hondy. Z tego co się dowiedziałem dzwoniąc do owego ASO, jeszcze nie było reklamacji na ich usługi, także myślę że wiedzą co robią :mrgreen:

[ Dodano: 2012-12-08, 21:03 ]

były już przypadki rozszczelnienia szybko po regeneracji (z tego co pamiętam to mr. kardas).


A co ten kolega zalał po regeneracji ?? Strzelam, że PSF'a ?? :-P
  • 0

#25 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:48, 08.12.2012

Jak już pewnie czytałeś wcześniej ATF'a 220 zaleca firma, która robi magle dla ASO Hondy. Z tego co się dowiedziałem dzwoniąc do owego ASO, jeszcze nie było reklamacji na ich usługi, także myślę że wiedzą co robią :mrgreen:

czytałem, dlatego właśnie mnie to zainteresowało. może w takim razie u siebie też powinienem użyć ATF'a, oszczędzający przy okazji 50 zł...

chętnie bym się zapoznał ze specyfikacjami etc.

były już przypadki rozszczelnienia szybko po regeneracji (z tego co pamiętam to mr. kardas).


A co ten kolega zalał po regeneracji ?? Strzelam, że PSF'a ?? :-P

z tego co pamiętam, to tak, dlatego właśnie o tym piszę. ale jeden przypadek raczej o niczym nie świadczy.

ASO nie może sobie pozwolić na to, żeby rekomendować inny płyn niż PSF, natomiast ci mechanicy od magla mogą mieć i zapewne mają rację. nie mają interesu, żeby ściemniać.

przeczytałem też, że ATF jest rzadszy niż PSF, ktoś jest w stanie potwierdzić?
  • 0

#26 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:52, 08.12.2012

parametry (np. lepkosc) roznia sie w ATF i PSF, stad mozna miec klopoty, ja takowe mialem, stad odradzam oszczedzanie na plynie, i lanie czegos co nie ma byc tam lane
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#27 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:11, 08.12.2012

ok, ale który jest rzadszy?

i jaki kolor ma PSF? zielony tak? bo ja mam wymieniany niby w ASO, a mam czerwony, no chyba że podczas regeneracji cały został wylany, ale nie wydaje mi się...

[ Dodano: 2012-12-08, 22:27 ]
edit:

ok, widzę, że PSF ma większą lepkość.

nie chcę użyć ATF'a dla oszczędności, tylko ze względu na to, co się w tym wątku pojawiło, tzn. że bywa to lepsze rozwiązanie.

wrc - jakie miałeś problemy?
  • 0

#28 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:38, 08.12.2012

psf oryginalny o ile dobrze pamiętam jest przezroczysty.(nie posiada koloru), choć niby piszą że bursztynowy jest kolor, jutro sprawdzę to powiem dokładnie :-P
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#29 pitou

pitou
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Kato
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:28, 09.12.2012

Ja zmieniłem płyn w układzie na PSF 8tys km temu (marzec) i jak wlałem pod górna kreskę tak stoi w miejscu, nie zauwazyłem rozszczelnienia. A płyn jest spokojny i nie pieni sie jak stary. Przebieg właśnie przekroczył 200 tys km
  • 0

#30 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 168 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:44, 09.12.2012

Jeżeli obecny płyn Hondy pod brandem PSF nie jest zielony, być może zaczęli oni sprzedawać co innego mając wiedzę dotyczącą szkodliwości składu poprzedniego preparatu. W sumie niczym dziwnym nie byłoby gdyby w ASO pod tą samą nazwą, segregującą jedynie zastosowanie produktu (Power Steering Fluid) pojawił się inni specyfik, ale będący już ulepszoną formułą. Trzeba by to jakoś zweryfikować.

Bo w sumie nie sensu demonizować produktu wyłącznie dlatego, że nazywa się PSF, jeżeli faktycznie jego skład uległ zmianie i w chwili obecnej jest on już bezpieczny dla uszczelnień.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq