Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana płynu w ukladzie kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
83 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:11, 09.09.2012

Witam
mam pytanko ;-)

Co ile powinno sie wymieniac plyn hydrauliczny w ukladzie kierownicym . Wszedzie podawane jest informacja tylko o dolewaniu plynu w przypadku jego malej ilosci . Lub wymianie w przypadku napraw w ukladzie kierownczym oczywiscie na oryginał :ok

ale co w przypadku gdy z ukladem sie nic nie dzieje :D tak jak umnie mam 180 tys przebiegu nigdy nie nie bylo robione w ukladzie kierowniczym bo nie bylo takiej potrzeby -???? Płynu nie ubywa jest, tylko ze jest lekko ciemnawego koloru . czy powinienem wymienic płyn - czy jest on niewymienialny- w sensie puki nic sie nie dzieje "nie ma co go ruszac"

Honda accord VII 2004 2.0 benz - 180 tys przebiegu
  • 0

#2 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1440 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:23, 09.09.2012

po 180 tys warto zmienić ;)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 5300 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:34, 09.09.2012

vtec, mozna wymienic, na pewno nie zaszkodzi.

jak cos to mam ponad pol butelki, spokojnie wystarczy bo mi przy wymianie magla wlalli jakos 400ml a reszta mi lezy wiec oddam po taniosci:)
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:55, 10.09.2012

vtec, mozna wymienic, na pewno nie zaszkodzi.

jak cos to mam ponad pol butelki, spokojnie wystarczy bo mi przy wymianie magla wlalli jakos 400ml a reszta mi lezy wiec oddam po taniosci:)



Dzis biore sie za wymianae dzieki za propozycje
  • 0

#5 Mateusz607

Mateusz607
  • Klubowicz
  • 964 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:45, 12.09.2012

przy wymianie magla wlalli jakos 400ml


:shock: chyba w instrukcji wyczytałem że w układzie jest 1,1 litra, więc ile trzeba na wymianę?vtec, jak wymienisz to napisz ile wylałeś/wlałeś
  • 0
<p><a class="bbc_url" href="http://www.accordklu...+sreberko">MojeSreberko :)</a><a class="bbc_url" href="http://www.accordklubpolska.pl/index.php?/topic/25278-kawasaki-kfx-400/">I zielony ;P</a></p><p> </p><p>

#6 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 430 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:00, 13.09.2012

Możliwe że z całego układu do suchej nitki wyjdzie 1,1L ale to raczej niewykonalne. Spokojnie wystarczy do wymiany butelka 1L z ASO. Mi się udało ściągnąć 0,6L. Robiłem to na wyłączonym silniku chociaż ktoś pisał że robił też na chwilowo odpalonym żeby pompa wypompowała płyn ale ja uznałem że wolę nie ryzykować. Podniosłem przód i kręciłem kierownicą a płyn wypychało do zbiorniczka. Poźniej dolałem 100 żeby jeszcze trochę przeczyścić układ i znowu odessałem ile się dało. W efekcie płyn się w zbiorniku nie pieni i pompa ciszej chodzi (przed wymianą pienił się płyn i pompa czasem wydawała ciche buczenie).
  • 0

#7 premier

premier
  • Forumowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Wa - Wa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:19, 19.09.2012

Też będę wymieniał na dniach i serwisówka pisze tak:

Do przewodu powrotnego dołączyć kawałek przewodu (B) o odpowiedniej średnicy i włożyć jego koniec do odpowiedniego naczynia.

Uruchomić silnik i na biegu jałowym kilkakrotnie obrócić kierownicą od oporu do oporu. Gdy płyn przestanie wypływać z przewodu, zgasić silnik. Wylać płyn.

Zamontować przewód powrotny do zbiornika płynu.

Napełnić zbiornik płynem do górnego poziomu ©.

Uruchomić silnik i na biegu jałowym kilkakrotnie obrócić kierownicą od oporu do oporu, aby usunąć powietrze z układu.

Skoro Honda zaleca robić wymianę na uruchomionym silniku to pewnie tragedia się nie stanie.
  • 0

#8 pawko

pawko
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:D4D
  • Wersja:4x4
  • KM:1
  • Paliwo:ON
  • Rok:0000
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:14, 02.12.2012

Ja wymieniłem płyn dwa miesiące temu(ori PSF) :k a teraz tak się maglownica rozszczelniła że cały płyn wyleciał :evil:
  • 0

#9 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:38, 07.12.2012

A ja się dziś dowiedziałem, przy okazji wymiany magla, że oryginalnego płynu zalewanego przez Hondę do układu kierowniczego unika się jak ognia, bo rozszczelnia przekładnie ;-)
  • 0

#10 loot

loot
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:47, 07.12.2012

a to ciekawe rewelacje przynosisz, a jaki Ci wlali?
  • 0

#11 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:28, 07.12.2012

a to ciekawe rewelacje przynosisz, a jaki Ci wlali?


Panowie, którzy wykonywali regenerację przekładni do mojego autka, a którzy to notabene wykonują tą usługę "hurtowo" dla salonu Hondy Auto Plaza w Warszawie, zabronili lania oryginalnego płynu Hondy tylko kazali zalać układ Mobilem ATF 220, właśnie z racji tego o czym pisałem wyżej.
  • 0

#12 pawko

pawko
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:D4D
  • Wersja:4x4
  • KM:1
  • Paliwo:ON
  • Rok:0000
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 07.12.2012

Coś w tym jest bo w mojej karcie gwarancyjnej jest napisane że

,,Nie zalecamy stosowania płynów ,,oryginalnych" zielonych. Z naszego doświadczenia wynika że iż przekładnie zalane płynem ,,oryginalnym" silnie korodują. Odradzamy jego stosowanie"

zalecają zmianę na czerwony typu ATF II DEXTRONE
  • 0

#13 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2022 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:13, 07.12.2012

ta jasne w gwarancji napisali żeby nie stosować ich płynów, ja ostatnio kupowałem płyn do wspomagania w ASO i oryginalny mi sprzedali i powiedzieli że on jest do wszystkich generacji hond.

Ja wymieniłem płyn dwa miesiące temu(ori PSF) :k a teraz tak się maglownica rozszczelniła że cały płyn wyleciał :evil:


za nadgorliwość się płaci, ja tam w życiu żadnego płynu nie wymieniłem a auto hula aż miło :mrgreen:

ps nie licząc oleju w silniku :-P
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#14 Dylu

Dylu
  • Forumowicz
  • 181 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type S
  • KM:189
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:58, 08.12.2012

ta jasne w gwarancji napisali żeby nie stosować ich płynów, ja ostatnio kupowałem płyn do wspomagania w ASO i oryginalny mi sprzedali i powiedzieli że on jest do wszystkich generacji hond.

Podobno płyn lany fabrycznie przez Hondę jest zbyt agresywny. Znacznie szybciej uszkadza nowe uszczelnienia niż inne płyny, a wymieniony i zalany do używanego kilka lat magla, w którym stan uszczelnień jest daleki od fabrycznego, powoduje momentalne rozszczelnienie.

za nadgorliwość się płaci, ja tam w życiu żadnego płynu nie wymieniłem a auto hula aż miło :mrgreen:

Rozumiem, że wymiana płynu hamulcowego czy też płynu w układzie chłodzenia to również abstrakcja dla Ciebie ?? :mrgreen:
Opon pewnie też używasz do czasu aż zaczną wystawać z nich druty, a sygnałem do wymiany klocków hamulcowych jest snop iskier z nadkola ?? :-P ;-)
  • 0

#15 pawko

pawko
  • Forumowicz
  • 72 postów
  • Skąd:mazowieckie
  • Silnik:D4D
  • Wersja:4x4
  • KM:1
  • Paliwo:ON
  • Rok:0000
  • Nadwozie:suv
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:29, 08.12.2012

ta jasne w gwarancji napisali żeby nie stosować ich płynów, ja ostatnio kupowałem płyn do wspomagania w ASO i oryginalny mi sprzedali i powiedzieli że on jest do wszystkich generacji hond.

Ja wymieniłem płyn dwa miesiące temu(ori PSF) :k a teraz tak się maglownica rozszczelniła że cały płyn wyleciał :evil:


za nadgorliwość się płaci, ja tam w życiu żadnego płynu nie wymieniłem a auto hula aż miło :mrgreen:

ps nie licząc oleju w silniku :-P


Maxell czy przeczytałeś uważnie co napisałem? Zacytowałem część instrukcji z karty gwarancyjnej od maglownicy. Mowa tam była o jakimś tam zielonym płynie. Czy PSF jest zielony?
Za nadgorliwość zapłaciłem i nie będę komentował Twojej odpowiedzi.(kolega Dylu już to zrobił :ok )
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq