Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wymiana płynu w ukladzie kierowniczym


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#76 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 23:27, 01.01.2016

Litr do wymiany wystarczy

Wysłany z Tapatalk
  • 0

#77 Czarnota

Czarnota
  • Forumowicz
  • 1796 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan CG8
Reputacja: 54
Wzorowa

Napisano 09:21, 02.01.2016

@Burza, wątpię, że jest wlany niewłaściwy płyn więc nie trzeba całego wymieniać.

Zatem kup jedna buteleczkę 0,35ltr, uzupełnij pod górna kreskę i obserwuj, czy nie ubywa


  • 0

Na stanie też  Accord VII 2.4 Executive   więc Cieszyć się Każdą Chwilą, Niewiele Zostało

  Zima Idzie, Panie Sierżancie


#78 Felicjan85

Felicjan85
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Milanówek
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:53, 08.11.2018

Witajcie,

 

prześledziłem dokładnie tematy na forum odnośnie wymiany płynu od wspomagania kierownicy i chciałem się z Wami podzielić swoimi doświadczeniami odnośnie problemu jaki płyn wybrać.

 

Moje auto to Accord VI z 2001r. z silnikiem 1.8, 185 000km. Problemy ze wspomaganiem zaczęły się nagle. Nie było żadnych wycieków ale pompa wspomagania zaczęła rzęzić. Po prześledzeniu doświadczeń kolegów na forum postanowiłem wymienić najpierw płyn i zdecydowałem się na oryginalnego PSF'a. Zrobiłem wszystko zgodnie z instrukcją serwisową, a ponieważ nie wiedziałem co było wcześniej zalane postanowiłem dokładnie przepłukać układ nowym płynem. I tak poszło mi w sumie 5 buteleczek płynu (tych po ok 300 ml). Niestety efekt był koszmarny. Pompa zaczęła jeszcze bardziej wyć. Pomyślałem że to jednak będzie koniec jej żywota i zapadła decyzja o wymianie / regeneracji. Ale pomyślałem że skoro 1L Mobil ATF 220 kosztuje tylko 24 zł. postanowiłem powtórzyć wymianę płynu. No i szok! Pompa przy przepłukiwaniu zaczęła coraz ciszej pracować żeby ostatecznie po odpowietrzeniu zupełnie się wyciszyć. Mam teraz spokój a wspomaganie działa jak trzeba :zoltek:

 

To jest moja trzecia Honda i do każdej lałem dedykowane płyny. W tej kwestii nie uznawałem kompromisu. No ale nowe doświadczenie nauczyło mnie że jednak trzeba być otwartym na inne, jak się okazuje lepsze rozwiązania:)

 

Pozdrawiam kolegów z forum.


  • 0

#79 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:30, 08.11.2018

Mógłbyc zbieg okoliczności ..i nie chciała się wtedy odpowietrzyć.
Mi miałczała cały czas ( w sensie dość długo )i pienił się zbiorniczek jeździłem tak bo byłem pewnien ,że szykuje się grupsza robota ..Wymieniłem raz na OEM było już lepiej ,a za pół roku porawiłem z nudów i ostateczności znowu na OEM i do tej pory odpukać dwa lata nic nie pieni i chodzi cicho

Użytkownik Wlodar edytował ten post 15:13, 08.11.2018

  • 0
                       

#80 marlubin

marlubin
  • Forumowicz
  • 98 postów
  • Skąd:k/Krakowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 11.11.2018

Koledzy, podczas wymiany płynu u siebie takie pytanie mi sie nasuneło:

 

zakupiłem oryginał PSF S, taki w litrowej butelce  i ku mojemu zaskoczeniu kolor tego płynu jest taki trochę żółtawy - przekonany byłem że płyny do wspomagania mają kolor czerwony 

Czy PSF-S ma własnie taki kolor czy sprzedano mi jakaś podróbę?

 

czym różni się płyn PSF od PSF-S


  • 0

#81 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 22:29, 11.11.2018

Czerwony jest ATF, a hondowski PSF jest koloru słomkowego.
  • 0

#82 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:44, 12.11.2018

z tym kolorem płynu to miałem kiedyś taką przygodę, że wymieniałem sprzęgło u mechanika w accordzie i przy okazji kupiłem mu oem płyn do wspomagania kierownicy aby mi wymienił, przy odbiorze auta odtykam ten zbiorniczek płynu a tam czerwony płyn jest zalany, okazało się że mechanik po prostu nie wiedział że płyn ori. ma inny kolor i ukradł oem a zalał jakis czerwony badziew, po solidnej awanturze oddał mi płyn oem ale musiałem dokupić jeszcze jedną buteleczkę tego płynu i już sam przepłukałem układ i wymieniłem płyn na oryginalny. To tak w kwestii uczciwości mechaników, a najlepsze że ten mechanik to moja dalsza rodzina i wcześniej załatwiałem mu za darmo olej przepracowany od ciężarówek bo ma taki piec na ten olej, po tym incydencie zerwałem z nim jakiekolwiek kontakty.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#83 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:13, 13.11.2018

Jeszcze WIOŚ zawiadom że pali takim olejem lub przynajmniej straż miejską jak jest
  • 0

#84 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:42, 13.11.2018

piec ma jakiś niby profesjonalny, więc chyba nie ma się do czego przyczepić, tylko czasami śmiać mi się chce jak ktoś pisze na forum że on to ma igiełkę z niemiec, bo znajomy handlarz mu sprowadził, a on by go przecież nie oszukał :)


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:45, 13.11.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#85 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 12:44, 24.11.2018

Witam Panowie,

Moja auto to Accord VII polift z 2006 roku w sedanie (2.0 benzyna) stan mojego płynu wspomagania w zbiorniczku to 1/3 wysokość nad wartością minimalną, do wartości maksymalnej. Taką wartość miałem już przy zakupie (6 miesięcy temu), czytając forum i zgłębiając swoją wiedzę zastanawiam się czy jest sens dolewać do max. Dodam, że płynu przez te kilka miesięcy nie ubyło. Druga kwestia jest taka, że nie mam pojęcia jaki płyn jest wlany. Wydaje mi się, że to przepracowany PSF Hondy. Zdjęcia w załącznikach koloru płynu. 

 

Załączony plik  IMG_7347.jpg   45,86 KB   13 Ilość pobrań

 

Czy po zdjęciu uważacie, że to może być oryginalny PSF Hondy płyn?

Czy warto dolewać płynu? Czy skoro nic się nie dzieję to nie ryzykować rozszczelnieniem magla i zostawić to w spokoju?
Trochę boję się wymieniać cały płyn na nowy bo auto ma nalatane 170 tyś km (przebieg w 100% oryginalny, salon polska, serwisowany prawie do końca w aso) i nie chcę regenerować maglownicy za miesiąc po głupi dolaniu płynu lub zmianie płynu na nowy.


  • 0

#86 vova777

vova777
  • Forumowicz
  • 502 postów
  • Skąd:Pruszków / Sudowa Wysznia (Ukraina)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 20
Super

Napisano 23:46, 24.11.2018

Nowym PSF nigdy w życiu magla ani pompy nie zepsujesz.
  • 0

#87 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 09:08, 25.11.2018

http://www.accordklu...tliwość/page-18

 

W tym temacie na temat dolewania i wymiany opinie są różne. Niby zbieg okoliczności, że po dolewaniu lub wymianie na nowy zaczyna cieknąć magiel, ale z drugiej strony kilka osób miało taki sam problem. 


  • 0

#88 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:01, 25.11.2018

może tak być że ktoś zalał coś innego niż PSF i ten inny płyn mógł uszkodzić układ, nawet mogło być tak że na tym innym płynie było wszystko w porządku, ale po ponownym zalaniu PSF układ się rozszczelnił, ale to nie koniecznie była wina PSF tylko tego innego płynu który uszkodził ten układ.

Miałem kiedyś citroena z hydraulicznym układem zawieszenia i kiedyś na drodze zabrakło mi tego płynu Lds (czy jakoś tam) i na stacji benzynowej doradzili mi żebym dolał do układy płynu do automatycznych skrzyń biegów, i owszem zadziałało, ale po niedługim czasie padła pompa wysokiego ciśnienia. Wiec nie wszystko co jest "podobne" może być użyte jako zamiennik, szczególnie w hondach. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:02, 25.11.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#89 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 17:44, 25.11.2018

Więc co Ty byś zrobił w moim przypadku? 
Nie dolewał wcale, bo jest ponad minimum?
Dolał PSF? 
Czy wymienił cały płyn na nowy PSF?


  • 0

#90 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:08, 25.11.2018

wymienił bym na nowy psf, jak sie rozszczelni to jest duża szansa że na tym starym też w końcu by sie rozszczelnił, a jak nic mu nie bedzie to będziesz chociaż spokojny że na oem jeździsz, poza tym ten Twój stary płyn to nie wygląda jakby był czerwony, ale jest brudny i należało by go wymienić.


Użytkownik Maxell edytował ten post 18:09, 25.11.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq