XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Accord VIII, 2.4 - klocki i tarcze EBC
#1 Guest_Anonymous_*
Napisano 03:07, 25.08.2012
Oczywiście wiem ze pytań o to jakie klocki i tarcze wybrać do naszych samochodów była już masa i nie zamierzam stawiać broń boże takiego pytania. Oczywiście temat wiąże się z tym wątkiem ale w nieco innym kontekście. Poczytałem, poszukałem i w końcu już się zdecydowałem. W porywie decyzyjności stwierdziłem, ze na przód w accordzie 2.4 201 KM IX gen. z 2008 będę miał klocki EBC Green Stuuf (oznaczenie: DP21999: 285 PLN/kmpl.) i tarcze tez EBC (nr katalogowy: D1682: 400/szt.) TU: http://www.brakeparts.pl można wyszukać po tych numerach. Duzo dobrego słyszałem, czytałem etc. Jeżdżę dość szybko, dużo w trasie chce mieć pewność w hamulcach i na bezpieczeństwie, nie tylko moim nie chcę oszczędzać.. I dzwonie szukając dobrej oferty do: http://www.otoebc.pl/ i Pan w zasadzie..odradza mi EBC mówiąc żeby brać po prostu TRW (różnica w cenie bardzo mala co do EBC - nie pamiętam dokładnie ale chyba z 40 zł raptem taniej) a co do tarcz niestety nie potrafił od razu nic zaoferować. Czekam na informacje. Ale będąc zaskoczony taka sugestia pytam dlaczego właściwie odradza mi EBC - w końcu uznane dobre klocki i tarcze. I usłyszałem coś w co mi ciężko uwierzyć: "tarcz EBC nikt w procesie produkcyjnym nie wyważa, co już nawet Chińczycy robią a do tarcz powyżej 300 mm to już w ogóle jest problem. Nie bardzo klocek z tarcza, zwłaszcza gładką, dobrze się ma etc etc. EBC jest niewyważoną tarczą?? Tarcza nie pasuje do klocków również EBC podanych przez EBC Polska jako komplet do tych tarcz
Zdębiałem i teraz mam zagwozdkę. Co sądzicie o tych wywodach i czy jednak trzymać się pierwotnej decyzji czy coś jest na rzeczy? Cena tarcz "pospolitych" pewnie będzie znacząco niższa. Chociaż EBC Polska twierdzi ze do innych tarcz można spokojnie zakładać ich klocki (tu byłbym ostrożny osobiście). I jak tu zadecydować Napiszcie co sądzicie. Z góry dziękuje.
Pozdrawiam wszystkich.
#2
Napisano 07:59, 25.08.2012
#3
Napisano 08:48, 25.08.2012
Jakie masz dokładnie tarcze u siebie 320mm i dwa tłoczki?
#4
Napisano 20:47, 25.08.2012
andrz_ej, ja mam na przodzie dokladnie taki sam zestaw jak Ty, co do tarcz to stwierdzilem ze skoro nie ma TG w rozmiarze 320 a black diamond czy jakos tak kosztuja jakos okolo 1kpln/szt to dalem sobie spokoj i kupilem ori tarcze co ciekawe w aso za komplet chca jakos 800zl, nie wiem jak za ebc gladkie ale nie ma przepasci:) klocki natomiast mam greeny bo tylko takie sa do zaciskow 2tloczkowych i jestem bardzo zadowolony z tego zestawu. MaxOP powiedzial ze pieknie u mnie hamuje i widzial jak bez najmniejszego wysilku blokuja sie kola na chropowatym asfalcie:)
#5
Napisano 14:10, 27.08.2012
A to dobre ) Widać, że sprzedawca nie miał tarcz EBC w ręce i nie ma pojęcia o czym mówi...tarcz EBC nikt w procesie produkcyjnym nie wyważa
Klocków TRW nie ma co porównywać z EBC Green, to bardziej klasa Black Stuff. Tarcze TRW ostatnio strasznie spadły jakościowo - wielu klientów dzwoni i mówi, że nie chce już więcej TRW - my też wycofaliśmy te produkty z oferty
Do 2.4 klocki Green Stuff to absolutne minimum!!. Niestety Red Stuff i Yellow Stuff nie są produkowane
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#6
Napisano 05:38, 28.08.2012
[ Dodano: 2012-08-28, 06:39 ]
wszystko zalezy jak ktos jezdzi bo moze w 2.0 zajezdzic i redy czy zoltki a moze w 3.5 V6 miec wystarczajace zwykle czarne wiec nie ma zasady
#7
Napisano 09:36, 28.08.2012
Mylisz się, w przypadku Ate (które dostarcza klocki jako OEM) mieszanka dobierana jest odpowiednio pod samochód - moze być np odpowiednikiem Greenów. EBC oznacza swoje mieszanki kolorami i nie ważne czy EBC Black są do Seicento czy do S8 jest to ta sama mieszanka.przeciez to i tak o stopien wyzej niz black ktore sa odpowiednikami seryjnych.
[ Dodano: 2012-08-28, 10:38 ]
wszystko zalezy jak ktos jezdzi bo moze w 2.0 zajezdzic i redy czy zoltki a moze w 3.5 V6 miec wystarczajace zwykle czarne wiec nie ma zasady
_______________
Ale raczej jak ktoś jeździ spokojnie nie kupuje 2.4 beny tylko celuje w 2.0 lub w Diesla... Pozatym różnica w cenie jest niewielka więc lepiej wsadzic coś lepszego niż rozwalić tarcze zbyt słabymi klockami
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#8
Napisano 10:24, 28.08.2012
[ Dodano: 2012-08-28, 11:25 ]
a jesli z klockami jest jak mowisz to srednio widze sens przeplacac za greeny od ebc skoro ate jest tej samej jakosci a cena nizsza o jakies 70zl
#9
Napisano 07:28, 29.08.2012
Jeżeli ktoś jest zadowolony z OEM to z Ate też będzie zadowolony. Najgorsze w klockach Ate jest to, że nie ma możliwości sprawdzenia jaka mieszanka zostala zastosowana w danym klocku, można to wywnioskować dopiero po opiniach klientów..a jesli z klockami jest jak mowisz to srednio widze sens przeplacac za greeny od ebc skoro ate jest tej samej jakosci a cena nizsza o jakies 70zl
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#10
Napisano 16:35, 31.08.2012
zdecydowanie - jeżeli szybko jeździsz to koniecznie kup porządne tarcze.trzymać się pierwotnej decyzji
hamowanie z 220 do 70 gotuje przednie tarcze (sprawdzone osobiscie z koniecznosci)
pewnie ze mozna, tylko ze ebc green stuff na oem tarczach momentalnie je dojedzie.Chociaż EBC Polska twierdzi ze do innych tarcz można spokojnie zakładać ich klocki
inwestuj w ebc turbo groove i ebc green na przod.
na tyl zaloz cokolwiek - ma marginalne znaczenie.
ja bym dal tarcze gladka ebc i klocki ebc green -> dluzej wytrzymaja.
- Nie synku, to diesel...
#11
Napisano 15:16, 03.09.2012
pewnie ze mozna, tylko ze ebc green stuff na oem tarczach momentalnie je dojedzie.
Nie zgadzam się. Greeny są na tyle miękkie, że przy normalnej jeździe nie niszczą tarczy, nawet zwykłej.
na tyl zaloz cokolwiek - ma marginalne znaczenie.
Po raz kolejny się nie zgadzam
Tył ma wbrew pozorom duże znaczenie, szczególnie w kontekście zużywania się przednich hamulców - byle jaki zestaw na tylnej osi wykończy szybciej to, co jest na przodzie. Być może w VIII gen. to poprawili, ale w VII gen. seryjne tylne heble to jakiś żart.....
#12
Napisano 15:35, 03.09.2012
Zgdazam się z przedmówca w 100%. Zbyt słaby tył powoduje szybsze zużycie przednich tarcz, nie warto natomiast przesadzać bo zbyt mocny tył powoduje nadsterowność samochodu (najlepiej zakładac takie same klocki na przód i na tył)pewnie ze mozna, tylko ze ebc green stuff na oem tarczach momentalnie je dojedzie.
Nie zgadzam się. Greeny są na tyle miękkie, że przy normalnej jeździe nie niszczą tarczy, nawet zwykłej.na tyl zaloz cokolwiek - ma marginalne znaczenie.
Po raz kolejny się nie zgadzam
Tył ma wbrew pozorom duże znaczenie, szczególnie w kontekście zużywania się przednich hamulców - byle jaki zestaw na tylnej osi wykończy szybciej to, co jest na przodzie. Być może w VIII gen. to poprawili, ale w VII gen. seryjne tylne heble to jakiś żart.....
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#13
Napisano 20:06, 03.09.2012
W 8gen mocno poprawili tyl.
#14
Napisano 21:36, 03.09.2012
Ja to rozpatruje zawsze w sytuacjach awaryjnych, a taka może wystąpić na wyjściu ze "ślepego" zakrętu.Z dwojga zlego wole ta nadsterownosc zreszta w zakretach sie nie hamuje mocno
Co nie zmienia faktu że najbezpieczniej założyć taki sam klocek z tyłu jak z przodu
Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl
#15
Napisano 08:33, 04.09.2012
to stwierdzenie jest z badań własnych - greeny MI DOJECHAŁY oem tarcze momentalnie.Nie zgadzam się. Greeny są na tyle miękkie, że przy normalnej jeździe nie niszczą tarczy, nawet zwykłej.
w mojej ex raczej nie poprawili - przednie klocki na smietniku ladowaly co 15k km, tyl wytrzymywał baaardzo długo jak pamietam a z tego co mi magicy w aso (dobrym, bez sciem) mowili, to tyl sie zuzywa glownie jak sie jedzie na limicie i esp pyskuje - dohamowuje wtedy rozne kola a ze w zimie ciagle mi mrugalo to zolte *cenzura*....Tył ma wbrew pozorom duże znaczenie, szczególnie w kontekście zużywania się przednich hamulców - byle jaki zestaw na tylnej osi wykończy szybciej to, co jest na przodzie. Być może w VIII gen. to poprawili
poza tym sprawdzalem temperature hebli z tylu jak przod sie przegrzal - tyl byl zimny wiec stwierdzam, ze w 8 gen tyl NIE HAMUJE znaczaco i ladowanie tam nie wiadomo czego to strata kasy.
- Nie synku, to diesel...
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych