Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Accord VIII, 2.4 - klocki i tarcze EBC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 03:07, 25.08.2012

Witam wszystkich,

Oczywiście wiem ze pytań o to jakie klocki i tarcze wybrać do naszych samochodów była już masa i nie zamierzam stawiać broń boże takiego pytania. Oczywiście temat wiąże się z tym wątkiem ale w nieco innym kontekście. Poczytałem, poszukałem i w końcu już się zdecydowałem. W porywie decyzyjności stwierdziłem, ze na przód w accordzie 2.4 201 KM IX gen. z 2008 będę miał klocki EBC Green Stuuf (oznaczenie: DP21999: 285 PLN/kmpl.) i tarcze tez EBC (nr katalogowy: D1682: 400/szt.) TU: http://www.brakeparts.pl można wyszukać po tych numerach. Duzo dobrego słyszałem, czytałem etc. Jeżdżę dość szybko, dużo w trasie chce mieć pewność w hamulcach i na bezpieczeństwie, nie tylko moim nie chcę oszczędzać.. I dzwonie szukając dobrej oferty do: http://www.otoebc.pl/ i Pan w zasadzie..odradza mi EBC mówiąc żeby brać po prostu TRW (różnica w cenie bardzo mala co do EBC - nie pamiętam dokładnie ale chyba z 40 zł raptem taniej) a co do tarcz niestety nie potrafił od razu nic zaoferować. Czekam na informacje. Ale będąc zaskoczony taka sugestia pytam dlaczego właściwie odradza mi EBC - w końcu uznane dobre klocki i tarcze. I usłyszałem coś w co mi ciężko uwierzyć: "tarcz EBC nikt w procesie produkcyjnym nie wyważa, co już nawet Chińczycy robią a do tarcz powyżej 300 mm to już w ogóle jest problem. Nie bardzo klocek z tarcza, zwłaszcza gładką, dobrze się ma etc etc. EBC jest niewyważoną tarczą???? Tarcza nie pasuje do klocków również EBC podanych przez EBC Polska jako komplet do tych tarcz
Zdębiałem i teraz mam zagwozdkę. Co sądzicie o tych wywodach i czy jednak trzymać się pierwotnej decyzji czy coś jest na rzeczy? Cena tarcz "pospolitych" pewnie będzie znacząco niższa. Chociaż EBC Polska twierdzi ze do innych tarcz można spokojnie zakładać ich klocki (tu byłbym ostrożny osobiście). I jak tu zadecydować ;) Napiszcie co sądzicie. Z góry dziękuje.
Pozdrawiam wszystkich.
  • 0

#2 norbertm83

norbertm83
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Pdk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CU
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:59, 25.08.2012

andrz_ej, Witaj, mam klock EBC green i nie mam do nich jak narazie zadncyh zastrzezen, oczywiscie na poczatku troche piszczaly jak to noweklocki ale wszystko w granicach tolerancji, na poczatku moga dosc mocno pylic ale teraz po przejechaniu okolo 3 tys juz jest ok zobaczymy z trwaloscia na ile starcza, ale dobrze sie sprawuja mimo ze nie zmienialem tarcz jezdze na OEM i wszystko pasuje. napewno bedziesz zadowolony. PZD
  • 0

#3 Gilotyn@

Gilotyn@
  • Forumowicz
  • 526 postów
  • Skąd:Łochów
  • Silnik:K20
  • Wersja:Custom-R
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 08:48, 25.08.2012

Na tyle mam EBC standard i Red stuff i ten zestawik spisuje się u mnie wyśmienicie i na dodatek pylenie jest znikome co w moim przypadku (kółka) jest dość istotne. względem serii czuć poprawę przy takim duecie. Na przód też myślałem żeby dać Red stuff i EBC TG

Jakie masz dokładnie tarcze u siebie 320mm i dwa tłoczki?
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:47, 25.08.2012

Gilotyn@, tak ma 320 i 2tloczki.

andrz_ej, ja mam na przodzie dokladnie taki sam zestaw jak Ty, co do tarcz to stwierdzilem ze skoro nie ma TG w rozmiarze 320 a black diamond czy jakos tak kosztuja jakos okolo 1kpln/szt to dalem sobie spokoj i kupilem ori tarcze co ciekawe w aso za komplet chca jakos 800zl, nie wiem jak za ebc gladkie ale nie ma przepasci:) klocki natomiast mam greeny bo tylko takie sa do zaciskow 2tloczkowych i jestem bardzo zadowolony z tego zestawu. MaxOP powiedzial ze pieknie u mnie hamuje i widzial jak bez najmniejszego wysilku blokuja sie kola na chropowatym asfalcie:)
  • 0

#5 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:10, 27.08.2012

tarcz EBC nikt w procesie produkcyjnym nie wyważa

A to dobre :)) Widać, że sprzedawca nie miał tarcz EBC w ręce i nie ma pojęcia o czym mówi...

Klocków TRW nie ma co porównywać z EBC Green, to bardziej klasa Black Stuff. Tarcze TRW ostatnio strasznie spadły jakościowo - wielu klientów dzwoni i mówi, że nie chce już więcej TRW - my też wycofaliśmy te produkty z oferty

Do 2.4 klocki Green Stuff to absolutne minimum!!. Niestety Red Stuff i Yellow Stuff nie są produkowane
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#6 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 05:38, 28.08.2012

pawpor, niby dlaczego minimum? przeciez to i tak o stopien wyzej niz black ktore sa odpowiednikami seryjnych.

[ Dodano: 2012-08-28, 06:39 ]
wszystko zalezy jak ktos jezdzi bo moze w 2.0 zajezdzic i redy czy zoltki a moze w 3.5 V6 miec wystarczajace zwykle czarne wiec nie ma zasady
  • 0

#7 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:36, 28.08.2012

przeciez to i tak o stopien wyzej niz black ktore sa odpowiednikami seryjnych.

Mylisz się, w przypadku Ate (które dostarcza klocki jako OEM) mieszanka dobierana jest odpowiednio pod samochód - moze być np odpowiednikiem Greenów. EBC oznacza swoje mieszanki kolorami i nie ważne czy EBC Black są do Seicento czy do S8 jest to ta sama mieszanka.

[ Dodano: 2012-08-28, 10:38 ]

wszystko zalezy jak ktos jezdzi bo moze w 2.0 zajezdzic i redy czy zoltki a moze w 3.5 V6 miec wystarczajace zwykle czarne wiec nie ma zasady
_______________


Ale raczej jak ktoś jeździ spokojnie nie kupuje 2.4 beny tylko celuje w 2.0 lub w Diesla... Pozatym różnica w cenie jest niewielka więc lepiej wsadzic coś lepszego niż rozwalić tarcze zbyt słabymi klockami
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:24, 28.08.2012

pawpor, znam wiele osob ktore maja samochody po 3-4litry i jezdza jak ja a nawet spokojniej. po prostu nie kreca silnika tylko jezdza sobie w trybie D na obrotach 1100-2000 i ciesza zapasem mocy pod pedalem ktory ja musze wyciskac przy 5-7tys rpm:) mysle ze 80% ludzi w pl kupuje mocne samochody dla prestizu a nie do wyscigow, co oczywiscie nie zmienia faktu ze zawsze znajdzie sie jakis rumun, cygan czy inny koksu w s500 albo 750i ktory mysli ze jest szybszy od gt-r'a:)

[ Dodano: 2012-08-28, 11:25 ]
a jesli z klockami jest jak mowisz to srednio widze sens przeplacac za greeny od ebc skoro ate jest tej samej jakosci a cena nizsza o jakies 70zl
  • 0

#9 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:28, 29.08.2012

a jesli z klockami jest jak mowisz to srednio widze sens przeplacac za greeny od ebc skoro ate jest tej samej jakosci a cena nizsza o jakies 70zl

Jeżeli ktoś jest zadowolony z OEM to z Ate też będzie zadowolony. Najgorsze w klockach Ate jest to, że nie ma możliwości sprawdzenia jaka mieszanka zostala zastosowana w danym klocku, można to wywnioskować dopiero po opiniach klientów..
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#10 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:35, 31.08.2012

trzymać się pierwotnej decyzji

zdecydowanie - jeżeli szybko jeździsz to koniecznie kup porządne tarcze.
hamowanie z 220 do 70 gotuje przednie tarcze (sprawdzone osobiscie z koniecznosci)

Chociaż EBC Polska twierdzi ze do innych tarcz można spokojnie zakładać ich klocki

pewnie ze mozna, tylko ze ebc green stuff na oem tarczach momentalnie je dojedzie.

inwestuj w ebc turbo groove i ebc green na przod.

na tyl zaloz cokolwiek - ma marginalne znaczenie.
ja bym dal tarcze gladka ebc i klocki ebc green -> dluzej wytrzymaja.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...

#11 Arek

Arek
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:ok. Warszawy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:16, 03.09.2012

pewnie ze mozna, tylko ze ebc green stuff na oem tarczach momentalnie je dojedzie.


Nie zgadzam się. Greeny są na tyle miękkie, że przy normalnej jeździe nie niszczą tarczy, nawet zwykłej.

na tyl zaloz cokolwiek - ma marginalne znaczenie.


Po raz kolejny się nie zgadzam :-)

Tył ma wbrew pozorom duże znaczenie, szczególnie w kontekście zużywania się przednich hamulców - byle jaki zestaw na tylnej osi wykończy szybciej to, co jest na przodzie. Być może w VIII gen. to poprawili, ale w VII gen. seryjne tylne heble to jakiś żart.....
  • 0

#12 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:35, 03.09.2012

pewnie ze mozna, tylko ze ebc green stuff na oem tarczach momentalnie je dojedzie.


Nie zgadzam się. Greeny są na tyle miękkie, że przy normalnej jeździe nie niszczą tarczy, nawet zwykłej.

na tyl zaloz cokolwiek - ma marginalne znaczenie.


Po raz kolejny się nie zgadzam :-)

Tył ma wbrew pozorom duże znaczenie, szczególnie w kontekście zużywania się przednich hamulców - byle jaki zestaw na tylnej osi wykończy szybciej to, co jest na przodzie. Być może w VIII gen. to poprawili, ale w VII gen. seryjne tylne heble to jakiś żart.....

Zgdazam się z przedmówca w 100%. Zbyt słaby tył powoduje szybsze zużycie przednich tarcz, nie warto natomiast przesadzać bo zbyt mocny tył powoduje nadsterowność samochodu (najlepiej zakładac takie same klocki na przód i na tył)
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:06, 03.09.2012

pawpor, A zbyt slaby tyl powoduje podsterownosc. Z dwojga zlego wole ta nadsterownosc zreszta w zakretach sie nie hamuje mocno. Jednakowy zestaw na przod i na tyl. Rozmiar tarczy i serwo jest tak dobrane ze nic sie nie sanie.

W 8gen mocno poprawili tyl.
  • 0

#14 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:36, 03.09.2012

Z dwojga zlego wole ta nadsterownosc zreszta w zakretach sie nie hamuje mocno

Ja to rozpatruje zawsze w sytuacjach awaryjnych, a taka może wystąpić na wyjściu ze "ślepego" zakrętu.

Co nie zmienia faktu że najbezpieczniej założyć taki sam klocek z tyłu jak z przodu :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#15 Driv3r

Driv3r
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • Skąd:Warszawa
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:33, 04.09.2012

Nie zgadzam się. Greeny są na tyle miękkie, że przy normalnej jeździe nie niszczą tarczy, nawet zwykłej.

to stwierdzenie jest z badań własnych - greeny MI DOJECHAŁY oem tarcze momentalnie.

Tył ma wbrew pozorom duże znaczenie, szczególnie w kontekście zużywania się przednich hamulców - byle jaki zestaw na tylnej osi wykończy szybciej to, co jest na przodzie. Być może w VIII gen. to poprawili

w mojej ex raczej nie poprawili - przednie klocki na smietniku ladowaly co 15k km, tyl wytrzymywał baaardzo długo jak pamietam a z tego co mi magicy w aso (dobrym, bez sciem) mowili, to tyl sie zuzywa glownie jak sie jedzie na limicie i esp pyskuje - dohamowuje wtedy rozne kola a ze w zimie ciagle mi mrugalo to zolte *cenzura*.... ;)

poza tym sprawdzalem temperature hebli z tylu jak przod sie przegrzal - tyl byl zimny wiec stwierdzam, ze w 8 gen tyl NIE HAMUJE znaczaco i ladowanie tam nie wiadomo czego to strata kasy.
  • 0
- Tato, czy ten samochód jest chory?
- Nie synku, to diesel...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq