Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Uwaga nie rób tego sam - Odgrzybianie klimatyzacji

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
316 odpowiedzi w tym temacie

#241 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:32, 26.04.2018

Skoro Parownik jest razem z chłodnica to skraplacz jest pod deska czy inaczej się to nazywa
  • 0

#242 ApolloSG

ApolloSG
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 26.04.2018

Wydaje mi się że nazwa tego elementu to po prostu parownik (evaporator), pod taką nazwą występuje w sprzedaży.

 

http://allegro.pl/pa...4637305813.html


  • 0

#243 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:44, 26.04.2018

To ja coś chyba namieszałem :(

Pod maską, za zderzakiem, znajduje się chłodnica (zwana parownikiem) wraz ze zintegrowanym osuszaczem.

 

Kolega pyta o nagrzewnicę.

15 ->

http://japancars.ru/...&nplblk=B__1720


Użytkownik kuba_ce edytował ten post 20:44, 26.04.2018

  • 0

#244 ApolloSG

ApolloSG
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:52, 26.04.2018

Tak, dokładnie tego "śmierdziucha" mam na myśli. Macie może jakieś pomysły gdzie to dostać?


  • 0

#245 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:53, 26.04.2018

A nie lepiej przepłukać? Są jakieś środki na rynku do płukania całego układu.


  • 0

#246 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:54, 26.04.2018

Chłopy,

 

1) To co jest pod zderzakiem to jest skraplacz (wraz z osuszaczem - mały walec - rurka z boku skraplacza) - tam gaz się skrapla oddając ciepło. Skraplacz często zwany jest chłodnicą dlatego że wygląda bardzo podobnie do chłodnicy silnika. Osuszacz klimatyzacji służy tylko do absorbowania wilgoci zawartej w "gazie klimatyzacji". 

 

2) To co jest pod kokpitem wewnątrz auta to parownik - tam gaz paruje, czym schładza parownik przez który przelatuje powietrze z wentylatora nawiewu i jako zimne dmucha z wentylacji.

Gdy klima chłodzi to parownik jest zimny (kilka stopni celzjusza), co sprawia że wytrąca się na nim woda pochodząca z wilgoci zawartej w ciepłym powietrzu (woda wypływa przez odpływ skroplin pod autem). Z racji tego że jest on cały czas mokry to obrasta grzybami i pleśniami które śmierdzą. Dlatego odgrzybianie klimatyzacji powinno się skupiać na odgrzybieniu parownika a nie "psikaniu pianką w nawiewy" bo nigdy nie dotrze ona do parownika a tylko zaleje nam komputer silnika. 

 

3) Nagrzewnica służy do grzania powietrza (znajduje się blisko parownika) i przez nią przepływa płyn chłodniczy z układu chłodzenia silnika. 


Użytkownik pawlik118 edytował ten post 21:05, 26.04.2018

  • 1

#247 ApolloSG

ApolloSG
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 26.04.2018

Pryskałem Wurthem prosto w parownik i efekt był na tydzień, mam tam raczej nowe formy cywilizacji, niedługo przejmą kontrolę nad samochodem...  :depresja: 

Z jednej strony mógłbym wymontować i umyć, ale nie sądzę że da się to dobrze domyć...


  • 0

#248 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:24, 26.04.2018

Silnego ozonatora nie próbowałeś?
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#249 ApolloSG

ApolloSG
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:28, 26.04.2018

Ozonowanie też było, nie próbowałem pianki którą wpuszcza się na parownik, ale nie wiem czy to jest skuteczne, a nie chce brnąć w koszta. Wolałbym raz, a dobrze usunąć ten problem...


  • 0

#250 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:58, 26.04.2018

ze swojej strony mogę Wam polecić ten środek - https://www.normfest...prodId=2897-303 wielokrotnie sprawdzony. Koszt około 50zł. 


  • 0

#251 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 06:32, 27.04.2018

Jak się tego używa?
  • 0

#252 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:45, 27.04.2018

Ten środek z Normfesta to zwykły odgrzybiacz w sprayu - psikasz na parownik. 

Co do ozonatora, to jest to urządzenie generujące ozon które wkłada się na kilkadziesiąt minut to auta z włączonym wewnętrznym obiegiem klimatyzacji. 


  • 0

#253 ApolloSG

ApolloSG
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Ełk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:29, 18.05.2018

Witam. Mam pytanie do znawców, czy parownik klimatyzacji od benzyniaka jest taki sam jak w dieslu? Nr katalogowe są inne ale wygląda identycznie, schematy też są identyczne.

80211-SEA-G41 - Benzyna | 80213-SEF-G11 Diesel

 

Jak sądzicie?


  • 0

#254 kryniek

kryniek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Węgrów
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:54, 02.07.2018

Ja wymianę parownika wybił bym sobie z głowy. "Kupa" roboty i duży koszt.

Miałem takie przypadki że po ozonowaniu po jakimś czasie znowu zaczęło śmierdzieć.

powtórka załatwiała problem. Ozonuję też włącznie z kanałem przez kratki w podszybiu.

Jeśli ktoś ma naprawdę uporczywy problem to radzę użyć silnie zasadowej chemii (o wysokim pH)

która zmywa wszystkie zanieczyszczenia organiczne np. używanej w przemyśle spożywczym.

Robiłem mały test preparatem Divos 110. Efekt jest powalający ale dla zwykłego Kowalskiego

jest nie do kupienia.

Nawet zwykły Dimmer w sporym stężeniu na ciepło by sobie poradził.

Ja myję nim silnik w ciągniku. Brud i olej sam spływa

Na pewno będzie lepszy niż ten Normfest


  • 0
Stag 300 Premium, KME Silver, Hana Gold, wlew pod klapką, zb. 55 l

#255 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:35, 03.07.2018

Jak taki dimmer wpływa potem na drogi oddechowe?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq