Skocz do zawartości


RODO w HAKP

all_gen

Uwaga nie rób tego sam - Odgrzybianie klimatyzacji

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
316 odpowiedzi w tym temacie

#181 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 16:47, 26.03.2017

Kiniusz dzieki. Zrobiłem na  dwa razy, zobaczymy jak długo wytrzyma tym razem.

Nie mniej chyba za  krótko poczekałem za drugim razem i przeoczyłem, że klimę/nawiew miałem na maxa i po paru minutach miałem bańki z nawiewów. Ilość pianki była zgodna z instrukcją obsługi - poszło może w sumie z 1/4 butelki. Na butelce nie ma nic o odczekaniu - aplikacja i od razu właczenie klimy na średnich obrotach. Oczywiście komputer miałem przykryty od góry, i na całe szczęście, bo na papierach była już mokra mała plama. W tamtym roku takich cudów nie miałem. Dlatego każdemu polecam przykrycie komputera za każdym razem gdy odgrzybiamy, bez cwaniakowania, bo koszty potem moga być wysokie. Bo jak  widać wcale nie trzeba napychac pianki od strony nawiewów w Accordzie by zrobic sobie kuku.

 

Dla potomnych ,żeby każdy laik wiedział co i jak :)

Zdjęcie przedstawia część pod wentylatorem-nogi pasażera. Strzałka pokazuje otwór rezystora, który odkręciłem z 2 śrub i wisi sobie jak widać na kablu. Parownik to mniej więcej czerwowny prostokąt, przez otwór rezystora siegacie w lewo rurką z pianką na powierznie parownika, jego początek można wyczuć palcem , dalej nie ma dojścia palcami, bo łapa za gruba. Po odchyleniu dywanika w miejscu żółtego prostokąta każdy znajdzie sobie komputer (szary prostopadłościan z kilkoma wtyczkami pełnych przewodów) który przykrywamy od góry.

pozdrawiam

 

 

21rdL0X.jpg?1


Użytkownik cysior edytował ten post 19:51, 26.03.2017

  • 1

#182 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:15, 26.03.2017

hejka

jeżeli miałeś po odgrzybianiu mokrą plamę na komputerze to uważaj bo podczas normalnej pracy klimatyzacji tym wężykiem płyną skropliny (woda) więc albo go wymień albo jakoś uszczelnij.


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#183 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 17:51, 26.03.2017

Będę obserwował , ale obstawiam, że odpływ jest jednak szczelny,. Mokra plama na papierze okrywającym kompa to zapewne resztki tej piany którą wydmuchało wszystkimi nawiewami. Tak też tu pisali na początku wątku koledzy, że im więcej pianki tym bardziej mieli mokre zabezpieczenie kompa. Więc normalka.

Pytanie jest takie - czy po odkażaniu faktycznie trzeba nagrzac auto w obiegu zamkniętym by wysuszyć parownik czy te krok można pominąć ?


Użytkownik cysior edytował ten post 19:52, 26.03.2017

  • 0

#184 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:44, 26.03.2017

wystarczy dobrze przedmuchać


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#185 MarekB

MarekB
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Wieliczka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exec
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 22:33, 15.05.2017

Koledzy czy ktoś przerabiał dostęp do parownika w VIII genie ? Czy tak samo trzeba uważać na kompa ???


  • 0

#186 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:00, 16.05.2017

łatwiej wykręca się rezystor dmuchawy. reszta podobna


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#187 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:47, 06.06.2017

Kupiłem sobie takie coś do klimy, lepsza wersja preparatu liqui moly do klimy:

http://allegro.pl/sh...item=5987130991

 

Pytanie jak to wpuścić na parownik by było dobrze?


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#188 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:28, 07.06.2017

po wykręceniu rezystora dmuchawy jest najbliżej do parownika


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#189 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 08:44, 10.06.2017

W VIII generacji sterownik jest w komorze silnika
  • 0

#190 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:26, 11.06.2017

W VIII generacji sterownik jest w komorze silnika

sterownik czego?


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#191 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 19:52, 11.06.2017

Hej :)
Krzysiu, Koledze Backdraft

W VIII generacji sterownik jest w komorze silnika

chodziło o to, że w VIII gen. nie trzeba uważać na komputer, który można zamoczyć, czyszcząc klimę piankami, czyli odpowiadał na pytanie Kolegi Marek

Koledzy czy ktoś przerabiał dostęp do parownika w VIII genie ? Czy tak samo trzeba uważać na kompa ???


  • 0

#192 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:10, 11.06.2017

Rozmawiałem z moim fachowcem od klimy i pytałem go jak on robi ogdrzybianie:

1) Ozon - nie używa i nie poleca. Po  ozonowaniu, wnętrza kanałów z uwagi na naelektryzowanie ozonem szybko pokrywają się grubą warstwą kurzu, który jest pożywką dla grzybów

2) Stosuje sprawy NORMFEST - tylko ten mu się sprawdził, podobno najdłużej działa (koszt 40-50zł). Psika głównie na parownik. Czasami trzeba go mechanicznie wyczyścić jak jest bardzo brudny. Aplikuje połowę preparatu, czeka kilkanaście min i potem druga połowa (ta druga ma zmyć pozostałości). 


  • 0

#193 kolargol

kolargol
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:1.8
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:52, 16.06.2017

jakie ustawienie klimatyzacji zastosować przy ozonowaniu? (najczęściej polecane to włączona klimatyzacja, nawiew na 2 bieg, zamknięty obieg)

ozonator stawiać na podłodze w aucie czy wyżej?


  • 0

#194 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:52, 17.06.2017

Rozmawiałem z moim fachowcem od klimy i pytałem go jak on robi ogdrzybianie:

1) Ozon - nie używa i nie poleca. Po  ozonowaniu, wnętrza kanałów z uwagi na naelektryzowanie ozonem szybko pokrywają się grubą warstwą kurzu, który jest pożywką dla grzybów

2) Stosuje sprawy NORMFEST - tylko ten mu się sprawdził, podobno najdłużej działa (koszt 40-50zł). Psika głównie na parownik. Czasami trzeba go mechanicznie wyczyścić jak jest bardzo brudny. Aplikuje połowę preparatu, czeka kilkanaście min i potem druga połowa (ta druga ma zmyć pozostałości). 

powiedz mu aby skończył bawić się w chemika, oznowanie to jedna z lepszych i bezpieczniejszych praktyk, accorda ozonowałem to nie było smrodu przez rok a potem nwm bo sprzedałem auto.


  • 0

#195 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:12, 17.06.2017

powiedz mu aby skończył bawić się w chemika, oznowanie to jedna z lepszych i bezpieczniejszych praktyk, accorda ozonowałem to nie było smrodu przez rok a potem nwm bo sprzedałem auto.

taaaa, i doskonale usuwa kurz i brud z parownika :bla:


  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq