Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Kolektor dolotowy ictdi - stan po 200 000 km


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 tedmajer

tedmajer
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:ITA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:44, 15.08.2012

Dołączona grafika
Dołączona grafika


Witam , we wcześniejszym poście zgłaszałem problem z uzyskaniem pełnej mocy w moim accordzie, po przeczyszczeniu wszystkich czujników na dolocie przyszedł czas na zdjęcie kolektora dolotowego, widok mówi sam za siebie o ile górne wloty były w miarę czyste to z dolnych wyskrobałem dobre pół wiaderka (małego) sadzy a drożność tych kanałów była poważnie ograniczona, o ile się nie mylę to tymi kanałami zawór EGR wpuszcza spaliny spowrotem do silnika. Co ważne po operacji pierwsze testy wykazują znaczącą poprawę i wydaje się że wcześniejszy problem z dziwną dziurą mocy znikną.
Dla wszystkich borykających się z nierówną bądź nienormalną pracą naszych ictdi to może być jakiś pomysł.
  • 0

#2 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:54, 15.08.2012

ile to roboty? bo aso mi 4h policzylo za wymiane kolektora, a tutaj jeszcze czyszczenie doszlo...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#3 tedmajer

tedmajer
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:ITA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 15.08.2012

Mniej więcej 4 h poświęciłem ,razem z czyszczeniem, dosyć niewygodnie umiejscowione są dolne śruby kolektora trzeba się nagimnastykować żeby je odkręcić , poza tym trzeba zdemontować oprócz całego dolotu i EGR szynę wysokiego ciśnienia CR i przewody paliwowe.
  • 0

#4 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:24, 15.08.2012

ok wiec wylot i dolot ten sam czas wychodzi, bo ja oczywioscie wylot mialem wymieniany, dolot ma niby lepsze dojscie bo jest od przegrody, i pewnie u mnie wyglada to podobnie...
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#5 tedmajer

tedmajer
  • Forumowicz
  • 86 postów
  • Skąd:ITA
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:24, 15.08.2012

kolektor wylotowy to inna historia , trzeba wymontować turbinę, co do pracy ASO to raczej nie ma co tak porównywać , oni mają wszystkie niezbędne narzędzia (czasem niestandardowe) a co najważniejsze doświadczenie a my we własnym garażu zazwyczaj robimy pewne rzeczy pierwszy raz a z narzędziami często trzeba improwizować.
  • 0

#6 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:36, 13.09.2014

Szukajcie, a znajdziecie.

Po ostatnim czyszczeniu EGR , czujników i takich tam, nie dawało mi spokoju co się dzieje dalej w kolektorze ssącym, skoro u wejścia zasrane było sadzą, a sam wlot miał może z 30-40% przepustowości. Czyli czas rozebrać, oczyścić i dodać mocy.


  • 0

#7 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:52, 01.10.2014

Zrobione. Kolektor zdemontowany i wyczyszczony. W samym kolektorze było z kilo albo i z dwa kilogramy sadzy i syfu. Do tego jeszcze tłusta maź w bloku silnika. Wszystko oczyszczone, kanały udrożnione i zmontowane. 

Mocy nie przybyło, ale wyraźniej jest elastyczniejszy w zakresie niskich obrotów.

 

Od początku posiadania tego autka, cały czas coś czyściłem w silniku i może dlatego nie odczuwam dużej różnicy, bo efekt rozłożył się w czasie. Teraz jeszcze muszę sprawdzić czy zmieni się spalanie, choć nie jest złe, ostatnio w trybie mieszanym 6,4l

Reasumując; warto wyczyścić.


  • 0

#8 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:16, 01.10.2014

Jakies magiczne srodki do czyszczenia sa potrzebne ??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#9 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 01.10.2014

Nie wiem, kumpel czyścił. Pewnie użył zwykłej benzyny ekstrakcyjnej, bo czym innym wyczyścić sadze, a delikatnych czujników tam nie ma.


  • 0

#10 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:30, 05.10.2014

tylko wg ASO po zdjęciu przewodów wysokiego cisnienia, należy je wymienić na nowe.

Tak jest cała listwa do demontażu + przewody od każdego wtrysku.

Wszystko jest szczelne po takiej operacji?

 

Troche ryzyko, ruszać listwę i osprzęt wysokiego ciśnenia.


  • 0

#11 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 06.10.2014

Kumpel który mi to robił chyba wiedział co robi, na co dzień pracuje w ASO Hondy. Auto normalnie jeździ, ale nie miałem jeszcze okazji sprawdzić spalania.

 

Jakie wg Ciebie mogą być konsekwencje nieszczelności? Wycieki paliwa?


Użytkownik Jacko edytował ten post 12:32, 06.10.2014

  • 0

#12 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:16, 21.11.2014

lekko odgrzeje :)

I jak wszystko pracuje poprawnie?

 

@jacko, tak nieszczelności beą się objawiać wyciekiem paliwa, tam jest ok 300bar cisnienia, więc drobna nieszczelnośći i problem gotowy. Jak widać twojemu koledze się udało, brawo.


  • 0

#13 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 22.11.2014

Sprawdziłem spalanie. Trasa 200km w jedną stronę (dynamicznie, dużo wyprzedzania), około 50km po Wawie w korkach i od razu powrót 200km (spokojnie 100-120 km/h), a potem dwa dni jazdy po mieście - spalanie średnie 6,3l/100, więc raczej nie ma wycieków paliwa.

 

Wcześniej też nie zauważyłem większego spalanie, cały czas między 6-8l/100.


  • 0

#14 dawid392

dawid392
  • Forumowicz
  • 44 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2,2
  • Wersja:S
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:33, 14.09.2017

Pytanie taktyczne, którego nie widziałem wcześniej przeskakując po postach :D

Czy do operacji czyszczenia egr, mapsensora i ogólnie całego układu dolotowego powinienem się wcześniej uzbroić w jakieś uszczelki ?? Raczej nie jest dobrym rozwiązaniem zakładanie raz już używanych. Podobnie jak z podkładkami miedzianymi (o ile występują). Wolę zapytać bo jak już "otworzę" Hanie to nie będę miał jak pojechać po części :cyklop:  


  • 0

#15 stafanwa

stafanwa
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:35, 03.12.2017

Cześć, w sumie to podbijam pytanie kolegi wyżej... Chciał bym wyczyścić kolektor dolotowy, ale czy w tej operacji potrzebne są jakieś uszczelki do zakupu przed tą operacją? Może ma ktoś opis jak i co po kolei demontować aby dobrać się do kolektora? Znalazłem opis na jakimś forum UK, ale zdjęcia się wywaliły.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq