Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Uszkodzone łożysko koła prawy przód a błąd VSA / ABS i !


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:16, 15.08.2012

Witam

Problemu ciąg dalszy, tym razem diagnoza inna ale do rzeczy...

Jestem po wizycie u mechanika - serwisanta hondy do którego zawitałem w związku z błędami ABS, VSA i !. Temat na forum:

http://www.accordklu...pic.php?t=34979

Pogmerał w kompie, ustawił to i owo co poskutkowało zgaśnięciem wszystkich kontrolek. Wcześniej, innym nie udało się tego zrobić i świecił się sam wykrzyknik. Tym razem zgasły wszystkie. Ucieszony ruszyłem, wierząc w to że problem został rozwiązany... niestety, tak jak wcześniej po przekroczeniu 40km/h kontrolki powróciły, do tego zaraz po ruszeniu podczas wciskania hamulca ABS cały czas się załączał.

Diagnoza mechanika - uszkodzone łożysko.

Powiedzcie mi, czy to możliwe i czy objawy jakie u mnie występują świadczą o możliwości jego uszkodzenia. Dodam, że nic nie huczy itp.

Pozdrawiam.
  • 0

#2 olek1305

olek1305
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:NWW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:30, 15.08.2012

Nie wiem czy po prostu sami nie znają źródła problemu i starają się jakoś to tłumaczyć. Wiem jedno, uszkodzone łożysko na bank hałasuje (miałem tak u siebie) także tu nie leży problem. Możliwe że jest przy nim jakiś czujnik i to powoduje opisywane problemy?
  • 0

#3 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:38, 15.08.2012

Właśnie chodzi o to, że początkowo stawiałem na czujnik ABS w tym kole. Wymieniłem go ale problem nie ustał. Z tego co się orientuje czujnik czyta z jakiejś blaszki więc może to ona uległa uszkodzeniu?

Wszelkie sugestie mile widziane. Nie uśmiecha mi się wydawanie kilku stówek na niepotrzebną wymianę łożyska.
  • 0

#4 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:36, 15.08.2012

Ja bym przeczyścił pierścień w piascie współpracujący z czujnikiem ABS/Vsa. Często jest on uwalony jakimś kurzem/piachem i czujnik już wariuje
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#5 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:09, 15.08.2012

Uniu, to też jest możliwe. Prawdopodobnie lekko może być jakimś smarem uwalany delikatnie, nie sądziłem jednak że to może mieć jakiś wpływ na działanie czujnika.
  • 0

#6 DarkoZ

DarkoZ
  • Forumowicz
  • 102 postów
  • Skąd:Wałbrzych
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 16.08.2012

Ja bym przeczyścił pierścień w piascie współpracujący z czujnikiem ABS/Vsa. Często jest on uwalony jakimś kurzem/piachem i czujnik już wariuje

Gdzie znajduje się czujnik VSA i jak on wygląda ?
Czy może jest to od ABS i VSA jednocześnie ?
  • 0

#7 Zatoichi

Zatoichi
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Wro
  • Silnik:2.4
  • Wersja:.exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:17, 16.08.2012

Podejrzewam ze musisz skalibrować układ VSA. Jest to możliwe tylko przez hondowski komputer (HDS?). Miałem tak po tym, jak magik skasował mi błędy których nie było (kliknął "kasuj błędy" podczas gdy ich lista była pusta). Kontroli VSA ABS i ! zapalały się dopiero po przekroczeniu ok 50km/h. Kalibracja pomogła, trwało to ok. 5min. W ASO koszt ~150zł ale są koledzy z forum posiadający odpowiedni sprzęt.
  • 0

Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...


#8 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:02, 16.08.2012

Z tego co wiem to kalibrował układ. Robił to na w serwisie i na ich sprzęcie. Kontrolki zgasły ale tak jak pisałem, po ruszeniu i wciśnięciu hamulca ABS bił cały czas, po przekroczeniu 40km/h kontrolki wróciły. Jutro jadę ponownie, zrzuci się zwrotnicę i sprawdzi co i jak wewnątrz. W sobotę, mam nadzieję, sprawa będzie wyjaśniona i rozwiązana.

Gdzie i jak wygląda czujnik VSA nie mam pojęcia. Niech w tej kwestii inni się wypowiedzą.

Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za cenne wskazówki...i proszę o więcej:)
  • 0

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:26, 17.08.2012

mechanik nie gadał głupot jeśli chodzi o uszkodzenie łożyska. Tam nie ma zadniej blaszki tylko jest wstawka magnetyczna w łożysko. Można ją łatwo uszkodzić gmerając przy czujniku.
  • 0

#10 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:56, 17.08.2012

Jest jakiś sposób na sprawdzenie tego, czy właśnie łożysko jest padnięte, czy wymiana na chybił trafił? Oczywiście po zdjęciu zwrotnicy.
Czy ktoś z Was może mi napisać jak przebiega proces kalibracji układu, oczywiście przy użyciu HDS.
  • 0

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:16, 17.08.2012

jak sprawdzić czy łożysko padnięte. Trzeba na nowe wymienić. Jeżeli czujnik jest sprawny to pozostaje łożysko. Kalibracja. to nic innego jak ustawienie punktu środkowego układu kierowniczego. podłączasz HDS wchodzisz w regulacje punkt środkowy kierownicą kręcisz w prawo w lewo i cała filozofia. w niemczuchach nazywamy to adaptacją Jak nie dział abs czy vsa to trzeba ustalić czy wszystkie czujniki są ok. To już ustaliłeś wymienić na sprawny jak to nie działa zostaje łożysko. te układy mają to do siebie że jak wszystko działa to i układ cały rusza.
  • 0

#12 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:28, 17.08.2012

Dzięki wielkie za pomoc i podpowiedź. Jutro się okaże czy problem rozwiązany.

Pozdrawiam.
  • 0

#13 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:23, 17.08.2012

Czujnik VSa i czujnik ABS to jedno to samo
  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:35, 17.08.2012

jeśli chodzi o czujniki kół to te same.
  • 0

#15 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:42, 18.08.2012

Auto odebrane i jest prawie idealnie. Uszkodzone było łożysko a raczej czujnik z którego czyta ABS.

Kontrolki nie świecą się, podczas hamowania na śliskim ABS załącza się więc powinno być ok. Zastanawia mnie tylko czemu podczas hamowania na asfalcie, jadąc z w miarę niewielką prędkością zdarza się, że ABS również zadziała, mimo lekkiego wciśnięcia hamulca.

Prawdopodobnie mechanik nie miał kompa, żeby skalibrować układ i mam nadzieję, że w tym leży nie do końca rozwiązany problem.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq