Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#61 Morfx

Morfx
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:43, 18.11.2020

Nie było oringu może wypadł mi nie wiem. Mechanik mówi mi tez ze inaczej jest w accord 7 a inaczej w 8. CZy tak samo jest w tym i tym ze trzeba wyjąc ta spinkę czy bolce z nypla i przełożyć do nowej ?
  • 0

#62 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:15, 18.11.2020

Witam
Mam problem z pompa sprzęgła accord 8 2.2 150 km
 

 

 

Nie było oringu może wypadł mi nie wiem. Mechanik mówi mi tez ze inaczej jest w accord 7 a inaczej w 8. CZy tak samo jest w tym i tym ze trzeba wyjąc ta spinkę czy bolce z nypla i przełożyć do nowej ?

 

 

Czekaj to w końcu o którą generacje Ci chodzi?
Bo piszesz na początku o 8 i do 8 generacji podesłałem linka. 


  • 0

#63 Morfx

Morfx
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:47, 18.11.2020

Mam gen 8
2009 r 2.2 diesel
Tylko ze na tych zdjęciach co wylałeś jest inna pompa
Znalazłem do swojej jaka powinna być i na tych zdjęciach nie ma ze ten nypel się ściąga czy coś. A takich pomp z tym nyplem nie ma w sprzedaży i tu jest problem.
Na zdjęciu pokazane jest ze odrazu się wkręca przewód w pompę a takiej pompy nie mogę znaleźć żeby kupić

Załączone pliki


Użytkownik Morfx edytował ten post 16:48, 18.11.2020

  • 0

#64 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:20, 19.11.2020

podaj numer oem tej pompy


  • 0

#65 Morfx

Morfx
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 19.11.2020

I tu problem bo mechanik już ja zamontował i nie zapisał ;(
  • 0

#66 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:56, 19.11.2020

nr oem jest tez w katalogu japancars

 

https://japancars.ru...&nplblk=B__2322

Nr 9

 

Masz rację, że nie ma dostępnych zamienników więc zostaje albo nowa z ASO, Jarusneta, Haparts, modifiet.pl, JDM shop

Można też spróbować zestawu naprawczego 


  • 1

#67 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:38, 12.06.2021

Hej,

Podczepię się pod najbardziej pasujący temat, bo nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi.

 

Interesuje mnie wymiana całego płynu w układzie sprzęgła.

ESM pisze tylko o "odpowietrzaniu" nawet po wymianie siłownika głównego (pompy) i/lub siłownika (wysprzęglika).

Standardowa procedura (podoba do układu hamulcowego):

- zbiornik do pusta,

- zalać zbiornik nowym płynem, 

- pompuj, wypuść powietrze po popuszczeniu odpowietrznika

- dolewaj płynu itd ...

 

Pytanie,

- czy w ten sposób wymienię płyn w CAŁYM układzie hydraulicznego sprzęgła ? przelewając np 1l płynu + niezłe ćwiczenia dla pomocnika w kabinie,

- czy w ten sposób da się odpowietrzyć skutecznie układ ? nie trzeba tego jednak robić podciśnieniowo ?

 

Z drugiej strony do podciśnieniowych wynalazków też jestem sceptycznie nastawiony. Zamiast "wyciągać" płyn i powietrze z układu łapie "lewe" powietrze gwintem odpowietrznika ... i zabawa też nie ma końca. Plus taki, że pomocnik nie jest potrzebny.

 

Pozdr,

/e12 


Użytkownik egon12 edytował ten post 07:45, 12.06.2021

  • 0

#68 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:24, 12.06.2021

Tak... da się to zrobić. Żeby ułatwić i przyspieszyć odpowietrzanie, bo nieraz robi się problem jak płyn dojdzie już do siłownika. Trzeba zaopatrzyć się w szczykawkę i wężyk aby na siłowniku sprzęgła zasysać kilka razy energicznie dodatkowo płyn i zrobić podciśnienie.

Użytkownik Wlodar edytował ten post 08:27, 12.06.2021

  • 0
                       

#69 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:41, 12.06.2021

Tak... da się to zrobić. Żeby ułatwić i przyspieszyć odpowietrzanie, bo nieraz robi się problem jak płyn dojdzie już do siłownika. Trzeba zaopatrzyć się w szczykawkę i wężyk aby na siłowniku sprzęgła zasysać kilka razy energicznie dodatkowo płyn i zrobić podciśnienie.

 

Też nie ma wzmianki w instrukcji o interwale wymiany tego płynu. U mnie temat trochę zaniedbany :( ale tego typu płyny dot4 sl6 tracą właściwości w układzie hamulcowym po 2 latach. Tutaj też tak jest ?

 

Patrzę jeszcze, ale chyba nie ma żadnej procedury diagnostycznej z obd, żeby pompę przestawić na tryb wymiany... mam R20A3 ze skrzynią MT. To jest po prostu sprzęgło, bez żadnych "wspomagań".

 

/e12


  • 0

#70 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:04, 12.06.2021

Można też zrobić tak jak ja czyli wężyk na odpowietrznik i drugi koniec w butelkę, odkręcić odpowietrznik i tylko dolewać do zbiorniczka. Tyle tylko że przy ilości syfu w wysprzęgniku bez jego rozbierania to pasuje zrobić to kilka razy powtarzając to np co tydzień bo nowy płyn rozpuści zalegający syf.

200ml na pojedynczą wymianę powinno wystarczyć.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#71 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:55, 12.06.2021

Można też zrobić tak jak ja czyli wężyk na odpowietrznik i drugi koniec w butelkę, odkręcić odpowietrznik i tylko dolewać do zbiorniczka. Tyle tylko że przy ilości syfu w wysprzęgniku bez jego rozbierania to pasuje zrobić to kilka razy powtarzając to np co tydzień bo nowy płyn rozpuści zalegający syf.

200ml na pojedynczą wymianę powinno wystarczyć.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Patrzę w ESMa i sam wysprzęglik mogę zdemontować, rozebrać na drobne, wyczyścić i poskładać na odpowiednim smarze do układów hamulcowych.

 

Coś tam się wymienia w środku ?

Jest oring, przy nakrętce kołnierzowej, jest guma na tłoczku i osłona.

Z elementów ruchomych jest tłoczek, sprężyna i popychacz.... 

Są do tego zestawy naprawcze, ale nie znalazłem jeszcze dedykowanego do R20A3. 

Czy lepiej jak nic nie cieknie poskładać  jak było ? 

 

/e12


Użytkownik egon12 edytował ten post 08:08, 13.06.2021

  • 0

#72 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:20, 13.06.2021

Można poskładać tak jak było. A można po prostu wymienić płyn kilka razy.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#73 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:43, 13.06.2021

Można poskładać tak jak było. A można po prostu wymienić płyn kilka razy.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

 

Dzięki !

Tak też zrobiłem. Wyciągnąłem cały płyn ze zbiorniczka, zbiorniczek zdemontowałem i wyczyściłem. Zalałem nowy płyn wyciągając podciśnieniem z popuszczonego odpowietrznika wysprzęglika.

Za parę dni chcę to zrobić docelowo z pełnym odpowietrzeniem, przelewając następne 0.5 l przez układ.

Pytanie - co może oznaczać zapis w ESMie:

- Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych za pomocą drewnianego klocka.

 

? min, max ? czy obydwa położenia ?

 

Pozdr,

e12


  • 0

#74 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:59, 13.06.2021

Ze swojej strony polecam także wyjąć tłok z pompki sprzęgła (od środka auta). U mnie wylala się dużą ilość czarnej mazi, choć płyn był wczesniej wymieniony..
  • 0

#75 egon12

egon12
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:58, 14.06.2021

Ze swojej strony polecam także wyjąć tłok z pompki sprzęgła (od środka auta). U mnie wylala się dużą ilość czarnej mazi, choć płyn był wczesniej wymieniony..

hmm

da się złapać płyn ? żeby dywaników nie zalać ?

/e12


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq