Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Pompa sprzęgła, wysprzęglik-wymiana?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:57, 12.08.2012

Witam,

Zakładając konto wyczytałem że należy założyć temat żeby nie zostać usuniętym po miesiącu użytkowania więc moje pytanie brzmi...

JAK WYMIENIĆ POMPĘ SPRZĘGŁA I WYSPRZEGLIK W VII GENERACJI ??? :eee :eee :eee

Jestem nowy na tym forum i ciężko jest mi odnaleźć się w tych wszystkich informacjach, które na pierwszy rzut oka wyglądają na co najmniej, niemały bałagan... Mam nadzieję że ktoś odpowie na moje pytanie zanim uda mi się znaleźć konkretną odpowiedz w tych wszystkich postach... Dzięki za wszelką pomoc
  • 0

#2 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:40, 13.08.2012

Może zacznijmy od powodów wymiany? Jeśli skrzypi to nie jest to powód do wymiany, wystarczy nasmarować jakimiś cudami opisanymi na forum.

To jest treść manuala, ale najwygodniej by Ci było jakbyś go miał to byś mógł zobaczyć i zdjęcia

Wymontowanie pompy sprzęgła

1. Za pomocą strzykawki odessać płyn hamulcowy ze zbiornika pompy sprzęgła.
2. Wymontować akumulator.
3. Wymontować obudowę filtra powietrza.
4. Wymontować podstawę akumulatora.
5. Wyjąć zawleczkę (A) i wyciągnąć sworzeń pedału (B) z jarzma. Odkręcić nakrętki © mocujące pompę sprzęgła.
6. Wykręcić śrubę mocującą zbiornik płynu (A).
7. Wymontować wspornik sztywnego przewodu sprzęgła (B).
8. Wymontować spinki sztywnego przewodu sprzęgła (D).
9. Wymontować pompę sprzęgła ©.
10. Odłączyć przewód elastyczny zbiornika płynu (A), wymontować spinkę ustalającą (B) i sztywny przewód sprzęgła © z pompy sprzęgła (D). Końcówkę elastycznego przewodu zbiornika płynu i sztywnego przewodu sprzęgła zatkać szmatką, aby zapobiec wypływaniu płynu hamulcowego.
11. Z pompy sprzęgła wymontować O-ring (E) i uszczelkę (F) pompy sprzęgła.
12. Zamontować pompę sprzęgła w kolejności odwrotnej do procedury wymontowania i zwrócić uwagę na następujące czynności:
Nanieść smar Brake Assembly Lube na sztywny przewód sprzęgła i założyć nowy O-ring.
Nakrętki mocujące pompę hamulcową dokręcić momentem 13 N·m (1,3 kGm).
Zamontować podstawę akumulatora.
Zamontować obudowę filtra powietrza.
Podłączyć przewody akumulatora.
Przeprowadzić procedurę uczenia obrotów biegu jałowego.
Wprowadzić kod zabezpieczający radio i system nawigacyjny oraz ustawić częstotliwości stacji radiowych zaprogramowanych przez klienta.
Przeprowadzić procedurę zerowania pamięci modułu sterującego szyb sterowanych elektrycznie.
13. Upewnić się, że opaski przewodów (A) na pompie sprzęgła (B) i zbiorniku płynu © są umieszczone tak samo, jak pokazano na rysunku.
14. Aby zabezpieczyć spinkę ustalającą (A) przed wypadnięciem, zagiąć śrubokrętem jej wystający koniec (B).
15. Odpowietrzyć główny układ hydrauliczny sprzęgła.


Wymiana siłownika sprzęgła

1. Upewnić się, że znany jest kod zabezpieczający radia i systemu nawigacyjnego; zanotować częstotliwości zaprogramowanych stacji radiowych.
2. Odłączyć od akumulatora najpierw przewód ujemny (-), a następnie przewód dodatni (+). Wymontować akumulator.
3. Wymontować obudowę filtra powietrza.
4. Wymontować podstawę akumulatora.
5. Wymontować wspornik sztywnego przewodu sprzęgła.
6. Wymontować śruby mocujące (A) i siłownik sprzęgła (B).
7. Wymontować kołki ©. Zdemontować sztywny przewód sprzęgła (D) i wyjąć O-ring (E). Końcówkę sztywnego przewodu sprzęgła zatkać szmatką, aby zapobiec wypływaniu płynu hamulcowego.
8. Zamontować siłownik w kolejności odwrotnej niż podczas demontażu. Założyć nowy O-ring (A).
9. Odciągnąć do tyłu osłonę (B) i nałożyć smar do osłony i na popychacz siłownika ©. Założyć osłonę.
10. Zastosować smar karbamidowy UM264 (nr katalog. 41211-PY5-305) na popychacz siłownika. Dokręcić śruby mocujące siłownik sprzęgła momentem 22 N·m (2,2 kG·m).
11. Odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła.
Założyć przewód na odpowietrznik (A), drugi koniec przewodu umieścić w pojemniku z płynem hamulcowym.
Sprawdzić, czy w pompie sprzęgła jest dostateczna ilość płynu i powoli pompować pedałem sprzęgła aż z przewodu odpowietrzającego przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
Całkowite usunięcie powietrza z układu może wymagać ograniczenia ruchu widełek wyciskowych (B) za pomocą drewnianego klocka.
Dokręcić odpowietrznik momentem 8 N·m (0,8 kG·m); nie przekręcić odpowietrznika.
Następnie uzupełnić płyn hamulcowy w zbiorniku.
Używać wyłącznie oryginalnego płynu hamulcowego DOT 3 lub 4.
12. Zamontować obudowę filtra powietrza.
13. Podłączyć przewody akumulatora; najpierw podłączyć przewód dodatni (+), a następnie przewód ujemny (-).
  • 0

#3 Zatoichi

Zatoichi
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Wro
  • Silnik:2.4
  • Wersja:.exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:11, 13.08.2012

Heh. Dobry manual. Roześlij go po ASO bo jak ostatnio wymieniałem u nich pompę dostarczoną przeze mnie (TRW) to kilka godzin się bawili, potem powiedzieli że sie nie da odpowietrzyć bo pompa zepsuta (nowa, karton i folia oryginalnie zapakowane) a na następny dzień jak auto u nich przenocowało to już się dało. Wszedłem na serwis bo chcieli mi pokazać że się nie da :) i widziałem że męczyli się bez wykręcenia elementów opisanych w manualu a jedynie zbiorniczek odkręcili. A naprzeklinali się przy tym..
  • 0

Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:01, 13.08.2012

Fora czytałem i stwierdziłem że najlepsza będzie wymiana, koszt niewielki bo 150zł za pompę i 80 za wysprzęglik które właśnie od mnie jadą, mam tylko nadzieję że będą pasowały bo kupując części w pl trzeba się liczyć z tym że mogą być nie takie jak powinny... :evil:
Koszt tutaj w anglii podobny tylko końcówka przy walucie inna czyli 240f w serwisie a ok 180f w normalnym sklepie z częściami (ceny bez wymiany) z tą różnicą że tutaj części pasują na 100% po podaniu rejestracji. Szkoda że w Pl nie ma takiego systemu...

Spróbuję zrobić to poprzez wymianę bo z opisów stwierdzam że smar pomaga na krótko a mnie ten problem już denerwuje z jakieś 1,5 roku,
nie dość że piszczy to i strzela i ciężko chodzi stąd pomysł na wymianę... z opisów widać że i po wymianie problem wraca po kilkudziesięciu tyś km więc zrobię to najtańszym kosztem, jeżeli wszystko będzie pasowało...

Ogólnie, wydaje mi się że mój docisk sprzęgła prosi się o wymianę bo biegi mi wchodzą jakby chciały a nie mogły. Oczywiście bywają okresy w których wszystko gra no ale to chyba rzadziej niż częściej :roll:

Zacznę po taniości ale martwię się ze będę musiał wyskoczyć z większej gotówki za jakiś czas.

Jeżeli miałbyś gdzieś zdjęcie opisanej manualnej roboty byłoby super :-D
  • 0

#5 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:07, 13.08.2012

Jeżeli miałbyś gdzieś zdjęcie opisanej manualnej roboty byłoby super

Niestety, ale tak dobrze to nie ma ;-) no chyba że jest gdzieś coś o czym nie wiem :-)
za chwilę jadę do roboty więc ewentualnie mogę zdjęcia z manuala powrzucać jak wrócę
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:16, 13.08.2012

spoks, ja zaraz też będę ruszał na robotę, ogólnie to muszę to wymienić do czwartku bo w piątek lecę do Pl więc muszę zabrać części do zwrotu jeżeli nie będą pasowały... chcę zrobić to sam bo nie ma to jak samemu się coś zrobi ale trzeba też pracować więc zobaczę jak się z czasem wyrobię...

niech HONDA będzie z tobą :mrgreen: dobry człowieku
  • 0

#7 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:42, 13.08.2012

Pod zdjęciami link do pełnego rozmiaru

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...82b65a0b62.html

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...e46f0308b4.html

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...c0e91eded6.html

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...d99050c576.html

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...11b0f71125.html

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...c06b42fcb3.html

Dołączona grafika
http://www.fotosik.p...892dd4e14f.html
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:40, 13.08.2012

Części dotarły, wyglądają na takie same więc nie będę musiał ich oddawać. Teraz muszę skleić je z rysunkami w miło chodzącą całość... :lol:
jednak robota, będzie musiało poczekać do powrotu z urlopu bo od dnia jutrzejszego do samego wyjazdu czeka mnie praca, 12h każdego dnia :-/

do mechaniora z nim nie pojadę bo po co ścielić siano za coś co można z zadowoleniem samemu zrobić :mrgreen:

opisze co i jak po wymianie, być może pomogę komuś w tym albo innym temacie...
pozdro
  • 0

#9 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:24, 14.08.2012

Na pewno nikt by się nie obraził jakbyś w trakcie pracy robił zdjęcia i założył temat w dziale "Zrób to sam" :mrgreen:
  • 0

#10 depeche_civic

depeche_civic
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:42, 27.10.2014

Na pewno nikt by się nie obraził jakbyś w trakcie pracy robił zdjęcia i założył temat w dziale "Zrób to sam" :mrgreen:

Dokładnie tak jak napisałeś ;) Pozdrawiam


  • 0

#11 Mateusz607

Mateusz607
  • Forumowicz
  • 1001 postów
  • Skąd:~Radzyń Podlaski
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:162
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 11:00, 27.10.2014

Po ponad 2 latach raczej nic z tego nie będzie ;P


  • 0

#12 kamilski

kamilski
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:Warszawa/Puławy
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-S
  • KM:227
  • Paliwo:ON
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:20, 26.11.2015

Czy ktoś z was mógłby mi potwierdzić/zaprzeczyć czy ta pompa sprzęgła:

https://www.motointe...tomotive-pnb494

 

pasuje do mojego diesla? Szukam po sklepach i wszędzie są informacje o silnikach benzynowych.

Chcę wymienić, bo mam objaw jak przy zapowietrzeniu, ale odpowietrzałem układ. Sprzęgło raz na jakiś czas pozostaje w połowie drogi po odjęciu nogi i już nie raz zdarzyło mi się, że auto gaśnie podczas ruszania.


  • 0

#13 Fyjox

Fyjox
  • Forumowicz
  • 121 postów
  • Skąd:Dębica/Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 19.02.2016

Odnowię trochę temat. Chciałbym zabrać się jutro do wymiany pompy sprzęgła. ESM przeczytałem, wydrukowałem i będę robić wszystko w opisanej kolejności. Czy macie jakieś przydatne rady, co zrobić, jakie problemy mogę napotkać, jakieś istotne informacje nie ujęte w ESM?

Czy jest to trudne dla osoby zaczynającej przygodę z mechaniką?

Z góry dzięki za odpowiedzi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#14 RudolfR

RudolfR
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:małopolska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 05.03.2016

Witam wszystkich serdecznie

Nie chce zakładać nowego tematu, więc piszę tutaj.

Walczymy z ojcem z problem już od dłuższego czasu - problem z wrzucenie/wyrzuceniem biegu, pomaga ponowne wciśnięcie sprzęgła (zapompowanie).

Zaczęliśmy od regeneracji wysprzęglika, potem wymiany pompy (TRW) a teraz także założony został nowy wysprzęglik (TRW).

Płyn wymieniony na oryginalny.

Wszystko pomagało na 2-3 dni.

Przed wymianą wysprzeglika na nowy były próby napełniania układu od dołu, kilkakrotne odpowietrzanie - i tu muszę napisać, że nigdy nie otrzymywaliśmy idealnie czystego płynu zawsze zostawały taki malutkie dosłownie micro bąbelki powietrza. Takie odpowietrzenie pomagało na wspomniane 2-3 dni czasem na dzień jeśli więcej się jeździło.

Po wymianie wysprzęglika wytrzymało 4 dni.

Dziś podjęliśmy kolejną próbę odpowietrzenia i mimo 3 godzin nie udało się otrzymać klarownego płynu a bąbelki były dość wyraźne (ok 1 mm) i było ich sporo.

I teraz najlepsze, jeśli zrobiliśmy przerwę to po ponownym próbie przez pierwsze 5 wciśnięć płyn był klarowny i dopiero pojawiały się bąbelki i znowu kilka wciśnięć płyn był czysty i tak w kółko - nie koniecznie jest to dokładnie 5, ale około 5, w każdym razie jest to dość regularne.

Tak jakby do układu dostawało się powietrze - tylko nie wiemy skąd skoro pompa i wysprzęglik są nowe, nie ma nigdzie śladów wycieku.

Ma ktoś jakiś pomysł ?


  • 0

#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:50, 05.03.2016

Musi gdzieś ssać powietrze.
Jak płyn ma kolor mleka jakby to masz w nim powietrze. Duże bąble powstają właśnie z tych mikro bąbelków a one pompowania płynu z powietrzem.

Co mi przychodzi do głowy to przewód elastyczny, ale teoretycznie powinien być wilgotny. Chyba że tak niefortunnie na zakuciu pękł że ssie lewiznę bez wycieków.

Napisz jeszcze jaki rocznik auta, to może coś więcej do głowy przejdzie.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq