Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#916 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:19, 26.08.2020

  • Denso: DG-601

 

  • Numer OEM:

12291-RL0-G01

 

 

  • Beru: GN073 

 

Z Beru też nigdy żadnych problemów/reklamacji nie było. Piszę oczywiście o dieslu. 

 

Poprzedni właściciel włożył u mnie jakiś wynalazek i prawie skończyło się to fatalnie, całą elektroda się ruszała i prawię świeca się rozpadła. 

 

Wymiana na rozgrzanym silniku, 15 minut roboty. 

 

Pozdrawiam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#917 piotr9piotr

piotr9piotr
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Frampol/CHF
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 26.08.2020

Dziekuje myślałem właśnie nad tymi dwoma plus NGK tylko pewnie nie ma co przepłacać bo są droższe. 300zl na aledrogo tylko ciekawe czy nie ma podrób
  • 0

#918 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:23, 12.01.2021

Panowie do VII 2.4 z LPG takie świece będą dobre? http://e-ngk.pl/6994...11-p-1683.html? Sklep pewny? Macie inne sugestie? Czytalem temat i wiem ze te irydowe beda ok, bardziej mi chodzi z jakiego zrodla brac bo jak pisaliscie podrabuaja. Obecne irydowki juz maja 100.000 nalotu wiec czyba czas na profilaktyczna wymiane choc nic sie nie dzieje.

Użytkownik Bart edytował ten post 11:56, 12.01.2021

  • 0

#919 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:25, 09.03.2021

Siema, czy ktoś wie i mi powie czym różnią się świece NGK
IZFR6K11NS 9329 od NGK IZFR6K11 6994 (takie są zalecane do Accorda) i czy mogę założyć te pierwsze?
Dzięki za odpowiedz. 😉

Użytkownik rudi0018 edytował ten post 18:50, 09.03.2021

  • 0

#920 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:00, 09.03.2021

Wiem że pytanie brzmi inaczej, ale  kup lepiej denso, żeby potem uniknąć ewentualnych problemów:

 

http://www.accordklu...ecia/?p=1014334

 

 

Numer do K20: KJ20DR-M11

Z lpg : SKJ20DR-M11

 

https://www.denso-am...desg_eu_web.pdf


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#921 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:08, 09.03.2021

Ok, dzięki za odpowiedz, a jaka jest roznica między nimi? Bo DENSO również ma oznaczenia z „S” i bez?
  • 0

#922 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:23, 09.03.2021

No napisałem że różnica w przypadku denso to LPG, wtedy jest S z przodu.

Fizycznie różnią się na pewno przerwa elektrody, jako że LPG ma wyższą temperaturę spalania jak i oktanową.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#923 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:54, 09.03.2021

Ale ja miałem na myśli nie to S na początku tylko na końcach oznaczeń czy to w Denso czy w NGK. ;)


  • 0

#924 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:38, 09.03.2021

Numer do K20: KJ20DR-M11

 

Z lpg : SKJ20DR-M11

 

 

Ja w przypadku denso widzę jedno S i to tylko na początku. 

 

Jak ciekawi Cię różnica między NGK których nie polecam to porównaj sobie dwa numery które podałeś, lub sprawdź bezpośrednio w katalogu NGK, różnica będzie pewnie w przerwie elektrody, czyli podział dla BP/LPG.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#925 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:54, 11.03.2021

Było o tym wcześniej:

 

Zgadza się, ale Denso twierdzi, że do VII powinno być z "S". Pisałem do nich specjalnie w tej sprawie:

Dear xxxxxxx,

Thank you for your interest in DENSO products.

The 'S' stands for stainless steal gasket. This is needed for your vehicle type because a regular one would rust and you won't be able to get the spark plug out of it.

If you have any further questions don't hasitate to contact us.

Kind regards
Daniel
DENSO Aftermarket Europe

 

Chodzi o podkładkę kwasoodporną pod świecą - z takim oznaczeniem zalecają.


Użytkownik Vice edytował ten post 14:55, 11.03.2021

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#926 Mierzej

Mierzej
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:CIN
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2015
  • Nadwozie:CW1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:50, 12.03.2021

@Ślepak
Taki pomysł:
może byś mógł zedytować pierwszy post i wpisać tam
Do jakiego silnika jakie świece

Np.
R20...
NGK:
DENSO: SKJ20DR-M11S


ps. Ja zawsze sobie sprawdzam na APARTS.PL jakie podzespoły pasują (Jakoś ich wyszukiwarka mi najlepiej leży)
I tam też wyrzuca jedno S na początku drugie na końcu

SKJ20DR-M11S


  • 0

#927 Marcino Accord viii

Marcino Accord viii
  • Forumowicz
  • 88 postów
  • Skąd:Rudnik Nad Sanem
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:04, 07.04.2021

Właśnie zamawiam świece do r20a3 na jarusnet NGK kosztują 277 zł a Denso 197 zł biorę Denso każdy chwali choć ostatnio 5 lat temu jak zmieniałem wziąłem NGK.Mam nadzieję że się nie przejdę

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#928 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 10:05, 11.04.2021

Z 'S' na końcu są do ósemki.

zhSWsGZ.jpg
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#929 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 18:44, 11.04.2021

Z 'S' na końcu są do ósemki.
 

Też. 


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#930 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:43, 23.09.2021

Czytam sobie i czytam tak odnośnie świec i wnioski takie nasuwają się same. Nie wiem naprawdę, jakie Wy macie problemy ze świecami NGK, chyba z tymi, co są made in Taiwan albo made in France, albo były po upadku lub elektrody ktoś przyginał lub odginał, czego się nie robi i co nawet jest pokazane na opakowaniu, że jest to niedozwolone, itd.
Jeżdżę od zeszłej zimy na irydowych NGK made in Japan w kombi w LPG, zrobione już około 20 tys km jest, wcześniej prawie 100 tys km też na NGK przejechałem w LPG i po wykręceniu tamtych świec zauważyłem tylko na jednej lub dwóch świecach lekki przedmuch na izolator, ale elektrody były praktycznie jak nowe, bez żadnych ubytków, silnik i oryginalne cewki z przebiegiem ponad 300 tys km pracują równo i bez wypadania zapłonów.
To samo w drugiej Hondzie, na jednych NGk zrobione ponad 80 tys km w lpg, teraz mam od niedawna nowe NGK i żadnych problemów opisanych powyżej brak jest.
Kiedyś we Fiatach i w motorze też miałem między innymi te świece i było zawsze ok.

Może na niekorzyść NGK być ewentualnie nierówny odstęp i wykrzywienie elektrod po wyjęciu z opakowań, na co ktoś narzekał, ale to były świece made in Taiwan lub France, itd.
Made in Japan mają zawsze idealnie równy odstęp elektrod 1 mm akurat właściwy do Accorda.
To się kłóci z opiniami oraz wypowiedziami niektórymi, każdy stawia tutaj w zasadzie na made in Japan, co oryginalne NGK ma i takie opinie pojawiają się.
Coś jest nie tak, albo ktoś kupił podróbki, albo made in Taiwan, itd.
Ostatnio tak się po części przejąłem takimi opiniami, że chciałem kupić Denso, ale nie było, tylko na ironię losy były NGK made in Japan, założyłem więc i nic się nie dzieje złego. Ale założyłem z oryginalną przerwą jak zawsze, żadnego przyginania elektrod, żeby "pomóc" cewkom ani tym bardziej odginania ich...
Chyba jestem tym szczęśliwym pechowcem, że co bym nie kupił od świec NGK aż po inne tak tutaj przez wielu piętnowane niektóre zamienniki, to jakoś Hondy jeżdżą na tym i nie chcą się psuć, włącznie z alternatorem...
I to nie jest niedzielna jazda do kościoła, a sporo pokonanywanych kilometrów głównie na długich trasach, tak około 200 tys kilometrów na chwilę obecną.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq