Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Świece/przewody

all_gen

Najlepsza odpowiedź mario111-75 , 19:58, 13.12.2008

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
" Świece zapłonowe:

Honda rekomenduje stosowanie świec zapłonowych produkowanych przez dwie renomowane japońskie firmy: NGK i Nippon Denso.
Oczywiście, użycie zamienników innych producentów jest możliwe, niemniej doświadczenie użytkowników potwierdza rekomendację Hondy.

W normalnych warunkach pracy silnika zalecane są następujące rodzaje świec:
D16B6: NGK ZFR5F-11 | NipponDenso KJ16CR-L11
F18B2: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F20B6: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
F23Z5: NGK ZFR6F-11 | NipponDenso KJ20CR-L11
H22A7: NGK PZFR6F-11 | NipponDenso PKJ20CR-L11
odstęp między elektrodami ww. świec: 1.0 - 1.1 mm

Od momentu wprowadzenia na rynek Accorda VI generacji firmy produkujące świece zapłonowe wprowadziły nowe, ulepszone technologie. Zarówno NGK jak i NipponDenso mają w swej ofercie świece irydowe (NGK: Iridium IX, Nippon Denso: Iridium Power oraz Iridium Tough) o przedłużonej trwałości określanej na ponad 100 000 km i o lepszych właściwościach pracy. Niesety, swiece irydowe są obecnie kilkukrotnie droższe niż te standardowe.

Tabela cross-referencji swiec irydowych w stosunku do rekomendowanych świec standardowych:
accord6gen - cross-reference list for irydium spark plugs

Świece żarowe:

20T2N: świece żarowe NGK Y-730U

Przewody zapłonowe:

Najlepszym rozwiązaniem jest zakup przewodów zapłonowych w ASO Hondy. Niestety, rozwiązanie to jest dość drogie. Tańszym sposobem (choć i tak nie tanim) jest zakup przewodów o bardzo dobrej jakości produkowanych przez japońską firmę NGK.

Numery przewodów wysokiego napiecia firmy NGK:
D16B6: NGK RC-HE73
F18B2, F20B6: NGK RC-HE80 (informacja z katalogu firmy NGK)
UWAGA! w praktyce okazuje się, że RC-HE80 nie pasuja do silnika F18B2! Prawidłowymi przewodami sa te oznaczone symbolem RC-HE73

H22A7: NGK RC-HE73"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
a tutaj link http://accord6gen.cb... eksploatacyjne

[ Dodano: 2008-12-13, 20:16 ]
ja mam założone takie świece
http://moto.allegro....onda_rover.html
a przewody jeszcze org. mają 136 tys km
śmiga że hej :mikolaj: Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
948 odpowiedzi w tym temacie

#706 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 103
Wzorowa

Napisano 17:56, 23.11.2016

Co do tesli to przewody wchodza bardzoej szczelnie niz OEM. To sie tyljo tak wydaje bo kapelusz jest wiekszy, ale nzej maja grzybek ktory idealnie uszczelnia i trzyma kable na swoim miejscu.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#707 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:17, 23.11.2016

Co do tesli to przewody wchodza bardzoej szczelnie niz OEM. To sie tyljo tak wydaje bo kapelusz jest wiekszy, ale nzej maja grzybek ktory idealnie uszczelnia i trzyma kable na swoim miejscu.

tak jak Seth mówi, miałem na początku ostrą gimnastyke haha żeby ten grzybek włożyć ale potem znalazłem spoko metode :D


  • 0

#708 ktosiek

ktosiek
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Grabie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 24.12.2016

Witam czyli do accorda viii 2.0 lepszedenko czy ngk?
  • 0

#709 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:37, 24.12.2016

Ile razy można ? :-)
Obie dobre.
Ja akurat wkładam denso.
Ps.
Denko od słoika nie nie będzie iskrzyć ;-)

Użytkownik Wlodar edytował ten post 13:38, 24.12.2016

  • 0
                       

#710 grzybus82

grzybus82
  • Forumowicz
  • 126 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 13:26, 16.01.2017

Panowie a do mojego silnika K24Z3, to jakie świece muszę zakupić?

Dzwoniłem do aso,a tam powiedzieli mi, że wchodzą: NGK ILZKR7B11GS i że ich katalog nie przewiduje zamiennie z DENSO..

Z katalogu DENSO wynika, że takie wchodzą: SXU22HCR11S..

Kwestia też ceny bo NGK - 75zł/szt a DENSO - 50 zł/szt

Co wy na to? Czy ktoś jeździ na takich denso?

 

Mała aktualizacja: NGK można znaleźć po 65 zł /szt..

Denso tańsze bo po 50 zł /szt - ponawiam pytanie czy ktoś zakładał (lub jeździ) denso do K24Z3?


  • 0

#711 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 13:29, 16.01.2017

Nie pytaj tylko zakładaj ...Na pewno ktoś zakładał Denso ...oczywiście odpowiednią według katalogu
  • 0
                       

#712 Robert2905

Robert2905
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Jutrosin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execitive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:41, 17.01.2017

Witam, jakie przewody zapłonowe będą pasowały do F23Z5? Kupiłem RC-HE71, jednak przewody nie pasują fajka na świece jest za długa.


  • 0

#713 jez985

jez985
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:https://t.me/pump_upp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 17.01.2017

Założyłem przewody NGK HE73 do acco VI. Czy przy zakładniu na kopułkę powinno być jakieś kliknięcie lub inny sygnał, żeby wiedzieć że już weszły? Grzybki ciasne w ch.. wepchałem ile dałem radę. Oryginale zatrzaskują się i wiadomo o co biega a tu pewności brak.


Użytkownik jez985 edytował ten post 21:39, 17.01.2017

  • 0

#714 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:26, 17.01.2017

ta klik powinien byc ale cichy w sumie


  • 0

#715 Robert2905

Robert2905
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:Jutrosin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execitive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:53, 19.01.2017

Może ktoś potwierdzić czy przewody NGK  RC-HE73 pasują do Accord Vi 2,3 (F23Z5) ?


  • 0

#716 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:32, 30.01.2017

koledzy mam taki problem i pytanie. Zauważone objawy w aucie mam podobne jak wy a mianowicie
1 drzenie silnika i karoserii na postoju
2. Zwiększone drzenie pod obciążeniem np klima
3. Wibracje na dolnych zakresach obrotów
4. Dlugo kreci by odpalić. Odpala za każdym przekręceniem kluczyka jednak trwa to dość dlugo.
5 najnowszy problem. W momencie odpalenia silnika auto wskakuje na obroty 600 a następnie po dosłownie nie calej sekundzie na 1200 i dzieje się tak nie zawsze. Mysle ze częściej jest to zauważalne na cieplym silniki.
Czy powodem tych zachowań mogą być swiece?? Dodam ze mam gaz. Swiece wymuenialem jakies 15 tys km regulacje zaworow robiłem 20tys km. Myślałem o świecach ngk tym modelu zfr6k -11 czy to dobry model? Czy zmniejszacie odleglosc elektrody czy zakladacie tak jak jest???
  • 0

#717 andimax16

andimax16
  • Forumowicz
  • 206 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Limuzyna
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 06:11, 31.01.2017

No to jak gaz jest to regulacja zaworów już podchodzi i od tego bym rozpoczął, a przy okazji zerkną na świece.
  • 0

#718 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:29, 31.01.2017

kurde cos mi się pomyliło i napisałem ze regulacje zaworów robiłem 20 tysiecy a tak na serio robiłem 17 tys km temu a przy 20 tys mam zamiar zrobić znów


  • 0

#719 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 08:40, 31.01.2017

Regulacje zaworów w K20 jak jest LPG polecam robić do 15tkm..Wymiana świec co 30tkm..😉
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#720 Gwiazdor

Gwiazdor
  • Forumowicz
  • 301 postów
  • Skąd:PRUSZKÓW
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:42, 31.01.2017

a uwazacie że to objawy co opisałem powyżej moga być związane z rezjechanymi zaworami??


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq