Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem ze zbieżnością po uderzeniu kołem w krawężnik


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:52, 08.08.2012

Panowie mam taki problem.
Jakiś czas temu (ok 3 miesięcy) miałem przygodę, uderzyłem prawym przednim kołem w krawężnik na skręconych kołach w prawo... dość szybko zwinąłem na wąskim skrzyżowaniu, a z przeciwka jechało auto którego oczywiście wcześniej nie widziałem i chociaż ATRek trzymał się pasa dzielnie to dowinąłem jeszcze pół obr kierownicą w prawo tak odruchowo i niestety nie zdążłem w pełni odbić spowrotem i zachaczyłem o dość wysoki krawężnik bo i lekko rant felgi przyrysowałem :-?

I sprawa jest taka że zaraz po uderzeniu miałem kierownice krzywo podczas jazdy na wprost czyli auto straciło zbieżność. Wymieniłem drążek reakcyjny, ustawiłem geometrie (wyszło bez problemowo). Auto jedzie prosto, kierownica jest też niby prosto, opony na zakrętach nie piszczą ale prawą opone zjada mi szybciej niż lewą :-/
Tak sobie myślę że może magiel się w jakiś sposób zesr... i przy jeździe na wprost koła są ok, a przy skręcie prawe koło skręca innym kątem niż lewe i wtedy tnie oponkę? Dodam że kąt pochylenia obydwu kół jest ok.

Jak tą żabę zjeść?
  • 0

#2 c00li

c00li
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:był Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:był CE2, są ED6, ED7, ED9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 09.08.2012

Magiel raczej nie, bo tam poza złapaniem luzów nie ma się co zepsuć. Mógł oberwać drążek kierowniczy osiowy, który łączy listwę magla z końcówką drążka. Sprawdź też punkty mocowania zawieszenia czy aby na pewno trzyma wymiary i jest prosto.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:22, 09.08.2012

Zbieżność Ci wyszła dobrze. ok. A geometria całego zawieszenia? są przecież wyprzedzenia, pochyły. trzeba tu zobaczyć. zwróć uwagę czy wahacze nie są pogięte. niekiedy nie widać gołym okiem. po takich akcjach może się zgiąć cała zwrotnica tu już można to zdiagnozować mierząc odległość między amortyzatorem a zwrotnicą z prawej i lewej strony samochodu. powinny być takie same, jak jest różnica masz odp.
  • 0

#4 łuki88

łuki88
  • Forumowicz
  • 606 postów
  • Skąd:Płock
  • Silnik:F23
  • Wersja:ES
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 00:17, 10.08.2012

c00li, dziś sprawdzałem wszystko bo byłem na szarpakach (przód + tył) i badaniu amorków bo coś mi postukuje z tyłu i nie mogłem dojść cóż to... Oczywiście na szarpakach nie wykazało żadnych luzów, wszystko sztywne (patrzyłem na ręce diagnoście) a amorki między 70 a 80% sprawności... no kur... i gdzie tkwi diabeł że puka?

mechanikHondy, miałem mierzoną całą geometrię. Na każde koło założony przyrząd laserowy (gdzie koła się wzajemnie "widzą" i wszystko wyszło dobrze. Na takim sprzęcie chyba by wykazało już jakąś nieprawidłowość?
Coś w ten deseń ale innej firmy - http://allegro.pl/ge...2483141476.html
  • 0

#5 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:16, 11.08.2012

u mnie też mierzyli w 3 zakładach i było wszystko ok, a w czwartym okazało się że jednak koła nie są prosto i winowajcą jest zwrotnica, miałem podobną przygodę tzn. poprzedni właściciel
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq