Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

spalanie stukowe a kąt wyprzedzenia zapłonu i czujnik ss.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 17:11, 08.08.2012

Używałem wyszukiwarki lecz na nic konkretnego nie natrafiłem.

Przejdę do sedna, gdy jeżdzę na gazie i przełączę na benzynę od 3000 rpm mam spalanie stukowe. W drugą stronę - cisza. Kąta wyprzedzenia zapłonu się nie da ustawić, więc jak to ugryźć? Jak podpiąłem Acc pod kompa to kąt wyprzedzenia na benzynie był 11, po przelaczeniu na gaz wskoczyl na 14 i powoli spadł znowu do 11 - jednostek nie pamiętam. :bag

Dlaczego występuje spalanie stukowe? Przecież czujnik spalania stukowego powinien dostosować kąt a tego nie robi. Czyli co, czujnik szlak trafił? Natomiast żadnego błędu nie wywala a powinien. Pamiętam, że zimą mlody_ wymieniał go, znowu by nawalił?

pzdr
  • 0

#2 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 18:37, 08.08.2012

Może czujnik został za słabo dokręcony albo masz uszkodzony aparat zapłonowy.

Ja bym zaczął od podmiany aparatu na inny ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#3 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 19:33, 08.08.2012

a ja właśnie obstawiałem, że za mocno dokręcony czujnik.

Aparat zapłonowy tzn?

W najbliższym czasie robie uszczelniacze wału, wałka rozrzadu i balansowego, zastanawiam się nad nowym rozrządem przy okazji, do tego czujnik położenia wału i jutro zmieniam świece. Jak po tych wszystkich operacjach nadal będzie kicha to chyba naprawdę zostaje tylko ten aparat albo sam czujnik spalania stukowego.
  • 0

#4 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:27, 08.08.2012

Aparat zapłonowy tzn?


tzn -> aparat zapłonowy :szczena:

robisz "uszczelniacze wału, wałka rozrzadu i balansowego" zastanawiasz się nad rozrządem do tego świece... nic nie rozumiem.

Pytasz co to jest aparat zapłonowy? :roll:

na lewo od pokrywy zaworów
  • 0

#5 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:24, 08.08.2012

Przy okazji tamtych rzeczy będzie robione pare innych m.in. świece apropo problemów z zapłonem - reszta sprawdzona i jest ok.
To "na lewo od pokrywy zaworow' było rozebrane i wydaje się być ok i nie poprzepalane.

Generalnie pisząc 'tzn' niałem na myśli jaki związek ma aparat zapłonowy do spalania stukowego...

:bag
  • 0

#6 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:27, 08.08.2012

piszesz o spalaniu stukowym, a piszesz że żadnego błędu nie wywala, jakie są objawy tego, tak mnie to ciekawi, to znaczy chodzi mi czy sa jakieś dziwne dzwięki silnika przy tych 3000 tyś? pytam bo rozważam pewną kwestię.
  • 0
VTEC

#7 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 23:08, 08.08.2012

Tak, jest dźwięk metaliczny, jak przy niewyregulowanych zaworach. Im wyższe obroty tym głośniej.
  • 0

#8 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:57, 08.08.2012

no właśnie o to mi chodziło, bo u mnie jest jeden z dwóch takich objawów, właśnie jak jadę w przedziale 2500-4000 to dzwoni jak niewyregulowane zawory, niech mi nikt nie pisze o regulacji zaworów, natomiast przy mocniejszym wciśnięciu gazu samochód przymuli w przedziale 3000-4000 obrotów, a jak przekroczy 4tys to jest ok ciągnie dobrze, czytałem na różnych forach, różne objawy, od kasowników vtec(podobno też tak dzwonią w tym przedziale), o czyszczeniu filtra zaworu vtec(podobno zdarza sie że przymula w tym przedziale 2500-4000) bo jak wiadomo vtec w silnikach f18b2 załącza się przy 2500 do 3000 w zależności od obciążenia a po 4000 otwierają sie klapy, i każdemu etapowi towarzyszy zmiana mapy paliwa, znalazłem tez temat o czujniku spalania stukowego, że samochód podczas przyspieszania przymula w pewnym zakresie obrotów( przedział 3000-4000) a później jest ok, występuje też dzwonienie silnika w tych samych przedziałach obrotów( jakby zawory rozregulowane ) odnośnie tego czujnika może nastąpić taki objaw ze nie wywali błedu a czujni będzie źle działał, objawia sie to dławieniem szarpanie i dzwonieniem silnika w pewnych przediałach obrotów, czujnik ten sie rozpada przy demontażu albo sam z przegrzania i podobno można go polutować, bo ma dwa kabelki i jak jeden odleci to czujnik nie działa jak powinien a checka nie wywali, jak sie przylutuje to jest ok. Więc myślę sobie ze zacznę od czujnika spalania stukowego, czyszczenia filtra zaworku vtec, a jak dalej będzie dzwonił to zostają kasowniki vtec
  • 0
VTEC

#9 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 00:26, 09.08.2012

Jeśli chodzi o spalanie stukowe to planuje zmienić świece i zalać jakimś dobrym 98. Chociaż powinno się tankować 95 i z takim paliwem nie powinno być problemu. Wyczytałem gdzieś, że dochodzi do tego ponieważ paliwo spala sie zbyt szybko poprzez zbyt dużą dawkę powietrza... Nie wiem jak to rozumieć... Nie wiem też dlaczego na gazie jest ok a na benzynie dochodzi do tego. Na gazie kąt jest dobrze ustawiony a na benie już nie? Tzn. że czujnik chyba jest w porządku...
  • 0

#10 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:37, 09.08.2012

na gazie może być ok bo gaz ma większą liczbę oktanowa bodajże 103/105, ja jeździłem na 98 i byłe niewielka różnica, ale problem całkiem nie zniknął, świece mam ngk irydowe(polecam jak najbardziej) natomiast wyśle Ci cytaty z innego forum odnośnie tego problemu
Cytuje:
"Kąt wyprzedzenia na wolnych obrotach powinien być właśnie ok.12 stopni +/-2 i nie trzeba do tego zwierać złącza diagnostycznego (zwiera się je w ramach innej procedury ustawiania zapłonu - na pokrycie się wskaźnika na kole i na bloku)
A do tego silniki F18B/F20B mają czujniki spalania stukowego i jeżeli zapłon będzie za bardzo przyśpieszony
to może pojawić się spalanie stukowe i komputer w momencie jego wystąpienia opóźni zapłon powodując
właśnie zamulanie ..."


"Problem został rozwiązany.
Czujnik rozpadł się jak go tylko dotknąłem, wcale nie ma do niego zbyt trudnego dostępu, wystarczy odkręcić filtr oleju i mieć długą nasadkę. Obyłem się nawet bez kanału.

Jak już wcześniej pisałem miałem utratę mocy, szarpanie i drgania silnika. Błędu nie wywalało.
Czujnik spokojnie daje się naprawić, wystarczy trochę precyzji, lupa jubilerska i dobra lutownica.
Uszkodzenie polega na urwaniu się kabelków ferromagnetyka od membrany. Ale uwaga!!! Zrobiłem test. Przylutowałem tylko jeden. Szok nie wywala błędu, ale czujnik nie działa prawidłowo - poprawy nie ma. Po przylutowaniu dwóch poprawa diametralna = brak drgań, płynne wkręcani się i duuuużo więcej mocy. Całość wystarczy wsadzić w grubą koszulkę termosk. lub owinąć taśmą samowulkanizującą - gotowe.

Wnioski :

-wymieniałem silnik i prawdopodobnie przy wymianie uszkodzony został ten czujnik, ale tylko częściowo.
-ECU w przypadku uszkodzenia czujnika lub nieprawidłowych odczytów opóźnia zapłon do bezpiecznego kąta wyprzedzenia (stąd szarpania i utrata mocy)
-kitajce się nie popisali trwałością tej dupereli."

"Wykręć go bardzo ostrożnie i jak go nie uszkodzisz to go sobie napraw. Map sensor jak najbardziej, u mnie właśnie była taka sama kombinacja knock sensor + MAP sensor i żadnego :!: błędu. Jeśli map to tylko DENSO. Wymiana tego tematu i naprawa knock sensora pomogła w 100%, ale delikatne wibracje na wolnych mi zostały. Muszę zajrzeć do aparatu zapłonowego"
  • 0
VTEC

#11 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 01:37, 09.08.2012

Wnioskując, jakieś kabelki się oderwały od membrany i stąd auto ma problem z ustawieniem kąta zapłonu? Czyli wskazywałoby to winę czujnika. To dlaczego na gazie wszystko ok? Bo większa liczba oktanowa? Jakby czujnik nie działał to nie grałoby to roli. Albo już późno albo to naprawdę dziwna akcja. :mrgreen:

Tak btw. zauważyłem, że jeśli auto chwile postoi i odpale bez przelaczania na gaz to spalania stukowego nie ma, dzieje sie tak tylko jesli jezdze na gazie i przelacze na benzyne...
  • 0

#12 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:24, 09.08.2012

no wykazywało by to na czujnik, sam właśnie kombinuje bo mam taki problem już bardzo długo, nie wiem jaka masz instalacje gazowa ale podejrzewam że sekwencja która ma swój komputer, która steruje dawką paliwa przez inne wtryskiwacze, ale korzysta z tych samych czujników silnika co ecu benzyny, wiec tu mamy dwa różne kompy, jeden steruje paliwem a drugi gazem, wiec dawki paliwa się różnią, nie wiem np: czy komputer z gazu ma uwzględniony czujnik spalania stukowego(może w wcale z niego nie korzysta) dawka gazu zawsze jest ciut większa i temperatura spalania przy gazie też jest większa, dlatego na gazie jest inaczej niż na benzynie bo to sa dwa rózne paliwa i dwa rózne kompy i dwie rózne mapy paliwa czyli dawkowanie paliwa do ilości tlenu, takie są moje sugestie na ten temat, analizując twój problem.
Powiedz mi jeszcze czy na benzynie tez masz takie przymulenie przy 3000-4000 podczas takiego gwałtownego przyspieszania, np: masz 30 na liczniku, 2 bieg i wciskasz gaz powiedzmy podłoga i czujesz jak przyspiesza, po chwili muli(czyli mija zakres obrotów 3000-4000) i znowu przyspiesza, z tym że, nie ma podczas takiego przyspieszania dzwonienia silnika, dzwonienie pojawia sie ja delikatnie sie przyspiesza to wtedy dzwoni, nie wiem czy masz taki sam problem, bo napisałeś tylko że dzwoni

Ja w moim przypadku sie zastanawiam nad kilkoma rzeczami, tak jak pisałem wcześniej czyli LMA vtec(kasowniki vtec) i ten filter na zaworze vtec, plus czujnik spalania stukowego, ja mam takie przypuszczenia ale zacznę od czujnika spalania stukowego
  • 0
VTEC

#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:47, 09.08.2012

tak wracając do waszych dywagacji na temat paliwa, oktanów i stukowego....macie standardowe, niepomodzone silniki. Honda przewidziała do nich paliwo 95, a więc 98 tak naprawdę nic nie wnosi dopóty, dopóki nie wystroicie pod nie samochodu. Także lanie paliwa 98 - poza efektem placebo - nie zmieni nic. Nie ma zatem możliwości, aby pojawiło się stukowe na 95, jeśli nic innego nie jest spieprzonego. Dla przykładu podam siebie -> mam H22 z komputerem z ATR'a, czyli z H22A7 dokładnie. Komputer jest przystosowany tylko pod 98 i wyższe. Kiedyś zalałem na chwilę 95 bo musiałem i.....wtedy pojawiło się stukowe, samochód nie chciał jechać, silnik drgał - masakra.

A co do:

paliwo spala sie zbyt szybko poprzez zbyt dużą dawkę powietrza


Wywal stożek, będziesz miał problem z głowy.
  • 0

#14 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 09:49, 09.08.2012

kiedy ja nie mam stożka. :mrgreen:
Mam seryjna wkladke + wyciagniety rezonator i rure ze zderzaka do puszki.

Grzesiek, u mnie zamulenia jako takiego chyba nie ma, po prostu dochodza te metaliczne dzwieki i tyle. Aczkolwiek kiedys na benzynie byl chyba szybszy. ;) Moim zdaniem te kasowniki vtec itp nie maja nic wspolnego ze stukowym.

[ Dodano: 2012-08-09, 13:08 ]
Czy w przypadku uszkodzenia czujnika spalania stukowego wyskoczy Check?

[ Dodano: 2012-08-09, 13:33 ]
Dla tych co nie wiedzą kupiłem Accorda od Młodego.
Historia na szczęście jest na forum:

1. w sumie brak mocy na ciepłym silniku też zauważyłem, ale winię za to czujnik położenia wału - czeka na montaż:
http://www.accordklu...der=asc&start=0

2. rozwiązanie usterki
http://www.accordklu...ghlight=#367153

Jak widzicie cały zapłon ma jakieś pół roku. Dzisiaj zmieniłem świece - bez poprawy. Autem tak samo szarpie jak za kadencji Kamila. Jak widać EGR odślepiony i może też on takie jaja robi? Gdzie na elektrodzie ktoś miał spalanie stukowe i jakieś tam powiązanie z EGR było...

Ja się chyba poddaje. :bag
  • 0

#15 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:14, 09.08.2012

1. w sumie brak mocy na ciepłym silniku też zauważyłem, ale winię za to czujnik położenia wału - czeka na montaż:

Po wymianie czujnika położenia wału należy przeprowadzić kalibrację tego czujnika.

Przejdę do sedna, gdy jeżdzę na gazie i przełączę na benzynę od 3000 rpm mam spalanie stukowe. W drugą stronę - cisza. Kąta wyprzedzenia zapłonu się nie da ustawić, więc jak to ugryźć? Jak podpiąłem Acc pod kompa to kąt wyprzedzenia na benzynie był 11, po przelaczeniu na gaz wskoczyl na 14 i powoli spadł znowu do 11 - jednostek nie pamiętam.

A mapę gazową dobrze masz ustawioną ??? jeśli masz staga to jaką masz odchyłkę procętową mapy gazowej od benzynowej, bop to może być to ... komputer zmienia adaptację korekt po zmianie paliwa.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq