Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Tarcze klocki zaciski VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1166 odpowiedzi w tym temacie

#691 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 09:12, 28.08.2017

mam, myslisz ze to moze miec cos wspolnego? mi sie wydaje ze to cos w ukladzie kierowniczym.. tylko nie ma nikogo kompetentnego aby to porzadnie sprawdzic
  • 0

#692 piootrRz

piootrRz
  • Forumowicz
  • 902 postów
  • Skąd:rzeszow
  • Silnik:k24
  • Wersja:Rakieta ☺
  • KM:262/275nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:cl9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:01, 28.08.2017

Mi coś piszczalo stukalo w zawieszeniu jak ruszalem i na dziurach. Wymieniłem tuleje sworznie łączniki dalej . Odkrecilem ta rączkę cisza . Była tak zapieczona że szok. Potrzeba dwa klucze 10 i ściągnąć koło operacja na 30 minut
  • 0

#693 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:13, 28.08.2017

tak ale z tego co pamietam, to jest ona z lewej strony a problem tyczy sie prawej...
  • 0

#694 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:37, 18.09.2017

Panowie, VII sedan polift PB. Chcę kupić sobie porządny klucz do odkręcania śrub mocujących zacisk do jarzma (przód i tył). Z tego co wiem jest tam imbus 7mm. 

 

Jakiej długości ma być ten imbus? 

czy wystarczy krótki:

http://allegro.pl/bi...6526995593.html

 

czy powinien być dłuższy 

http://allegro.pl/co...6703950635.html

 

albo jeszcze dłuższy:

http://allegro.pl/bi...6923957872.html

 

i pytanie drugie

czy do demontażu tarcz / odkręcenia jarzm są potrzebne też jakieś specjalne klucze (imbus czy gwiazdka?) czy są tam śruby na zwykłe klucze? 


  • 0

#695 prmas91

prmas91
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Tuliszków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:28, 18.09.2017

Krótki powinien raczej wystarczyć, zawsze można założyć przedłużkę w razie czego. Ja z tyłu w przedlifcie mam zwykłe śruby sześciokątne, jeżeli chodzi o zaciski i jarzmo. Nie wiem, jak jest w polifcie. Z przodu są imbusy.W sedanie z tyłu jedynie jest potrzebny torx do mechanizmu hamulca ręcznego, jeżeli chce się zdjąć mocowanie linki. Nie pamiętam dokładnie jaki rozmiar klucz jest potrzebny.


  • 0

#696 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:22, 19.09.2017

Przeciez zacisk z jarzma zdejmuje sie bez klucza. Jarzmo jest przykrecone do budy na 6katny ktory odkrecisz plaskooczkowym, a zacisk w jarzmie plywa swobodnie i wyjmujesz go bez niczego pozniej. Mowa o przodzie, bo z tylu odkrecasz go plaskooczkowym. A z przodu jak chcesz to faktycznie od jarzma odkrecasz te sruby mocujace 7mka tylko tyle, ze one sa pewnie tak zapieczone ze ich nie odkrecisz zadnym kluczem.


  • 0

#697 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 09:06, 19.09.2017

Zapieczone nie są bo były odkręcane przy okazji zmiany sworzni dolnych. Kupiłem w końcu krótki bit 7mm / 10mm. Dzięki za podpowiedzi. 

Co do sensu odkręcania zacisku to rzeczywiście można odkręcić samo jarzmo i wysunąć zacisk z prowadnicami, ale jakoś zawsze i tak to rozkręcam z przyzwyczajenia. 


  • 0

#698 rob walec

rob walec
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Bielsko Biala
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 22.09.2017

Witam Pany,
Świetnie tu mielicie temat... udało się to przeczytać od pierwszej do ostatniej strony... jestem z siebie można powiedzieć zadowolony ze głowa nie pękła, bo łeb rozrywa od ilości informacji ;) Na dniach czeka mnie wymiana na przedniej osi... zarówno klocki jak i tarcze... a ja po tych 47 stronach nadal mam pytania - być może coś mi umknęło :D :D

 

Tak wiec:
1.
Zestaw OEM vs Zimmer STD/Ate STD + BDFR 
- czy jakość tego zamiennika jest porównywalna do OEM? Cena to troszkę więcej od 50% wartości OEM...

- dobrze wyczytałem, że jeśli pomiary hamowania  na diagnostyce są równe, to nie należy dotykać dobrej konstrukcji OEM ZACISKU (ATE?) ??czy może jakiś refresh, żeby mieć spokój do kolejnej wymiany... ??

2. Myślałem jeszcze o tarczach Zimmer nawiercanych ale koniecznie muszę zrobić zaciski LT, a jak robię LT to i zrobię PT? a różnica w kosztach pójdzie na regeneracje, która jest niezbędna bo wajcha lata kompletnie luźno od dołu do góry i nie łapie nic...ale jeśli trzeba nawiercane to coś ukręcę, wiadomo ;)

Styl Jazdy: Dynamiczne ECO :D   tzn wyrosłem już z codziennych rajdów ulicznych ale wiadomo ze od czasu do czasu trzeba Hanie przepalić, żeby nie stała się spasioną zamulona Hanka :D wiec fajnie jakby hamulec był co najmniej taki jak OEM...

Z góry dzięki za porady ;)

Kolega wolek (regeneracja) pawpor (brakeparts) można liczyć na wasza pomoc?


Użytkownik rob walec edytował ten post 11:24, 22.09.2017

  • 0

#699 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:43, 22.09.2017

Witam Pany,
Świetnie tu mielicie temat... udało się to przeczytać od pierwszej do ostatniej strony... jestem z siebie można powiedzieć zadowolony ze głowa nie pękła, bo łeb rozrywa od ilości informacji ;) Na dniach czeka mnie wymiana na przedniej osi... zarówno klocki jak i tarcze... a ja po tych 47 stronach nadal mam pytania - być może coś mi umknęło :D :D

 

Tak wiec:
1.
Zestaw OEM vs Zimmer STD/Ate STD + BDFR 
- czy jakość tego zamiennika jest porównywalna do OEM? Cena to troszkę więcej od 50% wartości OEM...

- dobrze wyczytałem, że jeśli pomiary hamowania  na diagnostyce są równe, to nie należy dotykać dobrej konstrukcji OEM ZACISKU (ATE?) ??czy może jakiś refresh, żeby mieć spokój do kolejnej wymiany... ??

2. Myślałem jeszcze o tarczach Zimmer nawiercanych ale koniecznie muszę zrobić zaciski LT, a jak robię LT to i zrobię PT? a różnica w kosztach pójdzie na regeneracje, która jest niezbędna bo wajcha lata kompletnie luźno od dołu do góry i nie łapie nic...ale jeśli trzeba nawiercane to coś ukręcę, wiadomo ;)

Styl Jazdy: Dynamiczne ECO :D   tzn wyrosłem już z codziennych rajdów ulicznych ale wiadomo ze od czasu do czasu trzeba Hanie przepalić, żeby nie stała się spasioną zamulona Hanka :D wiec fajnie jakby hamulec był co najmniej taki jak OEM...

Z góry dzięki za porady ;)

Kolega wolek (regeneracja) pawpor (brakeparts) można liczyć na wasza pomoc?

Klocki standardowe (OEM, Zimmermann, ATE, Jurid, Textar itp.) sprawdzają się przy spokojnym stylu jazdy - prędkości do 140-150km/h. Klocki Black Diamond Fast Road lub EBC Green Stuff będą się sprawdzać do prędkości 160-170km/h. Oczywiście należy zastosować klocki tej samej klasy zarówno na przód jak i tył. Klocki Black Diamond Fast Road czy EBC Green Stuff bez problemu współpracują z dobrymi gładkimi tarczami (np. ATE czy Zimmermann). Jeśli chcemy poprawić skuteczność hamowania z wyższych prędkości można zastosować tarcze wiercone - wiercenia odprowadzają gazy, które gromadzą się na styku klocka z tarczą, co zmniejsza efekt fadingu hamulców.


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#700 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:08, 22.09.2017

Jeśli chcemy poprawić skuteczność hamowania z wyższych prędkości można zastosować tarcze wiercone - wiercenia odprowadzają gazy, które gromadzą się na styku klocka z tarczą, co zmniejsza efekt fadingu hamulców.

 

Szkoda że nie ma tylko nacinanych tarcza do acco 300mm. Sporo osób z tego co widziałem, miało probem z pękającymi tarczami nawiercanymi. Samochody te były piłowane niemiłosiernie ale usterki się pojawiały.


  • 0

#701 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:14, 22.09.2017

Szkoda że nie ma tylko nacinanych tarcza do acco 300mm. Sporo osób z tego co widziałem, miało probem z pękającymi tarczami nawiercanymi. Samochody te były piłowane niemiłosiernie ale usterki się pojawiały.

Są dostępne tylko nacinane - np. EBC Ultimax czy też Black Diamond Grooved 6 lub Grooved 12.

Natomiast odnośnie pękania tarcz wierconych - większość przypadków wynika z przegrzewania układu (np. ze względu na zastosowanie zbyt słabej mieszanki klocków).

Dodatkowo pytanie jakiej długości są mikropęknięcia - jeśli do 10mm, to większość producentów traktuje je jako nie wpływające na strukturę tarczy.


  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#702 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:09, 27.09.2017

Być może padło już takie pytanie ale wyszukać nie mogę, a przebić się przez 47 stron :dobani: 

Tarcze ATE pokryte są taką jakby szarą farbą czy po ich montażu należy tą farbę sczyścić rozpuszczalnikiem w miejscu roboczym, czy spokojnie klocki się tym zajmą, dodam że nie jest to olej tylko taka matowa powłoka.

Dzięki za pomoc.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#703 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 15:10, 27.09.2017

Nic nie czyscisz, klocek robi swoje..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#704 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:11, 27.09.2017

Nic nie czyscisz, klocek robi swoje..

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#705 Grooves

Grooves
  • Forumowicz
  • 188 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:07, 06.10.2017

Proszę o wycenę takich zestawów do mojego CL9
1 Zestaw: Przód i tył tarcze na Zimmermann standard + klocki Zimmermann
2 Zestaw: Przód tarcze Black diamond 6, klocki black diamond fast road.
Tył tarcze Zimmermann standard, klocki EBC green.

Czy konfiguracja nr 2 jest optymalna czy należało by coś w niej zmienić na tylnej osi? Ciekaw jestem jak to cenowo wyjdzie bo ten drugi zestaw już od dłuższego czasu mi po głowie chodzi
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq