Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze klocki zaciski VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
558 odpowiedzi w tym temacie

#16 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1626 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 22.08.2012

280mm.

#17 hangie

hangie
  • Forumowicz
  • 401 postów
  • Skąd:Londyn
  • Silnik:3.5
  • Wersja:Lexus GS 450h
  • KM:340
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:31, 24.08.2012

Comforty maja 280 reszta 300.

Wersje roznia sie tarcza, jarzmem i oslona z tylu. Klocek tloczek i reszta jest ta sama.
Tarcza 300 ma powierzchnie pracy bardziej oddalona od srodka ale powierzchniowo jest to samo.

#18 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1396 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 13:38, 27.08.2012

masz jeden samochod zalozmy acco CL7 jeden w serii czyli 300x25



Więc jak jest w końcu w moim modelu? - seryjnie przednie tarcze są 280mm, czy 300mm ?


2.0 Comfort mają z przodu 280mm tarcze, cała reszta (2.0 Sport, 2.4, 2.2 diesel) mają 300mm z przodu. Z tyłu każdy sedan ma 260mm a tourer 282mm tarczo-bębny

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#19 vek

vek
  • Klubowicz
  • 544 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2 Tourer
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:34, 04.05.2013

Reasumując super wywód i matematyczne wyliczenia kolegów wnioskuję, że wystarczy zmienić tarcze i klocki aby znacząco poprawić skuteczność hamowania i nie koniecznie bawić się w wymianę zacisku z ATRa. Czy tak? (pytam bom laik jakich mało)

BLACK Fucker 7 http://www.accordklu...y-na-2014-1str/

Vek Rallyteam - BLACK Fucker 5.2 http://www.accordklu...ek-projekt-kjs/
Definicja VTEC : Im szybciej jedziesz, tym jedziesz szybciej.
 


#20 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:51, 23.05.2013

Jeju jeju co tu się wyprawia -toż to akademickie spory. Miło brawo dla myślących .
Zasada prosta im większe hampelki tym większy klocek im większy klocem tym więcej tłoczków dla równomiernego docisku.
A tak swoją drogą to jakie tarcze byście polsecili do acco CL9 2,4 na tył a jakie na przód do dynamicznej jazdy ??? jeśli mogę w tym poście oczywiście ?! :-)
ASTERIXMIX

#21 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1594 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 05:36, 23.05.2013

Zadne akademickie spory, i ta teoria z klockami tez troche nietrafiona. Sprawa jest jasna, chcesz polepszyć hamowanie to trzeba cos wiecej zrobic niz tylko wymienic klocki, bo efekt tego szalu nie zrobi pozdr
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#22 Statom

Statom
  • Administrator
  • 4952 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:51, 23.05.2013

Zasada prosta im większe hampelki tym większy klocek im większy klocem tym więcej tłoczków dla równomiernego docisku.

Piszesz, że tak jest, czy tak powinno być... bo jeśli mowa o akademickich wywodach to org. w Acco hamulce poza tarczą niczym się nie różnią (jeśli chodzi o części które wymieniłeś) - jak koledzy wyżej napisali - zacisk ten sam, klocek ten sam, tłoczków tyle samo...
Generalnie z doświadczeń Kolegów opisywanych na forum, dopiero przejście na zaciski z ATR i zmiana tarcz na 320 daje zauważalną róznicę...
Pewnie, że w stosunku do kiepskich klocków i tarcz 280, hamulce na 300 z dobrymi tarczami i klockami będą lepiej hamować, ale już przy porównywalnych jakościowo tarczach i klockach, a różnicy jedynie w wielkości tarcz - 280, a 300 to już szału nie ma i różnica może nawet być niezauważalna...
Powyższe napisane jest na podstawie opinii Kolegów z forum, bo sam tego nie sprawdziłem (ale mam daleko idące zaufanie do opinii innych - szczególnie z tego forum ;-) )

Pozdrawiam
Tomek
Zajmuję się działem Giełda, ale zanim zadasz mi pytanie na PW w tej sprawie przeczytaj dokładnie regulamin tego działu.
Przepisy (ustawy/rozporządzenia) dotyczące kierowców/pojazdów

icon2.png

#23 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 706 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 23.05.2013

Też stoję przed wyborem nowych tarcz i klocków na przedniej osi w CL9 i zastanawiam się co wybrać. Powiem szczerze, że czytając posty i opinie mam coraz większy mętlik w głowie.
Przede wszystkim chciałbym zmienić na taki zestaw, który poprawi heble w tym aucie, bo co tu dużo mówić - są one poprostu słabe.
Jakiś czas temu poszedłem za radą kolegów z forum i wymieniłem same klocki (przód i tył) na EBC Green'y, zostawiając seryjne tarcze. Poprzednio jeździłem na ATE przód, Textar tył. Powiem, że jakość hamowania poprawiła się, była zauważalna. Natomiast po jakimś czasie zaobserwowałem, że przy bardziej dynamicznej jeździe, zwłaszcza w trasie przy zapakowanym aucie i czterech osobach na pokładzie i prędkościach 140-180km/h., te klocki nie wyrabiają, puchną i auto kompletnie traci hebel. Nie raz byłem niemiło zaskoczony.

Rozważałem również zmianę zacisków na te od ATR'a, ale z tego się wycofałem.
Próbuję iść w tym kierunku, żeby dobrać jakieś "lepsiejsze" tarcze i klocki.

pawpor, widziałem w Waszej ofercie, że macie tarcze DBA. Prośba o info, czy watro wchodzić w te tarcze, jakie klocki do tego ewentualnie dobrać i jak to się będzie miało do innych, nieco tańszych zestawów typu tarcze Zimmermann Sport itd.
Np. tarcze DBA 4000 T3.
Podkreślam, że pisząc tanio chcę jedynie mieć rozeznanie, czy wydanie np. 800zł za jedną tarczę DBA będzie miało przełożenie na hamulce, bo jeśli nie to nie ma o czym dyskutować :-P

Prośba o wskazówki i inne propozycje.

#24 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1396 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:54, 23.05.2013

Jakiś czas temu poszedłem za radą kolegów z forum i wymieniłem same klocki (przód i tył) na EBC Green'y, zostawiając seryjne tarcze

Natomiast po jakimś czasie zaobserwowałem, że przy bardziej dynamicznej jeździe, zwłaszcza w trasie przy zapakowanym aucie i czterech osobach na pokładzie i prędkościach 140-180km/h., te klocki nie wyrabiają, puchną i auto kompletnie traci hebel. Nie raz byłem niemiło zaskoczony.


Jeżeli działy Ci się takie akcje na Greenach to pozostaja jedynie Yellow Stuff lub zmiana na zaciski ATR i klocki Hawk HPS

pawpor, widziałem w Waszej ofercie, że macie tarcze DBA. Prośba o info, czy watro wchodzić w te tarcze, jakie klocki do tego ewentualnie dobrać i jak to się będzie miało do innych, nieco tańszych zestawów typu tarcze Zimmermann Sport itd.
Np. tarcze DBA 4000 T3.

DBA to już najwyższa półka. Tarcze DBA T3 to już towar na którym tor nie robi wrażenia. Tarcze mają specjalną wentylację która poprawia oddawanie ciepła o minimum 20% w porównaniu do tarcz standardowych. Do tych tarcz też trzeba założyć dobry klocek bo same tarcze niewiele zmienią. W Twoim przypadku proponowałbym jednak tarcze EBC Turbo Groove (ultimax) z klockami EBC Yellow lub Hawk HPS (przy zmianie zacisków na ATR)

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#25 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 706 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:25, 23.05.2013

pawpor, dzięki za propozycję™ :B Rozważę™ również taki zestaw z klockami Yellow, chociaż cena samych klocków jest powalająca :-)

A co do DBA T3 jakie klocki byś› polecił‚ pod taką… tarczę™? Ewentualnie jak z żywotnością… klocków przy takim setupie? Chodzi mi o to, czy będą… starczał‚y tylko na np. 5kkm, czy ich ś›cieralność‡ bę™dzie porównywalna do tych bardziej powszechnie stosowanych typu EBC, Ferrodo, czy ATE.

Nie upieram się™ przy DBA, ale sł‚yszał‚em o nich bardzo dobre opinie i chciał‚bym mieć‡ szersze rozeznanie w temacie. Jeś›li coś› ma poprawić‡ hebel, to jestem w stanie wydać‡ wię™cej, ale żeby to też był‚o ze zdrowym rozsą…dkiem i co najważniejsze - miał‚o odpowiednik do zastosowania na drodze. Na torze nie jeżdżę™, potrzebuję™ lepsze hamulce do jazdy na codzień„ po normalnych drogach :ok

#26 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1396 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:36, 23.05.2013

Pawelsky, nie bardzo rozumiem bo coś się czcionka rozjechała

Do DBA polecam EBC Yellow. Ścieralność tarcz i klocków (DBA t3 i EBC Yellow) jest mniejsza niż w przypadku standardowych tarcz (nie ma obaw aby zestaw skończył się po 5kkm)

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#27 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 706 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:51, 23.05.2013

No coś się rozjechało, ale edytowałem tekst i go poprawiłem.

pawpor, dzięki za info. Będę gdybał i jak coś wymyślę to pewnie zgłoszę się z zamówieniem ;-)

#28 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:08, 24.05.2013

Co do Australia DBA to gorąco polecam -mega mocne tarcze - zakładałem do Preludy SIR moim zdaniem najlepsze obecnie tarcze na rynku -ale cena boli znacznie . Taroxy jeszcze się nieźle sprawowały w innym mocnym projekcie .
Cop do klocków to obecnie wynika że przy ostrym lataniu to najlepiej Hawki wypadły puki co
:-)
ASTERIXMIX

#29 Seth

Seth
  • Admin Junior
  • 6078 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 30
Super

Napisano 08:32, 24.05.2013

Pawelsky czemu wycofałeś się z zacisków ATRowych? to może w takim razie zaciski z VII ATS?

Pomoc-Regulacja zaworów, wymiana hebli, oleje, płyny i inne naprawy/porady-Honda,Toyota i inne-możliwy dojazd

Regeneracja zacisków hamulcowych, piaskowanie,malowanie - wszystkie typy

 

Opinie klik http://www.accordklu...ytkowniku-seth/


#30 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 706 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:28, 24.05.2013

Pawelsky czemu wycofałeś się z zacisków ATRowych? to może w takim razie zaciski z VII ATS?


Znaczy się z VIII gena. zapewne miałeś na myśli.

Dlatego się wycofałem, ponieważ mam na zimę stalowe felgi 16" i ten zacisk poprostu się nie zmieści. Nie będę teraz dodatkowo szukał innych felg, bo nie mam na to kasy i nie mam ochoty ich zmieniać.

[ Dodano: 2013-05-24, 10:31 ]

Co do Australia DBA to gorąco polecam -mega mocne tarcze - zakładałem do Preludy SIR moim zdaniem najlepsze obecnie tarcze na rynku -ale cena boli znacznie . Taroxy jeszcze się nieźle sprawowały w innym mocnym projekcie .
Cop do klocków to obecnie wynika że przy ostrym lataniu to najlepiej Hawki wypadły puki co
:-)


Dzięki za info :ok

Fakt, cena DBA nie jest zachecająca, ale... coś za coś.
A może są jakieś tarcze do CL9, pod które podejdą klocki Hawk. Sporo osób chwali te klocki hamulcowe. Może takie rozwiązanie zastosować i przetestować taki setup?





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq