Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Montaż tempomatu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#31 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:18, 29.05.2018

Wiązkę z anglika mam właśnie ją pruję, połączenie siłownika tempomatu ze sterownikiem ładnie dało się porozpinać że pozostały kostki które wystarczy spiąć, to samo jest z czujnikiem sprzęgła też bez żadnych przeróbek.

Rozumiem że stary czujnik hamulca 2 pinowy muszę uciąć i wlutować go w 4 pinowy i podobnie z wiązką od taśmy kierownicy czyli uciąć przewody od sterowania radiem i wlutować je w nową kostkę ?

Dammie31 a powiedz co zrobiłeś z licznikiem ? w moim nie ma kontrolki od tempomatu i pomyślałem, żeby dwa przewody które idą do licznika od sterownika tj. 10 i 13 podpiąć pod diody aby sygnalizowały włączenie i działanie tempomatu, tylko nie wiem jaki sygnał tymi przewodami płynie czy tam jest 12V ?

Wszystkie graty już w zasadzie mam tylko potrzebuję wolnego weekendu i będę działał.

Siłownik tempomatu planuję zamocować gdzieś na środku ściany grodziowej lub do rozpórki w zależności jak długość linki pozwoli.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#32 dammie31

dammie31
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:vti
  • KM:169
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:mb6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:53, 29.05.2018

No właśnie ja mam chwilowo licznik z angola od sporta. Pisałem do takiego ziomeczka od liczników i pytałem czy dałoby rade w angielskim zegarze zmienić mile na kilometry i kontrolkę od otwartych drzwi przeprogramować, odpisał że damy rade. Wtedy tylko założę tarcze prędkościomierza od europy (może być nawet tarcza od diesla bo jest taka sama a liczniki tanie jak barszcz) i będzie gitara. Teraz jestem na etapie poszukiwania licznika od 2.0 ale executive bo ten czerwony kolor mnie drażni. 

 

Mam jeszcze pomysł aby sprawdzić czy zwykłe zegary od 2.0 comfort nie będą wyświetlać kontrolek po podpięciu przewodu ale też musze skołować jakiś licznik do tej operacji. Może być tak że wystarczy tylko zmienic plakietke z kontrolkami ;-) Wgl to wiem że w Polsce jest jakaś firma która robi plakietki na zamówienie. Grzegorz Duda w 101 napraw na tvn turbo o tym mówił i nawet wymieniał je w jakimś liczniku i nie było widać że to dorabiane.

 

Nie sprawdzałem jakim napięciem odpalane są kontrolki i czy jest to plus czy minus. Trzeba sprawdzić

 

Co do czujnika hamulca to jak masz przyrząd do wyciągania pinów to wystarczy wyciągnąć piny ze starej wtyczki i wsadzić je ładnie do nowej. Ten czujnik hamulca od wersji z tempomatem ma po prostu dwa obwody zwierane niezależnie.


Użytkownik dammie31 edytował ten post 21:58, 29.05.2018

  • 0

#33 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:25, 07.06.2018

Próbuję właśnie wyjąć piny z kostki taśmy kierownicy, udało się dwa wyciągnąć ale jeden ani drgnie, ma ktoś jakieś pomysły ? wkładam już agrafkę od przodu od tyłu i nic, chyba zostanie cięcie i lutowanie ?


Użytkownik 21adam edytował ten post 18:30, 07.06.2018

  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#34 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:18, 10.06.2018

Dzisiaj pierwsze uruchomienie tempomatu i działa :) na razie z kierownicą na siedzeniu, jeszcze swojej nie zdążyłem zdemontować.

Najwięcej czasu zeszło mi z przedostaniem się z komory silnika do kabiny oraz ze zdjęciem zabezpieczenia komputera(kaganiec), nie wiem czy jest to standard ale u mnie była blacha zabezpieczająca wyjęcie wiązki komputera, co gorsze od strony kierowcy była śruba zrywalna i musiałem ją przecinać dremelem.

Jutro będę wszystko skręcał i zmieniał kierownicę, żeby było wszystko tip top, potwierdzam post dammie31, że tempomat to osobny obwód i można śmiało go zakładać bez większych komplikacji. Do wtyczki komputera trzeba podać jeden pin aby dostarczyć do sterownika sygnał z czujnika VSS, na przewodzie od włącznika cruise control po włączeniu jest 12v więc wstawię diodę, która będzie sygnalizować włączenie przycisku na kierownicy, niestety na przewodzie który idzie do licznika i uruchamia kontrolkę odpowiedzialną za sygnalizowanie działania tempomatu, nie pojawił się prąd, muszę jeszcze sprawdzić czy nie pojawia się minus.

Jak wszystko ogarnę to wrzucę tutorial jak założyć tempomat, porobiłem trochę zdjęć.

Jeżeli chodzi o ingerencję w istniejącą instalację auta, to musiałem do przewodu biało-czarnego od czujnika hamulca dolutować jeden przewód, reszta jest bezinwazyjna i ciągnie się nowe przewody.


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#35 emilerr

emilerr
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:48, 15.07.2018

Dzisiaj pierwsze uruchomienie tempomatu i działa :) na razie z kierownicą na siedzeniu, jeszcze swojej nie zdążyłem zdemontować.

Najwięcej czasu zeszło mi z przedostaniem się z komory silnika do kabiny oraz ze zdjęciem zabezpieczenia komputera(kaganiec), nie wiem czy jest to standard ale u mnie była blacha zabezpieczająca wyjęcie wiązki komputera, co gorsze od strony kierowcy była śruba zrywalna i musiałem ją przecinać dremelem.

Jutro będę wszystko skręcał i zmieniał kierownicę, żeby było wszystko tip top, potwierdzam post dammie31, że tempomat to osobny obwód i można śmiało go zakładać bez większych komplikacji. Do wtyczki komputera trzeba podać jeden pin aby dostarczyć do sterownika sygnał z czujnika VSS, na przewodzie od włącznika cruise control po włączeniu jest 12v więc wstawię diodę, która będzie sygnalizować włączenie przycisku na kierownicy, niestety na przewodzie który idzie do licznika i uruchamia kontrolkę odpowiedzialną za sygnalizowanie działania tempomatu, nie pojawił się prąd, muszę jeszcze sprawdzić czy nie pojawia się minus.

Jak wszystko ogarnę to wrzucę tutorial jak założyć tempomat, porobiłem trochę zdjęć.

Jeżeli chodzi o ingerencję w istniejącą instalację auta, to musiałem do przewodu biało-czarnego od czujnika hamulca dolutować jeden przewód, reszta jest bezinwazyjna i ciągnie się nowe przewody.

Dobry człowieku. Z wielka niecierpliwością czekam na tutorial. Myślałem, że już nikt tego nie ogarnie. W sierpniu jadę na wakacje i może jeszcze zdążę  :zoltek:  Pozdrawiam


Użytkownik emilerr edytował ten post 12:49, 15.07.2018

  • 0

#36 kuba_ce

kuba_ce
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:29, 15.07.2018

Dobry człowieku. Z wielka niecierpliwością czekam na tutorial. Myślałem, że już nikt tego nie ogarnie. W sierpniu jadę na wakacje i może jeszcze zdążę  :zoltek:  Pozdrawiam

 

x2

Kibicuję tutkowi :D


  • 0

#37 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:17, 22.07.2018

Przepraszam za tak długi czas ale właśnie wróciłem z wakacji, nie ogarnąłem jeszcze zdjęć wrzucę na chwilę obecną sam tekst, jeżeli ktoś chce schematy i zdjęcia podajcie adres e-mail na PW postaram się przesłać, jak znajdę chwilę czasu to ogarnę wszystko i powklejam tam gdzie trzeba.

ps. tempomat działa wyśmienicie w drodze do Chorwacji pozwolił odpocząć nogom :)

 

Montaż tempomatu w Hondzie Accord VII 2,0 Comfort 2004r.

 

Potrzebne będą:

-przepustnica na dwie linki

-uchwyt dwóch linek mocowany do kolektora przepustnicy

-siłownik tempomatu 1003001430

-taśma kierownicy77900-SEA-E21

-wtyczka taśmy kierownicy na 13 pinów

-przyciski sterowanie tempomatem i radiem lub sam przycisk tempomatu z wiązką

-sterownik z wtyczką lub wiązka 36700-SEA-E11

-czujnik hamulca 36750-S5A-J01

-czujnik sprzęgła 36760-SM4-003

-kabelek z konektorem który podłączymy do wtyczki komputera

Zaczynamy

  1. Demontaż przepustnicy:

Aby mieć lepszy dostęp proponuję zdemontować filtr powietrza oraz akumulator, odpinamy wszystkie kostki od przepustnicy i trzy przewody gumowe, dwa należy zatkać np. śruba fi8mm, aby nie wypływał nam płyn. Ściągamy linkę gazu. Przepustnica jest mocowana na dwie śruby i dwie szpilki, jak zawsze jeżeli odkręcamy śruby w aluminium najpierw trzeba je lekko puknąć młotkiem aby wzruszyć gwint i w zasadzie to tyle przepustnicę mamy na wierzchu.

2.  Wymiana mocowania linek.

Musimy wymienić mocowanie linek na podwójne, sprawa bardzo prosta odkręcamy dwie śruby od kolektora i wymieniamy.

3. Montaż przepustnicy

Odbywa się w odwrotnej kolejności jak demontaż, należy zwrócić uwagę na stan uszczelki, ja chciałem mieć pewność i zakupiłem nową w ASO 16176-RAA-A01 cena 29,99zł, lecz demontaż starej z przepustnicy przysporzył mi trochę problemów, gdyż bardzo mocno przylegała do płaszczyzny przepustnicy, więc jak jej stan jest ok., to polecam nie zmieniać.

Oczywiście przed montażem „nową” przepustnicę czyścimy z zachowaniem ostrożności aby nie wypłukać smaru z osi.

4. Montaż  siłownika.

Siłownik w wersji angielskiej ma krótszą linkę sterowania przepustnicą, powinien być zamontowany przy prawym kielichu amortyzatora, lecz krótka linka na to nie pozwala, póki co przymocowałem go do góry nogami do rozpórki, jak znajdę europejską linkę to zamontuję jak potrzeba nr linki 17880-RAF-Q01 , nr siłownika eu 1003001480. Montujemy linkę pedału gazu oraz tempomatu na zaczepach przepustnicy tak aby nie miały większych luzów i nie były napięte .

5. Montaż instalacji siłownika

Musimy teraz przedostać się z komory silnika do wnętrza auta z naszą czterożyłową wiązką sterownika – technika dowolna, ja wywierciłem otwór w ścianie grodziowej w okolicach nóg pasażera. Wszystkie oryginalne wejścia do kabiny są tak ciasne i sztywne że nie udało mi się tamtędy dostać, wiązkę prowadzimy w kierunku skrzynki bezpieczników obok nóg kierowcy. W tym momencie możemy już rozebrać osłonę kierownicy, dolne plastiki gdzie jest schowek pod kierownicą oraz boczne zaślepki przy nogach.

6. Montaż czujników hamulca oraz sprzęgła

Tu wiele nie ma co się rozpisywać, w miejsce czujnika sprzęgła jest wkręcona śruba, w to miejsce trzeba wkręcić czujnik, z którego wychodzą dwie żyły, czarną podłączamy do karoserii (masy), a niebieski leci do sterownika tempomatu. Czujnik hamulca wyjmuje się poprzez przekręcenie go w lewo o pół obrotu, z oryginalnej kostki dwu pinowej wyciągamy konektory i przekładamy do nowej czteropinowej, do przewodu biało-czarnego musimy dolutować przewód i pokierować go do sterownika.

7.  Wymiana kierownicy

Odkręcamy poduszkę przy pomocy klucza torx – dwie śruby po bokach, odpinamy od poduszki przewód sygnału dźwiękowego i poduszki powietrznej, tu uwaga żółte przewody poduszki powietrznej odpinamy po przesunięciu w dół tak jakby obudowy, nic nie trzeba podważać śrubokrętem czy znęcać się nad wtyczką i ukazuje nam się śruba kierownicy, którą najlepiej odkręcić jak kierownica jest zablokowana. Po odkręceniu odpinamy wtyczką 5 żyłową taśmy i należy lekko uderzyć ręką od dołu aby zeszła z wieloklinu. Po tym zabiegu ukazuje nam się taśma kierownicy, odpinamy z tyłu przewód od poduszki przy kolumnie kierowniczej i kostkę 5 pinową, wygląda analogicznie tak samo jak ta przy kierownicy i musimy wyjąć z niej piny, są dwa sposoby albo ją przeciąć nie polecam noża bo to twardy plastik, ja posłużyłem się dremelem, aczkolwiek 2 szt. Udało mi się wyjąć nie chciałem ryzykować uszkodzenia pozostałych więc przeciąłem kostkę. Teraz potrzebujemy kostki 13 pinowej z przewodami w którą włożymy piny od sterowania radiem i podświetlenia przycisków.

Numeracja pinów i ich przeznaczenie:

1- przewód od sygnału dźwiękowego – kolor zielony

2-pusty

3-pusty

4-podświetlenie przycisków zielony

5-pusty

6-przewód do sterownika (pin nr 7) jasno szary

7- przewód do sterownika (pin nr 6) szary

8- przewód do sterownika (pin nr 2) różowy

9- przewód do sterownika (pin nr 13 + rozchodzi się na kontrolkę o Cruse Control jasno zielony)

10-pusty

11- sterowanie radiem brązowy

12-sterowanie radiem fioletowy

 

Jak mamy już gotową wiązkę wyjmujemy zwijak kierownicy, mocowany jest jedynie na zatrzaski i wymieniamy na ten z mocowaniem kostki 13 pinowej. Zwijak obraca się o około 6 obrotów ustawiamy go na trzy obroty i po włożeniu wtyczek przykręcamy kierownicę,

8. Przewód z sygnałem czujnika VSS

Do sterownika musimy doprowadzić przewód z wtyczki komputera, w tym celu musimy się do niego dostać. Nie wiem czy jest to standardem ale na mój komputer był założony „kaganiec” uniemożliwiający wyjęcie wtyczek komputera bez jego demontażu, mało tego jedna ze śrub która mocuje komputer, była to śruba zrywalna, tzn. po jej dokręceniu urwaniu ulega mocowani klucza i pozostaje okrągły łeb. Aby się dostać do komputera musiałem uciąć śrubę przy pomocy dremela. Wyciągamy kostkę  i wpinamy nowy przewód w pin nr  i przeciągamy go w kierunku skrzynki bezpieczników.

9. Montaż instalacji do sterownika

W zasadzie wszystkie najważniejsze elementy mamy już zamontowane wystarczy jedynie podłączyć wszystkie przewody do wtyczek.

Rozpiska przewodów wtyczki sterownika:

1. Brązowy z czujnika hamulca

2.Różowy z wiązki kierownicy

3. Czarny – masa

4. Czerwono/czarny – zasilanie z bezpiecznika nr 15, ja użyłem tzw. Bypass bezpiecznika, który wtyka się w wolne miejsce nr 15

5. Biało/czarny z czujnika hamulca

6. Szary z wiązki kierownicy

7. Jasno szary z wiązki kierownicy

8. Pusty

9. Brązowo/żółty do siłownika tempomatu w komorze silnika

10. Jasno niebieski – do licznika od kontrolki działania tempomatu

11. Brązowo/biały - do siłownika tempomatu w komorze silnika

12. Niebieski do czujnika VSS w komputerze

13. Jasno zielony – do wiązki kierownicy oraz kontrolki licznika o włączeniu tempomatu

14. Jasno niebieski – do czujnika sprzęgła

 

Oprócz w/w przewodów jeszcze jeden przewód z czujnika hamulca biegnie do siłownika tempomatu w komorze silnika w kolorze zielonym.

Aby instalacja była jak oryginał należałoby zmienić licznik na wersję z tempomatem i wtedy podpiąć przewody nr 10 i 13. Niestety trudno jest znaleźć wersję europejską, a jak jest to cena zatrważa, więc przewód nr 13 poprowadziłem do diody, która informuje o włączeniu przycisku Cruise Control na kierownicy, na tym przewodzie jest 12V. Na przewodzie nr 10 po uruchomieniu tempomatu pojawia się masa więc można zastosować drugą diodę sygnalizującą działanie tempomatu.

Teraz pozostało poupychać przewody w peszle poowijać taśmą i powinno wszystko śmigać.

Powodzenia.


Użytkownik 21adam edytował ten post 17:27, 22.07.2018

  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#38 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:05, 29.01.2023

Witam , mam angola diesla na części chciałbym wykorzystać czujniki , sterownik pewnie podejdzie ? Tylko przepustnicy muszę szukać macie może jakieś zdjęcie tego sterownika ? Większość części mam zdemontowanych i łatwiej miałbym odszukać go

Wysłane z mojego SM-A105FN przy użyciu Tapatalka
  • 0

#39 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:14, 29.01.2023

W dieslu przepustnica jest zbędna bo tam tempomat działa inaczej niż w 2.0 przedlift.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#40 kamil.tomasz

kamil.tomasz
  • Forumowicz
  • 84 postów
  • Skąd:Żyrardów
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 30.01.2023

Wiadomo przepustnica jest inna chciałbym wykorzystać czujniki , sterownik jest inny ?

Wysłane z mojego SM-A105FN przy użyciu Tapatalka
  • 0

#41 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 14:13, 30.01.2023

Jedyny czujnik jaki możesz wykorzystać to ten od sprzęgła. Sterownik też inny
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq