Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Montaż tempomatu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#16 pitercl7

pitercl7
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec /Francja
  • Silnik:2.4
  • Wersja:MUGEN
  • KM:215
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:09, 28.10.2012

W środę byłem w ASO w Rzeszowie zapytać się o montaż tempomatu , a więc dowiedziałem się że założenie tempomatu w acco cl7 z silnikiem 2.0 niema sensu ,ponieważ trzeba by było podprowadzić nową wiązkę ,zamontować przełączniki ,mechanizm tempomatu, zmienić ECU no i oczywiście jeszcze do tego dochodzi koszt montażu więc sporo by to wyniosło, więc można zapomnieć :-(
  • 0

#17 Rosencreutz

Rosencreutz
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:Teresin k/Warszawy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:36, 10.11.2012

Oryginalnego tempomatu nie założysz, bo po pierwsze nigdzie nie kupisz kompletnego. Nikomu nie będzie się chciało pruć wszystkich wiązek w aucie. To nie jest tak że jeden kabelek idzie z punktu 'a' bezpośrednio do punktu 'b'. Często jest tak że kabelek wchodzi do zworki z której wychodzą 4 przewody o tym samym kolorze. Te przewody od tempomatu idą praktycznie wszędzie w prawie każdej wiązce, rzecz nie do opanowania i nie do spamiętania. Kiedyś chciałem zdemontować kompletną instalację tempomatu i spędziłem nad tym cały dzień. Straciłem kupę nerwów, czasu a i tak wszystko trafiło do pieca ;-) Załóż sobie uniwersalny tempomat. Instalacja jest banalnie prosta a działa tak jak oryginalny. No i nie nadwyręża finansowo ;-)
  • 0

Artur


#18 pitercl7

pitercl7
  • Forumowicz
  • 171 postów
  • Skąd:Mielec /Francja
  • Silnik:2.4
  • Wersja:MUGEN
  • KM:215
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:50, 12.11.2012

Rosencreutz a gdzie można dostać taki uniwersalny tempomat :?:
  • 0

#19 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 21:15, 12.11.2012

Jakaś podpucha. Instalacja tempomatu jest taka kłopotliwa przez to, że jest to urządzenie dość mocno zintegrowane z resztą wyposażenia pojazdu, przez to b. trudno było by je zrobić jako uniwersalne. Dużo łatwiej było by zrobić urządzenie alternatywnego producenta ale dedykowane pod konkretny model auta. Ze względu na niewielki zbyt było by jednak drogie a jego instalacja nadal byłaby daleka od prostej. I ergonomią zapewne nadal mocno by odbiegała od instalacji oryginalnej.
Prawda jest taka, że jeżeli komuś zależy na tempomacie to najłatwiej będzie kupić samochód wyposażony w niego fabrycznie. Inne drogi są kosztowne i wyboiste.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#20 Rosencreutz

Rosencreutz
  • Forumowicz
  • 391 postów
  • Skąd:Teresin k/Warszawy
  • Silnik:2,0
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1997
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 01:43, 13.11.2012

Samo działanie tempomatu jest banalnie proste i nie musi być integrowane ze wszystkim z czym się tylko da. Nie byłoby takiego problemu gdyby elektryka tempomatu szła w osobnej wiązce, a nie w głównej. Nie wiem gdzie to można kupić i ile kosztuje ale spotkałem się z tym w 2 autach. Jedną taką instalacje nawet mam zdemontowaną tylko muszę ją znaleźć. Jutro poszukam i postaram się wrzucić zdjęcia.
  • 0

Artur


#21 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 13:13, 13.11.2012

Ze wszystkim nie ale minimum danych wejściowych to prędkość pojazdu, naciśnięcie pedału sprzęgła i hamulca oraz oczywiście wszystkie przyciski do sterowania urządzeniem. A dana wyjściowa to sterowanie przepustnicą. Na każdym z tych punktów, poza chyba naciśnięciem hamulca, będę problemy ze zrobieniem tego w sposób "uniwersalny".
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#22 Tadzio

Tadzio
  • Klubowicz
  • 3067 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 45
Super

Napisano 15:21, 13.11.2012

Tu masz uniwersalny tempomat
http://www.waeco.com/en/298.php
Kolega montował w Alfie 159 i sobie chwali
Tu masz opis z różnymi śmiesznymi patentami.
http://www.waeco.com...ure_2012_pl.pdf
  • 0

#23 klosz007

klosz007
  • Forumowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 09:23, 14.11.2012

No faktycznie mają ciekawe akcesoria. Niemniej nie mogę coś znaleźć u nich żadnej instrukcji montażu. Z przyciskami na kierownicy poradzili sobie sprytnie (IR) ale miałem coś takiego razem z radiem Pioneera w HA VI i działało średnio (zależnie od położenia kierownicy).
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#24 mln

mln
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa/Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:04, 01.03.2015

Strasznie mnie zmartwił ten temat - planowałem dołożenie tempomatu do mojego 2.0, a tu o... kicha.

 

Wątek jest jednak dość stary, więc zapytam: czy ktoś z Was zdecydował się w międzyczasie na montaż oryginalnego zestawu do dwulitrówki? Jeśli nie, to czy rzeczywiście jest jakiś "uniwersalny" moduł?


  • 0

Jeśli nie oglądasz się, by spojrzeć na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.


#25 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:58, 03.03.2015

Ja kiedyś zainstalowałem w Accordzie CA5 tempomat firmy WAECO MagicSpeed 50.
Na Ebay kosztuje cały komplet MagicSpeed 50 około 120eur + przesyłka więc tani jak barszcz..

W pudelku jest praktycznie wszystko co potrzeba do montażu, nawet mi części na końcu zostały.

link: http://pl.waeco.com/...ty/4374_452.php
 

Przy instalacji są dwie trudne mechaniczne przeszkody do pokonania:
1. Jak zainstalować przesuwanie linki gazu?
2. Jak zainstalować czujnik obrotów walka napędowego?
 

Inne rzeczy jak znalezienie miejsca na niebieską servo-puszkę, skrzyneczkę z elektroniką, znalezienie punkt do podłączenia wężyka na podciśnienie i jak samo podłączenie elektryczne wszystkich części nie jest już tak bardzo trudne ale pracochłonne.
 

1. Pierwszym problemem jest przymocowanie linki tempomatu tak do linki gazu żeby obydwie linki się nie zakłócały = sobie nie przeszkadzały.
Ja zrobiłem z kawałka blachy odpowiednią a przystawkę (dodatek) którą zamocowałem nakrętką na przepustnicy.
Według  instrukcji można także obydwie linki klamrą połączyć i też funkcjonuje.

 

dodatek.jpg?lgfp=3000

 

...albo tak:

 

bodatek-rus__1_.jpg?lgfp=3000

 

 

2. Drugim  problemem jest zamontowanie cewki nad magnesem, bo trzeba z blachy wygiąć odpowiednio profil na umocowanie cewki i przymocować go np. śrubą do skrzyni biegów.
Czujnik obrotów składa się z cewki i wirującego magnesu na półosi.
Magnes przykleiłem do przegubu wewnętrznego klejem i funkcjonowało perfekcyjnie.

 

magnes.jpg?lgfp=3000     przegub-cewka.jpg?lgfp=3000
 

Co nie jest takie modern (smart), to obsługa = sterowanie bo nie przy kierownicy (wajchy) tylko jest bardzo prosta.

Ale  używałem tempomat długo i czesto np. na wakacjach  i było wszystko funkcjonowało super od + - 35 km/h.
W instrukcji jest wszystko opisane, co prawda nie po polsku ale da się wytrzymać bo po angielsku i niemiecku.

 

sterowanie.jpg?lgfp=3000

 

Ps.: Takie przeróbki w starych Accorach są dość łatwe, ale w nowszych od 2003 ze względu braku miejsca przy / na przepustnicy może być o wiele trudniejsze.

 

ogulnie.jpg?lgfp=3000
 


Użytkownik Kardynal edytował ten post 15:13, 04.03.2015

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#26 mln

mln
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Warszawa/Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:21, 06.03.2015

Wygląda to nieźle, niemniej póki co jeszcze mam nadzieję na wstawienie "fabrycznego" zestawu. Szukałem trochę w necie, ale nic interesującego nie znalazłem. Chyba nawet tu w Klubie nikt do 2.0 Pb gen. VII go nie wstawiał.


  • 0

Jeśli nie oglądasz się, by spojrzeć na swój zaparkowany samochód, to znaczy, że to nie ten samochód.


#27 dammie31

dammie31
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:vti
  • KM:169
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:mb6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:29, 23.03.2018

Zakładałem ostatnio tempomat do swojego accorda 2.0 manual 2004 rok
Potrzebne części to:
kompletna wiązka najlepiej z angola (aczkolwiek można zrobić ją samemu według schematu z manuala)
tempomat + linka z europy (można kupić linke od accorda vi generacji ale trzeba troche przerobić mocowanie) ewentualnie mozna zamontowac tempomat blizej przepustnicy i uzyc linki od angola
przyciski do kierownicy
czujnik wciśnięcia sprzęgła
czujnik wciśnięcia hamulca
sterownik tempomatu
Tasma pod kierownica z wieksza iloscia pinow
przepustnica na dwie linki + uchwyt linek

Generalnie tempomat jest jakby osobnym modulem ktory jest podlaczony tylko jednym przewodem do komputera silnika (niebieski przewod ten sam co do nawigacji i idzie nim sygnal z czujnika predkosci

Koszt 250 zł kompletny tempomat wyjęty z angola + 50 zł linka od acco 6 generacji ewentualnie oryginalna uszczelka pod przepustnice ( mi sie udało jej nie uszkodzić)

Aktualnie poszukuje linki oryginalnej z acco vii ponieważ nie chce rzeźbić tylko chciałbym aby to wyglądało jak oryginał

Czas wykonania 1 dzień max

Użytkownik dammie31 edytował ten post 01:02, 23.03.2018

  • 0

#28 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:06, 07.04.2018

Dammie31 czy możesz mi podpowiedzieć czy części których mam szukać muszą być od benzyny 2,0 przedlift europa  tak jak moje auto?,

Czy możesz zrobić zdjęcia ala manual jak to wszystko wygląda, póki co googluje części i nie wiem czy np, czujnik hamulca, sprzęgła, taśma kierownicy, sterownik mogą być np. od diesla czy musi to być benzyna 2,0 czy 2,4.

O jaką wiązkę elektryczną pytać sprzedających, całą która idzie od deski do silnika i ecu ?, czy trzeba wymieniać całą wiązkę czy tylko wycinamy z niej przewody potrzebne do tempomatu i doczepiamy do istniejącej ?, czy wiązka może być od diesla ?

Czy wspomnianą linkę można kupić w ASO czy jest na tyle droga, że trzeba szukać używki, jak rozpoznać przepustnicę pod tempomat możesz zrobić zdjęcie.

Odrodziłeś we mnie nadzieję, bo najbardziej brakuje mi właśnie tempomatu w aucie.

Dzięki

 

Edit. Co do przepustnicy to już wiem o co chodzi musi być z takim wspornikiem i dwoma mocowaniami linki jedno pod drugim.


Użytkownik 21adam edytował ten post 14:18, 07.04.2018

  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#29 21adam

21adam
  • Forumowicz
  • 180 postów
  • Skąd:Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:19, 28.05.2018

Odświeżę trochę temat, ostatnie rzeczy do mnie właśnie jadą, w kolejny weekend biorę się za montaż, narazie walczę z odzyskaniem  wiązki, pytanie mam o podpięcie się do czujnika prędkości VSS, gdzie najlepiej według was się wpiąć, przy czujniku, przy komputerze, czy przy liczniku ? te trzy miejsca znalazłem jako możliwe, najluźniej będzie chyba przy liczniku, tylko czy do licznika nie dochodzi zmodyfikowany sygnał ?


  • 0
Accord 2.0 ES 1996r-było
Accord 2.0 Comfort kombi 2004/2005

#30 dammie31

dammie31
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:1.8
  • Wersja:vti
  • KM:169
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:mb6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:43, 28.05.2018

Części muszą być od 2.0 przed lift ale nie ma znaczenia czy europa czy angol. Nie wiem jak wyglądają czujniki w 2.4 ale np od automatu 2.0 przed lift czujnik hamulca jest inny. Najlepiej nie kombinować i znaleźć angola z tempomatem 2.0 manual. Praktycznie cała wiązka znajduje się pod deską rozdzielczą. Od sterownika do siłownika tempomatu który jest pod maską idą tylko 3 przewody plus masa. Czyli z wnętrza auta pod maskę wiązkę możemy zrobić sobie sami. Generalnie całą wiązkę możemy zrobić sami ale jak ją wyprujemy z oryginalnej angielskiej to wszystko będzie Ładnie pasować. Najlepiej rozciąć wiązkę dawcy i wyciągnąć potrzebne przewody wraz z kostkami bez żadnego cięcia i sztukowania. Wiązka nie może być od diesla ani od 2.4 bo tam jest elektroniczna przepustnica i inna konstrukcja tempomatu

Linke można kupić w ASO. 

https://www.ersatzte...1/B__2310/4/467

koszt u niemca 76 euro

w polsce pewnie koło 300 zł

 

Przepustnica ma dwa cięgna, wygląda jak ta w linku plus do tego jeszcze jest taki uchwyt na dwie linki zamiast jednej

https://archiwum.all...7088072298.html

 

 

 

 

Najlepiej wpiąć się do kompa silnika, ten sam pin do którego podłączamy sygnał do nawigacji. Tak jest w oryginalnej wiązce. I do Ecu idzie tylko jeden przewód mimo że na schemacie są dwa narysowane. Tego drugiego przewodu nie ma nawet w kostce od sterownika tempomatu. Jest puste miejsce.


Użytkownik dammie31 edytował ten post 23:42, 28.05.2018

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq