Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana sprężarki klimatyzacji

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 ariusz

ariusz
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Elland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:44, 11.07.2012

Panowie, wymienialiscie sprezarke klimatyzacji w accordach 6 gen?
Co trzeba zdjac zeby sie dostac do niej?
Trzymaja ja tylko 4 sruby?
Jak poluzowac pasek?

Ja za pomoc postaram sie odwdzieczyc manualem. Mam zamiar sie za to wziac jutro lub pojutrze.
  • 0

 


#2 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 06:00, 11.07.2012

luzujesz pasek poprzez naciąg pod alternatorem i tyle. odpinasz wtyk z kabla i odkręcasz 4 śruby co trzymają kompresor klimy do podstawy na bloku i tyle nic wiecej nie musisz wiedzieć :-D
  • 0

#3 ariusz

ariusz
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Elland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:48, 11.07.2012

Nie musze Nic sciagac? Np. chlodnicy? Moge to zrobic bez kanału?
  • 0

 


#4 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 07:41, 12.07.2012

spokojnie bez kanału od góry wyciągasz..
  • 0

#5 ariusz

ariusz
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Elland
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:09, 12.07.2012

tak jest, zgadza się. Nawet manual niepotrzebny. Proste jak.. ;)
Można wszystko było zrobić od góry.
Polecam odkręcenie wiatraka, ponieważ jest więcej miejsca.
Jeszcze bardziej ułatwi zdjęcie rury z chłodnicy(od góry)
Obeszło sie nawet bez luzowania paska na alternatorze.

Dzieki za pomoc!
Temat do zamknięcia
  • 0

 


#6 wolek

wolek

    Partner HAKP

  • Partner HAKP
  • 4965 postów
  • Skąd:Wawa i Nowy Dwor Maz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 94
Wzorowa

Napisano 09:23, 12.07.2012

cieszę się że pomogłem.. VI gena mam dopracowanego co i jak :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

#7 biniuklocek

biniuklocek
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Tarnowo Podgórne
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:56, 25.04.2013

Czy po wyciągnięciu sprężarki można bez niej bez problemu jeździć?
  • 0

#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 15:31, 25.04.2013

założyć krótszy pasek
przewody z czynnikiem zaślepiasz aby nic do środka nie wleciało
to jest bez problemu a czy wilgoć nie zaszkodzi układowi to inna kwestia
  • 0

#9 Racjel

Racjel
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Zgierz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:58, 05.07.2015

Podłączę się pod temat bo mam kilka pytań co do tej wymiany.

W tamtym roku, po 2 latach udało mi się uszczelnić układ i nabić, pojeździłem tak jeszcze miesiąc, ale co jakiś czas przy włączonej klimie auto wydawało bardzo dziwny dźwięk z siebie i bardzo głośny. Jak ktoś ze mną jechał to bał się, że auto się rozleci. Dźwięk podobny do buczenia, ale cholernie głośny, do tego normalnie chodziła jak stary parowóz - nie było tego wszystkiego przed utratą szczelności. Po zimie niestety(nie wiedziałem, że należy ją odpalać też w takich warunkach) klima całkowicie odmówiła posłuszeństwa... Nie dzieje się nic zupełnie, cisza. Podejrzewam, że zatarła się sprężarka, ale czy to jedyny problem? Dodam, że nieszczelność była na gumowym wężu i pojawiała się tylko przy zwiększonym ciśnieniu - dopiero porządny spec od klimy to odnalazł(inni nawet chłodnicę kazali mi wymieniać...). Po tej naprawie klima też nie działała zbyt wydajnie.

1. Jak wymienia się tę sprężarkę to czynnik domyślam się wycieknie cały i trzeba nabijać od nowa?
2. Czy jak kupię używkę to powinienem też jakoś ją dodatkowo nasmarować? Warto chyba też od razu wymienić pasek.

 


  • 0

#10 viper505

viper505
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Zagórowa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 12:23, 05.07.2015

Czynnik nie tyle co wycieknie co wyleci dosc gwaltownie. Jakby nie patrzec w ukladzie panuje wieksze cisnienie niz atmosferyczne wiec warto uwazac na rece czy tam twarz i oczy, zeby sobie krzywdy nie zrobic. Ale tak naprawde to powinno sie jechac do zakladu gdzie maja maszynke do serwisowania klimy i odciagnac czynnik z ukladu a nie puszczac go w swiat. Po co sobie we wlasnym gniescie sr...c.  :mrgreen: Wiele zakladow robi to za darmo wiec nie bedziesz w plecy. W sumie to moze nawet bedziesz na plusie jezeli pojedziesz na napelnienie ukladu po wymianie sprezarki bo w koncu oddales czynnik  :-P  A co do smarowania nowej (starej) sprezarki to wszystko zalezy czy poprzedni wlasciel wylal z niej olej. Jezeli tak to wypadalo by cos tam do niej wlac. Sa do tego specjalnie przeznaczone oleje. A tak juz poza tym to nie wiem czy nie wypadalo by Ci wymienic tez skraplacza. Jezeli zatarla sie sprezarka to moze sie zdarzyc tak, ze opilki ze starej zatartej siedza sobie gdzies wlasnie w skraplaczu. Jego budowa niestety uniemozliwia wyplukanie. Wiec moze byc tak, ze opilki z zatartej zalatwia Ci ta nowa. Niby dodatkowy koszt ale moze lepiej dolozyc te pare stow i miec zrobione raz a dobrze. Nowy skraplacz bedzie tez lepiej oddawal cieplo wiec to kolejny plus. Ale to juz sam ocenisz jak wymontujesz sprezarke i zobaczyc jak tam w srodu to wyglada. Moze slimaki nie sa zmielone i nie bedzie opilkow. 


Użytkownik viper505 edytował ten post 12:29, 05.07.2015

  • 0

#11 Barano

Barano
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:27, 04.10.2015

Witam panowie mam taki problem wymieniałem pasek od alternatora i wypieli mi  wtyke od sprężarki i teraz nie wiem za cholere gdzie ja wpiac  potem wrzuce zdjecia o co mnie sie rozchodzi dziekuje i pozdrawiam accord 6


  • 0

#12 sumek3

sumek3
  • Nowy
  • 18 postów
  • Skąd:Działdowo
  • Silnik:2.0
  • Wersja:es
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 03:07, 29.10.2015

Mam pytanie gdzie się wlewa olej dodo sprężarki bo moja strasznie burzy.
  • 0

#13 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:46, 29.10.2015

Maszyna go uzupełnia przy nabijaniu układu czynnikiem. Jak buczy kompresor to być może łożysko pada.

Wysłany z Tapatalk
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq