Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#421 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 21:37, 23.12.2021

Nie czaje :P Jak sciagne plusowa kleme jako pierwsza i bede nia targal to i tak nie zrobie zwarcia, poniewaz celowo dlugosci przewodow sa tak dobrane. Nawet jezeli dotkne masy samochodu to prad nie poplynie, poniewaz klema nie tknie akumulatora i nie zamknie obwodu. 

 

Sytuacja ekstremalna. Jestem caly z miedzi :D

 

Wtedy chcem sciagnac plus, opieram sie o bude/mase, lapie za plus i mam zwarcie :) -> ten przypadek tlumaczy, dlaczego sciagamy minus. Jako, ze dotykamy cialem budy to niby nic (opornosc ciala/ubrania), ale np. pod wplywem wody mozemy ustanowic przeplyw pradu. Dobrze tu widac, ze sciagajac jako pierwszy minus nie tworze "ryzyka" zwarcia, stad te zalecenia. Zabawy w warsztacie, latajace klucze etc. zwiekszaja ryzyko.

 

Co do rozruchu czyjegos auta kablami to wiecej kombinacji z miedzianym ludzikiem, a tym bardziej wieksze ryzyko zrobienia sobie zwarcia od tak, niechcacy. My sobie rysujemy warianty, a ludzie wpinaja kable i nawet o tym nie mysla :P 

 

Używając klucza do ściągania akumulatora nadajesz mu dodatni ładunek i jak wtedy dotkniesz kluczem budy, masz zwarcie. Ostatnio takie delikatne zwarcie zrobiłem wykręcając rozrusznik i musiałem nowy elektrowłącznik załatwiać bo poszedł z dymem. Ciało ludzkie ma opór i jesteś raczej traktowany jak odbiornik, jak żarówka podpięta do plusa i minusa.

 

Ryzyko zwarcia jest bardzo małe, ale lepiej być ostrożnym, bo naprawdę wystarczy chwila nieuwagi jak w moim przypadku.

 

Kablami rozruchowymi akurat bardzo łatwo zrobić zwarcie. Do tego jeszcze jak masz włączony główny przekaźnik zasilający całą elektronikę bardzo łatwo zrobić kuku u dawcy.
 


  • 0

Mój Accord

// Dawid


#422 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:41, 23.12.2021

Nie czaje :P Jak sciagne plusowa kleme jako pierwsza i bede nia targal to i tak nie zrobie zwarcia, poniewaz celowo dlugosci przewodow sa tak dobrane. Nawet jezeli dotkne masy samochodu to prad nie poplynie, poniewaz klema nie tknie akumulatora i nie zamknie obwodu. 

 

 

Jak napisał kolega wyżej - ryzyko zwarcia występuje gdy obie klemy są jeszcze założone na akumulatorze. Gdy zaczniemy odkręcać klemę plusową to dotykając kluczem karoserii robimy zwarcie. 


  • 0

#423 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 21:39, 25.12.2021

Przeciez wam napisalem, dlaczego odlaczamy biegun ujemny, lol :)

 

PS: nadawanie ladunku kluczowi mnie rozsypalo :P

 

PS2: cialo ma opor/rezystancje/impendacje rzedu 1k ohm srednio, dlatego te 12V was jeszcze nie zabilo:P czasami 1M ohm+. Do 24-30V jestescie bezpieczni.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 21:50, 25.12.2021

  • 0

#424 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 22:28, 25.12.2021

Przeciez wam napisalem, dlaczego odlaczamy biegun ujemny, lol :)

 

PS: nadawanie ladunku kluczowi mnie rozsypalo :P

 

PS2: cialo ma opor/rezystancje/impendacje rzedu 1k ohm srednio, dlatego te 12V was jeszcze nie zabilo:P czasami 1M ohm+. Do 24-30V jestescie bezpieczni.

Może był to zbyt duży skrót myślowy w mojej głowie, ale miałem na myśli, że odkręcając dodatnią klemę klucz znajduje się w oddziaływaniu pola elektrycznego dodatniego. Owszem, zabrzmiało to idiotycznie. :D

 

Ciało ludzkie od palca do stopy (gołej) ma około 500k ohmów, mierzyłem na skalibrowanym sprzęcie. Od palca lewej do prawej dłoni wartości były nieco niższe. Zawsze mnie zastanawiało skąd ta wartość 1000 ohmów w literaturze - może krótkie drogi między palcami. Chyba, że jest rezystancja wewnętrzna, która ignoruje rezystancję skóry.  // offtop


Użytkownik palint edytował ten post 00:30, 26.12.2021

  • 0

Mój Accord

// Dawid


#425 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 13:34, 27.12.2021

Może był to zbyt duży skrót myślowy w mojej głowie, ale miałem na myśli, że odkręcając dodatnią klemę klucz znajduje się w oddziaływaniu pola elektrycznego dodatniego. Owszem, zabrzmiało to idiotycznie. :D

 

Ciało ludzkie od palca do stopy (gołej) ma około 500k ohmów, mierzyłem na skalibrowanym sprzęcie. Od palca lewej do prawej dłoni wartości były nieco niższe. Zawsze mnie zastanawiało skąd ta wartość 1000 ohmów w literaturze - może krótkie drogi między palcami. Chyba, że jest rezystancja wewnętrzna, która ignoruje rezystancję skóry.  // offtop

 

No troche offtop. Trzymajmy sie juz tego bieguna ujemnego :) Zreszta jak napisales, dobrym zwyczajem jest sciagnac kleme, zeby potem pod autem w kanale nie miec niespodzianek. 

 

Dzieki malym offtopom ja juz bede pamietal, ze zaczyna sie od czarnego kabelka na akumulatorze, zycze tego innym forumowiczom.


  • 0

#426 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:25, 09.01.2022

Koledzy, chciałem sprawdzić po miesiącu ile auto pobiera prądu. 

Zrobiłem to zgodnie z filmikami, tj. odpięta klema plusowa i szeregowo wpiąłem się multimetrem. Pokazało mi zero, nawet na uA 

Jest to możliwe, że auto poprzez brak zasilania od ponad miesiąca nie pobiera prądu ?


  • 0

#427 palint

palint
  • Forumowicz
  • 99 postów
  • Skąd:Wrocław / Jelenia Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 21
Super

Napisano 21:23, 09.01.2022

W multimetrze jest osobne gniazdo do mierzenia prądu. Upewnij się, że przewód czarny jest wpięty do COM, a czerwony do A albo mA.

 

Poza tym, auto będzie pobierać prąd. ECU trzyma parametry, radio ma zapisane stacje, navi ma zapisany GPS, musi działać alarm, auto nasłu*cenzura*e kluczyka.


Użytkownik palint edytował ten post 21:25, 09.01.2022

  • 0

Mój Accord

// Dawid


#428 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:33, 09.01.2022

Gniazda podłączone prawidłowo. Multimetr działa.

nie wiem czy tak powinno być ale dla pewności przy wpiętym multimetrze otworzyłem drzwi i oświetlenie wewnątrz się nie załączyło.

 

Spróbuje w środę na ujemnej .

 

EDIT:

 

Wziąłem inny miernik oraz za poradą kolegi pawlik118 przełączyłem na prąd stały :) :) 

Wynik 29mA więc jest dobrze.


Użytkownik Beryl edytował ten post 20:47, 14.01.2022

  • 0

#429 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:24, 10.01.2022

Skoro oświetlenie auta nie działa (brak pradu) to być może uszkodzony masz bezpiecznik od zakresu mA w mierniku. Spróbuj na zakresie 10A. Nie ma znaczenia na którym biegunie akumulatora, bezpieczniej jest na minusie.
  • 0

#430 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:33, 19.11.2023

Panowie czy prąd rozruchowy nie będzie w tym aku za duży? Jak oceniacie poniższy aku do 8 gen 2,4 ?

 

https://allegro.pl/o...88341#parametry


  • 0

#431 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1572 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 07:42, 20.11.2023

im wiekszy tym lepiej, silnik rozrusznika i tak weźmie sobie tyle ile będzie potrzebował


  • 0

#432 Jacool

Jacool
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Słupca
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 20.11.2023

Panowie czy prąd rozruchowy nie będzie w tym aku za duży? Jak oceniacie poniższy aku do 8 gen 2,4 ?

 

https://allegro.pl/o...88341#parametry

ten chyba jest za duży. Do 8 są mniejsze (chodzi o wymiary)


  • 0

#433 Zatoichi

Zatoichi
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Skąd:Wro
  • Silnik:2.4
  • Wersja:.exe
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:54, 04.12.2023

ten chyba jest za duży. Do 8 są mniejsze (chodzi o wymiary)

 

Po wyjęciu plastiku spod akumulatora i lekkim odgięciu blachy zabezpieczającej (ręcznie da radę) nakładanej na akumulator ten gabaryt będzie pasował nawet w automacie, gdzie niedaleko aku jest bagnet od skrzyni. W tym typie akumulatorów ze schowanymi słupkami na klemy, w przeciwieństwie do typowych montowanych w naszych modelach benzynowych z płaską górą i wystającymi słupkami, przed montażem polecam odkręcić z klem śrubę dociskową i zamontować odwrotnie, tak żeby nakrętka była od góry (15 sekund roboty). Zdecydowanie ułatwi to montaż i przyszłą eksploatację bo będzie można używać grzechotki z nasadką. Zostawiając oryginalnie nakrętkę od dołu, przy tego typu akumulatorach ciężko będzie operować przy klemach nawet płaskim kluczem.

 

Moja dotychczasowa "mała" Yuasa 5053 48/430 ze stycznia 2016r po mroźnych nocach już ledwo dawała radę odpalać Accorda. Próby jej wskrzeszania na nic się zdały ale 8 lat pracy (szacun dla niej) może tłumaczyć to niedomaganie. Z racji potrzeby niezawodności transportowej wymieniłem baterię na nową. Tym razem chciałem zamontować coś z większą pojemnością i początkowo zastanawiałem się nad Yuasa 5005 65/580 ale w ostatniej chwili postanowiłem dać szansę ukraińskiej A-MEGA 5 Premium 60/600 P+ o której słyszałem dużo dobrego. Właściwie, to zadecydowała zastosowana w tym modelu płyta dodatnia, która jest odlewana a nie jak u konkurencji cięto-ciągniona :) co ma pozytywnie wpływać na żywotność baterii. Zobaczymy. Wymiary klocka to 242x175x190 (czyli takie o jakie pyta Mateusz Byczek) wobec oryginalnych 238x128x225 Akumulator wyprodukowany na początku listopada, zamontowany pod koniec tego samego miesiąca w chwili montażu, będąc fabrycznie naładowany miał wg. pomiaru 62/600 więc wsadziłem go bez wcześniejszego doładowania. Oczywiście z racji prawego plusa akumulator trzeba wsadzić do góry nogami względem odpowiedniej osi :)

 

 

 

Po czterech dniach i mroźnych nocach bez odpalania A-MEGA ma 12.7V. Większe od poprzedniego natężenie nie spowodowało, że auto odpala szybciej. Nadal jest to 5 obrotów ale oczywiście żwawszych. Ciężko po paru dniach eksploatacji mówić o zadowoleniu. Na pewno nie jestem zawiedziony bo działa sprawnie i kosztował tyle co mała Yuasa :) Gwarancja dwa lata.


  • 0

Denerwować się, to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.
ex-wife: AccoVII 2.4 exe, AccoVIII 2.4 TypeS AT '11...


#434 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:21, 04.12.2023

Po wyjęciu plastiku spod akumulatora i lekkim odgięciu blachy zabezpieczającej (ręcznie da radę) nakładanej na akumulator ten gabaryt będzie pasował nawet w automacie, gdzie niedaleko aku jest bagnet od skrzyni. W tym typie akumulatorów ze schowanymi słupkami na klemy, w przeciwieństwie do typowych montowanych w naszych modelach benzynowych z płaską górą i wystającymi słupkami, przed montażem polecam odkręcić z klem śrubę dociskową i zamontować odwrotnie, tak żeby nakrętka była od góry (15 sekund roboty). Zdecydowanie ułatwi to montaż i przyszłą eksploatację bo będzie można używać grzechotki z nasadką. Zostawiając oryginalnie nakrętkę od dołu, przy tego typu akumulatorach ciężko będzie operować przy klemach nawet płaskim kluczem.

 

Moja dotychczasowa "mała" Yuasa 5053 48/430 ze stycznia 2016r po mroźnych nocach już ledwo dawała radę odpalać Accorda. Próby jej wskrzeszania na nic się zdały ale 8 lat pracy (szacun dla niej) może tłumaczyć to niedomaganie. Z racji potrzeby niezawodności transportowej wymieniłem baterię na nową. Tym razem chciałem zamontować coś z większą pojemnością i początkowo zastanawiałem się nad Yuasa 5005 65/580 ale w ostatniej chwili postanowiłem dać szansę ukraińskiej A-MEGA 5 Premium 60/600 P+ o której słyszałem dużo dobrego. Właściwie, to zadecydowała zastosowana w tym modelu płyta dodatnia, która jest odlewana a nie jak u konkurencji cięto-ciągniona :) co ma pozytywnie wpływać na żywotność baterii. Zobaczymy. Wymiary klocka to 242x175x190 (czyli takie o jakie pyta Mateusz Byczek) wobec oryginalnych 238x128x225 Akumulator wyprodukowany na początku listopada, zamontowany pod koniec tego samego miesiąca w chwili montażu, będąc fabrycznie naładowany miał wg. pomiaru 62/600 więc wsadziłem go bez wcześniejszego doładowania. Oczywiście z racji prawego plusa akumulator trzeba wsadzić do góry nogami względem odpowiedniej osi :)

 

 

 

Po czterech dniach i mroźnych nocach bez odpalania A-MEGA ma 12.7V. Większe od poprzedniego natężenie nie spowodowało, że auto odpala szybciej. Nadal jest to 5 obrotów ale oczywiście żwawszych. Ciężko po paru dniach eksploatacji mówić o zadowoleniu. Na pewno nie jestem zawiedziony bo działa sprawnie i kosztował tyle co mała Yuasa :) Gwarancja dwa lata.

 

 

jakby ktoś się zastanwiał to YUASA YBX5075 o którą pytałem bez plastiku bez problemu wchodzi do 8 gena z zapasem bez odginania czegokolwiek, a nawet udało mi się ją wsadzić do 7 gen ale tam już trochę trzeba było się namęczyć bo mniej mniejsca niż w 8 gen


  • 0

#435 Biały456

Biały456
  • Klubowicz
  • 23 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:33, 05.12.2023

jakby ktoś się zastanwiał to YUASA YBX5075 o którą pytałem bez plastiku bez problemu wchodzi do 8 gena z zapasem bez odginania czegokolwiek, a nawet udało mi się ją wsadzić do 7 gen ale tam już trochę trzeba było się namęczyć bo mniej mniejsca niż w 8 gen

a czy alternator da radę doładować taką baterię?


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq