XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#391
Napisano 19:54, 27.04.2021
Bannery też są ciężkie, mój jak na pojemność 390 A jako prąd zimnego rozruchu i 45 Ah waży ponad 14 kilo, idzie mu piąty rok i nieźle się trzyma na obecną chwilę. Gdy tymczasem drugi taki sam o parametrach 45 Ah tylko o trochę mniejszym prądzie zimnego rozruchu, waży około lub trochę ponad 11 kilo. Na razie ma niecały rok, więc zobaczymy co będzie z nim dalej, ale raczej tak jak Banner nie będzie żył długo, chociaż może się mylę, czas pokaże.
Banner parę razy przez nieuwagę mi się rozładował, ale zawsze po podładowaniu całą noc prostownikiem z Lidla, trzyma się nieźle, bo samochód teraz stał ponad cztery miesiące zimą w garażu z odłączoną klemą minusową, tydzień temu go podłączyłem i zakręcił rozrusznik bez problemu. Nie wiem jak inne akumulatory, ale Bannery nie są skłonne na szybkie zakończenie swojego żywota nawet jak się je nie zawsze traktuje tak jak trzeba. Duży ciężar a nie oszczędności w płytach ołowianych też robią swoje jak widać. W Unii i też w niektórych krajach poza nią oszczędza się na tym materiale często poza pewnymi wyjątkami jakim jest Banner właśnie i Westa Force ukraińska. Tam jeszcze produkuje się akumulatory z myślą o tym, aby posłużyły bezproblemowo dłuższy okres, bo nie ma produkcji na ilość, tylko na jakość i nie zatrudnia się skąpych księgowych i ludzi od BHP, gdzie ma być bezpiecznie dla pracownika kosztem jakości produktu. Znajomy pracuje w Exide w Poznaniu jako BHP owiec i firma stawia na bezpieczeństwo pracowników, ma być wykonany właśnie plan poprawy warunków pracy ludzi przy produkcji akumulatorów, żeby nie było tyle przypadków ołowicy w przyszłości, jak to ma miejsce teraz. Będzie to zapewne kosztem jakości produktu.
Nie pamiętam dobrze, ale chodzi chyba o proces rozciągania płyt ołowiu czy jakoś tak, zamiast ich prasowania czy ubijania jak gdzieś czytałem i słyszałem. Paski rozciągane stają się bardziej podatne na szybszą destrukcję, a tym samym śmierć akumulatora. W dużych firmach produkcja ma być masowa, jest coś za coś niestety.
Banner to też z kole firma rodzinna, gdzie nie stawia się na horrendalny zysk (oczywiście on jest jakiś), tylko jeszcze na jakość. Gdzie jest ta legendarna jakość Yuasy, która była ponad wszystko?
Pewnie też przyszli nowi "odpowiedni" ludzie i efekt zaczyna być widoczny.
Pojemność jak pojemność, ale tak kupno akumulatora z 10-20 procentowym większym od zalecanego prądem zimnego rozruchu raczej nie powinno mieć negatywnego wpływu na niedoładowanie akumulatora, a mógłby być za to optymalnym wyborem i kompromisem, zamiast kupowania akumulatora o dużo dużo większej pojemności Ah od tej zalecanej, szczególnie jak się nie ma czasu i/lub warunków do jego porządnego podładowania profesjonalnym prostownikiem raz lub dwa razy do roku napięciem ponad 16 V. Szczególnie przy częstej jeździe wkoło komina. Taką właśnie opinię też już parę razy słyszałem.
#392
Napisano 20:48, 27.04.2021
Pojemność jak pojemność, ale tak kupno akumulatora z 10-20 procentowym większym od zalecanego prądem zimnego rozruchu raczej nie powinno mieć negatywnego wpływu na niedoładowanie akumulatora (...)
Ja nawet nie spotkałem aftermarketowego akumulatora, który miałby prąd rozruchowy niższy czy równy temu z baterii OEM-owej, przynajmniej w Hondach. Zawsze ta wartość jest sporo wyższa.
P.s. Banner to nie jest jakaś rodzinna manufaktura tylko potężna firma, robią także akumulatory na pierwszy montaż dla wielu producentów (głównie niemieckich), produkują też aku dla Duracella.
Miałem/mam trzy różne Bannery w różnych autach i zgadzam się - to solidne produkty.
P.P.S. Westa Forse coś ostatnio w odwrocie jeśli chodzi o dostępność (parę lat temu były łatwiej dostępne), szkoda bo opinie mają entuzjastyczne. Za to są jeszcze Amega, też ukraińskie i z także z pozytywnymi opiniami. No i podobno ciężkie jak ruski czołg, co dobrze wróży.
#393
Napisano 21:27, 27.04.2021
I kupiłem niestety akumulator o prądzie rozruchowym 330 A, 45 Ah, który na tle Bannera po prostu się dławi przy rozruchu na zimno. Niby tylko 60 A różnicy (bo Banner ma 390 A) a efekt wyraźnie słyszalny na korzyść pięcioletniego Bannera, bo rozrusznik kręci na zimno całkiem dobrze, a ten 330 A prawie nowy, dawał jakoś radę zimą, ale rozrusznik kręcił tak, jakby miał zaraz się zatrzymać. To było oczywiście przy ponad minus 10 stopniach na dworze i niestety, różnica kolosalna na korzyść Bannera, a tylko 60 A różnicy jest...
#394
Napisano 11:51, 25.08.2021
VI QP F23
VI QP J30
VII N22
IX FK2 Tourer R18Z4
Ślepego "Białas" FK2 Tourer
http://www.accordklu...le-biała-perła/
Katalog doboru OEM części :
http://www.accordklu...i-innych-marek/
#395
Napisano 12:09, 25.09.2021
U mnie jednak wpadła varta d24 60Ah 540A 245 zlociszy
Cześć
Masz patent ,by ten akumulator Varty D24 nie latał bez koszyczka ?
Montaż bez podstawy jest niebezpieczny,szpilki odkształcaja się.
#396
Napisano 15:17, 25.09.2021
Wystarczy trochę poszukać, chociażby w tym temacie Np. post #109...
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>
#397
Napisano 22:08, 25.09.2021
Bez problemu, nawet oryginalna obejaka podeszła po lekkim rozgięciu. Wymiary aku to: dl: 27,5 cm, szer. 17,5 cm, wysokość: 19 cm.
Jak to miałes zamontowane, bo akumulator nie jest stabilny i niczego sie nie trzyma poza klemami.
czy miałbys lepszy patent na mocownie podstawy?
#398
Napisano 18:03, 30.11.2021
Koledzy, może nieco głupie pytanie ale czy do VIII są cienkie słupki w akumulatorze ?
Nie ma mnie przy aucie i kumpel mi zamawia w sklepie i tam padło pytanie czy mam cienkie słupki.
#399
Napisano 21:37, 30.11.2021
normalne sÄ…
#400
Napisano 20:45, 03.12.2021
Pytam, bo do stycznia nadal nie będę jeździł autem i nie wiem czy jest sens kupować akumulator tylko po to, żeby do założyć.
#401
Napisano 22:10, 03.12.2021
Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
#402
Napisano 10:36, 04.12.2021
Jeszcze jedno pytanie: czy może mieć negatywne skutki fakt, że aku będzie odłączone od auta ponad miesiąc ?
Pytam, bo do stycznia nadal nie będę jeździł autem i nie wiem czy jest sens kupować akumulator tylko po to, żeby do założyć.
to jest bardzo dobre rozwiązanie, akumulator odłączony od auta nawet po roku będzie technicznie jak prosto z fabryki, tylko trzeba co kilka miesięcy sprawdzać czy napięcie nie spadnie poniżej 12,6V i wtedy go doładować, akumulator podłaczony do pojazdu po miesiącu już sie rozładuje i zbyt niskie napięcie może uszkodzić elektronikę w pojeździe.
#403
Napisano 11:59, 04.12.2021
Właśnie dziś kupiłem nowy i jutro zamontuje .
Właśnie boje się reakcji elektroniki na te wahania
#404
Napisano 13:56, 04.12.2021
ja mam dwa auta którymi bardzo mało jeżdżę i przerobiłem sobie klemę minusową w nich na takie coś https://allegro.pl/o...2I4ZjUyNTFhMjA= , odpinanie i zapinanie klemy to kilka sekund, jak tego nie miałem to akumulator musiałem doładowywać raz na trzy tygodnie, pomimo doładowywania yuasa padła mi po 5 latach. Myślę że przy odpinaniu klemy akumulator wytrzyma sporo dłużej i nie trzeba będzie co chwila ładować akumulatora.
ps. nie wiem jak to będzie wyglądało w accordach ale w cr-v musiałem wymienić cały kabel masowy bo oryginalny był za krótki aby zmienić na tą końcówkę z szybkim odpinaniem.
Użytkownik Maxell edytował ten post 14:00, 04.12.2021
#405
Napisano 14:29, 04.12.2021
Trzeba uważać bo czasami takie pstryczki-wyłączniczki, te o słabej jakości wykonania czy konstrukcji, mogą narozrabiać. Ot, kolejny element, który może zgubić kontakt.
Jak samochód zimuje albo dłużej stoi nieużywany to zdjęcie klemy prawie załatwia temat.
Prawie, bo jest jeszcze wspominane wyżej zjawisko samorozładowania akumulatora. W niektórych aku większe, w innych mniejsze. Trzeba kontrolować i wyczuć interwały doładowywania.
Użytkownik Pete edytował ten post 14:30, 04.12.2021
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku
|
VIII
Mechanik →
UkÅ‚ad elektryczny →
Jakie żarówki HB3 do świateł długich (jako dzienne) ?Napisany przez michal750 , 18 kwi 2024 VIII, hb3 żarówki dzienne |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
2.2 pływanie autaNapisany przez ksiądz wikary , 15 kwi 2024 VIII, zawieszenie |
|
|
||
VIII
Mechanik →
Nadwozie →
Demontaż nadkolaNapisany przez Accord2.4 , 14 kwi 2024 VIII |
|
|
||
|
VIII
Mechanik →
Zawieszenie →
Ścięte opinyNapisany przez kirsa , 13 kwi 2024 VIII |
|
|
|
VIII
Mechanik →
Opony / Felgi →
VIII generacja - felgi - opony →
Jaka dojazdówka 17 cali ?Napisany przez michal750 , 07 kwi 2024 VIII, zapas, dojazdówka |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych