Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#391 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:54, 27.04.2021

Dobre, a tym samym ciężkie akumulatory robią Ukraińcy, jest taka marka Westa Force, ciężkie to jak nie wiem co jest, bo kolega ma jeden cztery lata w dieslu i rozrusznik kręci nadal jak wściekły. Najczęściej jeździ 30 kilometrów do pracy i czasami w dłuższą trasę raz w miesiącu i nie ładował go jeszcze nigdy prostownikiem.
Bannery też są ciężkie, mój jak na pojemność 390 A jako prąd zimnego rozruchu i 45 Ah waży ponad 14 kilo, idzie mu piąty rok i nieźle się trzyma na obecną chwilę. Gdy tymczasem drugi taki sam o parametrach 45 Ah tylko o trochę mniejszym prądzie zimnego rozruchu, waży około lub trochę ponad 11 kilo. Na razie ma niecały rok, więc zobaczymy co będzie z nim dalej, ale raczej tak jak Banner nie będzie żył długo, chociaż może się mylę, czas pokaże.

Banner parę razy przez nieuwagę mi się rozładował, ale zawsze po podładowaniu całą noc prostownikiem z Lidla, trzyma się nieźle, bo samochód teraz stał ponad cztery miesiące zimą w garażu z odłączoną klemą minusową, tydzień temu go podłączyłem i zakręcił rozrusznik bez problemu. Nie wiem jak inne akumulatory, ale Bannery nie są skłonne na szybkie zakończenie swojego żywota nawet jak się je nie zawsze traktuje tak jak trzeba. Duży ciężar a nie oszczędności w płytach ołowianych też robią swoje jak widać. W Unii i też w niektórych krajach poza nią oszczędza się na tym materiale często poza pewnymi wyjątkami jakim jest Banner właśnie i Westa Force ukraińska. Tam jeszcze produkuje się akumulatory z myślą o tym, aby posłużyły bezproblemowo dłuższy okres, bo nie ma produkcji na ilość, tylko na jakość i nie zatrudnia się skąpych księgowych i ludzi od BHP, gdzie ma być bezpiecznie dla pracownika kosztem jakości produktu. Znajomy pracuje w Exide w Poznaniu jako BHP owiec i firma stawia na bezpieczeństwo pracowników, ma być wykonany właśnie plan poprawy warunków pracy ludzi przy produkcji akumulatorów, żeby nie było tyle przypadków ołowicy w przyszłości, jak to ma miejsce teraz. Będzie to zapewne kosztem jakości produktu.
Nie pamiętam dobrze, ale chodzi chyba o proces rozciągania płyt ołowiu czy jakoś tak, zamiast ich prasowania czy ubijania jak gdzieś czytałem i słyszałem. Paski rozciągane stają się bardziej podatne na szybszą destrukcję, a tym samym śmierć akumulatora. W dużych firmach produkcja ma być masowa, jest coś za coś niestety.

Banner to też z kole firma rodzinna, gdzie nie stawia się na horrendalny zysk (oczywiście on jest jakiś), tylko jeszcze na jakość. Gdzie jest ta legendarna jakość Yuasy, która była ponad wszystko?
Pewnie też przyszli nowi "odpowiedni" ludzie i efekt zaczyna być widoczny.

Pojemność jak pojemność, ale tak kupno akumulatora z 10-20 procentowym większym od zalecanego prądem zimnego rozruchu raczej nie powinno mieć negatywnego wpływu na niedoładowanie akumulatora, a mógłby być za to optymalnym wyborem i kompromisem, zamiast kupowania akumulatora o dużo dużo większej pojemności Ah od tej zalecanej, szczególnie jak się nie ma czasu i/lub warunków do jego porządnego podładowania profesjonalnym prostownikiem raz lub dwa razy do roku napięciem ponad 16 V. Szczególnie przy częstej jeździe wkoło komina. Taką właśnie opinię też już parę razy słyszałem.
  • 0

#392 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • SkÄ…d:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:48, 27.04.2021

Pojemność jak pojemność, ale tak kupno akumulatora z 10-20 procentowym większym od zalecanego prądem zimnego rozruchu raczej nie powinno mieć negatywnego wpływu na niedoładowanie akumulatora (...)


Ja nawet nie spotkałem aftermarketowego akumulatora, który miałby prąd rozruchowy niższy czy równy temu z baterii OEM-owej, przynajmniej w Hondach. Zawsze ta wartość jest sporo wyższa.

P.s. Banner to nie jest jakaś rodzinna manufaktura tylko potężna firma, robią także akumulatory na pierwszy montaż dla wielu producentów (głównie niemieckich), produkują też aku dla Duracella.
Miałem/mam trzy różne Bannery w różnych autach i zgadzam się - to solidne produkty.

P.P.S. Westa Forse coś ostatnio w odwrocie jeśli chodzi o dostępność (parę lat temu były łatwiej dostępne), szkoda bo opinie mają entuzjastyczne. Za to są jeszcze Amega, też ukraińskie i z także z pozytywnymi opiniami. No i podobno ciężkie jak ruski czołg, co dobrze wróży.
  • 0

#393 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • SkÄ…d:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:27, 27.04.2021

Niestety, właśnie w zeszłym roku kupiłem akumulator, który mi do Accorda zadedykowano z racji tego, że inne nie pasowały (a miałem pilną sytuację i musiałem kupić to co było na stanie w tym sklepie) a nie miałem czasu pojechać do innego sklepu, bo do pracy musiałem jechać.
I kupiłem niestety akumulator o prądzie rozruchowym 330 A, 45 Ah, który na tle Bannera po prostu się dławi przy rozruchu na zimno. Niby tylko 60 A różnicy (bo Banner ma 390 A) a efekt wyraźnie słyszalny na korzyść pięcioletniego Bannera, bo rozrusznik kręci na zimno całkiem dobrze, a ten 330 A prawie nowy, dawał jakoś radę zimą, ale rozrusznik kręcił tak, jakby miał zaraz się zatrzymać. To było oczywiście przy ponad minus 10 stopniach na dworze i niestety, różnica kolosalna na korzyść Bannera, a tylko 60 A różnicy jest...
  • 0

#394 Åšlepak

Åšlepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • SkÄ…d:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 11:51, 25.08.2021

http://www.accordklu...01#entry1036544

Posty ukryłem.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#395 tytantdi19

tytantdi19
  • Nowy
  • 19 postów
  • SkÄ…d:Szczecinek
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:09, 25.09.2021

U mnie jednak wpadła varta d24 60Ah 540A 245 zlociszy

Cześć 

Masz patent ,by ten akumulator Varty D24 nie latał bez koszyczka ?

Montaż bez podstawy jest niebezpieczny,szpilki odkształcaja się.


  • 0

#396 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1709 postów
  • SkÄ…d:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 167
Wzorowa

Napisano 15:17, 25.09.2021

Wystarczy trochÄ™ poszukać, chociażby w tym temacie !! Np. post #109...


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>

#397 tytantdi19

tytantdi19
  • Nowy
  • 19 postów
  • SkÄ…d:Szczecinek
  • Silnik:2,0
  • Wersja:executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:08, 25.09.2021

Bez problemu, nawet oryginalna obejaka podeszła po lekkim rozgięciu. Wymiary aku to: dl: 27,5 cm, szer. 17,5 cm, wysokość: 19 cm.

Jak to miaÅ‚es zamontowane, bo akumulator nie jest stabilny i niczego sie nie trzyma poza klemami. 

czy miałbys lepszy patent na mocownie podstawy?


  • 0

#398 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:03, 30.11.2021

Koledzy, może nieco głupie pytanie ale czy do VIII są cienkie słupki w akumulatorze ?

 

Nie ma mnie przy aucie i kumpel mi zamawia w sklepie i tam padło pytanie czy mam cienkie słupki.


  • 0

#399 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • SkÄ…d:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:37, 30.11.2021

normalne sÄ…


  • 0

#400 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:45, 03.12.2021

Jeszcze jedno pytanie: czy może mieć negatywne skutki fakt, że aku będzie odłączone od auta ponad miesiąc ?
Pytam, bo do stycznia nadal nie będę jeździł autem i nie wiem czy jest sens kupować akumulator tylko po to, żeby do założyć.
  • 0

#401 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:10, 03.12.2021

Pytanie jak immo zareaguje. Niby nie powinno być problemu ale....

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#402 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • SkÄ…d:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:36, 04.12.2021

Jeszcze jedno pytanie: czy może mieć negatywne skutki fakt, że aku będzie odłączone od auta ponad miesiąc ?
Pytam, bo do stycznia nadal nie będę jeździł autem i nie wiem czy jest sens kupować akumulator tylko po to, żeby do założyć.

to jest bardzo dobre rozwiÄ…zanie, akumulator odÅ‚Ä…czony od auta nawet po roku bÄ™dzie technicznie jak prosto z fabryki, tylko trzeba co kilka miesiÄ™cy sprawdzać czy napiÄ™cie nie spadnie poniżej 12,6V i wtedy go doÅ‚adować, akumulator podÅ‚aczony do pojazdu po miesiÄ…cu już sie rozÅ‚aduje i zbyt niskie napiÄ™cie może uszkodzić elektronikÄ™ w pojeździe. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#403 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • SkÄ…d:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:59, 04.12.2021

No właśnie poprzedni Aku miał 6,5 volta. Nie jeździłem bardzo długo i przypadkiem zmierzyłem.
Właśnie dziś kupiłem nowy i jutro zamontuje .
Właśnie boje się reakcji elektroniki na te wahania
  • 0

#404 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • SkÄ…d:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 13:56, 04.12.2021

ja mam dwa auta którymi bardzo maÅ‚o jeżdżę i przerobiÅ‚em sobie klemÄ™ minusowÄ… w nich na takie coÅ› https://allegro.pl/o...2I4ZjUyNTFhMjA= , odpinanie i zapinanie klemy to kilka sekund, jak tego nie miaÅ‚em to akumulator musiaÅ‚em doÅ‚adowywać raz na trzy tygodnie, pomimo doÅ‚adowywania yuasa padÅ‚a mi po 5 latach. MyÅ›lÄ™ że przy odpinaniu klemy akumulator wytrzyma sporo dÅ‚użej i nie trzeba bÄ™dzie co chwila Å‚adować akumulatora. 

ps. nie wiem jak to bÄ™dzie wyglÄ…daÅ‚o w accordach ale w cr-v musiaÅ‚em wymienić caÅ‚y kabel masowy bo oryginalny byÅ‚ za krótki aby zmienić na tÄ… koÅ„cówkÄ™ z szybkim odpinaniem. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 14:00, 04.12.2021

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#405 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • SkÄ…d:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:29, 04.12.2021

No, samo odkręcenie/dokręcenie klemy to też nie jest robota na pół dnia ;)
Trzeba uważać bo czasami takie pstryczki-wyłączniczki, te o słabej jakości wykonania czy konstrukcji, mogą narozrabiać. Ot, kolejny element, który może zgubić kontakt.

Jak samochód zimuje albo dłużej stoi nieużywany to zdjęcie klemy prawie załatwia temat.
Prawie, bo jest jeszcze wspominane wyżej zjawisko samorozładowania akumulatora. W niektórych aku większe, w innych mniejsze. Trzeba kontrolować i wyczuć interwały doładowywania.

Użytkownik Pete edytował ten post 14:30, 04.12.2021

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq