Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#331 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:18, 27.01.2020

hehe, paaanie takich juz nie kupisz ;), teraz jak aku wytrzyma 5 -6 lat to jest to  bardzo dobry produkt, mi oryginał z ASO padł po niecałych 5 latach, brakło chyba jednego miesiąca żeby było 5 lat, banner w fiaciku punto miał 5,5 roku, z reguły wytrzymują tak 2 do 3 lat, tak żeby padło po gwarancji, te wszystkie bosze, varty, centry i inne zachodnie cuda to jak pisałem 2-3 lata i lecisz po nowy, czego sam doświadczyłem, kupiłem accorda z boszem pod maską, wg daty na obudowie miał 2,5 roku jak go wymieniałem bo przy -10 nie był w stanie odpalić silnika


Użytkownik rafisz edytował ten post 22:25, 27.01.2020

  • 0

#332 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:32, 28.01.2020

Pewnie że mało. W innym aucie aku mi wytrzymał 9 lat pierwszy i drugi też 9 :)

a jakiej firmy były te akumulatory?


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:32, 28.01.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#333 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:41, 28.01.2020

Osobiście miałem Aku marki topla i wytrzymał ponad 7 lat. Drugi, kupiony w tym samym czasie, w drugim aucie wytrzymał 6 lat, tzn zawiozłem auto na złom z tym Aku 😀 obecnie w acco mam jakieś mutlu
  • 0

#334 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:38, 29.01.2020

a jakiej firmy były te akumulatory?

 

Pierwszy to oryginał nie pamiętam jakiej firmy a drugi Centra :)

 

 

EDIT. Czy w poliftach yuasa 47ah szła na pierwszy montaż ?


Użytkownik VTECkick edytował ten post 22:46, 29.01.2020

  • 0

#335 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:42, 30.01.2020

W moim po lifcie była yuasa.
  • 0

#336 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 10:50, 01.02.2020

chyba znalazłem powód dla którego tak szybko padają współczesne akumulatory, które prawie wszystkie są wykonane w technologii wapniowej, nie przedłużając zacytuję instrukcję czołowego polskiego producenta profesjonalnych ładowarek do akumulatorów firmy semi

Czy napięcie ok. 15.5 V na akumulatorze w momencie ładowania jest prawidłowe ?

w przypadku akumulatorów wapniowych jest ono konieczne (przeprowadzono testy u producenta akumulatorów wapniowych, i zgodnie z jego zaleceniami właśnie na takim poziomie ustalono to napięcie). Płyty akumulatorowe z dodatkiem wapnia do ołowiu w przypadku niedoładowania akumulatora charakteryzują się powstawaniem tzw. złogów wapniowych. Chemicznie polega to tym, że w wyniku reakcji chemicznej wapń reaguje z elektrolitem, czyli kwasem siarkowym i powstaje siarczan wapnia, czyli… gips!!! Im bardziej wyładowany  akumulator, tym szybciej przebiega proces zagipsowywania się akumulatorów wapniowych.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#337 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:49, 01.02.2020

Też coś na ten temat czytałem, ale nie trzeba czytać żeby wiedzieć o co chodzi $$$ :D

 

Gdyby ktoś się zastanawiał czy warto dopłacić do Yuasy to NIE warto :) Kupcie cokolwiek a i tak wytrzyma do 5 lat.


Użytkownik VTECkick edytował ten post 19:50, 01.02.2020

  • 0

#338 Mariusz38

Mariusz38
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 09.05.2020

Witam mam problem z Akumulatorem w accordzie VIII 2.0 benzyna zaznaczam że 45Ah 320A Akumulator now.Pare dni postoi i niechce zapalic,żadnego lewego prądu nie bierze stała dwa dni u elektryka wszystko sprawdzone jest ok. Czy miałktoś taki problem
  • 0

#339 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:24, 09.05.2020

jak elektryk nie wykrył żadnych nieprawidłowości to zmień elektryka, bo to o czym piszesz nie jest normalne.


Użytkownik Maxell edytował ten post 19:24, 09.05.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#340 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 21:58, 09.05.2020

1. Zmierz pobór prądu, chodzi o wartość A nie to czy jest lewy czy prawy. 2. Odłącz aku na 3 dni i potem podłącz, jeśli nie odpali to znaczy że aku jest uszkodzony.
  • 0

#341 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 01:09, 10.05.2020

Ja mialem taki problem :) Zmienilem aku pol roku temu, na jakeigos badziewiaka voltaro, 45ah 330 zdaje sie, dalem tuleje korygujace. Zrobil sie problem po paru dniach, moze po tygodniu. Wyladowanie rzedu 11v. Mysle sobie, WTF.

 

Potem cos gdzies grzebalem, pewnie zawory i takie tam. Dzis mam taka teorie, ze za ktoryms razem, zbyt pospieszne zakladalem klemy, bo jak ma sie tulejki, to trzeba je dobijac mlotkiem, zeby normalnie trzymaly (znaczy nabijac klemy na tuleje). Skutkiem bylo albo zwarcie, albo przypadkowe wlaczenie 'pozbawionego syreny' alarmu (100W kierunkow, peak 8-12A), do tego iskrzenie i inwazyjne wyssanie aku do 5.6V. Podnioslem go swoja samorobka, ale zostalo 250/330 zwarciowego, wiec do wymiany. Jestem w sumie na drodze reklamacji, ale to taka historia, ze nie do konca za niego zaplacilem, taka nowka ale bez wkladu :P

 

Pobor sprawdzalem kilka razy i jedna wazna nota. Wpinajac sie w szereg trzeba to robic na zywca, albo czekac kilka minut z wpietym amperomierzem, ale tych kilku minut moze nie wytrzymac standardowy multimetr. Dlatego wpinaj sie w szereg przez odjecie klemy i jednoczesne trzymanie grota multimetra, ktory przejmie zasilanie na te 20 sek. Ma to na celu odciecie procesu uruchamiania sie radia i calej reszty, ktora zawyzy wynik. Ja przy takiej konfiguracji caly czas mam jakies 30mA, nawet trup wystoi na tym dlugo. Kazda inna anomalia to albo klemy i cos, albo urzadzenie typu alarm, ktore robi cos pod nasza nieobecnosc. Najlepszym pomiarem jest wstawienie watomierza cyfrowego, ktory zarejestruje pobor przez 1-N dni :)

 

PS: no dobra, jest jeszcze jeden patent, zuzyty alternator lub ciezki rozrusznik - krotkie dystanse + rozrusznik to bilans ujemny, alternator wiadomo.


Użytkownik pepedombo edytował ten post 00:30, 13.05.2020

  • 0

#342 Mariusz38

Mariusz38
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:32, 10.05.2020

Witam dołączyłem akumulator na 3 dni i zoabczymy co się stanie jak nie odpali wiadomo że to akumulator A jak odpali to jakaś inna przyczyna.
  • 0

#343 Mariusz38

Mariusz38
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 11.05.2020

Witam dzisiaj po podłączeniu klemy accord VIII 2.0 bebzyna zaplilo stało 3 dni więc to nie Akumulator no chyba że jest mały i nie nadazy go doładować 45Ah 320a bluetoth odlaczony bo wcześniej pobierał prąd. Dzisiaj zaprowadziła auto do eltryka żeby jeszcze raz sprawdził auto jak nic nie znajdzie to może być wina akumulatora ze jest maly amperarzem.Czy ktoś podpowie
Pozdrawiam
  • 0

#344 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 15:53, 12.05.2020

można sprawdzić akumulator mierząc napięcie na nim podczas odpalania, jak bedzie powyżej 10V to jest dobry, a jak poniżej 8V to już kompletny złom. Oczywiście akumulator przed testem musi być naładowany, czyli mieć 12,6V. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 15:54, 12.05.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#345 pepedombo

pepedombo
  • Forumowicz
  • 259 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 01:28, 13.05.2020

Jakiej firmy ten akuś ? Zaczynamy wrozyc z fusow, bo nie ma zadnych danych pomiarowych. No ale od poniedzialku to moze juz cos wiadomo :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq