Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#316 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 02:13, 07.12.2019

to fakt, dlatego napisałem o ile uda się upchnąć :diabel: ale pojemność jak najbardziej się zgadza - 195 Ah


  • 0

#317 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 07:53, 07.12.2019

rafisz
C330 ma dwa akumulatory 6V... Nie upchniesz w aucie :D

 

Kiedys tak było. 2x6V połączone szeregowo więc napięcie się sumuje. Teraz kupuje się jeden 12V żeby było taniej ;)


  • 0

#318 kopytko686

kopytko686
  • Forumowicz
  • 101 postów
  • Skąd:kalisz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 07.12.2019

Ja po zakupie 8gen 2.4, dwa lata temu zalozylem 74ah bo taki mialem wolny w domu i sie zmiescil... Teraz zmienilem na jenoxa hobby 60ah, zobaczymy co to bedzie warte 😉
  • 0

#319 lukmack

lukmack
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:11, 02.01.2020

He, w drugim aucie na jakimś hiper tanim jenoxie z promocji latam już 3 lata 😁
  • 0

#320 lukmack

lukmack
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:19, 02.01.2020

w przypadku alternatora który jest w stanie oddać 105 A (takie są w acco 7 gen, dane z ESM, w 8 na pewno też jest co najmniej taki) można montować akumulatory nawet z ciągników rolniczych o ile fizycznie to da się go upchać (195Ah - takie są w popularnych c330), zresztą - podjedźcie na wieś i zobaczcie jakie alternatory (w miejsce awaryjnej prądnicy) ludzie montowali do tych traktorków ;), podpowiem - z reguły z jakiegoś małego samochodu typu polo, corsa itp. bo tanio na szrocie można je dostać, a jedynym kryterium doboru był łatwy montaż tak żeby nie trzeba było uskuteczniać wielkiej rzeźby, coniektórzy jedynie kupowali fabrycznie przystosowane np https://agri-truck.p...0000017204.html , no i te małe alternatorki (około 40, 50, 60 A) są w stanie naładować "potwory" o których wspomniałem (200 Ah) w popularnej "trzydziestce", a wy się zastanawiacie czy aku 60 Ah (większy się fizycznie nie zmieści) w miejsce fabrycznego 48 będzie doładowany alternatorem 100 A...
już kiedyś pisałem skąd się wzięło powiedzenie że większy aku nie będzie doładowany, w skrócie - jest to z czasów kiedy w maluchu były prądnice, które miały za małą wydajność w stosunku do potrzeb, na dodatek z reguły był źle wyregulowany regulator "magneto- mechaniczny", (sorki za określenie, ale dobrze obrazuje jego budowę, wtedy nie było elektronicznych), no i trzeba dodać że prądnica na wolnych obrotach ładowała bardzo słabo, a wiec w miejskim ruchu po prostu nie było szans żeby naładować aku nawet o fabrycznej pojemności a co dopiero większy...


Amen
  • 0

#321 uvs

uvs
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW1 Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:13, 02.01.2020

U mnie poprzedni właściciel zmieścił 74Ah. 2 lata już jeżdżę i nie ma problemów z ładowaniem.


  • 0

#322 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 15:18, 02.01.2020

no bo nie może być problemów :)


  • 0

#323 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:leżajsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:54, 07.01.2020

U mnie dzis padł oryginalny Panasonic od nowosci. Kupiłem Yuasa ybx 5075  60A  640Ah, wszedł p&p oczywiscie bez tej smiesznej plastykowej obudowy.


  • 0

krzysiek


#324 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 18:13, 07.01.2020

Ile kosztował?
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#325 accord giedlaro

accord giedlaro
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • Skąd:leżajsk
  • Silnik:K20
  • Wersja:touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 18:34, 07.01.2020

Ile kosztował?

300 zł


  • 0

krzysiek


#326 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:49, 07.01.2020

Dzisiejsza yuasa to nie to co kiedyś, szkoda kasy na aku za napis, trzeba kupować no name o odpowiednich wymiarach i parametrach, bo wytrzymują tyle samo a nawet więcej.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#327 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 23:21, 07.01.2020

Ja także nie polecam Yuasy. Jeżeli ktoś się zastanawia czy warto dopłacić do yuasy to nie warto. Miałem 5 letną yuase a otwarte drzwi(podświetlenie przestrzeni pod drzwiami)  przez ok. 2h spowodowały że auto ledwo co odpaliło.... 


  • 0

#328 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 09:59, 08.01.2020

5 lat i dla ciebie to mało?  :shock:  kurde to i tak nieźle, mi oryginał z ASO pewnego dnia stwierdził że pier..li i nie robi, najnormalniej z dnia na dzień nie zakręcił silnikiem i to wszystko, miał dokładnie 4 lata i 11 miesięcy, wiec jeżeli ta twoja yuasa po 5 latach ci jeszcze kręciła, a rozładowywała się po 2 godzinach świecenia, to na prawdę jest bardzo dobrze, takiego aku z jakim auto wyjechało z fabryki nie kupisz nigdzie, nawet w ASO, a 5, 6 lat to z reguły graniczny okres dla tych najlepszych dostępnych na rynku, bosze i inne centry, varty padają po okresie gwarancyjnym, czasami nawet na gwarancji, oczywiście reklamacja prawie zawsze odrzucona, więc 5 lat to bardzo dobry wynik i tu raczej pozytywną ocenę wystawiłeś :), też mam yuasę 48Ah i jak mi te 5 lat wytrzyma to będę chwalił i kupię jeszcze raz


Użytkownik rafisz edytował ten post 10:11, 08.01.2020

  • 0

#329 jokoma

jokoma
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 27.01.2020

300 zł

A można wiedzieć gdzie zakupiony

 

Dzięki


  • 0

#330 VTECkick

VTECkick
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:...
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 19:26, 27.01.2020

5 lat i dla ciebie to mało?  

 

Pewnie że mało. W innym aucie aku mi wytrzymał 9 lat pierwszy i drugi też 9 :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq