Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#286 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:02, 05.12.2018

To dlaczego jest tyle postów o większych akumulatorach - czyżby głupota ludzka?

Pytam jako laik który spodziewa się w niedalekim czasie zakupu nowego aku :)


  • 0

#287 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 21:06, 05.12.2018

Dolicz prąd potrzebny do rozruchu i czas jaki musi pracować alternator aby ten ubytek uzupełnić. Do tego sprawność tych fabrycznych 48 w niskich temperaturach. Uważam że akurat w tym modelu hondy wymiana akumulatora jest jak najbardziej zasadna. Już przy -8 słychać dużo lepszą pracę rozrusznika na większym aku. Dodatkowo taki mały akumulator gorzej znosi późniejsze ładowanie prądem jaki w niego będzie pakował alternator przy 30% rozładowani np jazdą na krótkich odcinkach.
  • 0

#288 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 21:49, 05.12.2018

1. Prąd potrzebny do rozruchu i czas jego uzupełnienia jest taki sam w przypadku praktycznie każdego aku.

2. Standardowa Yuasa 5053 ma CCA=430 A przy temp -18 stopni C. Rozrusznik w benzynie potrzebuje ok. 130A, robiliśmy na forum pomiary w temp. pow. zera. Zapas prądu rozruchowego jest więcej niż spory nawet z założeniem, że przy minusowych temperaturach rozrusznik potrzebuje więcej prądu.

3. Osobiste i subiektywne "opinie" nt. tego co lepiej kręci są warte, jak by to powiedzieć, niewiele :) łącznie z moją, że aktualnie mój standardowy aku kręci lepiej niż poprzedni nadwymiarowy.

4.  Z odpornością na większy prąd ładowania z altka - racja. Wystarczy nie rozładowywać do 30%, to nie aku głębokiego rozładowania tylko rozruchowy.

 

Podsumowując - jak ktoś rzeczywiście zamierza użytkować aku nie tylko do rozruchu, ale także do użytkowania auta bez załączonego silnika (np. car audio na działce czy sprzedaż obwoźna ;) ) to jak najbardziej warto pomyśleć o większej pojemności. 


Użytkownik calzone edytował ten post 18:31, 06.12.2018

  • 0

#289 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:56, 05.12.2018

Kiedyś mierzylem na minusowych temp chyba kolo -10 bylo ze 140amper podczas rozruchu.
Tylko uj wie tez w jakim stanie jest moj stary rozrusznik.
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#290 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 22:07, 05.12.2018

Powtarzam - zdziwiłem się, że tak szybko można rozładować tutaj aku.Bo w innych samochodach tak nie było.
Pisałem ,,krótko" o radiu jakby ktoś nie zauważył.

Więc następny wezmę o większej pojemności - a inni niech robią jak zechcą.
  • 0

#291 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 23:21, 05.12.2018

To dlaczego jest tyle postów o większych akumulatorach - czyżby głupota ludzka?

Pytam jako laik który spodziewa się w niedalekim czasie zakupu nowego aku :)

To nie jest kwestia głupoty z czyjejkolwiek strony. Chodzi wyłącznie o ocenę skali zysków. Teoretycznie zawsze będzie tak, że większy (prąd ładowania, pojemność) aku będzie lepszy, z większym zapasem bezpieczeństwa. Pytanie czy w praktyce - która przecież może się różnić w zależności od użytkownika - da się to kiedykolwiek stwierdzić i odczuć. 

 

Ważne jest też by nie mylić wrażeń z użytkowania aku na skraju żywota z jakimkolwiek świeżym nabytkiem - z oczywistych przyczyn.


  • 0

#292 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 20:06, 16.12.2018

Ja jestem zwolennikiem dużego aku. Często słucham radia głośno podczas pucowania autka, czyli co najmniej 2h, plus stosowanie odkurzacza samochodowego. No i fakt, że manetka świateł jest ciągle w pozycji AUTO - czyli rozruch w garażu, czy nocą z włączonymi już światłami.

Aku 60Ah sprawia, że nie ma żadnych problemów (choć sam nie wiem jak stary już jest i czekam z wymianą aż padnie).
  • 1

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"


#293 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:13, 16.12.2018

W Twoim przypadku napewno przyda się parę Ah więcej
  • 0
                       

#294 Uzumymw

Uzumymw
  • Forumowicz
  • 118 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:Ma
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:59, 03.03.2019

Panowie pytanie trochę z innej beczki, czy mógłby ktoś podać wymiary podstawy od obudowy akumulatora z silnika 2.2 i-DTEC ?


  • 0

#295 Attyla

Attyla
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 07.10.2019

Jakby ktoś z Was potrzebował nowego akumulatora do Hani to w krakowskim aso jest promocja na Oemy - 15%. Sam właśnie skorzystałem. Mając dylemat oryginał czy coś z wolnego rynku.


  • 0

#296 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:19, 07.10.2019

No to zrobiłeś błąd bo takie bateryjki to do malucha się nadają a w naszej szerokości geograficznej przy -25 to tą bateria nie pokręcisz a za cenę po rabacie można kupić dobrą i o większej pojemności baterię. Tylko trzeba wiedzieć co kupić.


  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC


#297 Attyla

Attyla
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 07.10.2019

No to zrobiłeś błąd bo takie bateryjki to do malucha się nadają a w naszej szerokości geograficznej przy -25 to tą bateria nie pokręcisz a za cenę po rabacie można kupić dobrą i o większej pojemności baterię. Tylko trzeba wiedzieć co kupić.

 

 

W przypadku auta na gwarancji ( moje nie jest ) użytkując większą baterię - akumulator niż jest w specyfikacji modelowej traci się gwarancję. Taką informację uzyskałem w serwisie.


  • 0

#298 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:07, 08.10.2019

eee, nie przesadzajmy, miałem w swoim 7 gen oryginał kupiony na promocji, póki był sprawny odpalał w każdych warunkach bez jakichś większych problemów, testowane do chyba -25 st. C, większego mrozu u mnie nie było, wiadomo że przy tych -25 nie kręcił tak jak przy 0, ale i tak silnik odpalał od strzała po pierwszym przekręceniu kluczyka, auto oczywiście parkowane pod chmurką

oryginał to dobra opcja tyle że ze względu na cenę zakup jest nieopłacalny, no chyba że jest promo to można pomyśleć o zakupie


  • 0

#299 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:34, 08.10.2019

Witam. Czytam tutaj różne opinie na temat aku. Muszę wymienić swój aku chyba bo dziś miałem ciężko odpalić samochód. Temperatura zbliża się do 0 stopni i dziś efekty. Posiadam Hondę Accord VIII 2.4 benzyna+gaz sedan. Dodam że robię krótkie odcinki. Czytałem że to też ma znaczenie jaki aku wybrać. Proszę podpowiedzcie jaki najlepszy akunby był jakiej firmy i jakiej mocy?

Użytkownik Michałek edytował ten post 17:35, 08.10.2019

  • 0

#300 muloj

muloj
  • Klubowicz
  • 293 postów
  • Skąd:Bieszczady
  • Silnik:K24
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU 2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:52, 08.10.2019

Jak masz dużo hajsu to kupuj ori, ale nie spodziewaj się cudów no i w czasie pielęgnacji swojej fury radia nie posłuchasz bo deficyt prądu da znać o sobie przy alternatorze jaki jest w hondzie 60 Ah to standard i na pewno nie będzie nie doładowany, a w zimie docenisz zalety większej baterii.


Użytkownik muloj edytował ten post 19:53, 08.10.2019

  • 0

Tomek
zawsze czarna perła  Hania CG9>CL7>CU2  2.4 i-VTEC






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq