Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

akumulator do VIII

VIII akumulator aku

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
437 odpowiedzi w tym temacie

#301 Michałek

Michałek
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:Nasierowo-Dziurawieniec
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan/Limuzyna
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:02, 09.10.2019

Ok. To jakiej firmy kupować? I ta 60ah wystarczy tak?
  • 0

#302 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:08, 09.10.2019

Wszystko już było opisane co brać. Ja mam Varta i nie narzekam:

http://www.accordklu...-11#entry742672

( zaznaczam że temat dotyczy VIII gen )


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 19:09, 09.10.2019

  • 0

#303 007bartosz

007bartosz
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 11.10.2019

Czy macie jakieś doświadczenie z Forse/Westą albo TABem? Westa właściwie ma wielkość (tylko nieco niższa) jak Varta, a TAB jest 'azjatycki', czyli nie trzeba demontować obudowy.

Bardziej niż na analizie konkretnych modeli, zależy mi na Waszej opinii i doświadczeniach o samych firmach. W sklepie oczywiście zachwalają ;)

 

Edit: dobra, kupiłem Yuasę :) Pan przy mnie sprawdzał dwa TABy i Forse i... żaden nie trzymał parametrów, czyli napięcie poniżej 12,5V i prąd mniejszy (kilkadziesiąt procent mniej) od deklarowanego..

Yuasa odwrotnie: napięcie OK, a prąd większy niż deklarowany. Może to kwestia egzemplarzy, a może nie.. Na razie nie zacząłem 'przygody' z Tabem i Forse, a o Yuasie będę mógł się wypowiedzieć za kilka lat, albo po zimie.


Użytkownik 007bartosz edytował ten post 13:22, 22.10.2019

  • 0

#304 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:41, 11.11.2019

Czy macie jakieś doświadczenie z Forse/Westą albo TABem? Westa właściwie ma wielkość (tylko nieco niższa) jak Varta, a TAB jest 'azjatycki', czyli nie trzeba demontować obudowy.

Bardziej niż na analizie konkretnych modeli, zależy mi na Waszej opinii i doświadczeniach o samych firmach. W sklepie oczywiście zachwalają ;)

 

Edit: dobra, kupiłem Yuasę :) Pan przy mnie sprawdzał dwa TABy i Forse i... żaden nie trzymał parametrów, czyli napięcie poniżej 12,5V i prąd mniejszy (kilkadziesiąt procent mniej) od deklarowanego..

Yuasa odwrotnie: napięcie OK, a prąd większy niż deklarowany. Może to kwestia egzemplarzy, a może nie.. Na razie nie zacząłem 'przygody' z Tabem i Forse, a o Yuasie będę mógł się wypowiedzieć za kilka lat, albo po zimie.

Yuasa jakie parametry?


  • 0

#305 Bartlomiej

Bartlomiej
  • Forumowicz
  • 223 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:255KM i płaskie 537NM
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 08:27, 12.11.2019

Panowie Yuasa 78A do Diesla - czy jest możliwość rozebrania tego akumulatora i dolania wody.


  • 0

W poszukiwaniu mocy...


#306 007bartosz

007bartosz
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:16, 13.11.2019

Yuasa jakie parametry?

Hej,

YUASA 48Ah 430A YBX5053


  • 0

#307 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:58, 25.11.2019

U mnie w końcu wskoczył akumulator YUASA 60Ah prąd rozruchu 640 .Z oryginalnym mocowaniem akumulatora

https://www.thebatte...b075-8590-p.asp

Chciałem zrobić zdjęcia już zamontowanego ale zdjęcia nie idą :(


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 22:59, 25.11.2019

  • 0

#308 grzego

grzego
  • Klubowicz
  • 205 postów
  • Skąd:podlaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 09:09, 26.11.2019

U mnie w końcu wskoczył akumulator YUASA 60Ah prąd rozruchu 640 .Z oryginalnym mocowaniem akumulatora

https://www.thebatte...b075-8590-p.asp

Chciałem zrobić zdjęcia już zamontowanego ale zdjęcia nie idą :(

Pasuje ten akumlator w oryginalne miejsce?  Nie jest za szeroki ?

Wrzuć foty. Tu masz jak to zrobić: http://www.accordklu...um/#entry799181


  • 0

#309 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 23:25, 26.11.2019

Pasuje wszystko.Zrobię filmik żeby było dokładnie wszystko widać.

Tylko trochę cierpliwości :)

Kręci jak szalony .Aż samochodem całym obraca :) :)


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 23:27, 26.11.2019

  • 0

#310 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:17, 27.11.2019

Pasuje ten akumlator w oryginalne miejsce?  Nie jest za szeroki ?

Wrzuć foty. Tu masz jak to zrobić: http://www.accordklu...um/#entry799181

Zgodnie z umową.Masz zrobiony filmik.Mam nadzieję że pomogłem


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:30, 27.11.2019

  • 0

#311 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 08:42, 01.12.2019

nie będzie niedoładowany ponieważ w dieslu i benzynie jest ten sam alternator, a w dieslu masz akumulator 80 ah, to chyba większego nie będziesz wkładał

 

Panowie Yuasa 78A do Diesla - czy jest możliwość rozebrania tego akumulatora i dolania wody.

 

nie ma możliwości dolania wody do yuasy


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#312 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:32, 01.12.2019

Ja u siebie zainstalowałem yuse 5068 i jestem zadowolony. Kożystam z ogrzewania postojowego i z tąd taka decyzja.

Użytkownik grinmint edytował ten post 17:56, 01.12.2019

  • 0

#313 piasek101

piasek101
  • Forumowicz
  • 784 postów
  • Skąd:piaski
  • Silnik:2.0
  • Wersja:lifestile
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 39
Super

Napisano 21:27, 01.12.2019

Nie chodzi o sam alternator (co do tego niedoładowania) - diesel potrzebuje większego prądu rozruchowego od benzyny.

A co do 2.0 uważam, że fabryczna pojemność jest trochę za mała (chyba przyjęto, że samochód będzie użytkowany prawie codziennie i to co najmniej przez kilkadziesiąt kilometrów) ale zwiększenie pojemności powinno odbywać się z umiarem - właśnie w zależności od warunków eksploatacji samochodu.
  • 0

#314 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:32, 02.12.2019

w przypadku alternatora który jest w stanie oddać 105 A (takie są w acco 7 gen, dane z ESM, w 8 na pewno też jest co najmniej taki) można montować akumulatory nawet z ciągników rolniczych o ile fizycznie to da się go upchać (195Ah - takie są w popularnych c330), zresztą - podjedźcie na wieś i zobaczcie jakie alternatory (w miejsce awaryjnej prądnicy) ludzie montowali do tych traktorków ;), podpowiem - z reguły z jakiegoś małego samochodu typu polo, corsa itp. bo tanio na szrocie można je dostać, a jedynym kryterium doboru był łatwy montaż tak żeby nie trzeba było uskuteczniać wielkiej rzeźby, coniektórzy jedynie kupowali fabrycznie przystosowane np https://agri-truck.p...0000017204.html , no i te małe alternatorki (około 40, 50, 60 A) są w stanie naładować "potwory" o których wspomniałem (200 Ah) w popularnej "trzydziestce", a wy się zastanawiacie czy aku 60 Ah (większy się fizycznie nie zmieści) w miejsce fabrycznego 48 będzie doładowany alternatorem 100 A...

już kiedyś pisałem skąd się wzięło powiedzenie że większy aku nie będzie doładowany, w skrócie - jest to z czasów kiedy w maluchu były prądnice, które miały za małą wydajność w stosunku do potrzeb, na dodatek z reguły był źle wyregulowany regulator "magneto- mechaniczny", (sorki za określenie, ale dobrze obrazuje jego budowę, wtedy nie było elektronicznych), no i trzeba dodać że prądnica na wolnych obrotach ładowała bardzo słabo, a wiec w miejskim ruchu po prostu nie było szans żeby naładować aku nawet o fabrycznej pojemności a co dopiero większy...


Użytkownik rafisz edytował ten post 14:11, 02.12.2019

  • 2

#315 KulawyJohn

KulawyJohn
  • Administrator
  • 1615 postów
  • Skąd:KSU powiat suski
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:201 z groszami
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 53
Wzorowa

Napisano 23:34, 06.12.2019

rafisz
C330 ma dwa akumulatory 6V... Nie upchniesz w aucie :D
  • 0

Pozdrawiam Grzegorz - górolicek śmiesek :)
Moja "Czarnula"

"Być górolem - to nie po górolsku godać.
Górolsko ślebodę trza tajsi w sercu chować!
Nie tyn jest górolem, co mo parzynice,
Nie tyn, komu gorset zdobio łostrężnice.
Jeno tym górolem, kto w górach serce swe łostawił,
W wąziutki szczelinie granitym zastawił"






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, akumulator, aku

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq