Skocz do zawartości


Zdjęcie

FAQ - instalacja LPG


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 5342 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:05, 05.05.2009

Siwy napisał/a:
Temat ten powstał na bazie zebranych informacji od forumowiczów posiadających Accordy z instalacją LPG, jak również na podstawie często pojawiających się i powtarzających pytań.

1. Planuję założyć instalację gazową w swoim Accordzie i nie wiem jaką zalecacie, z którą miałbym mieć jak najmniej problemów

Najlepsza polecana w Polsce: Landi Renzo Omegas (reduktot IG Maggiorato lub Super Maggiorato
-listwa wtryskowa Med biała

Zestawy Stag'a
- Elektronika: Stag 4+ (tylko 4 cylindry) lub Stag 300 ISA2 lub PLUS (PLUSY były kiedyś teraz są przeważnie ISA2 ale walimy uprade softu i do nowego z AC GAS Synchro i jest ISA2)
- reduktor: , AC R01 i AC R01 - 250 HP(spokojnie wystarcza do ponad 200 KM (ja obecnie taki testuje) tutaj należy pamiętać o zapasie KM w reduktorze np. silniki 1.8-2.0 o mocy 136-147 KM najlepiej stosować reduktory do ok 200 KM, 2.2-2.4 o mocy 212-190 KM reduktor 200KW czyli ok 280 KM,
generalnie można stosować reduktory KME Silver lub Gold - obecne są już poprawione i nie zacinają się, Zavoli N zeta spokojnie obrobi 136 KM ale jak chcemy mocniej zakładamy S Zeta.
- listwa wtryskiwaczy: Hana 2000 zielona starczy spokojnie do 190 KM ale powyżej już musi być niebieska

Dodatkowo na rynech wchodzi LPGTECH oferujący nowe sterowniki wtryski i reduktory.. specjalistą w ich dziedzinie jest Pablo.See jak coś..

poniżej link do tabelki jak dobrać wtryski do swojego auta - tyczy się hany2000

http://www.europegas...updated_PL1.pdf

Cena zestawu z montażem dla silników 136 i 147 KM wynosi (AC,HANA,Stag +) to ok 2800-2900 zł
Cena zestawu z montażem dla silników powyżej 200 KM (AC,HANA2100,Stag+) to ok 2900-3300 zł

LOVATO SMART Cena zestawu z montażem od 2500 do 3100

zewnętrzny link do opisu http://www.gazeo.pl/...hp?news_id=1087

2. Byłem dziś w warsztacie i zaproponowali mi trochę inny zestaw
- My proponujemy tylko taki zestaw jak w pkt. 1, sprawdzony z którym nie powinno być problemów. Każdą inną część niż ta z proponowanych zamawiasz z pewnym ryzykiem, że nie będzie działało OK i w rezultacie będziesz częstym bywalcem jako pytający w tym dziale Na podsumowanie zacytuję kolegę:
be_free napisał/a:
Jak najbardziej szanuje i zależy mi na opinii użytkowników forum. Najważniejsze jest doświadczenie właścicieli a nie gazowników bo nie oni potem mają problem.


3. Jaka jest cena proponowanego zestawu
- na obecny dzień pisania tego tematu ceny zaczynają się od ok. 2600 PLN w zależności od warsztatu.

4. Planuję założyć instalację ale słyszałem od paru osób, że Accordy nie bardzo się nadają do "zagazowania"
- na tym forum został obalony ten mit Wystarczy proponowany zestaw + dokładna konfiguracja elektroniki.

5. Czy zakładając instalację bardzo zniszczy się silnik
- nie, jeżeli spełnisz wszystko z pkt.1 i 4 oraz regulacja zaworów co ok. 10-15 tys. km.

6. Czy do tego zestawu warto jest dopłacać do lubryfikacji
- lubryfikacja nie jest potrzebna. dobrze wyregulowana instalacja, regulacja zaworów co 10-15 tys.km(o ile nie ma hydraulicznego kasowania),oraz terminowe wymiany oleju to podstawa. Magiczny płyn to tylko i wyłącznie nawijanie makaronu na uszy i lepszy zarobek dla gazowników..

7. I najważniejsze. Każdy accord nie ważne czy V czy VI czy VII gen będzie jeździć na gazie. nie ma czegoś takiego że wypali gniazda zaworowe, że uszkodzi się silnik, że nie będzie miał mocy, że będzie strzelał, pił olej czy inne cuda wianki na kiju. Nie ma znaczenia jaki to silnik czy F18x czy H22A7 K24x czy R20x.. ten silnik jest prosty, ma metalowy kolektor i trzeba wiedzieć że dobrze założona instalacja nie będzie sprawiać problemów. tylko instalacje z warsztatów Drut Team powodują że właściciele samochodów mówią że Gaz to zło, kuchenki gazowe profanacja i inne tego typu wywody. Tacy ludzie się nie znają i nie wiedzą nic o LPG poza tym że zły dotyk gazownika zostawił na ich psychice mega wstręt do tak ekologicznego paliwa jakim jest LPG...

8. ile kosztuje regulacja luzu zaworowego? ?? tak naprawdę nic jak nie boisz się sam do tego zabrać.. trzeba zakupć klucz 10 na kołku i płaski, śrubokręta płaskiego, sylikonu wysokotemperaturowego oraz szczelinomierzy... i wystarczy manual poczytać i rozpisać sobie co i jak po "swojemu" czyli jak koło rozrządu ma być ustawione dla danego cylindra - każda Honda ma ręczną regulację luzu zaworowego (Czy Fxx czy Hxx Kxx Rxx) - silnik Hondy nie jest jakimś boskim stworem..

Zanim zaczniesz pisać posty czy Honda lubi gaz lub co założyć poczytaj ten dział popatrz na to co ludzie mają pozakładane, jak mają pozakładane.. jest dużo zdjęć opisów a nawet ankieta co kto ma i za ile założył i kiedy... zawsze możesz przyjechać na spot regionalny i pogadać na żywo, zobaczyć jak chodzi Accord na LPG.. wszystko jest możliwe trzeba chcieć.

I pamiętajmy liczy się ekojazda nie szpan wiec kto lubi zachować dolary w kieszeni założy tak czy siak LPG ale tak jak napisane jest powyżej z głową i porządnie..

Temat powstał przy współpracy kolegów: Glinuś, Pablo.See,Wolek
_________________
Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czrwona) H2100


Całe forum pozdrawia Cię Jarek.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.


#2 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 5342 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:04, 18.10.2009

Ciekawe info dla początkujących http://www.ac.com.pl..._ogloszenie.pdf

Całe forum pozdrawia Cię Jarek.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.


#3 ToMala

ToMala
  • Klubowicz
  • 1362 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Lea
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:01, 22.11.2009

Hej,

to może i ja się dopiszę z rzeczami ogólnymi. Niezależnie od wybranej instalacji, warto też zwrócić uwagę na:
- "pyda" pod maska, czyli nadmiar kabli zwinięty kilkukrotnie "na pół" - należy skrócić kable do minimum, wszystkie równe
- kable do wtrysków powinny być jak najkrótsze, acz równe, schludnie owinięte, najlepiej taśmą bawełnianą i być jak najmniej widoczne
- wężyki od wtrysków jak najkrótsze i umieszczone na kolektorze dolotowym, jak najbliżej głowicy
- butla odwrotnie, poprawnie ustawiona butla, to zawór z tyłu, aby przy małej ilości gazy, wpływał on wprost w zawór i auto nie dławiło się (najczęściej instalatorzy montują go z przodu, łatwiejszy dostęp)
- "miedźka" fi8 zamiast fi6, większa średnica = większy przepływ przy mniejszym ciśnieniu, mniejsza wrażliwość na niskie temperatury, mniej męcząca dla elektrozaworu (tu raczej teoria, ale lepiej jeździć na 8mm)
- metalowe kolanka w reduktorze
- przewody, przynajmniej te elektryczne, pod autem w stworzonym do tego kanale
- korek pod klapką wlewu paliwa = mniej syfu i łatwiejszy sposób tankowania za granicą (przejściówki, nie raz widziałem jak ktoś wjeżdżał na cegłę, bo po założeniu przejściówek nie dało się założyć kominka od dystrybutora - wlew w zderzaku, skierowany w dół)

To tak, na tyle, na ile mogłem, po części na swoim przykładzie oraz po lekkim jak dotąd wgryzieniu się w temat, nic odkrywczego, ale w tym temacie akurat nie było ;-)

EDIT:
- jeszcze jedno mi się przypomniało, po założeniu LPG należy sprawdzić poziom płynu chłodzącego, bo zwiększa się obwód chłodzenia, doczepiony jest parownik i może Was spotkać średnio miła niespodzianka

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#4 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 630 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 18.03.2010

Myślę, że może się przydać artykuł: "Prawo i praktyka w instalacjach gazowych" :arrow: http://www.gazeo.pl/...ch_gazowych.php

Bardzo cenne informacje.

#5 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 5342 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:30, 04.05.2010

Bezpieczeństwo użytkowania samochodowego zbiornika gazowego.

http://gazeo.pl/bezpieczenstwo_uzytkowania_samochodowego_zbiornika_gazowego.php



[ Dodano: 2010-05-04, 20:30 ]

http://gazeo.pl/lubryfikatory__zbytek_czy_koniecznosc.php



[ Dodano: 2010-12-09, 22:12 ]

Witam,

W temacie gazu w zamkniętej części porad (FAQ na temat gazu) jest zawartych trochę błędnych informacji, które mogą wprowadzać użytkownika w błąd. Być może warto byłoby zamieścicć też te poniższe informacje w tym zamkniętym temacie.


Do założenia w Accordzie AD 2007 polecam system OMEGAS z półki LANDI RENZO opartym na reduktorze IG1 i czarnych (do 150KM) lub białych (powyżej 155KM) wtryskiwaczach MED.

Jeśli do 150 konnego silnika włożymy białe wtryskiwacze to regulacja instalacji może okazać się mało dokładna i żmudna w efekcie.

Cena instalacji z montażem nie powinna być niższa niż 3200zł ( niezależnie od rodzaju reduktora i wtryskiwaczy ), lub jeśli jeździ się raczej defensywnie i zachowawczo można pokusić się o system LOVATO SMART którego cena w obecnej promocji wynosi 2200zł (instalacja różni się przede wszystkim wtryskiwaczami o dużo niższym zaawansowaniu technicznym i może zużywać benzyne przy ostrej jeździe, poza tym jeśli monter-nie gazownik :) Jeśli kierowca się postara to nie powinien poczuć różnicy.

Trzeba jednak pamiętać że Landi Renzo oznacza zawsze jakość części pierwszego montażu i bardzo wysoką żywotność komponentów.

Za duży Reduktor również da niekontrolowane uderzenia ciśnienia gazu powodujące wzrost zużycia paliwa.

Po montażu zaleca się miedzy 5-10tys przejechanych na instalacji zrobić regulacje luzów zaworowych, potem co 30tyś km lub wcześniej jeśli silnik zacznie "przykucać" na obrotach podczas schodzenia na bieg jałowy, niepokojącym jest nawet najmniejsze zafalowanie obrotów po zejściu do fabrycznych 600.

Należy bezwzględnie przestrzegać wymiany świec zapłonowych maksymalnie co 20tys km oraz jeśli autko posiada jeszcze przewody wysokiego napięcia i rozdzielacz to również należy je wymienić w przeciągu 10 tys na zasilaniu LPG (wystarczy raz na 3-5 zimowych sezonów jeśli zamontuję się części o jakości oryginału).

Nie poleca się montować składanek bo wtedy nigdy klient nie wie tak naprawdę co ma pod maską i jaką markę winić za ewentualne problemy.


Honda to ostatni dobry samochód na ulicach właśnie ze względu na możliwość łatwej (taniej) regulacji luzów zaworowych (to czyni lubryfikacja zupełnie zbędną)


Całe forum pozdrawia Cię Jarek.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Statom.


#6 Potek

Potek
  • Forumowicz
  • 532 postów
  • Skąd:lub
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:52, 21.01.2011

Dla tych którzy zastanawiają się, czy im się opłaca założenie instalacji LPG ?!

:arrow: http://www.gazeo.pl/kalkulator.php




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq