Skocz do zawartości


RODO w HAKP

sposób na skrzypiące drzwi !


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
122 odpowiedzi w tym temacie

#106 mafia35

mafia35
  • Forumowicz
  • 554 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 22:51, 24.10.2016

Problem wróci. Najlepiej sprawuje się olej do łańcucha pił spalinowych, ewentualnie do silników dwusuwowych. Ja zastosowałem ten drugi w wakacje. Problem ustał.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#107 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:17, 02.09.2017

To i ja coś dodam od siebie, próbowałem:

 

- odtłuszczanie izopropanol 100%

- olej silnikowy

- smar teflonowy

- smar silikonowy

- olej wazelinowy

- smar do łożysk

- świeczka

- silikon do uszczelek

 

Efekt na 5minut do godziny... załamka, a wiozę na wesele niedługo znajomych...

 

Kilka dni temu zaaplikowałem OLEJ DO NISZCZARKI śmierdzący gęsty, lepki i klejący, posmarowałem ogranicznik od góry i od dołu, mój olej (firmy OPUS) miał 3cm ostrą końcówkę którą wsadziłem w drzwi od góry i od dołu dałem go dużo. Otworzyłem zamknąłem drzwi kilka razy i powtórzyłem smarowanie.

 

OD RAZU DRZWI CHODZĄ REWELACYJNIE Otwierają się super cicho lekko i płynnie w całym zakresie. Codziennie otwieram tylne drzwi bo wożę dzieci do przedszkola i na oleju do niszczarki jest idealnie!

 


  • 0

#108 lukasrz

lukasrz
  • Forumowicz
  • 472 postów
  • Skąd:LUBLIN
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS -35mm
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 13:44, 07.02.2019

Od czasu zaaplikowania oleju do niszczarek firmy OPUS od września 2017 drzwi nie skrzypią, jakby ktoś był ciekawy...


  • 0

#109 jarobolo

jarobolo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Krasnobród
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:24, 30.05.2019

Witam Panie i Panów. Otóż podaję sposób na trzeszczące drzwi ( podane na przykładzie drzwi tylnych ). Sposób pewny, szybki i tani. 

 

Koszty:

- 0,5 l piwa ( ok. 5,oo PLN )

- 2 x kulka kupiona w sklepie rolniczym ( 1,50 PLN x 2 = 3,00 PLN ) śr. 11,5 mm ( specjalnie mniejsza niż oryginalna 12,00 mm aby nie zatarło jej kolejny raz i łatwo można było przesmarować smarem silikonowym w sprayu, bez rozmontowywania drzwi )

- smar ( jaki kto ma i chce 0,50 PLN )

 

Czas operacyjny nie większy niż  3600 sekund ( 60 min. )

 

Należy wykonać:

1. opuszczamy tylną szybę ( 4 sekundy )

2. zdejmujemy plastiki maskujące śruby trzymające boczek drzwi ( śruby są pod uchwytem drzwi i pod dźwigienką otwierania drzwi, ok. 60 sekund )

3. odkręcamy śruby trzymające boczek drzwi ( 4 szt śrub  ok. 180 sekund )

4. zdejmujemy boczek z zatrzasków ( ok. 30 sekund )

5. odpinamy linkę otwierania drzwi  ( ok. 10 sekund )

6. wypięcie wtyczki elektrycznych szyb ( najtrudniejsze i wymaga wprawy, dla zdolniachy jak ja ok. 30 sekund :) , dla mniej wprawionych 180 sekund )

7. odkręcamy dwie nakrętki na drzwiach trzymający skrzypiący zamek we wnętrzu tych drzwi ( ok. 120 sekund )

8. odkręcamy śrubę trzymający skrzypiący zamek na słupku accorda ( ok. 60 sekund )

9. lekko odklejamy folię na drzwiach i odchylamy aby wyjąć skrzypiący zamek ( ok. 60 sekund )

10. wymontowany zamek rozbieramy poprzez odchylenie skrzydełek blachy którymi zamknięty jest zamek ( najtrudniejsze i trwa ok. 300 sekund ). W tym miejscu dla ułatwienia podpowiadam, że można skrzydełka tylko z jednej strony podszlifować aby łatwiej je odgiąć. Nie zeszlifowujemy ich do końca bo trzeba będzie potem ten zamek zamknąć, zaginając ponownie te skrzydełka i zamknąć zamek. Jeśli skrzydełka po odgięciu się złamią, należy do zagięcia wykorzystać pozostałą blachę na długości zamka.

11.wyjmujemy z zamka sprężynki i plastik w których są zatarte skrzypiące kulki, myjemy wszystko i wywalamy stare kulki ( ok. 600 sekund )

12. w wyczyszczone plastiki aplikujemy smar i wkładamy nowe kuli ( ciut mniejsze 11,5 mm niż oryginały ) ( ok 120 sekund )

13. wkładamy w zamek sprężyny z plastikami i nowymi kulkami ( ok. 300 sekund ) Tutaj przydatne jest imadło. Sprężyny należy wkładać w miejscu najcieńszym dźwigienki aby było najlżej je wsunąć w zamek.Za pomocą imadła wsunąć dźwigienkę na max wysunięcia aby łatwo potem było zamek zamontować w drzwiach i na słupku accorda.

14. zmontowany zamek zabezpieczamy skrzydełkami które zaklepujemy aby zamek trwale zamknąć ( ok. 300 sekund )

15. zakładamy zamek we wnętrze drzwi i przykręcamy dwoma nakrętkami ( 120 sekund )

16. zakręcamy śrubę zamka na słupku accorda ( ok. 60 sekund )

17. zaklejamy folię ochronną na drzwiach ( 10 sekund )

18. zapinamy kostkę szyb elektrycznych na boczku drzwi ( najtrudniejsze mi zajmuje to jednak ok. 10 sekund )

19. zakładamy linkę otwierania drzwi ( ok. 10 sekund )

20. zakładamy boczek na zatrzaski, ( ok. 20 sekund )

21.zakręcamy 4 śruby trzymające boczek i zakładamy plastiki maskujące te śruby  ( 180 sekund )

22.podnosimy tylną szybę i robimy próbę drzwi czy nie skrzypią ( ok 30 sekund )

23. otwieramy browarka i spokojnie pochłaniamy jego zawartość ( ok. 600 sekund )

 

Razem czas ok. 3214 sekund ( ok. 54 min. gdzie w tym jest 10 min. na wypicie browarka )

 

Operację należy wykonać w ilości skrzypiących zamków w drzwiach. Czas wykonania należy przemnożyć przez ilość tych drzwi, Koszty tak samo ! :) ( można zwiększyć ilość browarków, czas operacji się wydłuża i koszty wzrastają )

Ogólnie temat: łatwy i tani do ogarnięcia na trwałe.

 

 Pozdrawiam serdecznie, a jeśli by ktoś miał pytania bo opis dla niego nie zawiera wszystkiego niech napisze na adres: jarobolo@wp.pl , chętnie odpowiem na wszelkie pytania z tym związane.

 

Jaro


Użytkownik jarobolo edytował ten post 17:28, 30.05.2019

  • 0

#110 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:51, 30.05.2019

Też się bawiłem w wymianę kulek w ograniczniku za pierwszym razem, ale jak po wymianie problem szybko powrócił to kupiłem po prostu całe ograniczniki używki i od 3 lat problem z hałasem z głowy..
  • 0

#111 jarobolo

jarobolo
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Krasnobród
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:140
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:27, 02.06.2019

Mogę te kulki wymieniać 2 razy w roku ( choć bardzo wątpię aby była taka konieczność przy zmniejszonej średnicy kulki ) niż kupować ograniczniki. Moje raz wymienione i do dziś błoga cisza.


  • 0

#112 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:38, 02.06.2019

Też się bawiłem w wymianę kulek w ograniczniku za pierwszym razem, ale jak po wymianie problem szybko powrócił to kupiłem po prostu całe ograniczniki używki i od 3 lat problem z hałasem z głowy..

Rozumiem, że kupileś poliftowe?
Przedliftowe to wszystkie, wcześniej, czy później zaczynają skrzypieć...
Muszę spróbowac z mniejszymi kulkami, bo mam zapasowe, ale też z przedlifta...
A moje slrzypią jak stara szafa (za często myję auto ;) ).

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#113 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:31, 02.06.2019

Niestety, jako użytkownik wersji poliftowej, z przykrością informuję że piski wydobywające się z ogranicznika nie są mi obce.


  • 0

#114 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:40, 03.06.2019

Rozumiem, że kupileś poliftowe?
Przedliftowe to wszystkie, wcześniej, czy później zaczynają skrzypieć...
Muszę spróbowac z mniejszymi kulkami, bo mam zapasowe, ale też z przedlifta...
A moje slrzypią jak stara szafa (za często myję auto ;) ).

Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatak

Szczerze to nawet nie wiem, co wtedy kupiłem ;)


  • 0

#115 quaku

quaku
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 04.06.2019

Ja kupilem poliftowe i po roku czasu kulki sie juz zatarly i ten czarny plastik jest dosc mocno porysowany :/


  • 0

#116 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:29, 06.07.2019

Panowie prośba o identyfikację od jakiego acco VII są te ograniczniki? Czy to są od FL, jeśli nie to może mógłby ktoś wrzucić zdjęcie jak powinny wyglądać od FL.

Drzwi tylne lewe:
https://www.fotosik....77a1df48e400738

Drzwi przednie lewe:

https://www.fotosik....68cc4c81b853658


Użytkownik ciachosky edytował ten post 18:30, 06.07.2019

  • 0

#117 quaku

quaku
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:50, 07.07.2019

To sa przed liftem. Poliftowe sa bardziej plaskie.

 

Swoja droga juz chyba wiem, czemu u mnie tak "wyskrobalo" poliftowe ograniczniki - sporo zdarza mi sie jezdzic po piaskowych drogach i sporo pylu dostaje sie w miejsce gdzie wlasnie sa ograniczniki i  zawiasy. Calosc zasyfia ogranicznik i smar zaczyna sie zmieniac w papke a z czasem w pyl :/


  • 0

#118 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:34, 08.07.2019

Masz może jakieś zdjęcie jak wyglądają poliftowe?
  • 0

#119 quaku

quaku
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:55, 08.07.2019

Polift: https://a.allegroimg...1571a18957aef6d

Przedlift jest grubszy i ten patyk z plastiku zrobiony. Poliftowy to metal w jakiejs czarnej sliskiej powloce.
  • 0

#120 ciachosky

ciachosky
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sedan
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:22, 09.07.2019

To co wysłałeś to jest chyba do VI gena
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq