Skocz do zawartości


RODO w HAKP

wpadający pedal hamulca w podloge


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:32, 30.04.2009

Problem taki:
Zmienilem tarcze i klocki, zaciski w warsztaciku.
Jednak od jakiegos czasu pedal hamulca wpada w podloge, przez co samochod hamuje z opoznieniem i slabiej (tarcze i klocki textar).
Co ciekawe przy wyłączonym silniku jak sie "pompuje" pedal hamulca twardnieje, ale jak sie wlaczy silnik odrazu odpuszcza i robi sie miekki.
W warsztacie powiedzieli mi ze z plynem hamulcowym jest ok, i ze mam mocniej hamowac:/
Odpowietrzyc, zmiana plynu, servo?

Bardzo prosze o rade.

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:04, 30.04.2009

Może być to uszkodzona komora pompy hamulcowej. Można zrobić taki test , jak wciśniesz pedał mocno przy wyłączonym silniku to powinien stać i nie wpadać - to dobrze . Jak włączysz silnik to może wolno wpadać ale jak podpompujesz to wzrośnie i robi się gumowaty. Taki efekt daje płyn hamulcowy albo zapowietrzenie któregoś z kol bądź zapowietrzenie pompy ABS. Spróbuj odpowietrzyć układ hamulcowy w taki sposób aby było to zgodne z procedurą w odpowiedniej kolejności.

#3 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:36, 30.04.2009

ja właśnie jestem po wymianie całego płynu poszło 2L zachowanie pedłu jest takie jak pisze glinuś natomiast podczas hamowania jeszt wszystko OK
F1

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:39, 30.04.2009

Co ciekawe przy wyłączonym silniku jak sie "pompuje" pedal hamulca twardnieje,

nic nadzwyczajnego, normalne

ale jak sie wlaczy silnik odrazu odpuszcza i robi sie miekki.

wkoncu wspomaganie hamowania jest poprzez podcisnienie z kolektora dolotowego wiec tez nic nadzwyczajnego


Wymiana tarcz i klockow wiaze sie z odlaniem nadmiaru plunu hamulcowego, ktory wzrasta gdy wciskasz tloczek zeby wcisnac nowe grubsze tarcze i klocki. Przesmarowanie swozni smarek wysokotemp. jest wazne bo zapiekaja sie. Zlozenie wszystkiego na czysto
Wymiana nie wymaga ingerencji takiej ktora zepsuje ci uklad wiec wracaj do mechanikow i kaz naprawiac.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:06, 03.05.2009

Zaksik, wiem że to może ignorancja zadawać takie pytanie w tym gronie, ale czy w twoim autku z tyłu są hamulce tarczowe czy bębenki? Bo gdyby były bębnowe to opisane przez Ciebie objawy są typowe dla usterki układu samoregulacji w tylnych hamulcach - zazwyczaj prosty układ mechaniczny ale jakże istotny. Jeżeli z tyłu masz tarcze to ja nie mam pomysłu.

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:00, 05.05.2009

tyl tez tarczowe, jak znajde czas to pojade do innego warsztatu sprawdzic uklad, dzieki

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 01:45, 14.08.2010

Odgrzeję temat, gdyż mam podobny problem. Zrobiłem kompletną regenerację tylnych zacisków, założyłem nowe tarcze i klocki. Obecnie pedał na postoju jest twardy, natomiast po włączeniu silnika staje się dosyć miękki i późno zaczynają brać hamulce, natomiast siła hamowania nie jest najgorsza. Po jeździe próbnej tylne lewe koło mocno się grzeje. Wszystkie elementy układu są sprawne, bo przed wymianą wszystko śmigało. Układ odpowietrzyłem, natomiast czy odpowietrzenia wymaga również pompa? Może to ręczny zaczął blokować koło?

#8 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:15, 15.08.2010

mslifirs - jeśli dopuściłeś do zaciągnięcia powietrza przez pusty zbiorniczek na płyn hamulcowy, to pewnie masz zapowietrzoną pompę ABS - musisz odpowietrzyć ją i wszystkie zaciski

a tylne koło podnieś i zobacz, czemu blokuje - czy linka ręcznego nie wraca (np. odepnij ją) czy tłoczek nie odpuszcza (zapowietrzone, źle poskładane, źle zrobiona regeneracja itp.)
AK

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 23:57, 26.08.2010

Otóż rozwiązaniem mojego problemu okazało się kolejne kilka odpowietrzeń. Trzeba sporo tego płynu przepompować, żeby dobrze instalacje odpowietrzyć.




IPB Skin By Virteq