Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wymiana siłownika zamka centralnego od kierowcy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 kris_rock

kris_rock
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:PL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 24.05.2012

Witam,
Mam problem z wymianą siłownika zamka centralnego w drzwiach kierowcy, poczytałem posty i dzięki nim opanowałem już kwestię demontażu tapicerki oraz kilku innych rzeczy, znalazłem nawet siłownik :mrgreen:
I tu stoje z robotą - co dalej?
Odpiąłem od niego 2 kostki, wiem że trzeba odpiąć 3 cięgna, ale za diabli nie wiem co i jak.
Nie wiem tez jak go odkręcić, na mój niemechaniczny rozum odpowiedzialne sa za to 3 solidnie przykręcone śruby z boku drzwi, ale pewności nie mam (tak dużego śrubokręta też :-/ ), ale to szczegół póki co.
Jakieś wskazówki?
Jak narazie wszystko skrzętnie pochowałem na tył auta i czekam na olśnienie albo cenne rady fachowców.
kris
  • 0

#2 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:19, 24.05.2012

podpinam sie pod temat :mrgreen:
  • 0

#3 Seth

Seth
  • Admin Junior
  • 6214 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:23, 24.05.2012

dawaj jutro na Zlota to ci go wymontuje ;-)
  • 0

#4 kris_rock

kris_rock
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:PL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:29, 24.05.2012

dawaj jutro na Zlota to ci go wymontuje ;-)

Kurde wiedziałem, że ktoś tak napisze.... :cry: z miłą chęcią, ale nie dam rady :/ miłej zabawy

[ Dodano: 2012-05-25, 11:09 ]
Temat nieaktualny.
Wymiękłem na etapie odkręcenia 3 śrub z boku drzwi (te, które 3mają zamek). Podejrzewam, że w kolejnym kroku: cięgna byłoby podobnie.
Zadzwoniłem do ASO i z połową drzwi w bagażniku na pisku :-D pojechałem do fachowców.
Serwisant opanował temat w 30 minut a mi w ramach dobrej współpracy ;-) życzono szerokiej drogi.
Brawo do ASO :db
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:05, 01.07.2012

opanowałeś już może ten siłownik jeśli nie to pisz to ci pomogę
  • 0

#6 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1476 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 23:29, 01.07.2012

dawaj jutro na Zlota to ci go wymontuje ;-)

Kurde wiedziałem, że ktoś tak napisze.... :cry: z miłą chęcią, ale nie dam rady :/ miłej zabawy

[ Dodano: 2012-05-25, 11:09 ]
Temat nieaktualny.
Wymiękłem na etapie odkręcenia 3 śrub z boku drzwi (te, które 3mają zamek). Podejrzewam, że w kolejnym kroku: cięgna byłoby podobnie.


Porada na przyszłość:
Ja też miałem problem ale mam narzędzie do tego typu trudnych przypadków - śrubokręt który raz ma metalowy łeb w rękojeści w który można postukać młotkiem i wbić śrubokręt dobrze w łeb śruby (sam a końcówka krzyżakowa jest ponadto utwardzona) a dwa - ma kwadratowy (a nie okrągły) trzonek za który można złapać kluczem płaskim lub francuskim. Czyli wbija się go młotkiem w łeb, trzyma za rękojeść jedną ręką i dociska a drugą ręką odkręca się kluczem mając długie ramię siły. Wszystkie trzy śruby puściły jak złoto. Zwykłym śrubokrętem nie dało by rady.

Z cięgnem tylko jednym miałem problem i to z zapięciem a nie odpięciem - tym co łączy bębenek w klamce z zamkiem - naprawdę słaby dostęp jest do niego.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#7 MaxOP

MaxOP
  • Forumowicz
  • 1230 postów
  • Skąd:Opole
  • Silnik:3.0
  • Wersja:535D
  • KM:402KM/733Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:E61
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:24, 02.07.2012

dawaj jutro na Zlota to ci go wymontuje ;-)

Kurde wiedziałem, że ktoś tak napisze.... :cry: z miłą chęcią, ale nie dam rady :/ miłej zabawy

[ Dodano: 2012-05-25, 11:09 ]
Temat nieaktualny.
Wymiękłem na etapie odkręcenia 3 śrub z boku drzwi (te, które 3mają zamek). Podejrzewam, że w kolejnym kroku: cięgna byłoby podobnie.
Zadzwoniłem do ASO i z połową drzwi w bagażniku na pisku :-D pojechałem do fachowców.
Serwisant opanował temat w 30 minut a mi w ramach dobrej współpracy ;-) życzono szerokiej drogi.
Brawo do ASO :db


też walczyłem z tymi 3sróbami (samym śróbokrętem) wkoncu wpadł sasiad z grzechotką i poszło bez problemu, dla mnie najcieżej było wyciągnać cała centralke przez prowadnice od szyby. Wymiana poszła i szybko, zamek działa ;-)
  • 0

#8 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Klubowicz
  • 128 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:32, 17.02.2013

Panowie odgrzebuje temat. Tez musze wymienic silownik i za diabla nie moge ruszyc tych 3 srub!!! Próbowalem grzechotka ale juz czylem jak sruby sie skrecaja... ale nie puscily wiec zostawilem je zeby nie znisczyc, bo troszeczke juz sie zjechaly...
  • 0

#9 crafi

crafi
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Wakefield
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 17.02.2013

Środek penetrujący - odrdzewiacz, popsikać i zostawić na trochę, znowu spsikac i próbować odkręcać.
  • 0

#10 Tomcio9292

Tomcio9292
  • Klubowicz
  • 128 postów
  • Skąd:WLKP
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 17.02.2013

Robilem tak i dupa... Czuje jak sruba sie wyrabia ale nie chce sie ruszyc... Moze podjechac np do norauto i poprosic o odkrecenie...? Ja ropieprza bedzie na nich??
  • 0

#11 Cjapek

Cjapek
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Dolnoslaskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Poszukuję odpowiedniej
  • KM:0
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:19, 21.06.2014

Ja dzisiaj wymieniłem zamek u siebie. W razie pytań służę pomocą.


  • 0

#12 kaziu2733

kaziu2733
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Nekla
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:29, 10.09.2015

Podłączę sie do tematu. Wczoraj wymieniłem u siebie. Siłownik idzie kupić w zamienniku od 70zł do 150 zł oryginał. Wymiana banalna. Demintaz tapicerki śruby pod klamką i rączką kołki plastikowe pod tapicerką. Odpinasz linkę klamki i kostki od sterowania szyb i lampkę. Odkręcasz prowadnicę szyby by zrobić miejsce. Demontujesz cięgna od zamka i klamki. W razie problemu z cięgnem zamka masz we wnece drzwi zaślpke gumową która daje dostęp do zabezpieczenia cięgna zamka. Demontujesz osłone plastikową linki bolca zamka, odkręcasz trzy śruby zamka z boku drzwi. Kostki od siłownika odpinasz. Opuszczasz cały zamek żeby go wydostać. Odkręcasz jedną śrubke osłonki. Montujesz nowy siłownik i analogicznie wszystko składasz. Godzinka i po temacie.


  • 0
Kaziu

#13 bartek

bartek
  • Klubowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VII
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 11.09.2015

Może dodam jeszcze jeden drobiazg który podpatrzyłem na youtubie. Prowadnicę szyby po odkręceniu można zupełnie wyciągnąć (w drzwiach zostaje tylko guma) - dostęp robi się wtedy DUŻO lepszy. Ja tylko odkręcałem i odsuwałem na bok, a to zdecydowanie mało wygodne było (choć da się tak zrobić).


  • 0

#14 Grzesiek_GP

Grzesiek_GP
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 14.09.2015

Panowie odgrzebuje temat. Tez musze wymienic silownik i za diabla nie moge ruszyc tych 3 srub!!! Próbowalem grzechotka ale juz czylem jak sruby sie skrecaja... ale nie puscily wiec zostawilem je zeby nie znisczyc, bo troszeczke juz sie zjechaly...

Te 3 śruby sobie można poobrabiać jak ktoś chce wymienić na szybko i nie ma odpowiedniego bita, i nawet grzechotka nie pomoże chyba że jak kolega wyżej pisał się ją będzie młotem wbijać... Trzeba mieć do tych śrub odpowiedni bit - philips PH3. Można sobie na internecie kupić za 2 zł albo przepłacić w hipermarkecie za 5 zł. Wierzcie mi rąk używam raczej do pracy przy komputerze i bez najmniejszego problemu odkręciłem te śruby w swoim 11 letnim accordzie bez żadnego pryskania odrdzewiaczami itd. 


  • 0

#15 piotr9piotr

piotr9piotr
  • Forumowicz
  • 39 postów
  • Skąd:Frampol/CHF
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LIFESTYLE
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 20.09.2015

Mam ten sam problem, zakładaliście oryginalny czy ten zamiennik? Bo nie wiem jaki kupić.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq