Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Problem z automatem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zdzisiorr

Zdzisiorr
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Białystok
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:57, 24.05.2012

Witam,
Wczoraj przydarzyła mi się wyjątkowo niemiła przygoda. Postaram się o wszystkim opowiedzieć skrupulatnie i mam nadzieje, że zechcecie doczytać do końca i poradzicie mi co z tym fantem zrobić.
Otóż wybrałem się swoim dwa dni wcześniej zakupionym autem na mały test sprawnościowy. Auto to Accord LX z 2000r., silnik 2.3l, AT. Test wyglądał w ten sposób, że pół godzinki pojeździłem po mieście, gdzie dwa razy przy ruszaniu udało mi się delikatnie zakręcić kołami w miejscu i dwa razy dałem na 1 biegu do odcinki. Przy 2 próbie przy odcince poczułem, że dwójka wpadła z jakby poślizgiem, bynajmniej nie była to szybka zmiana. Wracałem już do domu. Po dojechaniu, podczas parkowania zauważyłem problemy ze zmianą biegów z D4 na R i odwrotnie w formie szarpnięć i opóźnienia w załączaniu biegów. Po wyjściu z auta czuć było smród spalenizny. Auto zostawiłem z nadzieją, że jak ostygnie to wszystko wróci do normy.
Na kolejny dzień oczywiście nie było lepiej: zauważyłem nie gasnącą lampkę "check engine", szarpania przy wrzuceniu D4 wcale nie ustały, pojawiły się poślizgi skrzyni przy ruszaniu, szarpania miedzy 1 a 2 biegiem, 3 bieg nie wchodził, migała przy tem lamka D4, pojawiły się zaniki wstecznego (pojawiał się po ponownym uruchomieniu silnika).
Kobieta od której kupiłem auto nie zmieniała oleju w skrzyni, bo jej powiedziano, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia.
Czy możliwe jest, że w ten sposób przegrzałem skrzynie?
Czy może musiała być już wcześniej nadwyrężona, może decydujący wpływ ma tu brak wymian oleju?
Czy ta skrzynia już zakończyła całkowicie swój żywot i nadaje się już tylko do wymiany? Może remontu? Jeśli do wymiany to jest jakiś inny dawca kompatybilny z moim silnikiem (F23A1)? Z tego co znalazłem to ta skrzynia ma oznaczenie BAXA.
Może konwersja na manual w tym przypadku jest rozsądniejszym rozwiązaniem?
Poradźcie mi panowie co z tym zrobić.
Wybacznie za tak długi poemat, ale starałem się wszystko dokładnie opisać.
Mam nadzieję, że ktoś zachce to wszystko przeczytać i mi poradzić w tej beznadziejnej sprawie.
Pozdrawiam serdecznie.
Rafał
  • 0

#2 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:43, 24.05.2012

Wygląda, że skrzynia to śmietnik już.

Ja bym wziął skrzynię z accorda type-v angola, tam też był silnik 2.3 (oznaczony F23B5 bodajże). Nie wydaje mi się, żeby była jakaś inna niż ta, co masz.

Nie powinna być też taka skrzynia szczególnie droga, bo jest minimalny popyt na nie:

http://allegro.pl/li...2343352622.html

http://allegro.pl/ho...2362847007.html

na forum w dziale "Sprzedam" też się pojawiały accordy type-v.

EDIT: tu są ładne zdjęcia Twojej skrzyni - można porównać ze skrzynią kupowaną, czy sa te same czujniki, przyłącza itp:

http://www.jdmracing...vtec_Canada_USA
  • 0

#3 Zdzisiorr

Zdzisiorr
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Białystok
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:59, 24.05.2012

Co dziwne wcześniej wszystko fajnie szło, żadnych szarpnięc, płynnie. Co prawda do końca nie wiem, bo to moje pierwsze auto z automatem i nie mam porównia. Bynajmniej takie miałem wrażenie. 2 odcinki i skrzynia nagle staje się złomem? To chyba nie jest normalne i coś musiało być na rzeczy?
Trochę się boje kupować używanej skrzyni, bo niewiadomo czy zaraz nie będe miał dwóch śmietników. Ale domyślam się, że to znacząca różnica w cenie między zmianą a regeneracja (no chyba, że już nie ma co regenerować)...

z silnika 1,8 podejdzie?
  • 0

#4 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 15:47, 24.05.2012

Może na początek sprawdź poziom oleju w skrzyni, jego kolor, zapach itd. Być może jego wymiana przywróci sprawność skrzyni, a zaoszczędzisz sobie kupy dłubania (i kosztów) przy przekładce. Nie ma co wybiegać planami do wymiany skrzyni dopóki nie sprawdzisz najbardziej oczywistych rzeczy. No i wypadałoby sprawdzić skąd ten chceck (jaki błąd wywala).
Musiałbyś mieć cholernego pecha żeby załatwić automat dwoma dokręceniami do czerwonego pola...
Swoją drogą aż głowa boli przy fachowcach co to twierdzą że "w tym automacie oleju się nie wymienia"...
  • 0

#5 Zdzisiorr

Zdzisiorr
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Białystok
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 24.05.2012

Byłem w zakładzie zajmującym się skrzyniami. Facet sprawdził, powąchał olej. Poziom był ok, natomiast mówił, że kiepski, że śmierdzi. Zresztą nie ma co się dziwić skoro nigdy nie wymieniany ;/ Auto ma 117k mil przebiegu, tj. jakieś 180k km. Mówił, że można spróbować wymienić olej, usunąc błędy i może by jeszcze troche pojeździł... Ale... Ale nie wiadomo czy to ma sens.
  • 0

#6 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 17:29, 24.05.2012

Wg mnie ma to większy sens niż od razu szarpanie się na wymianę skrzyni. Na to jeszcze będzie czas. Powinieneś powalczyć jeszcze o tę skrzynkę. Często wymiana oleju daje znaczącą poprawę - tak wynika z opinii ludzi, którzy walczyli z różnymi przypadłościami w AT. Tanio nie będzie, dobre smarowidło kosztuje, a u Ciebie wchodzi w grę tylko wymiana CAŁEGO oleju (dynamiczna). Ale i tak taniej niż wymiana skrzyni - nawet jak przekładnię kupisz za grosze to dochodzi pewnie spora robocizna no i olej ;-) Dodatkowo jak używka będzie zmęczona życiem to trza będzie dłubać (combo z Twojej i używanej?), a to też kosztuje.
Moja rada to spróbować od najprostszych rzeczy a potem ewentualnie brać się za grubsze kombinacje.
  • 0

#7 Zdzisiorr

Zdzisiorr
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Białystok
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 24.05.2012

Po części masz rację. Chętnie bym wymienił olej z nadzieją, że wszystko po tym będzie ok. Niestety może być też tak, że wydam 400zł za olej + koszt wymiany i okaże się, że pieniądze poszły w błoto. Ale nie neguje Twoich rad/opini, dzięki za wszystko co piszesz. Wszystkie opcje rozważam i szukam najwłaściwszej. Znalazłem też skrzynie z accorda 1,8 z 2000 roku, 170 kilometrów odemnie. Skrzynia w aucie, można spradzić. Koszt 1200zł. Natomiast z używkami również wiąże się pewne ryzko. Wciąż nie wiem co mam z tym zrobić, wciąż szukam rozwiązania. Całymi dniami przesiaduje w internecie i czekam na wasze opinie.
Dzięki za wszystkie :)
  • 0

#8 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2396 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:10, 24.05.2012

jak już się zaczęło coś dziać ze skrzynią biegów to wymiana oleju nic nie da, a tak dla potomnych to - jeśli skrzynia dodatkowo jeździła bez oleju to nawet do regeneracji się nie nadaje. Zresztą chętnie wysłucham jakie teoretycznie może być uszkodzenie skrzyni biegów co nowy olej by to naprawił.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#9 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Skąd:K-Pax
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:49, 24.05.2012

Maxell, przecież nigdzie nie napisałem że olej jest panaceum na wszystko i cudownie naprawi to co zepsute. Ale jego wymiana to elementarz i może poprawić sytuacje. O ile poprawić? To należałoby sprawdzić. Nawet na tym forum były głosy że skrzynia dziwnie się zachowująca po zalaniu nowym/właściwym olejem wracała do pionu. Elementarna logika wskazuje, że najpierw szuka się rozwiązań najprostszych i najbardziej oczywistych. Akcja typu "od razu wymieniamy na nową (inną)" pachnie pomysłami mechaniorów z ASO. Poza tym - spece z warsztatów specjalizujących się w automatach powinni wskazać co może niedomagać i jak się z tym uporać. Tak czy siak to będzie kosztować.
Nie mam pojęcia czy skrzynia kolegi dokonała żywota. Ty też nie. Znamy objawy , jeśli padła to na pewno nie od dwóch odcinek. I tyle. Porady forumowe to wróżenie z fusów, więc żeby nie narażać człowieka na spore wydatki wypadało doradzić możliwe tanie i nieinwazyjne środki zaradcze.
Najlepiej jak Zdzisiorr doturla się do DOBREGO warsztatu naprawiającego automaty i tam już sprawę zdiagnozują jak trzeba.
Być może nie trzeba grzać z armaty (wymiana) do komara.
  • 0

#10 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:40, 25.05.2012

Logika akurat nie ma tutaj zastosowania a doświadczenie.

Jeżeli jest smród = spaliły się już tarczki, śmieci z nich juz krążą w skrzyni. To zapchało elektrozawory, co powoduje problemy z losowym trudnym przełączaniem biegów / brakiem takiego czy innego biegu itd. Nikt nie znalazł jeszcze sposobu (no może poza rozkręceniem tej skrzyni w atomy), żeby te zanieczyszczenia z niej usunąć. Potem należałoby wymienić tarczki sprzęgłowe. A to jest ekonomicznie nieopłacalne, lepiej kupić sprawną skrzynię.

Szkoda nawet kasy na nowy olej tutaj, NIC TO NIE DA.
  • 0

#11 Zdzisiorr

Zdzisiorr
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Białystok
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:40, 25.05.2012

Zrobiłem samodiagnostykę. Oczywiście wiele się nie dowiedziałem bo pokazało błąd 70, tj. Automatic transaxle malfunction - awaria skrzyni automatycznej.
byłem również w aso i zorientowałem się apropo oleju. Powiedziano mi, że idzie olej ATF-Z1, jego koszt to 106zł/l. Z tego co wyczytałem wchodzi 6l. :shock:
  • 0

#12 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:31, 25.05.2012

Prawie 7L jest ,normalnie wymienia się 3L ale jak ktoś u Ciebie nigdy tego nie zrobił to trochę klops i raczej nikłe szanse na jakąkolwiek poprawę.
Taniej możesz dostać te oleje od Jarusnet i HAParts chyba ,ja od któregoś z nich brałem do siebie .Google pomoże ci ich znaleźć.
  • 0

#13 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:54, 25.05.2012

No tak jak pisałem - bez skanera nie dowiesz się dokładnie, co się skrzyni stało. Tak czy inaczej w tej sytuacji to już niebardzo ma znaczenie.

Szukaj skrzyni od tego type-v i porównaj ją z tą Twoją - od 1.8 może być za słaba, wszystkie te skrzynie wizualnie są praktycznie identyczne, różnią się przełożeniami / oczujnikowaniem i ilością oraz grubością tarczek sprzęgłowych, w funkcji mocy i momentu silnika.

EDIT: jeszcze bym popatrzył na skrzynie z odyssey 2.2: http://allegro.pl/sk...2345505740.html

albo:

http://allegro.pl/ho...2352445733.html
  • 0

#14 Zdzisiorr

Zdzisiorr
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Białystok
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 25.05.2012

dzwoniłem tu: http://allegro.pl/ho...2362847007.html Facet powiedział, że ma tę skrzynie 1,8 z accorda z 2000roku. Skrzynia w aucie, można sprawdzić. Co prawda od słabszego silnika o 20KM i 30Nm.
Ten ostatni link co podesłaleś:
http://allegro.pl/ho...2352445733.html
ten sam facet, cena diametralnie niższa. Może wpływa na to rocznik...
Wyczytałem gdzieś w czeluściach internetu, na anglojęzycznych stronach, że z accordów 08-02 wszystkie AT są kompatybilne. Ciekawo jak to się ma do Vgena i odysseya. No cena stanowczo niższa, ale nie wiem czy będzie pasować. :-/

[ Dodano: 2012-05-28, 10:48 ]
Słuchajcie. Po resecie ECU wchodzi 3,4, wsteczny również. Wcześniej, gdy nie chciał wskoczyć wsteczny, pomogło ponowne uruchomienie auta. Teraz już problemu ze wstecznym nie widać (co prawda wrzuciłem go może z 4 razy). Oczywiście wciąż każdej zmianie towarzyszy mniejszy lub większy poślizg. Także podczas zmiany P-R-N-D4 szarpie. Przejechałem w ten sposób przy pierwszej próbie z 1km, przy drugiej z 5km i dopiero zapalił się check engine i zaczeła migać kontrolka D4. Wtedy wraz z trybem awaryjnym, który się jak widać załącza, skrzynia ogranicza się tylko i wyłącznie do 1 i 2 biegu. Powiem szczerze, że odnalazłem iskierkę nadziei, myśląc, że może jeszcze nie jest tak źle i faktycznie wymiana oleju może by to poprawiła. Mechanik do którego właśnie jechałem zgasił ją twierdząc, że "jak skrzynia jest uszkodzona to wymiana oleju już nic przy nie pomoże". Jutro odstawiam auto i do tej pory mam czas na ostateczną decyzję. Myślicie, że wymiana oleju ma sens? Spotkał się ktoś z podobnym problemem? Jak już ktoś wspominał wcześniej na forum: "wymiana oleju czasem potrafi czynić cuda". Takie dolegliwości jest w stanie "zacudować"?
  • 0

#15 wojtekS

wojtekS
  • Forumowicz
  • 173 postów
  • Skąd:biznesmenfreezone
  • Silnik:3.5
  • Wersja:2GR-FSE Hybrid
  • KM:343
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:GS450h
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:06, 30.05.2012

No ja już Ci napisałem jaka jest geneza takiego stanu rzeczy....

Jeżeli się ślizga a olej w niej jest to znaczy, że tarczki są już zużyte - działa to tak samo jak sprzęgło zjechane w manualu. A jak się ślizga to się grzeje. Jak się grzeje to się tarczki nadpalają powierzchniowo. Potem te spalone coś w formie pyłu jak pył z klocków hamulcowych krąży wraz z olejem zapychając elektrozawory, przez co szarpie przy zmianie biegów.

Możesz sobie wymieniac olej, ale naprawdę nic to nie da w kwestii ślizgania a może na chwilę w kwestii przełaczania (bo część tego syfu się wyleje z olejem starym).
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq