Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wymiana tłoczków (tylne zaciski hamulcowe)

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 14:30, 14.05.2012

Przeszukalem forum i troche poczytalem, ale mam jeszcze pare spraw do sprecyzowania przed wymianą ;)


Nie do końca odbijają mi tylne hamulce, winne na 90% są tłoczki bo pewnie nie odchodzą w pełni. Na forum czytałem że to częsty problem w Accordach VII z tyłu ?


Mam wersje Honda Accord VII z 2004r SEDAN (kombi mają troche inaczej z bębnami)


Czy jak chce wymienić tłoczki w tylnych zaciskacz z uszczelkami to mogę wymontować bez problemu całe zaciski czy za dużo roboty? czy wystarczy odkręcić te 2 śruby 17 i przewód płynu ? czy dodatkowo jeszcze trzeba się bawić ze zdjęciem hamulca ręcznego?


czy przy wymianie tłoczków w tylnych zaciskach hamulec ręczny sprawi mi jakieś problemy dodatkowe czy można go pominąć?



Tłoczki są wciskano-wkręcane, jak to w sedanach.
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#2 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:14, 14.05.2012

do wymontowania zacisku wystarczy odkręcić dwie śruby które to mocują go do jarzma, odkręcić przewód płynu i wymontować linkę od ręcznego - ogólnie bajecznie prosta robota
polecam zdjąć dźwignie od ręcznego (oczywiście tę na zacisku :) ), pod nią jest uszczelniacz a pod uszczelniaczem będzie mnóstwo syfu, syfu który trzeba wyczyścić, nowy uszczelniacz jest w komplecie naprawczym
samo składanie to prosta i typowa robota, nie ma tu żadnych cudów
  • 0

#3 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 19:32, 14.05.2012

dzieki, a nie będzie zadnych problemow potem zeby spowrotem zamontować na zacisk tą linkę od ręcznego ? nie trzeba się męczyć, naciągać linki itp ?

ogólnie przy czynności wymiany tłoczków i uszczelek mogę napotkać na jakieś nieprzewidziane trudności? co będzie najtrudniej zrobić?

wole spytać żeby potem nie utknąć z ręką w nocniku ;)
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#4 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 19:45, 14.05.2012

jakieś 3 tyg temu tez robiłem regeneracje, ja nie miałem najmniejszych problemów ani z linką, ani niczym innym, ja dodatkowo czyściłem z rdzy i malowałem :-)
  • 0

#5 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:12, 14.05.2012

...odkręcić przewód płynu...



Podłączę się pod temat z jednym pytaniem.

Czy przy odkręcaniu przewodu trzeba go czymś zatkać, żeby płyn nie uciekał? Chciałbym zdjąć zaciski żeby je pomalować i zastanawiam się właśnie nad przewodem hamulcowym.

Pozdrawiam
  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:15, 14.05.2012

Czy przy odkręcaniu przewodu trzeba go czymś zatkać, żeby płyn nie uciekał?


zacisnąć ściskiem lub podwiązać tak aby nie kapało
  • 0

#7 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 20:29, 14.05.2012

czyli tą linke od ręcznego normalnie zdjąć i jest ok ?


mam tylko ścisk stolarski, czy macie jakiś patent na wciśnięcie z powrotem tłoczków wkręcając ? nowe gumki podobno mogą się krzywo zsuwać podczas wciskania?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#8 mario448

mario448
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV III gen Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:30, 14.05.2012

Podziękował Ci Kolego za błyskawiczną odpowiedź:)
  • 0

#9 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 23:56, 14.05.2012

a jak najłatwiej wyciągnąć tłoczki?
jak już są odkręcone zaciski ale przewód nadal podłączony, podpompować trochę tłoczek zeby sie wysunął łatwo i dopiero odkrecić przewód płynu?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#10 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:26, 15.05.2012

do wymontowania zacisku wystarczy odkręcić dwie śruby które to mocują go do jarzma, odkręcić przewód płynu i wymontować linkę od ręcznego - ogólnie bajecznie prosta robota
polecam zdjąć dźwignie od ręcznego (oczywiście tę na zacisku :) ), pod nią jest uszczelniacz a pod uszczelniaczem będzie mnóstwo syfu, syfu który trzeba wyczyścić, nowy uszczelniacz jest w komplecie naprawczym
samo składanie to prosta i typowa robota, nie ma tu żadnych cudów


Ja dodatkowo pod uszczelniacz dałem smar taki jak do cylinderków (ATE). Do zaciśnięcia przewodu użyłem klucza (zacisku) morse'a.

a jak najłatwiej wyciągnąć tłoczki?
jak już są odkręcone zaciski ale przewód nadal podłączony, podpompować trochę tłoczek zeby sie wysunął łatwo i dopiero odkrecić przewód płynu?

Poprostu zabezpiecz przewód przed wylaniem płynu (zacisk morse'a) i odkręć go, zabezpiecz miejce po śrubie żeby syfu nie naleciało. Jak będziesz miał odkręcony przewód to tłoczka nie będzie podciśnienie płynu trzymało i łatwo go wykręcisz. W żadnym razie nie pompuj bo wyskoczy Ci tłoczek i zapowietrzysz cały układ hamulcowy.

Tu masz dodatkowe wskazówki:
http://www.accordklu...p?t=732&start=0
i to co prawda do wcześniejszej generacji ale budowa zacisku jaest bardzo podobna
http://www.accordklu...ghlight=hamulec

i to do poczytania
http://www.intercars...datek25_WWW.pdf
Pozdr. :B
  • 0

#11 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 09:49, 15.05.2012

wielkie dzięki, czyli nic nie pompować, po prostu z odkręconego zacisku łatwo go wykręce - tu bym zrobił błąd bo myślałem ze będzie ciężko i lepiej podpompować go. ;)


przy wciskaniu z powrotem nowego na coś uważać? myślę, że wcisnąć go spowrotem jak jest zdjęty zacisk i dopiero kompletnego założyć i odpowietrzyć?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#12 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 15.05.2012

Uważać trzeba żeby nie uszkodzić gumy osłonowej tłoczka. Najpierw lekko posmaruj tłoczeki załóż gumę na tłoczek ale nie wciskając jej w jego rowek (tak mniej więcej do połowy tłoczka) tą częśc co wchodzi w cylindrek włożyć w jego rowek i powoli wcisnąć tłoczek do lekkiego oporu. Później nałożyć smaru pod gumę osłonową i trzeba już wciskając tłoczek jednocześnie go wkręcać. Uwaga: trzeba ustawić nacięcia na tłoczku tak aby dopasować do wypustki w klocku. Jak przyłożysz klocek w zacisku tak jakby siedział w gnieździe jarzma to bedziesz wiedział o co chodzi. wkręć tłoczek tylko tyle ile potrzeba nie za głęboko, również jak przyłożysz klocek w zacisku do tłoczka to będziesz widział czy jest ok.

[ Dodano: 2012-05-15, 11:42 ]

myślę, że wcisnąć go spowrotem jak jest zdjęty zacisk i dopiero kompletnego założyć i odpowietrzyć?

Tak dokładnie zrób.
  • 0

#13 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 13:51, 15.05.2012

jak nie mam smaru specjalnego do tłoczków to coś można użyć zamiast tego? niektórzy mówią że można przesmarować tłoczek i gumkę płynem hamulcowym dla poślizgu?

a zwykłym smarem albo wazeliną można czy lepiej unikać takich smarów?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009


#14 Fargo

Fargo
  • Forumowicz
  • 116 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:18, 15.05.2012

Jeśli już to płynem hamulcowym. Za jakiś czas możesz jeżeli zdejmiesz zacisk pod gumę osłonową można bedzie nałożyć tego smaru. Zobacz w tym poradniku intercarsu tam jest dokładnie opisane zastosowanie tego smaru.
Acha powinno się również przesmarować prowadnicę w jarzmach samych klocków - patrz również poradnik. Pozdr.
  • 0

#15 hecol

hecol
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Krakow
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:225
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CDI
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 16:37, 15.05.2012

jeszcze tylko sprawa odpowietrzenia po robocie ;)

będę odpowietrzał tylko ten zacisk który robiłem, nie cały układ hamulcowy, wystarczy standardowo 3x nacisniecia pedału i przytrzymać i tak samo dalej ? aż poleci z odpowietrznika czysty płyn bez bąbelków ?
  • 0

Accord VIII   2.2 i-Dtec 2009






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq