Cześć!
może uda mi się trochę wyjaśnić ten temat na podstawie własnych doświadczeń:
blokujące się tylne pasy, jak to już koledzy wyjaśnili, nie są żadną usterką, a dodatkową ich funkcją.
Blokowanie ma zastosowanie do przypinania fotelików w przypadku, gdy dzieciak korzysta z pasów fotelika, lub do blokowania większych przedmiotów przewożonych na tylnej kanapie.
Założenie jest takie, aby blokada była aktywowana po całkowitym wyciągnięciu pasu, a zwalniania przy prawie całkowitym jego zwinięciu.
Problem polega na tym ( z własnego doświadczenia 3 hondy), że każdy pas działa inaczej, to znaczy ta blokada aktywuje się przy różnym stopniu wysunięcia pasu i tu może powstać problem typu - większe dziecko w foteliku przypięte bezpośrednio pasem samochodowym przy każdym ruchu jest coraz bardziej blokowane tak ,że w końcu prawie nie może się ruszyć.
Diagnoza:
system blokady znajduje się na wierzchu, z boku kasety z pasem - po stronie gdzie znajduje się system przeciążeniowy z kulką.
Można go wypiąć i pozbawić pas tej funkcji bez wpływy na jego prawidłowość funkcjonowania w kwestii blokowania się przeciążeniowego (kulka - działa przy przeciążeniach i nienaturalnych przechyłach pojazdu) i dynamicznego (szybkie, dynamiczne rozwinięcie).
Po wypięciu tego systemu, można spróbować ustawić go w takiej pozycji, aby aktywował się tuż przed całkowitym rozwinięciem pasu, a nie jak to często bywa wcześniej. Dokładnie oglądając to ustrojstwo stwierdzam, że takie ustawienie jest możliwe, ale ja po prostu całe to dziadostwo wypiąłem i jest ok - to znaczy jak w samochodach bez tego systemu.
Aha jeśli ktoś chciałby podjąć próbę regulacji to proponuję zaznaczyć lub jakoś sobie narysować pierwotne ustawienia, bo potem to będzie ustawianie metodą prób i błędów. System blokujący to taka plastikowa półprzezroczysta nakładka z trybikami. Wypina się go poprzez podważenie śrubokrętem, albo ma noski zatrzaskowe dokładnie już nie pamiętam, ale nie jest to skomplikowane.
Jeśli ktoś przewozi dzieci w nosidełku lub w foteliku w którym dzieciak korzysta z pasów fotelika, to jednak nie polecam usuwania tej funkcji.
Pozdrawiam!
Zapomniałem dodać, że moje doświadczenia pochodzą z CRV II i Civic VII, więc jest możliwe, ale mało prawdopodobne, że w accordzie wygląda to inaczej.
Użytkownik Rob76 edytował ten post 11:51, 01.11.2017