Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Co to za czujnik? / Szarpanie silnika, dławienie, skakanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 17:27, 30.04.2012

Witam.

Spokoju mi ta Honda nie daje, ale od początku.

Tydzień temu wyjeżdzając z uczelni podczas wrzucenia dwójki przy niskiej prędkości autem zaczęło szarpać od 1 do 2.5-3 rpm. Cały czas podczas przyspieszania autem szarpało, dławiło się - robił tzw. żabki ale bardzo silne.

Myślę sobie, e tam, raz się stało, może słabe paliwo, tydzień spokoju aż do wczoraj...

1) Podczas jazdy na jedynce do 3 rpm i wciśnięciu sprzęgła auto tak szybko odcięło, jakby była zbyt mała dawka paliwa, czasami przecież jak się wciska sprzęgło to obroty podskakują, a tutaj aż szarpnęło.

2) Podczas jazdy na dwójce przyspieszając delikatnie są obroty 2400, 2500, 2600, 2700 i nagle skok na 3000 rpm.

3) Jadąc jednostajnie zdarza się poszarpywać, obroty wachają się +/- 100 rpm

4) Goniąc auto na benzynie i ciągnięciu do odcinki już przy 5.500 rpm auto się zmuliło jakby chciało już odciąc, że nie ciągnąłem dalej.

5) Kręcąc wyżęj to od 5.500 rpm do ponad 6000 rpm auto zdąrzy 3 razy się 'przymulić' - zupełnie traci moc.

Objawy występują zarówno na gazie jak i na benzynie.

Razem z mechanikiem zastanawialiśmy się nad tym i tak:

sonda raczej nie, bo nie wywala Checka, przepustnica i EGR? Wątpie. Świece i kable wymieniane pare kkm temu, krokowy nie, bo na luzie obroty trzyma pięknie i nic nie faluje. Dolot sprawdzony, nie łapie lewego powietrza. Zostaje filtr paliwa albo katalizator. Można w F18B2 wyciąc katalizator? Nie będzie choinki na desce?

Podczas naprawiania mechanik wypiął ten czujnik:

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Objawy następujące, na wypiętej wtyczce autem nie szarpało - jakby wszystkie objawy zniknęły, natomiast wydawało mi się, że auto ogólnie złapało muła - nie przyspiesza jak na początku, a może się przyzwyczaiłem? Na trasie chwila przerwy, podłączenie wtyczki i znowu nierówna praca, była sytuacja, że miałem ponad 3 rpm na 3cim biegu, pedał w podłodze a samochod przyspiesza jakby jechal z lekkiej górki na luzie. Znowu przystanek, wypięcie wtyczki i ok. Cały czas bez Checka. Dodam tylko, że podczas wyższych obrotów słyszę jakieś metaliczne dzwonienie spod komory silnika...

Dodam tylko, że samochód bardzo się grzeje, temperatura silnika na wskaźniku w ogóle nie drgnie, natomiast w koło jest piekarnik. :mrgreen:


Pozdrawiam
M.
  • 0

#2 Dymek00

Dymek00
  • Forumowicz
  • 384 postów
  • Skąd:Slask
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:53, 30.04.2012

czujnik od wentylatora czy sie myle?
  • 0
Zapraszam do oglądania i komentowania.
Accord VI - Klik
Jeśli pomogłem to kliknij "pomógł" :)

#3 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:15, 30.04.2012

czujnik od wentylatora czy sie myle?


to jest EGR i myślę, że każdy mechanik powinien to wiedzieć
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#4 kolo_32

kolo_32
  • Forumowicz
  • 103 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:cg8
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:49, 30.04.2012

jak jest piekarnik to pewnie termostat nie otwiera, a czy ma to wplyw na zamulenie? Lepiej to sprawdz bo motor przegrzejesz.
  • 0
kolo

#5 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 19:21, 30.04.2012

To dlaczego po wypięciu EGR objawy jakby ustały? Nie powinien wywalić Check?

Co do termostatu to temperatura na desce trzyma stały poziom, nie wariuje. Wiatraki tylko często się załaczają, ale to być może przez pogodę.
  • 0

#6 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 19:40, 30.04.2012

1) wyczyścić EGR możesz sam - proste
2) wyczyścić egr plate też możesz sam - trochę trudniejsze
3) dla mechanika 2= idź do takiego co wie jak wygląda w autach jeden z najbardziej awaryjnych zaworów
  • 0

#7 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 19:46, 30.04.2012

Lepiej czyścić czy zaślepić? Jak to wygląda w praktyce?

Możliwe, że przez EGR były takie objawy jak opisywałem? Bo szczerze mówiąc doprowadzało mnie to już do pasji.

Termostat wymienie profilaktycznie. :mrgreen:
  • 0

#8 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:31, 30.04.2012

Miłoszzz bierz się za czyszczenie i zobaczysz co to da.
  • 0

#9 Dylan

Dylan
  • Forumowicz
  • 178 postów
  • Skąd:Alekandrów Kuj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 30.04.2012

zaślepienie to nie sposób na naprawę auta.
  • 0

Elektronika samochodowa


#10 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:54, 30.04.2012

Często ludzie zaślepiają z różnych względów.
Auto chcę naprawić tak, żeby było najlepiej, dlatego bez różnicy w jaki sposób.
  • 0

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:56, 01.05.2012

nie kombinuj. Wyczyść EGR i listwę EGR (za pokrywą zaworów ) koniecznie!!!! a zobaczysz różnicę
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#12 Miloszzz

Miloszzz
  • Forumowicz
  • 1036 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Sport
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 10:51, 01.05.2012

OK. ;-)
  • 0

#13 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:43, 01.05.2012

tu masz filmik o egr plate

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq