Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

szerokosc, ET a prowadzenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#16 kozik54

kozik54
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:cu1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:20, 25.04.2012

moim zdaniem ten ukl kierowniczy tak reaguje przy tej szerokosci opony , za bardzo odstaja i srodek ciezkosci jest inaczej odbierany przez uklad kierowniczy i szarpie kierownica masz te oponki na rowno z blotnikiem a klocilbym sie ze nawet z 2-3 mm poza jak juz ktos wyzej napisal kazdy ukl kierowniczy jest obliczony dla jakis konkretnych danych i niekiedy inne dane czyli ET moga skutkowac takim zachowaniem ja w mojej poprzedniej mialem oponki na rowno i na koleinach musialem trzymac obiema rekami kierownice wiec moze cos w tym jest za to w zakretach miodzio jak przyklejona :j
  • 0

#17 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:26, 25.04.2012

Przecież one mają ET 53 to jak za bardzo odstają,nie kumam :roll: Odstają to może u mnie.
  • 0

#18 kozik54

kozik54
  • Forumowicz
  • 26 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:cu1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 25.04.2012

no jezeli sa na rowno z blotnikiem albo jeszcze z 2-3mm poza blotnik to chyba za bardzo odstaja a juz napewno odbiegaja od fabrycznych rozmiarow moze szersza felga jest od twojej nie wiem czy wtedy moze byc roznica
  • 0

#19 eMeM

eMeM
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prestige
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:XE20
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:52, 25.04.2012

moim zdaniem ten ukl kierowniczy tak reaguje przy tej szerokosci opony , za bardzo odstaja i srodek ciezkosci jest inaczej odbierany przez uklad kierowniczy i szarpie kierownica

ale jaki środek ciężkości, czego ?? zwiększa się moment działający na drążek reakcyjny


Mam tylko taką:
Obrazek

generalnie nikt nigdy problemów nie miał, bo przy felgach 18x8,5" z założenia robi się glebe, nie dla kaprysu, ale właśnie aby poprawić prowadzenie, a ta pół metrowa przerwa między oponą a błotnikiem to już swoją drogą .......

fakt że na zajęciach teorii ruchu wolałem grać w karty, ale istnieje coś takiego jak promień zataczania, który z założenia powinien być ujemny, zakładając felgę szerszą/z mniejszym ET promień robi się dodatni i jest wielkie zdziwienie czemu przy standardowym zawieszeniu wyrywa kierownicę ......

przy gwincie kąt ujemny jest większy, więc nawet wyrzucając felgę mocniej na zewnątrz ten kąt dalej jest ujemny ........

Dołączona grafika

najpierw zawieszenie, potem felgi, nie odwrotnie ........
  • 0

Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm

Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm


#20 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:46, 25.04.2012

eMeM, no i o to mi chodziło. Dzięki za proste wyjaśnienie. To by tłumaczyło czemu ATR na tej samej feli prowadzi się dobrze, prawdopodobnie to kwestia wysokości zawieszenia.
Ten gigantyczny prześwit zostanie niebawem zlikwidowany za pomocą eibachów z bagażnika, więc proszę o litość. A poza tym na tym zdjęciu stoi na krawężniku.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#21 bamss

bamss
  • Forumowicz
  • 455 postów
  • Skąd:jaworzno
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:58, 27.04.2012

jakie masz do tego opony? Szerokosc, profil?

215/40/18 przod 8 cali tyl 9,5
  • 0

vice mistrz europy 2011 do 3000W rms -149dB


#22 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:14, 27.04.2012

czyli w coupecie pewnie magiel już nie pierwszej nowości ;-)


Magiel maglem ale co z zawieszeniem i zbieżnością?
  • 0

#23 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:14, 28.04.2012

zawieszenia nie badałem specjalnie przed zmianami bo nie ma objawów nadmiernego zużycia. W porównaniu do typerka to się prawie lusterkami podpiera na zakrętach ale to bardziej wina zestrojenia a nie zużycia.
Nad zbieżnością się zastanawiałem bo na 16 było OK ale na 18 zaczęło ciągnąć nieco w lewo. Co ciekawe na 17 jest też ok, więc nie wiem co o tym sądzić.

bamss, o łał to musi być konkret naciąg na 9,5' feldze i 215! Ja mam 225 na 8,5 i już widać, że fela nieco za szeroka bo rant opony niczego nie chroni. Jak dla mnie na 8,5' felę to 235 i będzie lux.
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#24 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:32, 28.04.2012

tafun, te 17" masz nowe czy używane?
  • 0

#25 tafun

tafun
  • Forumowicz
  • 340 postów
  • Skąd:KRK
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 28.04.2012

wszystkie komplety sa uzywane. Ale jak zalozylem 18 do typra to prowadzi sie prosto. Ale twardo jest niemilosiernie i na dluzsza mete moje stare kosci chyba tego nie wytrzymaja :-)
  • 0

----------

MA8>CH6>ED9>CH1>EU5>CG2>EJ9>ZF1


#26 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:45, 30.04.2012

Ja się przesiadłem z 15", opona 185/55 zimowych na 17" opona 215/40 letnie, to jak w Radomiu na wylotówce na Warszawę są koleiny i dramatyczna droga to samochód latał sam swoim życiem, waliło, tłukło... masakra
  • 0

#27 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:48, 30.04.2012

to ja dorzucę tez swoje spostrzeżenia:

Pacjent ATR, zawieszenie Koni Sport+ Eibach- amorki ustawione na max tłumienia

-17x7.5" ET37 + opona Falken Zeix512 225/45....auto strasznie plywa na boki na drodze z koleinami-czyli na 90% dróg. Trzeba było mocno kontrolować się przy wyprzedzaniu

-17x7.5" ET37 + opona Potenza RE050A 215/45......auto jeździ jak po szynach. Zero pływania na koleinach. Ładnie się trzyma drogi.
-17x7" ET45 + opona Potenza RE050A 215/45...... jak wyżej, tyle że zawieszenie jakby lepiej wybierało nierówności. Różnice w prowadzeniu nie zauważyłem- tj trzymanie w zakrętach.
  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/


#28 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:12, 01.05.2012

wszystkie komplety sa uzywane

moze o to chodzi, pamietam jak do ed9 zalozylam na tyl uzywane opony, roznica w biezniku ok 1mm pomiedzy lewa a prawa strona, efekt - sciagalo jak jasna ch...a, po zalozeniu nowych opon problem ustał calkowicie, auto prowadzilo sie jak po szynach, mozna bylo kiere puscic, przy uzywkach tak naprawde nigdy nie wiesz czy opony jezdzily ze soba w parze na tej samej osi, bywa tak ze handlarze takimi oponami z jednego szrotu w niemczech kupia jedna w drugim dobiora druga... no chyba ze kupujesz takie ktore znasz...
  • 0

#29 bamss

bamss
  • Forumowicz
  • 455 postów
  • Skąd:jaworzno
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:19, 04.05.2012

panowie tak to ma wygladac:D http://epyon.bol.ucla.edu/close.jpg
  • 0

vice mistrz europy 2011 do 3000W rms -149dB


#30 spurek

spurek
  • Forumowicz
  • 432 postów
  • Skąd:Poznań/Suchy Las
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:ciągle mało
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:43, 04.05.2012

fail to zdecydowanie nie na polskie drogi....flush już bliżej- i zdecydowanie ładniej wygląda.
  • 0

Wartburg 353S 1987->ED9 1991->ED9 1990->ED9 1991->EE8 1991->CH1 2001 + CG4 2000 + RD2 USDM 1999 -> YD1 2006  + dożywotnio wymarzone NA1 1992 

ATR by spurek :  http://www.accordklu...yper-by-spurek/





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq